Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

Obrazek

W tym temacie rozmawiamy o grze "Lockdown" . O kampanii kickstarterowej jest osobny wątek:
viewtopic.php?f=57&t=66269

https://boardgamegeek.com/boardgame/310 ... s-lockdown

Opis po angielsku via BGG:
Spoiler:
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: DarkSide »

AR przygotowało taki oto trailer :twisted:

A tutaj wywiad z Adamem Kwapińskim
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: stary gracz »

W wywiadzie z Asią z On Table Adam stwierdził, że poszukuje inspiracji na jakie potwory mogą natknąć się bohaterowie. Myślę że do mechaniki gaszenia światła można włożyć potwory z "Pitch Black".
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4457
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1350 times
Been thanked: 845 times
Kontakt:

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Hardkor »

stary gracz pisze: 29 maja 2020, 18:06 W wywiadzie z Asią z On Table Adam stwierdził, że poszukuje inspiracji na jakie potwory mogą natknąć się bohaterowie. Myślę że do mechaniki gaszenia światła można włożyć potwory z "Pitch Black".
To napisz to na grupie FB lub w komentarzach pod najnowszym update :) Pisali, że czytają to wszystko, samemu też napisałem swoje pomysły
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: stary gracz »

Napisałem do AR przez formularz kontaktowy.
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1016
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 425 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: karmazynowy »

Jeśli mielibyście wybrać 1 dodatek do Lockdowna, który podbije regrywalnosc to Aftermath czy jedna z ras?
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Mixthoor »

Spoglądam na tę kampanię i grę trzeźwym okiem, mimo iż podstawowego Nemesis-a uwielbiam. W każdej możliwej formie: w trybie kooperacyjnym, w trybie samolubnym, w trybie kampanii paragrafowej, w trybie pojedynczym. Lockdown wzbudza we mnie mieszane uczucia. Zerknąłem na zapis rozgrywki z p. Adamem (https://www.youtube.com/watch?v=mz1DdMKG_nY). Chciałbym podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami:

- Pojawiło się sporo opinii, jakoby plansza statku Nemesis była zbyt ciemna. Mi odpowiadała. Baza na Marsie w symulatorze jest kolorowa. Zbyt kolorowa. To nie mój styl.

- Nie czuję i nie widzę na planszy podziemnej bazy z dwoma poziomami. Podoba mi się zamysł, jednak wykonanie jest… rozczarowujące. Rozumiem, że przygotowanie planszy 3D i poruszanie się po niej sprawiłoby wiele problemów. Jednak wydaje mi się, iż planszę 2D można byłoby przygotować nieco inaczej.

- Postacie w izolatce nie muszą znać układu pomieszczeń. Dla nich placówka była i pozostaje nieznana. Cóż z woźnym i ochroniarzem? Cóż z biologiem? Dlaczego rozpoczynając grę, pomieszczenia są dla nich nieznane? Jakie jest logiczne sensowne wytłumaczenie?

- Dlaczego poruszając się korytarzami technicznymi między poziomami bazy, gracz otrzymuje obrażenie? Tłumaczenie p. Adama podczas gry (zahaczył o rurę w ciemności) jest niewiarygodne… https://www.youtube.com/watch?v=mz1DdMKG_nY&t=29m15s

- Dlaczego podczas fazy wydarzeń w oświetlonych pomieszczeniach bez bohaterów usuwam znaczniki szmerów? Jakie jest logiczne wytłumaczenie, prócz tego, iż trudna gra byłaby przez to jeszcze trudniejsza? Intruzi wyczuwają, iż nie ma w nich żadnej żywej istoty? https://www.youtube.com/watch?v=mz1DdMKG_nY&t=64m30s

- Czy w pierwotnych regułach gry coś się zmieniło? Znaleziona broń jest pusta? Nie ma nawet jednego pocisku? https://www.youtube.com/watch?v=mz1DdMKG_nY&t=72m50s

- Podoba mi się pomysł stworzenia rasy obcych ze wspierającymi. Czuć ducha kampanii wspieraczkowej. Choć z drugiej strony można stwierdzić, iż ktoś próbuje się odlać cudzym penisem…

- Gdyby w kampanii pojawił się dodatek, w którym mogę zakupić jedynie nowych bohaterów i nową rasę, kupiłbym go w ciemno. A tak się waham.

