In Pendulum, each player is a powerful, unique noble vying to succeed the Timeless King as the true ruler of Dünya. Players command their workers, execute stratagems, and expand the provinces in their domain in real time to gain resources and move up the 4 victory tracks: power, prestige, popularity, and legendary achievement.
Players must use actual time as a resource in managing their strategy to best their opponents, using time on different action types and balancing it with time spent planning and analyzing. The winner will be the player who manages and invests their time most effectively and who builds the best engine, not the player who acts the quickest.
Pendulum is the highest-rated protoype in the history of the Stonemaier Games Design Day. If you enjoy Tzolk’in (time and resource optimization) and 7 Wonders (simultaneous play), we think you’ll enjoy Pendulum.
W ciągu najbliższych dwóch tygodni mają być ujawniane szczegóły o tytule, kampania marketingowa wydaje się być zbliżona modelem do tej z Tapestry. Gra w newsletterze opisywana jest jako kompetetywny, asynchroniczny worker placement związany z optymalizacją czasu, z mechanikami zbliżonymi do znanych z Tzolk'ina i 7 Cudów Świata. Zapewne czeka nas festiwal budowania hype'u w najbliższym czasie, ale na pierwszy rzut oka wygląda nawet obiecująco.
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 01 lip 2020, 18:46
autor: mikeyoski
Jak obstawiacie? Rebel czy Phalanx?
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 02 lip 2020, 10:39
autor: BartoszK
mikeyoski pisze: ↑01 lip 2020, 18:46
Jak obstawiacie? Rebel czy Phalanx?
Myślę, że Phalanx. SM Games nie zostało jeszcze pożarte przez Asmodee.
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 02 lip 2020, 10:42
autor: japanczyk
mikeyoski pisze: ↑01 lip 2020, 18:46
Jak obstawiacie? Rebel czy Phalanx?
Rebel chyba tylko Wingspan dziabnął od Stonemeier
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 02 lip 2020, 11:03
autor: mikwit
No i Charterstone
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 02 lip 2020, 12:09
autor: Hardkor
Wygląda obiecująco
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 02 lip 2020, 18:09
autor: sin
Kluczowe informacje z dzisiejszego Design Diary (pamiętnika projektowego?):
W grze występują trzy klepsydry, odmierzające 45 sekund, 2 i 3 minuty, i są one współdzielone dla wszystkich graczy (każda na inny zestaw toru akcji).
Gra podzielona jest na rundy, pomiędzy którymi czas nie jest odmierzany (naturalne przerwy). Ponadto w przypadku konieczność wstrzymania gry można położyć klepsydry na boku.
Opisany jest wariant wyłączający odmierzanie czasu przy zachowaniu pozostałych mechanik.
Podobieństwo do Tzolki'na wynika z, przynajmniej według wydawcy, konieczności oceny stosunku kosztu względem korzyści przy umieszczaniu pionka na polu akcji - gdzie może on zostać dłużej, dzięki zyskamy więcej lub krócej przy mniejszym zysku.
Rundy rozgrywane są w czasie rzeczywistym, ale w założeniach celem nie jest grać jak najszyciej, a traktować czas jako kolejny zasób i rozważnie nim rozporządzać.
W grze dostępne są różne rodzaje pionków/pracowników.
Gra jest w 95% niezależna językowa i będzie wydana w wielu tłumaczeniach.
mikeyoski pisze: ↑01 lip 2020, 18:46
Jak obstawiacie? Rebel czy Phalanx?
Myślę, że Phalanx. SM Games nie zostało jeszcze pożarte przez Asmodee.
Phalanx nie wyda "Pendulum".
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 03 lip 2020, 23:01
autor: MihauMihau
Rebel także nie planuje. Ja obstawiam Albi Polska.
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 04 lip 2020, 09:48
autor: sin
Foreign Language Versions:
- Matagot is releasing a French version
- Dutch, German, Italian, Russian, Hungarian and Czech versions have also been confirmed.
A ja się nie zdziwię jeśli polskiego wydania nie będzie. Rozgrywka w czasie rzeczywistym nie jest zbyt popularna u nas, nie licząc banalnych imprezówek. W sumie chyba tylko Escape był wydany, ale bez dodatków (których jest mnóstwo obecnie).
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 07 lip 2020, 02:45
autor: Leser
sasquach pisze: ↑07 lip 2020, 02:16
A ja się nie zdziwię jeśli polskiego wydania nie będzie. Rozgrywka w czasie rzeczywistym nie jest zbyt popularna u nas, nie licząc banalnych imprezówek. W sumie chyba tylko Escape był wydany, ale bez dodatków (których jest mnóstwo obecnie).
