Zakończenie rozdziału to nie zakończenie dnia. Kontynuujesz grę w takim stanie jak była - dostajesz nowe informacje wynikające z rozdziału, zostało Ci energii to ją wykorzystaj i dopiero kończysz dzień, jesz albo nie jesz, obniżasz liczniki menhirów i odkrywasz nową kartę wydarzeń.Dziami pisze: ↑18 sie 2020, 22:02 Pytanie o zakończenie rozdziału:
Akurat skończyłem pierwszy rozdział. Po odkryciu nowego menhira karta wydarzenia mówi, że zakończyłem rozdział.
Nasuwa mi się pytanie, czy jesli gram solo, ustawiłem licznik na menhirze na 8 to dokańczam dzien, muszę skonsumować prowiant, czy CIACH... koniec rozdziału zostaje mi to pożywienie??
Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 311 times
Re: Tainted Grail
Ja gram dalej - jeśli zostały mi 2 Energii to mogę nadal wykonać w ciągu tego dnia akcje.Dziami pisze: ↑18 sie 2020, 22:02 Pytanie o zakończenie rozdziału:
Akurat skończyłem pierwszy rozdział. Po odkryciu nowego menhira karta wydarzenia mówi, że zakończyłem rozdział.
Nasuwa mi się pytanie, czy jesli gram solo, ustawiłem licznik na menhirze na 8 to dokańczam dzien, muszę skonsumować prowiant, czy CIACH... koniec rozdziału zostaje mi to pożywienie??
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 73 times
Re: Tainted Grail
grzeslaw90Golfang dzięki za odpowiedź.
Żeby doprecyzować rozumiem, że od razu kasuje stos wydarzeń rozdziału pierwszego(ntego) i przygotowuje wydarzenia rozdziału kolejnego, z których pierwsze w życie wejdzie następnego dnia?
Żeby doprecyzować rozumiem, że od razu kasuje stos wydarzeń rozdziału pierwszego(ntego) i przygotowuje wydarzenia rozdziału kolejnego, z których pierwsze w życie wejdzie następnego dnia?
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
Zgadza się zaczynasz od karty przygotowania rozdziału i idziesz za instrukcjamiDziami pisze: ↑19 sie 2020, 12:27 grzeslaw90Golfang dzięki za odpowiedź.
Żeby doprecyzować rozumiem, że od razu kasuje stos wydarzeń rozdziału pierwszego(ntego) i przygotowuje wydarzenia rozdziału kolejnego, z których pierwsze w życie wejdzie następnego dnia?
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 311 times
Re: Tainted Grail
Tak teraz się zacząłem zastanawiać na kartami walki gdzie mamy ikonę NATYCHMIASTOWĄ, np RZUT:
1. Czy zaraz po zagraniu MUSZĘ z tego skorzystać?
2. Czy MOGĘ z tego skorzystać?
Co jeśli nie mam ani Tarczy ani Broni? Mogę użyć karty i tylko nie skorzystać z tego bonus? Czy może nie mogę w ogóle zagrać karty?
Ja dotychczas grałem że MUSZĘ wykorzystać/wykonać tę ikonę NATYCHMIAST - bo np karta POTĘŻNE UDERZENIE każe od razu stracić 1 Energii, a nic nie daje w zamian - no to wybór tutaj czy stracić czy nie byłby prosty . No chyba że traktować to jako STRAĆ 1 ENERGII a potem połóż znacznik czasu na tej karcie - jeśli nie stracisz Energii nie kładziesz znacznika czasu? Za opcją MUSZĘ przemawia także karta RYZYKOWNY ATAK - rzuć licznikiem - w przypadku grala 2 kostki, w przypadku czaszki 2 rany...
Jak Wy rozgrywacie karty z ikoną NATYCHMIASTOWĄ? I jak grać kartą RZUT - nie mając ani broni ani tarczy?
1. Czy zaraz po zagraniu MUSZĘ z tego skorzystać?
2. Czy MOGĘ z tego skorzystać?
Co jeśli nie mam ani Tarczy ani Broni? Mogę użyć karty i tylko nie skorzystać z tego bonus? Czy może nie mogę w ogóle zagrać karty?
Ja dotychczas grałem że MUSZĘ wykorzystać/wykonać tę ikonę NATYCHMIAST - bo np karta POTĘŻNE UDERZENIE każe od razu stracić 1 Energii, a nic nie daje w zamian - no to wybór tutaj czy stracić czy nie byłby prosty . No chyba że traktować to jako STRAĆ 1 ENERGII a potem połóż znacznik czasu na tej karcie - jeśli nie stracisz Energii nie kładziesz znacznika czasu? Za opcją MUSZĘ przemawia także karta RYZYKOWNY ATAK - rzuć licznikiem - w przypadku grala 2 kostki, w przypadku czaszki 2 rany...