-----
Jeśli mielibyście wybrać 1 dodatek do Lockdowna, który podbije regrywalnosc to Aftermath czy jedna z ras?
A w jaki sposób 3 rasy z gry podstawowej będą dostosowane do mechaniki światła i mroku w bazie na Marsie? Tego nie wiemy. Czy zdolności postaci z gry podstawowej lub dodatku Pokłosie nie zniszczą balansu gry? Tego nie wiemy.
Lockdown to nowa gra, a fakt możliwości wykorzystania poprzednich elementów jest miły. Na papierze wygląda to zacnie i zachęca do zakupu nowej gry. Choć nie wolno zapominać, iż pomysł ten nie został przetestowany. Odnoszę wrażenie, iż na to pytanie nikt nie odpowie Ci sensownie w ciągu dwóch najbliższych lat. To trzeba po prostu przetestować.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: lukkk »

Rasa obcych - nietoperzy. Sorry ale nawet jak na mnie to zbyt wykrecony pomysł. Marsjańskie nietoperze nieloty to trochę pomysł ze sci-fi klasy B albo C. O ile wszystko na początku mnie mocno interesowało to ta rasa mocno ostudziła moje zapały. Może i dojdzie jakaś inna jeszcze. Nie wiem. Ale model nietoperza przyczepionego na stałe do jakiejś belki mocno mi się nie podoba. Oczywiście to tylko moje zdanie. Co sądzicie?
suibeom
Posty: 790
Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
Has thanked: 1560 times
Been thanked: 252 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: suibeom »

W Invaderze są Xenomoths, które za każdym razem, gdy wychodziły na plansze podnosiły nam ciśnienie i wprowadzały nerwowość. Szybkie wredne i nie da się zabić w walce wręcz. Jeśli te będą miały podobne właściwości jestem na tak. Jeśli chodzi tylko o wygląd, też jestem na tak.
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: hadrian »

W Altered Carbon została przedstawiona rasa obcych "Elders" pochodzących z Marsa i posiadających skrzydła jak u nietoperzy. Pomimo że sam wolałbym opcje "Slim" lub "Tails" to wynik głosowania dał fajne nawiązanie do tamtego świata.
Large Hadrian Collider
Yakano
Posty: 40
Rejestracja: 31 paź 2019, 23:39
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Yakano »

Fajna ta rasa. Ciekawe czy będzie można ją wykorzystać w Nemesis aby mieć ciągłość historii jak w Obcym 1, 2, 3 ;) Zwisająca poza jest dobrym pomysłem ale nie w obecnej propozycji - jakiejś belki drewnianej, która nijak się ma do korytarzy/pomieszczeń sci-fi ;) Myślę, że można to zrobić bardziej klimatycznie.
suibeom
Posty: 790
Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
Has thanked: 1560 times
Been thanked: 252 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: suibeom »

na razie to jest koncept więc myślę, że na pewno będzie zwisał z jakiś urwanych elementów korytarza, kabli itd.
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: vegathedog »

lukkk pisze: 30 maja 2020, 18:48 Rasa obcych - nietoperzy. Sorry ale nawet jak na mnie to zbyt wykrecony pomysł. Marsjańskie nietoperze nieloty to trochę pomysł ze sci-fi klasy B albo C. O ile wszystko na początku mnie mocno interesowało to ta rasa mocno ostudziła moje zapały. Może i dojdzie jakaś inna jeszcze. Nie wiem. Ale model nietoperza przyczepionego na stałe do jakiejś belki mocno mi się nie podoba. Oczywiście to tylko moje zdanie. Co sądzicie?
Ja po pierwszym update pomyślałem, że nietoperze będą świetnie pasowały do bazy na marsie i mechaniki ciemności. Z wyglądu są drapieżne, agresywne i takie obleśne. Znamy je bowiem ze świata codziennego. Te jednak będą ogromnych rozmiarów. Dla mnie pasują idealnie i nawet fabularnie możnaby to jakoś wytłumaczyć skąd wzięły się w bazie.

Cała baza była zbudowana na skale, pod którą kryły się rozległe korytarze jaskiń, kryjących wiele pradawnych tajemnic. Baza jak baza. Miała zapewnić początki bytu ludzkości na marsie. Wstrząsy ciężkiego sprzętu przy budowie bazy wytworzyły jakiś wyłom na powierzchni i niektóre osobniki zaczęły nocą wychodzić na zewnątrz. Jeden z nich został schwytany w celu badań...niestety wszystko wymknęło się spod kontroli. Człowiek jak zwykle nie docenił inteligencji tego gatunku.

Oczywiście przypomina to jak najbardziej gatunek sci-fi klasy B. Postać woźnego, którą będzie można zagrać tutaj jest kropką nad i.

