Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: RUNner »

Też gdzieś widziałem takie info. Pytanie kiedy będzie...
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: OgryGames »

RUNner pisze: 16 lut 2022, 15:11 Też gdzieś widziałem takie info. Pytanie kiedy będzie...
Oficjalnie potwierdzamy, że podpisaliśmy umowę na Reinforcements i w wersji PL będzie w tym roku.
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: stary gracz »

To prosimy jeszcze żeby w środku był insert (wypraska) aby móc to wszystko poukładać.
Golin
Posty: 328
Rejestracja: 13 paź 2016, 20:04
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Golin »

ano dziwne ze polska edycja nie ma insertu, ang ma całkiem niezły ciekawe czy mieści karty w koszulkach
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: OgryGames »

Golin pisze: 17 mar 2022, 18:31 ano dziwne ze polska edycja nie ma insertu, ang ma całkiem niezły ciekawe czy mieści karty w koszulkach
Nie mieści właśnie...

Przy Reinforcements spróbujemy coś wymyślić, ale nie możemy obiecać, że będzie.
Awatar użytkownika
anonim
Posty: 232
Rejestracja: 01 paź 2005, 14:20
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 48 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: anonim »

Insertom które nie mieszczą kart w koszulkach mówimy stanowczo: NIE.
(S)Ghost Stories z dodatkiem Black secret, Pan tu nie stał.
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1016
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 425 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: karmazynowy »

Na BGG piszą, że pudełko od dodatku mieści wszystko (siebie, Normandię i Afrykę). Czy potwierdzicie?
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: tomuch »

Nie przełożyłem jeszcze Afryki, ale już widać (po samej Normandii), że w koszulkach będzie ciężko.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
hutriel
Posty: 1221
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: hutriel »

Sam nie próbowałem jeszcze tego wcisnąć, ale rzeczywiście insert nie wygląda na projektowany pod karty w koszulkach. Ale jakieś gam pomysły na zmieszczenie się mimo to są : https://boardgamegeek.com/thread/277079 ... dy-and-nor
mk20336
Posty: 1549
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: mk20336 »

Gramy w Undaunted: Normandy z młodymi adeptami gier wojennych

Moi dwaj młodzi synowie zawsze byli zafascynowani "grami taty". Gdy nadarzyła się okazja pograć ze starszym kuzynem bez wahania sięgnęliśmy po Nieustraszonych. Zabawa była przednia - miłej lektury!

LINK: Playing Undaunted Normandy with… young adepts of wargaming! Part 1

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
mk20336
Posty: 1549
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: mk20336 »

Gramy z młodymi adeptami gier wojennych w Nieustraszonych. Część II.

Wesołych Świąt! Wykorzystując czas przerwy od codziennych zajęć (szkoła, praca) kontynuujemy proces wdrażania młodzieży do wspaniałego świata historycznych gier planszowych. Nieustraszeni świetnie się do twego nadają. Miłej lektury!

LINK: Playing Undaunted Normandy with… kids! Part 2

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 518 times
Been thanked: 153 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: gregoff »

Mam pytanko do gry.

Jestem po dwóch scenariuszach z gry i mimo, że gra dość mnie zafascynowała to trochę to radosne kulanie kostką mnie zniechęciło. Czy po dodaniu wiekszych map oraz wszystkich rodzajów żołnierzy troche się to zmienia na plus? Bo na razie te dwa scenariusze były dość statyczne bez większych działań taktycznych.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: RUNner »

Pierwszy scenariusz jest mizerny, ale przy drugim można już poczuć większy ciężar decyzji gracza. Dalej będzie jeszcze lepiej.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Flank3r
Posty: 63
Rejestracja: 09 gru 2018, 16:41
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 30 times
Been thanked: 31 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Flank3r »

gregoff pisze: 24 kwie 2022, 21:40
Potwierdzam zdanie osoby odpowiadającej przede mną.
Wręcz zdarzyło mi się, że jedna osoba współgrająca była zniechęcona do dalszej gry, gdy ogrywaliśmy pierwszy scenariusz. On jest dobry tylko do zapoznania się z zasadami (nawet solo).
Drugi scenariusz również dzięki niesymetryczności stron jest o wiele ciekawszy.
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: stary gracz »