Jak Wy rozgrywacie karty z ikoną NATYCHMIASTOWĄ? I jak grać kartą RZUT - nie mając ani broni ani tarczy?
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
Wg oficjalnego rulingu wszystkie symbole NATYCHMIAST muszą zostać wykonane więc mając tarczę albo broń musisz któreś odwrócić.Golfang pisze: ↑19 sie 2020, 13:34 Tak teraz się zacząłem zastanawiać na kartami walki gdzie mamy ikonę NATYCHMIASTOWĄ, np RZUT:
1. Czy zaraz po zagraniu MUSZĘ z tego skorzystać?
2. Czy MOGĘ z tego skorzystać?
Co jeśli nie mam ani Tarczy ani Broni? Mogę użyć karty i tylko nie skorzystać z tego bonus? Czy może nie mogę w ogóle zagrać karty?
Ja dotychczas grałem że MUSZĘ wykorzystać/wykonać tę ikonę NATYCHMIAST - bo np karta POTĘŻNE UDERZENIE każe od razu stracić 1 Energii, a nic nie daje w zamian - no to wybór tutaj czy stracić czy nie byłby prosty . No chyba że traktować to jako STRAĆ 1 ENERGII a potem połóż znacznik czasu na tej karcie - jeśli nie stracisz Energii nie kładziesz znacznika czasu? Za opcją MUSZĘ przemawia także karta RYZYKOWNY ATAK - rzuć licznikiem - w przypadku grala 2 kostki, w przypadku czaszki 2 rany...
Jak Wy rozgrywacie karty z ikoną NATYCHMIASTOWĄ? I jak grać kartą RZUT - nie mając ani broni ani tarczy?
Możesz tę kartę zagrać nawet jeśli nie masz tarczy albo broni, po prostu nie dostajesz bonusu. Rzut jest podany jako przykład walki bez broni i zagrany jest dla samych symboli
Nie wiem czy taka była intencja autorów ale w angielskiej wersji też jest to tak sformułowane jakby nie było opcjonalne.
Dodatkowo jeszcze poruszę temat Ryzykownego Ataku - rzuć znacznikiem, jak się uda to +2 kości, jak nie to +2 rany przy ataku przeciwnika. Pojawiła się wątpliwość czy +2 rany zostają nawet jak kartę zakryjesz w tej samej aktywacji i okazuje się, że nie
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
Taka ciekawostka - w grze jest przedmiot Miecz Klanowy, który mówi, że jak połączysz misia lub dwa to możesz (nie musisz) odrzucić kartę z ręki (jak ręka jest pusta to z wierzchu talii), aby dodać 2 kostki.
Co w przypadku karty Rzut i jej warunku zużycia broni przy położeniu?
Otóż w instrukcji opisane jest w kolejności co się dzieje jak położy się kartę:
- łączenie kluczy atrybutów i OD RAZU uzyskiwanie z nich bonusów
- łączenie klucza magii i uzyskanie z niego bonusu
- łączenie dolnego klucza i uzyskanie z niego bonusu
- zdolność karty
Czyli według powyższego opisu w przypadku karty Rzut:
- zagrywamy Rzut
- łączymy misia i pozostałe klucze atrybutów i rozpatrujemy ich bonusy od razu
- odrzucamy kartę z efektu Miecza Klanowego (bo połączyliśmy misia) żeby dostać dodatkowe dwie kostki
- sprawdzamy pozostałe klucze
- zużywamy Miecz Klanowy dla efektu karty Rzut żeby dostać dodatkowe dwie kostki
No i wszystko fajnie ale można się przyczepić do jednej rzeczy - co jeśli błyskawica do sekwencji znajduje się np. w dolnym kluczu?
Według powyższego opisu powinno być, że rozpatrujemy wszystkie klucze atrybutów, potem magii, uzyskujemy bonusy i dopiero sprawdzamy dolny klucz i błyskawicę :D A co jak jej po tym wszystkim nie ma? Bonusy zostają?
Oczywiście nie możesz takiej karty zagrać, bo musi być błyskawica ale w instrukcji nie ma zapisu kiedy błyskawica dokładnie w tym wszystkim jest sprawdzana co się mocno gryzie z podaną wyżej kolejnością sprawdzania kluczy i efektów.
