Strona 3 z 28

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 04 sie 2020, 00:28
autor: Acererak
TuReK pisze: 03 sie 2020, 10:43 Ciężko mówić o kampanii w podstawce D1, za to misje były ogromne, mnóstwo potworów, bohaterów, przedmiotów i umiejętności a sama rozgrywka to była epicka młócka na 6h a nie kameralne przekomarzanie się z overlordem 😁
No nie wiem, niektóre misje były połączone fabularnie ;) Acz fakt rozgrywka była sporo dłuższa i większa. I to niestety zarówno plus jak i minus. No i jednak tamta edycja bardziej faworyzowała Overlorda niż bohaterów - odwrotnie do sporej części misji z obecnej edycji (przynajmniej wrażenia z kampanii, które udało się dokończyć: Run Cienia i Legowisko Jaszczura. Heirs of Blood zostało napoczęte, ale w zbyt małym stopniu żebym mógł się coś o tym wypowiedzieć. Niestety m.in. przez problemy z regularnością spotkań, przetasowaniami w grupie z różnych powodów etc. schodzi nam to dużo dłużej niż bym się spodziewał).

Re: Descent: Journeys in the Dark / Wędrówki w mroku 2 ed (D. Clark, C. Konieczka, A. Sadler, K. Wilson)

: 04 sie 2020, 10:52
autor: elayeth
jediwolf pisze: 30 lip 2020, 10:38 Obstawiam, że chcą zrobić z tego dungeon crawlera ala gloomhaven. Może jakąś mechanikę legacy dorzucą.
Pamiętam prawie 10 lat temu jak Tom Vasel zachwycał się Descentem (chyba była to jego TOP5 kiedyś). Kupiłem jakoś w 2011 roku i srogo się zawiodłem. Strasznie nudna mechanika moim zdaniem. Generalnie uważam, że FFG robi gry mechanicznie podobne i dość nudne (mówię tu o grach z figurkami). Jedyną, którą lubię i w zasadzie głównie za klimat (bo uwielbiam Lovecrafta) to Eldritch Horror... choć mechanicznie jest dość biedna. Posiadłość Szaleństwa 2ed... też broni się głównie klimatem. Z kolei Śródziemie... strasznie mnie (i moją ekipę) wynudziło... koledzy, którzy kupili, szybko sprzedali. Stąd nie mam wielkich nadziei wobec nowego Descenta. Chętnie wejdę w rolę sceptyka i założę się, że nie mają szans przebić GH... głównie dlatego, że GH broni się świetną mechaniką. Oczywiście nie wszyscy lubią euro ubrane w szaty dungeon crowlera... ale jak pokazuje rynek... wiele ludzi lubi. Życzę im powodzenia i trzymam kciuki za (w końcu!) jakąś sensowną mechanikę prowadzenia postaci, bo to co FFG pokazuje od dekady jest moim zdaniem mocno archaiczne.
Dazir pisze: 30 lip 2020, 17:53 FFg ma mniej powietrza niż wielkie pudła dodatków do Too many bones;)
Dawać Descenta:)
CTG daje wielkie pudła, bo mają mieścić dodatki... ;) To akurat doceniam.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 30 wrz 2020, 17:40
autor: mikkel.gg
chyba 22 października dowiemy się czegoś wiecej nt Descent
Spoiler:

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 30 wrz 2020, 18:35
autor: stary gracz
No ja tam jeszcze widzę fotkę Heroes of Terrinoth.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 30 wrz 2020, 18:53
autor: mikkel.gg
Może to coś znaczy, ale w sumie w rozpisce na wrzesień też mieli obrazek Heroes of Terrinoth
Spoiler:
więc chyba to tylko template

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 30 wrz 2020, 19:39
autor: stary gracz
Może tak ale jeśli w szablonie jest... jest nadzieja. Ja jeszcze wierze, że coś z tego będzie.

Tak samo jak mam nadzieję, że nowy Descent będzie świetny i pełen świeżości.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 17:22
autor: Scamander
No to leci właśnie live z prezentacją: https://www.twitch.tv/videos/778252105

1-4 graczy, gra z aplikacją, 40 figurek, 46 znaczników terenu 3D (z tego co widzę z tektury)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 17:36
autor: Forcemaster
ale badziew za ciężkie pieniądze...
Wszystko idzie w gierki dla dzieci.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 17:36
autor: buzzardpl
Podobno całkiem nowa gra, a nie 3 edycja Descenta. No to czekam dalej na następne przecieki ...

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 17:50
autor: Szewa
Nie wiem jak dla was, ale dla mnie ta szata graficzna jest odpychająca.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 17:57
autor: Irr3versible
Szewa pisze: 22 paź 2020, 17:50 Nie wiem jak dla was, ale dla mnie ta szata graficzna jest odpychająca.
Ja zobaczyłem na powyższym obrazku jakąś dziwną edycję hero questa z zombiecide... Poczekam na jakieś lepsze zdjęcia czy filmik z pełną prezentacją na YouTube.
PS. Nie widzę oznaczeń pół na kafelkach, z linijką mam grać? ;)

Edycja: ok, na wodzie widać... Brrrr

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 18:00
autor: Scamander
Te arty w komiksowym stylu pewnie sporo osób odrzucą. Mnie bardziej rażą grafiki kafli terenu które wyglądają jak wyrzucone z jakiegoś generatora (i potwierdzono na streamie, że to już ich finalna forma, zmienić się może tylko materiał).

