Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1594
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 631 times
Been thanked: 547 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: eveni »

Pytanie do osób, które mają i grają - jak ogarnęliście ułożenie żetonów, kart itp.? Ja chwilowo trzymam to w oddzielnym pudełku (karty mam w koszulkach i deckbox-ach, żetony w tacce na żetony jak w Uczcie dla Odyna. Myślę czy nie kupić zamykanej drewnianej skrzyneczki:
Spoiler:
Dobre rady mile widziane :wink:
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2049
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 271 times
Been thanked: 422 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: tomp »

ja mam taką "kopertę" po insercie folded space, wszystkie elementy wrzucone luzem.
poza "kopertą" woreczki z odpowiednimi żetonami. Generalnie kiepsko z miejscem w pudełku.
Myślę o zakoszulkowaniu, to już zupełnie zajmie pudełko. O ile dostawa gry ok, to fabryczny insert to tragedia...

PS. "koperta" jest na bazie oryginału, tylko odpowiednio docięta. trochę słabo się trzyma...
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 334
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 98 times
Been thanked: 39 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: choczkins »

Ja po prostu zrobiłem insert, lekko wystaje ponad jakieś pół centymetra ale wszystko się mieści wraz z kartami w koszulkach. Nie jest też jakiś finezyjny, elementów i figurek jest tak dużo że musiałem ograniczyć się do robienia "tacek" ze ściankami bez przegródek w środku.
Całość zajęła jakieś 4h. Mogę jutro wrzucić zdjęcia.
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1594
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 631 times
Been thanked: 547 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: eveni »

choczkins pisze: 09 paź 2022, 23:27 Ja po prostu zrobiłem insert, lekko wystaje ponad jakieś pół centymetra ale wszystko się mieści wraz z kartami w koszulkach. Nie jest też jakiś finezyjny, elementów i figurek jest tak dużo że musiałem ograniczyć się do robienia "tacek" ze ściankami bez przegródek w środku.
Całość zajęła jakieś 4h. Mogę jutro wrzucić zdjęcia.
Wrzucaj fotki koniecznie, jeżeli jest jakakolwiek szansa zmieścić to jakoś sensownie w pudełku jestem zainteresowana inspiracją. Śmiech żartem mam kupione dwa arkusze pianki do insertów, tylko nie potrafię się zabrać do zrobienia z nich czegoś.
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 334
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 98 times
Been thanked: 39 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: choczkins »

Lecąc od dołu wyjąłem plastikowe przegródki na karty (te na kostki itp. zostawilem) i karty oddzieliłem pianką 3 mm. Na plastikowe tacki położyłem kartonową wypraskę aby pudełka równo leżały i nie opierały się tylko na kartach, równie dobrze można położyć foam.
Reszta jak widać większe elementy kartonowe i woreczki są w pudełku z dużymi figurkami.
Inspirowałem się tym insertem z bgg:
https://boardgamegeek.com/thread/289327 ... 3#40374013
Spoiler:
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: pan_satyros »

Nasza recenzja, częściowo z perspektywy graczy trochę rozczarowanych pierwszą odsłoną ;)

https://pelnapara.znadplanszy.pl/2022/1 ... orecenzja/

Obrazek
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 14 times
Been thanked: 19 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Malash »

Zgadzamy się z Pełną Parą i dorzucamy jeszczę z naszej strony masę uwag dot. niedociągnięć, rozważań o balansie, czy mechanicznych rozwiązaniach pewnych aspektów tego tytułu.
Adam, słuszna uwaga z tym cuchnącym kartonem.
Myślałem ze to tylko mój egzemplarz, więc u nas nie ma o tym słowa.

Od mojego wpisu (sprzed pół roku) w tym wątku dot. pierwszych wrażeń wiele się nie zmieniło.
Dawaliśmy grze kolejne szanse, ale nic to nie dało.