Co Wy myślicie?
Co w przypadku karty Rzut i jej warunku zużycia broni przy położeniu?
Otóż w instrukcji opisane jest w kolejności co się dzieje jak położy się kartę:
- łączenie kluczy atrybutów i OD RAZU uzyskiwanie z nich bonusów
- łączenie klucza magii i uzyskanie z niego bonusu
- łączenie dolnego klucza i uzyskanie z niego bonusu
- zdolność karty
Czyli według powyższego opisu w przypadku karty Rzut:
- zagrywamy Rzut
- łączymy misia i pozostałe klucze atrybutów i rozpatrujemy ich bonusy od razu
- odrzucamy kartę z efektu Miecza Klanowego (bo połączyliśmy misia) żeby dostać dodatkowe dwie kostki
- sprawdzamy pozostałe klucze
- zużywamy Miecz Klanowy dla efektu karty Rzut żeby dostać dodatkowe dwie kostki
No i wszystko fajnie ale można się przyczepić do jednej rzeczy - co jeśli błyskawica do sekwencji znajduje się np. w dolnym kluczu?
Według powyższego opisu powinno być, że rozpatrujemy wszystkie klucze atrybutów, potem magii, uzyskujemy bonusy i dopiero sprawdzamy dolny klucz i błyskawicę :D A co jak jej po tym wszystkim nie ma? Bonusy zostają?
Oczywiście nie możesz takiej karty zagrać, bo musi być błyskawica ale w instrukcji nie ma zapisu kiedy błyskawica dokładnie w tym wszystkim jest sprawdzana co się mocno gryzie z podaną wyżej kolejnością sprawdzania kluczy i efektów.
Co Wy myślicie?
Re: Tainted Grail
Dwie wątpliwości:
1. Czy po Odwrocie z Walki z jednym ze Strażników, po tym jak jego model/znacznik zostanie na karcie lokacji, mogę korzystać z akcji danej lokacji jak choćby Eksploracja?
2. Czy gdy kupuję Umiejętność, powiedzmy do Agresji, wybieram najniższy numer karty umiejętności, czy mogę wybrać dowolną umiejętność powiązaną z Agresją? Jasne dla mnie jest że mogę wybrać dowolną ze stron karty umiejętności.
1. Czy po Odwrocie z Walki z jednym ze Strażników, po tym jak jego model/znacznik zostanie na karcie lokacji, mogę korzystać z akcji danej lokacji jak choćby Eksploracja?
2. Czy gdy kupuję Umiejętność, powiedzmy do Agresji, wybieram najniższy numer karty umiejętności, czy mogę wybrać dowolną umiejętność powiązaną z Agresją? Jasne dla mnie jest że mogę wybrać dowolną ze stron karty umiejętności.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
1. Możeszreset1212 pisze: ↑24 sie 2020, 17:27 Dwie wątpliwości:
1. Czy po Odwrocie z Walki z jednym ze Strażników, po tym jak jego model/znacznik zostanie na karcie lokacji, mogę korzystać z akcji danej lokacji jak choćby Eksploracja?
2. Czy gdy kupuję Umiejętność, powiedzmy do Agresji, wybieram najniższy numer karty umiejętności, czy mogę wybrać dowolną umiejętność powiązaną z Agresją? Jasne dla mnie jest że mogę wybrać dowolną ze stron karty umiejętności.
2. Podczas kupowania umiejętności masz dostępne wszystkie karty. Tylko podczas kupowania kart walki i dyplomacji dobierasz trzy i wybierasz jedną
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
Kilka pytań przed pierwszą rozgrywką (niestety instrukcja jest czasami trochę zbyt lakoniczna):
1. Sen na koniec dnia- rozumiem, że jak dwie postacie są na tej same lokacji to po prostu dotyczy ich jeden sen? Ewentualnie sen i koszmar.
2. Rozwój atrybutów. Koszt podnoszenia atrybutu wyliczany jest na podstawie teraźniejszego, czy przyszłego statusu (opis w instrukcji to jedno, przykład to drugie)?
3. Jeśli drużyna osiąga porażkę w danym spotkaniu i karą jest utrata 2 punktów ruchu i dobranie szarej kary dyplomacji to każdy członek drużyny traci 2 punkty ruchu. Ale czy każdy dobiera teraz szara kartę, czy dobierana jest drużynowo i wszyscy rozpatrują razem jedno spotkanie (raczej druga opcja, ale wolę się upewnić)?