No bez przesady, gier w czasie rzeczywistym u nas nie brakuje: Space Alert, Galaxy Trucker, Bankrut, Fuse, Mondo, Pandemic: Rapid Response, Zombie'15 i pewnie jeszcze nieco innych. Faktem jest natomiast, że żadna z tych gier banku nie rozbiła.
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 07 lip 2020, 10:35
autor: EsperanzaDMV
Zacząłem czytać wątek, bo nie słyszałem wcześniej o tej grze.
Przeczytałem - nowa gra od Stonemeier Games - wow! Od razu wskoczyła na radar.
Po czym czytam niżej, że gra w czasie rzeczywistym... Ehhh... No to ja podziękuję, unikam takich gier, po prostu ich nie lubię.
Lubię, kiedy grając w planszówkę o zwycięstwie decyduje przemyślana strategia, nad którą mogę się spokojnie zastanowić, a nie mój refleks. Jeśli muszę podjąć decyzję nie dlatego, że jest najlepsza, a dlatego, że goni mnie czas, to satysfakcja nawet z wygranej jest taka, jakbym wygrał w Talisman, bo jaka w tym moja zasługa? Upływający czas (jak np. w Fuse) lub robienie czegoś byle szybciej bo zaraz przeciwnik zabierze (Galaxy Trucker) to dla mnie źródło stresu a nie przyjemność, i myślę że nie jestem odosobniony.
Także przychylam się do zdania, że ta gra może nie mieć polskiego wydania, bo patrząc na historię gier w czasie rzeczywistym, to Polacy chyba nie potrzebują takich gier w swoim języku Nie mówię tu oczywiście o grach imprezowych typu "5 sekund".
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 07 lip 2020, 11:39
autor: Fojtu
Jak przeczytałem dlaczego gra jest na czas, to wydaje mi się to trochę idiotyczne. Autor argumentuje, że rozwiązuje to problem AP, bo grał w gry, gdzie AP przeciągało rozgrywkę (podaje przykład Ora et Labora) i dlatego klepsydry pomogą.
Dla mnie argument jest trochę dziwny, bo limitowany czas w grze strategicznej spowoduje że konkretny typ graczy, którzy szybko potrzafią podejmować decyzje, będzie miażdżył tych trochę grających wolniej. Grałem w trochę gier na czas (galaxy trucker, millenium blades, bankrut, fuse i jakieśtam inne) i w każdej z tych gier w miarę dobrze mi idzie, bo mam do tego jakieś predyspozycje a inni mniej. Przy wymienionych grach inne cechy gry ratują grę przed rzuceniem w kąt nawet jak Ci średnio idzie. Przy 'suchej' grze strategicznej, ja tego kompletnie nie widzę.
IMO skończy się to tak, że:
1. Ciężko zagrać z weteranami
2. Część graczy będzie kompletnie na nie, bo stres (tutaj można żartować, ale niektórych naprawdę stres zjada przy presji czasowej)
3. Część graczy spróbuje ale będzie się bardzo źle bawić, bo nie zdąży itd.
Już millenium blades jest trochę taką grą, weterani miażdżą nowicjuszy, ale oryginalny setting i mechaniki trzymają graczy przy stole. Trochę się dziwię SMG, że poszli w takim kierunku, skoro przecież celują w raczej bardziej średnio zaawansowanych graczy, którym to może niezbyt podejść.
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 07 lip 2020, 11:41
autor: japanczyk
Poza tym to gra w przesuwanie kosteczek i ewidentnie bedzie to miazdzylo przy tej grze
Nie wyglada jak na kolejny hit dla nowicjuszy
Samo Pendulum jest praktycznie niezależne językowo (poza pomocami graczy i instrukcją). Rzuciłem okiem do wnętrza pudełka. Gra ma mieszane recenzje również ze względu na wykonanie - mi się podoba, ale faktycznie Stonemaier Games przyzwyczaiło nas do totalnego wypasu. Zapraszam na kilka minut: https://www.youtube.com/watch?v=Cbz7NzPnPPs (Recenzja za jakiś czas)
Re: Pendulum (Travis Jones)
: 31 sie 2020, 10:34
autor: yosz
Double post, ale coś nowego - w najnowszym odcinku podcastu dzielimy się z Agnieszką wrażeniami po pierwszej partii w Pendulum (więcej przed nami). Dyskusja jest na samym początku podcastu więc nie trzeba przewijać
Jeżeli chcielibyście dodatkowo zobaczyć, jak działa automa w czasie rzeczywistym w Wahadle, jak się tym steruje i czy w ogóle to działa, zapraszam na pełną rozgrywkę.