Ponownie kręcone będą całe sceny...tym razem nad planszą marsjańskiej bazy.🤪😁😁
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 534
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 119 times
Been thanked: 386 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Gribbler »

Mnie postać kosmicznego woźnego kojarzy się tylko z Rogerem Wilco, a to zupełnie inne klimaty :D
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Gribbler pisze: 31 maja 2020, 02:12Mnie postać kosmicznego woźnego kojarzy się tylko z Rogerem Wilco, a to zupełnie inne klimaty :D
Mnie też. Kto wychował się na przygodówkach, ten wie, o co chodzi. :D
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 866
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Szewa »

A kto się na tym nie wychował ten nie wie :/ więc rzućcie info o tej postaci, chętnie zgłębię jej historie :D

Na chwilę obecną bardziej mi się podobają postacie z pierwszego Nemesis niż te z tej części. Ciekawe jakie kolejne postacie wrzuca w SG :)
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: wirusman »

Przecież to nie jest pełno prawny dodatek, tylko następna część serii:). Najpierw jako członek statku nemesis, musisz zawrócić statek na marsa i schować się w hibernarium. Oczywiście potem trzeba mieć szczęście i być nie zauważonym podczas ekspedycji w pokłosiu. Dalej już z góry, budzimy się na marsie i mamy znów mocno pr*******e. Widząc jak za szybą, jakiś ogromny nietoperz zagryza starszego mechanika.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

Szewa pisze: 31 maja 2020, 10:05A kto się na tym nie wychował ten nie wie :/ więc rzućcie info o tej postaci, chętnie zgłębię jej historie :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Space_Quest#Roger_Wilco

Nową postacią jest spec ds. IT / robotów.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: DarkSide »

To zmienię temat. :wink:
Z ciekawym pomysłem wyszedł jeden z użytkowników BGG na temat pierwszego martwego gracza. Taki gracz przejmowałby rolę Sztucznej Inteligencji Bazy. Szczegóły tutaj. Całkiem zacny pomysł.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Shodan »

DarkSide pisze: 04 cze 2020, 11:55 To zmienię temat. :wink:
Z ciekawym pomysłem wyszedł jeden z użytkowników BGG na temat pierwszego martwego gracza. Taki gracz przejmowałby rolę Sztucznej Inteligencji Bazy. Szczegóły tutaj. Całkiem zacny pomysł.
Brzmi o wiele fajniej niż koncepcja z podstawki, gdzie gracz miał przejmować kontrolę nad obcymi.
Majzownik
Posty: 162
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 29 times
Been thanked: 64 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Majzownik »

Bardzo mi się ten pomysł podoba. Mam nadzieję, że zostanie zauważony przez ludzi z AR
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4078
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: brazylianwisnia »

Shodan pisze: 04 cze 2020, 11:59
DarkSide pisze: 04 cze 2020, 11:55 To zmienię temat. :wink:
Z ciekawym pomysłem wyszedł jeden z użytkowników BGG na temat pierwszego martwego gracza. Taki gracz przejmowałby rolę Sztucznej Inteligencji Bazy. Szczegóły tutaj. Całkiem zacny pomysł.
Brzmi o wiele fajniej niż koncepcja z podstawki, gdzie gracz miał przejmować kontrolę nad obcymi.
Pomysl z podstawki też jest ok. Ma za zadanie szybko zakonczyc gre zeby rozpoczac nowa partie ;-)
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

DarkSide pisze: 04 cze 2020, 11:55Z ciekawym pomysłem wyszedł jeden z użytkowników BGG na temat pierwszego martwego gracza. Taki gracz przejmowałby rolę Sztucznej Inteligencji Bazy.
Pomysł ciekawy, ale szczegóły gwarantują chaos w stylu Monty Pythona - szczególnie absurdalne wydało mi się przestawienie znacznika czasu. Może niech jeszcze gracze zamienią się na postacie. Dodajmy też podróże w czasie. Dlaczego by nie! Ktoś jeszcze zwraca uwagę na warstwę fabularną? Pomysł zasługuje na rozwinięcie, ale nie w formie przedstawionej przez autora.
ArtIO
Posty: 536
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 21 times
Been thanked: 34 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: ArtIO »

W jednym z update KS pojawiła się informacja że wszystkie postaci oprócz jednej będą pasowały do Lockdown, czyli postaci z Aftermath tez powinny być grywalne z Lockdown? Czy stworzenia z Voidseeders będą kompatybilne?
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

ArtIO pisze: 08 wrz 2020, 11:38 W jednym z update KS pojawiła się informacja że wszystkie postaci oprócz jednej będą pasowały do Lockdown, czyli postaci z Aftermath tez powinny być grywalne z Lockdown? Czy stworzenia z Voidseeders będą kompatybilne?
Z tego co pamiętam problematyczna była postać pilota. Jej karty przedmiotow osobistych i kart akcji dotyczą statku kosmicznego (sam nią nie grałem więc mogę się mylić). I nią z tego co kojarzę nie można będzie grać w lockdown. Chociaż uważam, że wystarczyłoby dać jej nowy zestaw kart ale z tego co kojarzę ar tego nie zrobi.
Tutaj w razie czego niech ktoś mnie poprawi ale rasy będą kompatybilne. Nawet podstawowa rasa z lockdown ma być kompatybilna z nemsisem i domyślnie na statku kosmicznym ma być ciemno aby mechanika tej rasy działała. Co oczywiście spowoduje, że będzie trudniej dla graczy.
Nie śledzę na bieżąco updatow i q&a więc moja wiedza może być już nieaktualna.
ODPOWIEDZ