1. Sen na koniec dnia- rozumiem, że jak dwie postacie są na tej same lokacji to po prostu dotyczy ich jeden sen? Ewentualnie sen i koszmar.
2. Rozwój atrybutów. Koszt podnoszenia atrybutu wyliczany jest na podstawie teraźniejszego, czy przyszłego statusu (opis w instrukcji to jedno, przykład to drugie)?
3. Jeśli drużyna osiąga porażkę w danym spotkaniu i karą jest utrata 2 punktów ruchu i dobranie szarej kary dyplomacji to każdy członek drużyny traci 2 punkty ruchu. Ale czy każdy dobiera teraz szara kartę, czy dobierana jest drużynowo i wszyscy rozpatrują razem jedno spotkanie (raczej druga opcja, ale wolę się upewnić)?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- seki
- Moderator
- Posty: 3358
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1114 times
- Been thanked: 1282 times
Re: Tainted Grail
1. Ten sam sen/koszmar. Przypisany jest do lokacji i nie zmienia się.Bary pisze: ↑25 sie 2020, 13:49 Kilka pytań przed pierwszą rozgrywką (niestety instrukcja jest czasami trochę zbyt lakoniczna):
1. Sen na koniec dnia- rozumiem, że jak dwie postacie są na tej same lokacji to po prostu dotyczy ich jeden sen? Ewentualnie sen i koszmar.
2. Rozwój atrybutów. Koszt podnoszenia atrybutu wyliczany jest na podstawie teraźniejszego, czy przyszłego statusu (opis w instrukcji to jedno, przykład to drugie)?
3. Jeśli drużyna osiąga porażkę w danym spotkaniu i karą jest utrata 2 punktów ruchu i dobranie szarej kary dyplomacji to każdy członek drużyny traci 2 punkty ruchu. Ale czy każdy dobiera teraz szara kartę, czy dobierana jest drużynowo i wszyscy rozpatrują razem jedno spotkanie (raczej druga opcja, ale wolę się upewnić)?
2.jesli na danym poziomie masz np. 2 znaczniki to patrzysz na koszt trzeciego. Nie wiem jak to można inaczej rozumieć. Patrzysz ile masz aktualnie atrybutów ale koszt liczysz dla kolejnego atrybutu.
3.Nie wiem czy istnieje taka kara w spotkaniu jak dobranie karty kolejnego spotkania. Nie kojarzę takiej. Generalnie za porażkę/odstąpienie od walki płaci każda postać 1 energię + atak w odsłonięcie a to zależy od karty spotkania i jest na nim wymienione.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
2. Opis wydał mi się zbyt lakoniczny, ale może faktycznie przekombinowałem z interpretacją.seki pisze: ↑25 sie 2020, 13:541. Ten sam sen/koszmar. Przypisany jest do lokacji i nie zmienia się.Bary pisze: ↑25 sie 2020, 13:49 Kilka pytań przed pierwszą rozgrywką (niestety instrukcja jest czasami trochę zbyt lakoniczna):
1. Sen na koniec dnia- rozumiem, że jak dwie postacie są na tej same lokacji to po prostu dotyczy ich jeden sen? Ewentualnie sen i koszmar.
2. Rozwój atrybutów. Koszt podnoszenia atrybutu wyliczany jest na podstawie teraźniejszego, czy przyszłego statusu (opis w instrukcji to jedno, przykład to drugie)?
3. Jeśli drużyna osiąga porażkę w danym spotkaniu i karą jest utrata 2 punktów ruchu i dobranie szarej kary dyplomacji to każdy członek drużyny traci 2 punkty ruchu. Ale czy każdy dobiera teraz szara kartę, czy dobierana jest drużynowo i wszyscy rozpatrują razem jedno spotkanie (raczej druga opcja, ale wolę się upewnić)?
2.jesli na danym poziomie masz np. 2 znaczniki to patrzysz na koszt trzeciego. Nie wiem jak to można inaczej rozumieć. Patrzysz ile masz aktualnie atrybutów ale koszt liczysz dla kolejnego atrybutu.
3.Nie wiem czy istnieje taka kara w spotkaniu jak dobranie karty kolejnego spotkania. Nie kojarzę takiej. Generalnie za porażkę/odstąpienie od walki płaci każda postać 1 energię + atak w odsłonięcie a to zależy od karty spotkania i jest na nim wymienione.