Żeby dołożyć trochę taktyki proponuję home rule.
Nie można strzelać przez las i wzgórza. Nie dotyczy to moździerza.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: RUNner »

Ja bym nic tutaj nie zmieniał. W tej grze prostota zasad sprawia, że można skupić się na... taktyce. Decyzji nie ma przytłaczająco wiele, ale wszystkie są istotne, od wyboru karty inicjatywy, po wykonanie ruchu, ataku czy innego manewru. Do tego jeszcze dochodzi przecież sól gry czyli deckbuilding, gdzie też można mieć sporo pomysłów. Jest to bardzo sprytna gra, ale pierwsza misja ją sprowadza do roli bezmyślnej turlanki kośćmi.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
ScorpZero
Posty: 432
Rejestracja: 05 paź 2020, 10:41
Has thanked: 177 times
Been thanked: 114 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: ScorpZero »

Czołem, czy ktoś z Was może pakował krążki jednostek w kapsle numizmatyczne? Zastanawiam się nad wielkością kapsli.

Ja wiem, że ta gra nie jest aż taka droga i rzadka, ale kapsle zawsze dają fajny feeling, trochę jakby się sztonami pokerowymi grało. Plus ochrona komponentu. ;-)
Sasan91
Posty: 10
Rejestracja: 19 sty 2020, 13:01
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Sasan91 »

stary gracz pisze: 26 kwie 2022, 18:42 Żeby dołożyć trochę taktyki proponuję home rule.
Nie można strzelać przez las i wzgórza. Nie dotyczy to moździerza.
Ja myślałem o takim home rule jeśli kogoś wkurza że ktoś na fuksie dobrze wyrzuca trafienia.
Gdy musisz wyrzucić 8+ to po wyrzuceniu trafienia musisz jeszcze raz rzucić kością wyrzucając minimum połową wyniku w tym przypadku 4. Jeśli miałoby być 7+ to wtedy 3,5 zaokrąglając w dół czyli 3.
Wiadomo że dłużej by się grało bo więcej by było potencjalnych nietrafień.
Aadaan
Posty: 108
Rejestracja: 22 wrz 2018, 09:54
Has thanked: 300 times
Been thanked: 63 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Aadaan »

ScorpZero pisze: 28 sie 2022, 09:06 Czołem, czy ktoś z Was może pakował krążki jednostek w kapsle numizmatyczne? Zastanawiam się nad wielkością kapsli.

Ja wiem, że ta gra nie jest aż taka droga i rzadka, ale kapsle zawsze dają fajny feeling, trochę jakby się sztonami pokerowymi grało. Plus ochrona komponentu. ;-)
30/31 mm na żetony oddziałów, 41 mm na pojazdy z Afryki. Tak przynajmniej podają tu: https://boardgamegeek.com/geeklist/2302 ... ing?page=5

Dziś mi przyjdą kapsle 31 to sprawdzę osobiście ;)
Cyel
Posty: 2574
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1428 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Cyel »

garg pisze: 24 wrz 2021, 21:28
feniks_ciapek pisze: 24 wrz 2021, 21:11
Cyel pisze: 24 wrz 2021, 17:24 Czemu? Opcja solo to w grach wojennych chyba teraz oczekiwany standard (odkąd twórcy zaczęli zauważać, że wielu graczy nie ma innej opcji niż grać samemu ze sobą na dwie ręce w ich tytuły ;))
Oczywiście pytanie, czy bot Turciego nie będzie wymagał więcej czasu na jego obsługę, niż to, ile potrzeba drugiemu graczowi na rozegranie swojej tury. :)
A tak zwykle jest :(

Szczerze nie lubię jego trybów, bo choć są solidne mechanicznie, to tworzą zupełnie nowe byty i wymagają nauki gry od nowa.
No i jak tam z Waszymi opiniami o tym trybie? Chciałbym coś w klimacie 2WW solo co nie kosztuje 600zł za jedną mapę;) Daje radę czy bieda?
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: RUNner »