Podobno duży nacisk na narrację, imho fajnie gdyby wrzucili w końcu lektora.

Obrazek

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 18:08
autor: Gatherey
Wszystko to jest prototypowa wersja. CO wyciągnąłem jeszcze z zapowiedzi:

- premiera Q2 2021, angielska razem z wersjami w innych językach
- poziomy terenu będą miały znaczenie - będzie można zeskoczyć na niższe piętra, ale nie wskoczyć z powrotem do góy

I właśnie wystartowała przedsprzedaż u rebela:

https://www.rebel.pl/gry-planszowe/desc ... FltvfHSBnE

Cena zwala z nóg, za mniej można mieć gloomhaven/frosthaven :D

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 18:10
autor: Scamander
Gatherey pisze: 22 paź 2020, 18:08 Wszystko to jest prototypowa wersja.
Tylko jeśli chodzi o wykonanie (materiał), arty na kaflach terenu i pozostałych elementach to finalna forma.
Cena zwala z nóg, za mniej można mieć gloomhaven/frosthaven :D
Tym bardziej, że w grze jest tylko/aż 16 scenariuszy. Choć z drugiej strony ile osób przeszło całe Gloomhaven?

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 18:15
autor: tomekmani3k
Grafiki z dwójki były o wiele lepsze. Tutaj całkowicie nie mój styl.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 18:17
autor: Yuri
Figurki rewelacyjne, ale kafle terenu sa tak aklimatyczne, że aż zęby skrzypią. Wyglądają jak praca stażysty w Paintcie.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 18:34
autor: stary gracz
Ciekaw jestem czy te elementy 3D wejdą do pudełka bez rozkładania ich.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 18:46
autor: kurzyszpon
stary gracz pisze: 22 paź 2020, 18:34 Ciekaw jestem czy te elementy 3D wejdą do pudełka bez rozkładania ich.
Pudło jest ogromne, chyba właśnie po to. Choć raz ten rozmiar musi mieć sens ;)

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 19:02
autor: tomekmani3k
Chwile tylko oglądałem ale chyba mają wejść wszystkie poza smokiem.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 20:01
autor: Pomelo
Coś się kończy coś się zaczyna. Najpierw Posiadłość Szaleństwa 2ed., potem Podróże przez Śródziemie, a teraz czas na Descent. Kurde ten tytuł sparowany z apką najmniej mi pasuje. Powiem więcej, ten Descent nie wygląda w ogóle jak Descent, a raczej jak jakaś krzyżówka Zombicide z Massive Darkness 2. Dla mnie totalnie zgubiony klimat swojego protoplasty, który wyrobił sobie bardzo mocną pozycję na rynku puszczaniem oka do RPG'owców. Nie wierzę, że w tym samym czasie FFG pracuje nad 3 edycją Descenta, a jeśli nawet to długo go nie zobaczymy. Ten ostatni romans aplikacji z planszówką jest bardzo niesmaczny...

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 20:10
autor: Taperonix
Figurki spoko ale szata graficzna terenów i kart postaci, kart przedmiotów to jakaś masakra. Mam nadzieję, że to tylko jakiś szkic Grafik. Jak tak to będzie wyglądać to chyba podziękuję, bo nie mogę na to obrzydlistwo patrzeć.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 20:20
autor: kozz84
+600 pln O_o Czyli za całą kampanię przeszło 2000 pln.

Ale już nawet pomijając cenę, to grafika na kartach i kaflach jest fatalna. I to od ffg, która z reguły na dobry design i grafiki na kartach.

Apka mi nie przeszkadza jeśli usprawniłaby grę i zdjęła z gracza żmudny upkeep i tym podobne.

Mapa 3d ok, ale czy da się to z powrotem spakować do pudła bez rozkładania elementów?

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 20:39
autor: tomp
Czy była mowa o możliwości grania bez apki ?
(nie lubię mieszać planszówek z elektroniką, a za 600 zł mam 3 dobre tytuły na steam/go/epic/*niepotrzebne skreślić)

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 20:55
autor: strid3rr
Spoiler:
Tylko z apką. Cała konwencja tego tytułu opiera się o narrację i obsługę wszystkiego przez nią.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 22 paź 2020, 21:42
autor: Ardel12
Podobnie jestem zawiedziony wykonaniem, tak kafli terenu jak i grafik postaci, które wyglądają jak z jakiegoś mango fanfika. Niby ma być upade, mrok, a tutaj po prostu tęczowi bohaterowie.
Scamander pisze: 22 paź 2020, 18:10 Tym bardziej, że w grze jest tylko/aż 16 scenariuszy. Choć z drugiej strony ile osób przeszło całe Gloomhaven?
Ja przeszedłem wraz z dodatkiem! w tej cenie łapałbym Frosthaven bez mrugnięcia okiem. Figurki wypaśne, elementy 3D super, ale cała reszta mnie nie zachwyciła. Ciekawym elementem wydaje się crafting, ciekawe na jakiej zasadzie będzie działać. Czy po prostu zdobądź X elementów do podanej receptury, czy też będziemy mogli łączyć dowolne przedmioty i otrzymywać z tego dane bronie. Preferowałbym drugi sposób, ale w 16 scenariuszach z czego pewnie część odpadnie przez dokonane wybory w trakcie gry, to nie będzie czasu na farmienie składników i kombinowanie.