3. Jest taki przykład w podręczniku przy okazji tłumaczenia dyplomacji (karta straż sąsiedzka).
Aaa i jeszcze pytanie dodatkowe- czy są jakieś niejawne elementy dla innych graczy np. początkowe listy, karty na rękach graczy podczas walki/dyplomacji itp.?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- seki
- Moderator
- Posty: 3358
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1114 times
- Been thanked: 1282 times
Re: Tainted Grail
W grze trzeba współpracować podczas walki jeśli walczycie jako drużyna więc wg mnie lepiej ujawniać karty. Sposób walki sprawia, że trzymanie kart w ukryciu i wyłącznie porozumiewanie się słowne byłoby strasznie upierdliwe. Nie kojarzę zapisu mówiącego na ten temat wprost ale osobiście polecał bym trzymać karty odkryte. Listy postaci są na tyle podobne, że również nie ma sensu ich ukrywać. Z przedmiotami, sekretami też grałbym jawnie. Sekrety wpływają na roztrzyganie różnych zapisów i mają wpływ na rozwój fabuły więc trzeba ujawniać, natomiast przedmiotami można nawet się wymieniać (z wyjątkiem osobistych) więc nie widzę sensu ich trzymania w ukryciu.
Sprawdziłem tę kartę straży, o której pisałeś. Jeśli drużyna przegra dyplomację (czyli znacznik spadnie na sam dół) to każdy członek drużyny traci 2 energii i oprócz tego rozpoczyna się kolejne spotkanie z szarą kartą o wspomnianej nazwie. Czyli w tym przypadku rzeczywiście po nieudanym spotkaniu jesteśmy zmuszeni do kolejnego spotkania. Jeśli w spotkaniu ze strażą uczestniczyłeś jako drużyna a nie pojedyncza postać to oczywiście rozpatruje się kolejne spotkanie też jako drużyna.
- addekk
- Posty: 642
- Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 103 times
Re: Tainted Grail
1.Jeśli potwór którego atakujemy ma np finte albo wszystkie jego obrażenia są nieuchronne czy w jakikolwiek inny sposób to jest opisane to mogę korzystać z karty która pozwala mi zamienić atak przeciwnika na -1 kostkę i odrzucenie ostatniej karty sekwencji?
2.Zniszczenie:
Niszczy każda założona broń czy tylko ta z której w jakikolwiek sposób skorzystaliśmy w walce ?
3. Finta karta Beora. Dokłada zamiast odejmować kostek w sensie masz stracić 3 kostki to dokladasz 3 ?
4. Dyplomacja jeśli zagrywając karty doprowadzę do spadku na sam dół toru nastawienia to odrazu powoduje porażkę czy sprawdzam dopiero nastawienie po zagraniu wszystkich kart ?
Bo jest np karta Czerwa obniż o 1 za każdą grozę a później podnieś o 4.
Co w przypadku gdy mam 4 grozy q jestem na przedostatnim polu? Spada o 1 i podnoszę o 4?
5. Pytanie do towarzyszy na koniec zapłać reputację albo kosztownosci w przeciwnym razie odrzuć.
Mogę nie aktywować na początku następnego dnia towarzysza i dzięki temu powstrzymać dolna część karty o płaceniu za posiadanie go w "plecaku".
2.Zniszczenie:
Niszczy każda założona broń czy tylko ta z której w jakikolwiek sposób skorzystaliśmy w walce ?
3. Finta karta Beora. Dokłada zamiast odejmować kostek w sensie masz stracić 3 kostki to dokladasz 3 ?
4. Dyplomacja jeśli zagrywając karty doprowadzę do spadku na sam dół toru nastawienia to odrazu powoduje porażkę czy sprawdzam dopiero nastawienie po zagraniu wszystkich kart ?
Bo jest np karta Czerwa obniż o 1 za każdą grozę a później podnieś o 4.
Co w przypadku gdy mam 4 grozy q jestem na przedostatnim polu? Spada o 1 i podnoszę o 4?
5. Pytanie do towarzyszy na koniec zapłać reputację albo kosztownosci w przeciwnym razie odrzuć.
Mogę nie aktywować na początku następnego dnia towarzysza i dzięki temu powstrzymać dolna część karty o płaceniu za posiadanie go w "plecaku".
Weźże chodźże grać BGG
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
1. Nieuniknione są obrażenia. Zamiana ataku to nie unikanie więc możesz.addekk pisze: ↑12 wrz 2020, 11:02 1.Jeśli potwór którego atakujemy ma np finte albo wszystkie jego obrażenia są nieuchronne czy w jakikolwiek inny sposób to jest opisane to mogę korzystać z karty która pozwala mi zamienić atak przeciwnika na -1 kostkę i odrzucenie ostatniej karty sekwencji?