Mnie najbardziej irytuje to, że wszystkie oddziały są w zasięgu strzału, bo wyrzucone "0" na kości oznacza zawsze hita. W niektórych scenariuszach, zwłaszcza tych asymetrycznych gdzie jedna strona musi wykazać się większą inicjatywą na polu bitwy, ta druga może stać w miejscu i tylko strzelać. Przykładowo, taki kaemista ma 2 kości ataku, a snajper 3. To skłania do pójścia najkrótszą drogą, choć nie w każdym scenariuszu można to stosować tak bezrefleksyjnie. Może warto by było jednak wprowadzić maksymalny zasięg strzału do 1-2 kafli, żeby nieco zapobiec takim sytuacjom?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: rastula »

Aadaan pisze: 01 wrz 2022, 11:46
Spoiler:
Dziś mi przyjdą kapsle 31 to sprawdzę osobiście ;)
czekam, bo wydaje się to fajnym rozwiązaniem :)...
Aadaan
Posty: 108
Rejestracja: 22 wrz 2018, 09:54
Has thanked: 300 times
Been thanked: 63 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Aadaan »

rastula pisze: 01 wrz 2022, 13:01
Aadaan pisze: 01 wrz 2022, 11:46
Spoiler:
Dziś mi przyjdą kapsle 31 to sprawdzę osobiście ;)
czekam, bo wydaje się to fajnym rozwiązaniem :)...
Przetestowałem kapsle, w 31 mm jest trochę luzu — na oko właśnie 1 mm. Jeżeli ktoś lubi, żeby żetony siedziały sztywno to 30 mm będą ok.
Jest tylko jeden minus w kapslowanych żetonach. Jeżeli będzie ich więcej na kafelku może być tłoczno. Każdy kapsel dodaje około 5 mm do średnicy żetonu.
Hh453
Posty: 128
Rejestracja: 24 lut 2017, 14:16
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Hh453 »

Witam, czy jest możliwe, żeby ktoś wrzucił scenariusze do undanted normandy w wersji polskiej, chyba, że już gdzieś jest to byłbym wdzięczny za link!
feniks_ciapek
Posty: 2289
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 928 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: feniks_ciapek »

Rozegrałem pierwszy scenariusz z Reinforcements, zarówno na dwóch graczy, jak i solo, i obie rozgrywki mnie nieco rozczarowały.

Dodatkowe karty z pojazdami zwiększają liczbę dostępnych talii, co sprawia że setup zabiera więcej czasu, gra zajmuje więcej miejsca na stole, ale także sama talia z konieczności robi się gruba i powolna i na oczekiwane akcje oraz nowe jednostki można czekać całkiem długo, co w wypadku takich np. moździerzy ma kluczowe znaczenie.

Być może była to kwestia pierwszego scenariusza, gdzie punkty są tak rozłożone, że do zwycięstwa nie ma potrzeby specjalnie się o nic bić i lepiej szybko rozpoznać i ekspresem starać się uzyskać kontrolę nad najbliższymi celami. Grubość talii gra tutaj na niekorzyść, stanowczo najlepszą strategią wydaje się szybkie zasilenie piechoty i pęd do zdobycia kontroli nad najbliższymi obszarami. Kluczowy wydaje się most najbliżej Amerykanów i do pewnego stopnia budynek na SW krańcu mapy albo kafelek obok niego. Wszystkie pozostałe lokacje w zasadzie mają swoich właścicieli.

Tryb solo wydłuża setup jeszcze bardziej, bo trzeba znaleźć odpowiednie karty oraz złożyć i potasować talie uzupełnień, a gra zajmuje jeszcze więcej miejsca. I pomimo tego, że bot działa faktycznie w miarę rozsądnie, to obsługa bywa momentami dość uciążliwa. Szczerze mówiąc, widząc to rozwiązanie, to do grania solo wolałbym apkę na tablet lub telefon.

Muszę jeszcze rozegrać jakieś inne scenariusze, a może zobaczyć też, jak walczy się w tym pierwszym Niemcami, ale na ten moment mam wrażenie, że Reinforcements gubi gdzieś tę prostotę i elegancję pierwszego Undaunted. I chociaż pierwotnie bardzo czekałem na dołożenie pojazdów do walk w Normandii, to jestem nieco rozczarowany tym, jak to zostało zrobione i zastanawiam się, na ile chętnie będę w nią dalej grał.
ODPOWIEDZ