Koniec końców dzielimy się naszą czterogodzinną analizą Massive Darkness 2:
https://youtu.be/_sx1kXRBB6U
Obrazek
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
waadimch
Posty: 201
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:37
Has thanked: 10 times
Been thanked: 16 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: waadimch »

hej

czy do podstawki są jakieś dodatkowe scenariusze?
akasha_wl
Posty: 168
Rejestracja: 08 sie 2019, 23:10
Has thanked: 23 times
Been thanked: 19 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: akasha_wl »

waadimch pisze: 01 lis 2022, 15:56 hej

czy do podstawki są jakieś dodatkowe scenariusze?
Jeśli pytasz o scenariusze poza tymi w samej podstawce, to CMON udostępnia na swojej stronie nowe co jakiś czas.
Awatar użytkownika
waadimch
Posty: 201
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:37
Has thanked: 10 times
Been thanked: 16 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: waadimch »

PanFantomas
Posty: 593
Rejestracja: 02 lut 2019, 08:41
Has thanked: 136 times
Been thanked: 507 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: PanFantomas »

.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2024, 16:38 przez PanFantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 769
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 280 times
Been thanked: 184 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Seraphic_Seal »

Ze strony Portalu:
"NEWS #3 Nadal do każdej paczki wychodzącej z naszego magazynu w listopadzie dołączamy nowe scenariusze do Massive Darkness 2. " Czy to te 5 scenariuszy z 2 postów wyżej? I czy kupując gdzie indziej ich nie dostanę? Bo cena bezpośrednio od portalu średnio zachęcająca.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 769
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 280 times
Been thanked: 184 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Seraphic_Seal »

Dazir pisze: 10 wrz 2022, 13:27 Ktoś pytał czy brać?
Moim zdaniem nie brać zwłaszcza jak nie przepadasz za Zombicide. Generalnie to niemal takie same gry.
Początek jest naprawdę super. Wykonanie wszystkiego na top poziomie (poza małymi wpadkami, da sie przymknąć oko), wiadomo CMON. Gra sie sympatycznie, początek wolny, ale później efekt kuli śniegowej, miotasz 8+ kostek na raz, liczysz symbole i ... tyle.
Moim zdaniem każda misja jest taka sama, brak taktyki czy kombinowania, po prostu zlap loot ASAP i lecisz.
Z rzeczy fajnych (poza wykonaniem i figurkami): asymetria bohaterów - mega pomysł i ciekawe wykonanie. Fajnie się rozkminia każdego herosa. Dobre!
Mechanika bossów - każdy ma swój AI i w opisie wygląda to naprawdę spoko. Jednak coś nie pykło, bo jak dojdziesz już do bossa to zabijasz go w 2-3 tury, bo masz tak dopaloną postać. Także zmarnowany potencjał chociaż pomysł naprawdę fajny.

Jeżeli chcesz zwykłą siekankę to ok można, pytanie czy za tę kasę to rozsądny wybór.
Jeżeli lubisz DC z czymś więcej to zdecydowanie nie bierz. Za ten budżet można kupić fajniejsze gry.
A coś konkretnego byś polecił jako te fajniejsze gry DC w tym budżecie?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
khuba
Posty: 972
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 276 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: khuba »

Seraphic_Seal pisze: 23 lis 2022, 09:10 Ze strony Portalu:
"NEWS #3 Nadal do każdej paczki wychodzącej z naszego magazynu w listopadzie dołączamy nowe scenariusze do Massive Darkness 2. " Czy to te 5 scenariuszy z 2 postów wyżej? I czy kupując gdzie indziej ich nie dostanę? Bo cena bezpośrednio od portalu średnio zachęcająca.
W moim zamówieniu dołączony był jeden dwustronny arkusz z misjami:
- Piekielne Wyzwanie - czyli "DIABOLIC CHALLENGE" podlinkowane wczesniej
- Schody do nieba - tego nie widze w linkach, uzywa kafelków zarówno z podstawki jak i z Heavenfall
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: pan_satyros »