2.Zniszczenie:
Niszczy każda założona broń czy tylko ta z której w jakikolwiek sposób skorzystaliśmy w walce ?
3. Finta karta Beora. Dokłada zamiast odejmować kostek w sensie masz stracić 3 kostki to dokladasz 3 ?
4. Dyplomacja jeśli zagrywając karty doprowadzę do spadku na sam dół toru nastawienia to odrazu powoduje porażkę czy sprawdzam dopiero nastawienie po zagraniu wszystkich kart ?
Bo jest np karta Czerwa obniż o 1 za każdą grozę a później podnieś o 4.
Co w przypadku gdy mam 4 grozy q jestem na przedostatnim polu? Spada o 1 i podnoszę o 4?
5. Pytanie do towarzyszy na koniec zapłać reputację albo kosztownosci w przeciwnym razie odrzuć.
Mogę nie aktywować na początku następnego dnia towarzysza i dzięki temu powstrzymać dolna część karty o płaceniu za posiadanie go w "plecaku".
2. Broń użyta w walce to niestety broń założona więc musisz pozbyć się każdej jaką na ten dzień założyłeś.
3. Zgadza się.
4. Nastawienie sprawdza się dopiero po zakończeniu zagrywania kart. Instrukcja nic nie mówi na temat kary za schodzenie poniżej toru podczas zagrywania kart. Daje za to możliwość decydowania Ci na temat kwestii niejasnych Jak dla mnie schodzi o 1 i skacze o 4. Ewentualnie za każdy punkt poniżej toru odrzuć kartę z wierzchu talii jak nie chcesz mieć zbyt łatwo
5. Nie musisz 'ubierać' towarzysza więc nie musisz za niego płacić, jeśli nie jest aktywny w danym dniu
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 93 times
Re: Tainted Grail
Mam pytanie jak to jest z walką lub dyplomacją w której udział bierze kilka postaci. Jeden gracz ułożył swoją sekwencję i skończył kolejny dokłada swoje karty do jego sekwencji? Czy po ułożeniu przez pierwszego gracza zabiera on swoje karty i następny układa od początku?
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
Dokłada się i jak zawsze pierwsza karta nie musi łączyć kluczy. Dodatkowo wszystkie bonusy opóźnione (ze znacznikiem czasu) otrzymuje gracz aktywny - pierwszy gracz położył kartę z efektem opóźnionym 'dociągnij kartę' i zakończył swoją turę, następnie kolejny aktywny gracz ściąga znacznik czasu i dociąga tę kartę z bonusu mimo, że to nie była jego karta.Fenrisek83 pisze: ↑16 wrz 2020, 08:05 Mam pytanie jak to jest z walką lub dyplomacją w której udział bierze kilka postaci. Jeden gracz ułożył swoją sekwencję i skończył kolejny dokłada swoje karty do jego sekwencji? Czy po ułożeniu przez pierwszego gracza zabiera on swoje karty i następny układa od początku?
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 43 times
Re: Tainted Grail
Hej, mam kilka pytań odnoście zasad:
1. Co się dzieje z kartami spotkań, gdy:
a) walka/dyplomacja zostanie wygrana.
b) walka/dyplomacja zostanie przegrana.
Dokładnie chodzi o to co robimy z tymi kartami, idą na stos kart odrzuconych? Kładziemy na spód talii? Wtasowujemy z powrotem?
2. Tak samo co się dzieje z przedmiotami, gdy:
a) zostaną przeze mnie sprzedane, odrzucone,
b) powiedzmy, że dobieram 3, z tego mam wybrać jedną i co robię z resztą?
3. Przy walce miałem sytuacje, że miałem 15 kostek i według ataku potwór miał uciekać, ale moja karta która była ostatnia przy ataku dawała stworowi -2kostki i odrzucenie karty. Co rozpatrujemy najpierw?
Będę wdzięczny za odpowiedzi!
1. Co się dzieje z kartami spotkań, gdy:
a) walka/dyplomacja zostanie wygrana.
b) walka/dyplomacja zostanie przegrana.
Dokładnie chodzi o to co robimy z tymi kartami, idą na stos kart odrzuconych? Kładziemy na spód talii? Wtasowujemy z powrotem?
2. Tak samo co się dzieje z przedmiotami, gdy:
a) zostaną przeze mnie sprzedane, odrzucone,
b) powiedzmy, że dobieram 3, z tego mam wybrać jedną i co robię z resztą?
3. Przy walce miałem sytuacje, że miałem 15 kostek i według ataku potwór miał uciekać, ale moja karta która była ostatnia przy ataku dawała stworowi -2kostki i odrzucenie karty. Co rozpatrujemy najpierw?
Będę wdzięczny za odpowiedzi!
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
1.pawianlsm pisze: ↑16 wrz 2020, 15:45 Hej, mam kilka pytań odnoście zasad:
1. Co się dzieje z kartami spotkań, gdy:
a) walka/dyplomacja zostanie wygrana.
b) walka/dyplomacja zostanie przegrana.
Dokładnie chodzi o to co robimy z tymi kartami, idą na stos kart odrzuconych? Kładziemy na spód talii? Wtasowujemy z powrotem?
2. Tak samo co się dzieje z przedmiotami, gdy:
a) zostaną przeze mnie sprzedane, odrzucone,
b) powiedzmy, że dobieram 3, z tego mam wybrać jedną i co robię z resztą?
3. Przy walce miałem sytuacje, że miałem 15 kostek i według ataku potwór miał uciekać, ale moja karta która była ostatnia przy ataku dawała stworowi -2kostki i odrzucenie karty. Co rozpatrujemy najpierw?
Będę wdzięczny za odpowiedzi!
a) Idzie na spód danej talii
b) Idzie na spód danej talii chyba, że to strażnik
2.
a i b) Ja wtasowuję
3. Liczba kostek jest rozpatrywana przed atakiem potwora. Jakiekolwiek efekty wpływające na to co atak będzie robił są rozpatrywane jako całość wraz z tym co jest na karcie spotkania. Ucieczka w tym wypadku jest nieunikniona.
EDIT do 3 - Jeśli karta robi to od razu to rozpatrujesz atak przy 13 kostkach. Jeśli karta modyfikuje atak potwora to tak jak wyżej.
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Tainted Grail
Na kartach dyplomacji mam warunek: Jeśli "usuń ostatnią kartę z sekwencji", to np. -1 rep albo strzałka w górę/dół....
Czy warunek ten zachodzi gdy:
1) odrzucam kartę na której jest zapisany
2) w momencie jak jest przykryty inną kartą, którą odrzucam odsłaniając ten zapis
Czyli jak masz czym poprawić, to atak nie jest wcale ryzykowny
Czy warunek ten zachodzi gdy:
1) odrzucam kartę na której jest zapisany
2) w momencie jak jest przykryty inną kartą, którą odrzucam odsłaniając ten zapis
Spoiler:
Czyli jak się uda, to kostki natychmiast dorzucasz i zostają (bo idą na kartę przeciwnika, a nie zostają na karcie walki), a warunek przy czaszce działa tylko jeśli nie dołożysz żadnej dodatkowej karty w sekwencji?grzeslaw90 pisze: ↑19 sie 2020, 13:53 Dodatkowo jeszcze poruszę temat Ryzykownego Ataku - rzuć znacznikiem, jak się uda to +2 kości, jak nie to +2 rany przy ataku przeciwnika. Pojawiła się wątpliwość czy +2 rany zostają nawet jak kartę zakryjesz w tej samej aktywacji i okazuje się, że nie
Czyli jak masz czym poprawić, to atak nie jest wcale ryzykowny
- seki
- Moderator
- Posty: 3358
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1114 times
- Been thanked: 1282 times
Re: Tainted Grail
Efekt odrzucenia ostatniej karty sekwencji zachodzi tylko przy odrzuceniu, nie przy jej zakryciu. Przeciwnicy często mają taki atak, że zmuszają do usunięcia ostatniej karty z sekwencji. Czasami rzeczywiście ma to dla nas pozytywny efekt bo jest strzałka w górę przy dyplomacji albo kostka przy walce.Kilson pisze: ↑03 paź 2020, 01:38 Na kartach dyplomacji mam warunek: Jeśli "usuń ostatnią kartę z sekwencji", to np. -1 rep albo strzałka w górę/dół....