To tylko spolszczone wydruki tego co CMON przygotował, niewarte zakupu bezpośrednio od wydawcy.
Wszystko jest za free na stronie CMON do pobrania w kategoriach WEB QUESTS, BONUS CONTENT i BONUS QUESTS.
https://cmon.com/product/massive-darkne ... -hellscape
https://cmon.com/product/massive-darkness/heavenfall
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1594
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 631 times
Been thanked: 547 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: eveni »

yoyocmg
Posty: 258
Rejestracja: 18 wrz 2016, 11:49
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: yoyocmg »

Może ktoś podzielić się swoimi wrażeniami z walki z bosami? Są dość wymagające? Sam na razie zagrałem, tylko 3 scenariusze, w najbliższym czasie pewnie nie zagram więcej, a zastanawiam się nad Demon Dragonem, ale nie wiem czy warto wydać na niego to 250 - 300 zł.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: pan_satyros »

yoyocmg pisze: 27 lis 2022, 12:44 Może ktoś podzielić się swoimi wrażeniami z walki z bosami? Są dość wymagające? Sam na razie zagrałem, tylko 3 scenariusze, w najbliższym czasie pewnie nie zagram więcej, a zastanawiam się nad Demon Dragonem, ale nie wiem czy warto wydać na niego to 250 - 300 zł.
Są jednym z najsłabszych elementów tej gry i zdecydowanie niewykorzystanym potencjałem. Snują się przez to, że tak mało w nich taktyki, bo działania bosa nie zależą jakoś specjalnie od sytuacji na polu bitwy, a od czysto losowych czynników. Zapomnij o jakimś bardziej złożonym AI (patrz S&S), które chociaż ramowo reagowałoby na działania bohaterów. Już Grasujące potwory wypadają w tej kwestii dużo lepiej. Do tego zupełnie nie czuć, że te pojedynki są jakimś zwieńczeniem dłuższej walki - to walenie wszystkim co mamy, byleby dziada szybciej ubić. Ogólnie - odradzam. Te 300 zł można spokojnie zainwestować np. w całą nową grę, by daleko nie sięgać - Death May Die :D

Mówiąc szczerze, to ich misję zagrasz max. raz i widziałeś wszystko 🤷 Wiedząc Ile miejsca ich figurki zajmują w pudle boli to podwójnie, bo można było wrzucić w zamian więcej grasujących potworów lub jakiś insert na żetony, a tak mamy niemal bezużyteczną bryłę plastiku 🙈, jedną misję która z niej korzysta i braku sensownego miejsca na połowę elementów kartonowych.

Całe szczęście, że MD2 rozgrywa się jako niepowiązane partie i ten Boss fight można sobie darować, inaczej byłbym zmuszony bardziej obniżyć ocenę całości, gdyby ta zmierzała do tak mizernego finału 🤦‍♂️
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: elayeth »

Skusiłem się i kupiłem to cudo. ;)
A co tam, czasem warto mieć przyjemną rąbankę.

Po pierwszej partii (scenariusz 2) uznaliśmy ze znajomym (graliśmy na 2 osoby), że gra jest całkiem przyjemna... on może kupi do grania z dziećmi. :lol:
Mi nawet podobał się ten cały plastik (choć zazwyczaj nie jest dla mnie istotny)... ale... ale .... czemu to jest tak niemiłosiernie proste? Czy później będzie trudniej?