Czy warunek ten zachodzi gdy:
1) odrzucam kartę na której jest zapisany
2) w momencie jak jest przykryty inną kartą, którą odrzucam odsłaniając ten zapisSpoiler:Czyli jak się uda, to kostki natychmiast dorzucasz i zostają (bo idą na kartę przeciwnika, a nie zostają na karcie walki), a warunek przy czaszce działa tylko jeśli nie dołożysz żadnej dodatkowej karty w sekwencji?grzeslaw90 pisze: ↑19 sie 2020, 13:53 Dodatkowo jeszcze poruszę temat Ryzykownego Ataku - rzuć znacznikiem, jak się uda to +2 kości, jak nie to +2 rany przy ataku przeciwnika. Pojawiła się wątpliwość czy +2 rany zostają nawet jak kartę zakryjesz w tej samej aktywacji i okazuje się, że nie
Czyli jak masz czym poprawić, to atak nie jest wcale ryzykowny
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Tainted Grail
No ja rozumiem, że tylko przy odrzucaniu, ale czy w momencie jak odrzucam kartę z tym warunkiem (tak uważam, ale nie jest to dla mnie w 100% oczywiste), czy następną za nią odsłaniając tym samym ten warunek?seki pisze: ↑03 paź 2020, 09:37 Efekt odrzucenia ostatniej karty sekwencji zachodzi tylko przy odrzuceniu, nie przy jej zakryciu. Przeciwnicy często mają taki atak, że zmuszają do usunięcia ostatniej karty z sekwencji. Czasami rzeczywiście ma to dla nas pozytywny efekt bo jest strzałka w górę przy dyplomacji albo kostka przy walce.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
Efekty kart działają jedynie wtedy, gdy są one odkryte. Jeśli inny efekt pozwolił odkryć nowy efekt to nowy działa dopiero po zakończeniu rozpatrywania poprzedniego.Kilson pisze: ↑03 paź 2020, 01:38 Na kartach dyplomacji mam warunek: Jeśli "usuń ostatnią kartę z sekwencji", to np. -1 rep albo strzałka w górę/dół....
Czy warunek ten zachodzi gdy:
1) odrzucam kartę na której jest zapisany
2) w momencie jak jest przykryty inną kartą, którą odrzucam odsłaniając ten zapisSpoiler:Czyli jak się uda, to kostki natychmiast dorzucasz i zostają (bo idą na kartę przeciwnika, a nie zostają na karcie walki), a warunek przy czaszce działa tylko jeśli nie dołożysz żadnej dodatkowej karty w sekwencji?grzeslaw90 pisze: ↑19 sie 2020, 13:53 Dodatkowo jeszcze poruszę temat Ryzykownego Ataku - rzuć znacznikiem, jak się uda to +2 kości, jak nie to +2 rany przy ataku przeciwnika. Pojawiła się wątpliwość czy +2 rany zostają nawet jak kartę zakryjesz w tej samej aktywacji i okazuje się, że nie
Czyli jak masz czym poprawić, to atak nie jest wcale ryzykowny
Jest taka sytuacja:
1. Atak/odpowiedź potwora, w kolejności musisz wykonać 'odrzuć kartę' a po przecinku '2 obrażenia'
2. Mało znacząca ostatnia karta w sekwencji ale pod nią zakryty nieudany 'ryzykowny atak', czyli +2 obrażenia w ataku potwora
3. Rozpatrujemy turę potwora
4. Usuwamy ostatnią kartę z sekwencji
5. Odkrywa się nowa karta więc od teraz sprawdzany jest dodatkowy efekt
6. Otrzymujemy 2+2 obrażenia z powodu nowo odkrytego efektu i w tym momencie atak potwora się kończy
Dodatkowe obrażenia możesz dostać nawet, jeśli potwór domyślnie ich nie zadaje.
Ogólnie ważne jest jak poszczególne części ataku potwora są ułożone w kolejności po przecinkach
Co do ryzykownego ataku jest tak jak napisałeś. Pamiętaj, że rzut monetą robi się tylko w momencie zagrania karty i co wypadnie to taki efekt daje karta dopóki jest na stole (odkryta bądź nie).
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Tainted Grail
Wychodzi na to, że w ataku potwora 'usuń kartę' jest zawsze na końcu więc sytuacja opisana przeze mnie powyżej nigdy nie zachodzi postaram się przygotować realny przykład mając karty przed sobą
Re: Tainted Grail
Witam,
Czy ktoś widział gdzieś pełny spis kart?? Np. które karty walki / dyplomacji (oznaczenia na samym dole) są dla której postaci, które są ulepszeniami itd. itp. ?? Bo rozpakowuje teraz wszystko i wkładam w koszulki i szczerze nie wiem , może coś przegapiłem.
Pozdrawiam,
Czy ktoś widział gdzieś pełny spis kart?? Np. które karty walki / dyplomacji (oznaczenia na samym dole) są dla której postaci, które są ulepszeniami itd. itp. ?? Bo rozpakowuje teraz wszystko i wkładam w koszulki i szczerze nie wiem , może coś przegapiłem.
Pozdrawiam,