Co to za przyjemność, gdy od połowy scenariusza każda zgraja, jaka wyskakuje, dostaje łupnia w jednej turze gracza tak, że nawet nie możemy sobie zobaczyć jak działa jej atak? Grasujące moby... kupa plastiku... giną niewiele wolniej. Do tego mieliśmy z kolegą lekki ubaw z mielenia decku przedmiotów... tego jest po prostu za dużo... co odbiera fun ze zdobywania czegokolwiek. Czytałem na BGG, że wielu ludzi wrzuca tę grę do kategorii "piwko i chipsy"... i to chyba jest dobre określenie. Może i zostanie u mnie w kolekcji. Będę wykładał do grania z dziećmi lub z kumplami, gdy mamy wypić więcej piwa... ;) A tak serio to piszę nie po to by wrzucić kolejny negatywyny post i spierać się z fanami gry (bo tacy zapewne są), ale po to by napisać, że moim zdaniem to jest lenistwo designerów. Co tutaj nie chodzi prawidłowo to widać od początku: gra jest za prosta, a wariant utrudnienia (z jednym żetonem mniej) nie rozwiązuje problemu. Druga rzecz to słaby scaling, który widać jeśli ktoś choć trochę przemyślał mechaniki gry. W takich sytuacjach zawsze przypominają mi się wypowiedzi Lacerdy, który mówi, że grę testuje grając 100-200 razy... Mam wrażenie, że wiele firm od plastiku zupełnie olewa ten etap tworzenia gry. Tylko nie piszcie po raz kolejny, że co to za problem... utrudnij sobie sam bo na BGG jest kupa wiariantów. Otóż na BGG wcale nie ma aż tylu sensownych wariantów, w tym nie ma żadnego oficjalnego (przynajmniej ja nie znalazłem). No ale... dobra... może wcale nie mam racji, może później będzie trudniej. Żeby ton mojej wypowiedzi nie był zbyt negatywny dodam, że w kategorii lekkich turlanek to jest całkiem niezłe... tylko czemu takie proste?
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 954
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 227 times
Been thanked: 232 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Moonday »

elayeth pisze: 16 gru 2022, 10:48 .... czemu to jest tak niemiłosiernie proste?
To jest powód dla którego nie kupiłem tej gry. Ona jest porównywalna do Diablo, który też jest w zasadzie prostą grą, jak już ma się odpowiedni ekwipunek. Dla mnie nie da się przenieść założeń Diablo na planszówki, bo tamta gra to jest grind, który jest łatwy i nudny z założenia. Satysfakcję daje dobry drop i mozolne budowanie postaci, ale tego nie odczujesz w planszówce, której partia ma zamknąć się, powiedzmy, w maks 4 godziny. Jeżeli wyzwaniem w grze ma być budowanie postaci, które sprowadza się do zwiększania levelu i zakładaniu lepszego ekwipunku, ale bez jakichś ciekawych mechanik i z łatwymi do zabicia przeciwnikami (i bez ciekawej fabuły), to grają można umrzeć z nudów.
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 124
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 37 times
Been thanked: 31 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Sever »

Im dalej ze scenariuszami tym jest trudniej. Nadal nie jest to jakiś Eldritch Horror ale można przegrać, potwierdzam :lol: , pierwszych kilka scenariuszy jest dość prostych. Dla mnie bardzo przyjemny dungeon crawler w fajnej stylistyce, mojej grupie podoba się do chillowania i odpalania fajnych kombosow. Dobra przerwa od trudniejszych gier.
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
gogovsky
Posty: 2186
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 462 times
Been thanked: 505 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: gogovsky »

Sever pisze: 16 gru 2022, 16:45 Im dalej ze scenariuszami tym jest trudniej. Nadal nie jest to jakiś Eldritch Horror ale można przegrać, potwierdzam :lol: , pierwszych kilka scenariuszy jest dość prostych. Dla mnie bardzo przyjemny dungeon crawler w fajnej stylistyce, mojej grupie podoba się do chillowania i odpalania fajnych kombosow. Dobra przerwa od trudniejszych gier.
Od kiedy EH jest trudny ?:p
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 124
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 37 times
Been thanked: 31 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Sever »

Dla mnie nigdy prosty nie był, szczególnie na mniejszą ilość graczy, ale to nie topic o tym.
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
Awatar użytkownika
Hexor
Posty: 48
Rejestracja: 26 gru 2022, 23:56
Has thanked: 119 times
Been thanked: 3 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Hexor »

Cześć, jak wygląda sytuacja z resztą dodatków, będzie coś więcej w PL?
ODPOWIEDZ