Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1280 times

Re: Tainted Grail

Post autor: seki »

Aba19xx pisze: 03 paź 2020, 15:11 Witam,

Czy ktoś widział gdzieś pełny spis kart?? Np. które karty walki / dyplomacji (oznaczenia na samym dole) są dla której postaci, które są ulepszeniami itd. itp. ?? Bo rozpakowuje teraz wszystko i wkładam w koszulki i szczerze nie wiem :(, może coś przegapiłem.

Pozdrawiam,
Spisu nie widziałem ale wydaje mi się, że w instrukcji było podane które oznaczenie decków dla jakich postaci. Nic więcej właściwie nie potrzeba aby je odpowiednio ułożyć pamiętając jedynie aby karty startowe były oddzielone od kart ulepszeń.
A tu masz jako kolor decku należy do jakiej postaci (wygooglowane bo nie pamiętałem każdego koloru).

Campaign #
1 2 3
Blue U : Beor Dagan Caolin
Brown B : Maggot Mabd Duana
Green G : Ailei Fyul Naazar
Gray Y : Arev Sloan Thebalt


A jak rozdzielić karty na startowe i ulepszeń jest opisane z tego co pamiętam w setupie do rozgrywki.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2020, 15:44 przez seki, łącznie zmieniany 1 raz.
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Tainted Grail

Post autor: tomekmani3k »

1-15 dla kolorów (bez imion) są podstawowe i maja mały znacznik w prawym górnym rogu.
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Tainted Grail

Post autor: Carmash »

Ile kart umiejętności można przypisać do jednej cechy?
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Tainted Grail

Post autor: grzeslaw90 »

Carmash pisze: 03 paź 2020, 16:14 Ile kart umiejętności można przypisać do jednej cechy?
Na ile Cię będzie stać :D
Awatar użytkownika
Kilson
Posty: 765
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 35 times
Been thanked: 72 times

Re: Tainted Grail

Post autor: Kilson »

Aba19xx pisze: 03 paź 2020, 15:11 Witam,

Czy ktoś widział gdzieś pełny spis kart?? Np. które karty walki / dyplomacji (oznaczenia na samym dole) są dla której postaci, które są ulepszeniami itd. itp. ?? Bo rozpakowuje teraz wszystko i wkładam w koszulki i szczerze nie wiem :(, może coś przegapiłem.

Pozdrawiam,
Też mi chwilę zajęło jak rozpakowywałem, tym bardziej, że karty podstawowe Beora były w talii "samouczka", więc nie mogłem się ich doliczyć :P
Generalnie to jest chyba tak, że wokół nazw kart masz obramówki w kolorze odpowiadającym postaciom, a dodatkowo:
- karty podstawowe są ponumerowane x/25 z czego początkowe 15 dodatkowo oznaczono takimi banerami w odpowiednim kolorze, a karty dodatkowe mają numerację 16-25
- karty zaawansowane mają osobną numerację x/15 i mają dodatkowo wpisane imię postaci nad nazwą karty

Dodatkowa postać (Niamh) z tego co pisali koledzy powyżej chyba nie ma kart podstawowych, bo korzysta z talii oraz planszetki dowolnej postaci innego koloru, za to ma swoje karty zaawansowane.

Chyba, że coś pomieszałem ? :D
Awatar użytkownika
bexolini
Posty: 218
Rejestracja: 02 kwie 2020, 23:04
Has thanked: 61 times
Been thanked: 137 times

Re: Tainted Grail

Post autor: bexolini »

Pytanie dotyczące walki/dyplomacji

Czy jeżeli podczas mojej aktywacji zagram kartę z żetonem czasu i kładę go na kartę, następnie decyduje się na położenie kolejnej karty (co usuwa żeton) a wróg w swojej odpowiedzi/ataku usuwa ostatnia kartę to ponownie kładę żeton na poprzednia kartę i mogę z tej umiejętności skorzystać podczas mojej kolejnej aktywacji?
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
Awatar użytkownika
addekk
Posty: 642
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 103 times

Re: Tainted Grail

Post autor: addekk »

Nie, zakryte karty z aktywacja tracą dodatkowe zdolności bezpowrotnie.
Weźże chodźże grać BGG
wronek_87
Posty: 82
Rejestracja: 30 lis 2016, 10:27
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Tainted Grail

Post autor: wronek_87 »

Mam pytanie dotyczące DYPLOMACJI:

Łączę Klucz Atrybutu (empatia - gołębica) z Kluczem Bonusu (ten węzeł celtycki, taki "trójliść"). Teraz sprawdzam Kartę Spotkania. W tabelce pod symbolem węzła celtyckiego mam symbol sowy (duchowość) i strzałkę do góry oraz symbol myszy (ostrożność) i strzałkę do góry. I co się wtedy dzieje?
(a) czy sprawdzam ponownie połączone klucze na ostatniej zagranej karcie w szeregu i jeśli jest tam połączony klucz do sowy i klucz do myszy to wtedy podnoszę nastawienie spotkania o jeden w górę za połączony klucz sowy i o jeden za połączony klucz myszy?
(b) czy też sprawdzam na Tacce Postaci czy ma ona umiejętność duchowości (czerwoną kostkę przy sowie) oraz umiejętność ostrożności (czerwoną kostkę przy myszy) i wtedy zmieniam nastawienie o dwa w górę (jeśli są te umiejętności)?

Poza tym zastanawia mnie co dzieje się, jeśli w Kluczu Atrybutu są dwie ikonki (oprócz tego, że na Tacce Postaci trzeba mieć tyle umiejętności, żeby dostać Klucz Bonusu)? Czy to w jakiś sposób wpływa na liczbę przesunięć do góry na nastawieniu?

Czytałem już kilka razy w instrukcji rozdział z dyplomacją, ale już sam nie wiem. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Tainted Grail

Post autor: grzeslaw90 »

wronek_87 pisze: 23 paź 2020, 11:02 Mam pytanie dotyczące DYPLOMACJI:

Łączę Klucz Atrybutu (empatia - gołębica) z Kluczem Bonusu (ten węzeł celtycki, taki "trójliść"). Teraz sprawdzam Kartę Spotkania. W tabelce pod symbolem węzła celtyckiego mam symbol sowy (duchowość) i strzałkę do góry oraz symbol myszy (ostrożność) i strzałkę do góry. I co się wtedy dzieje?
(a) czy sprawdzam ponownie połączone klucze na ostatniej zagranej karcie w szeregu i jeśli jest tam połączony klucz do sowy i klucz do myszy to wtedy podnoszę nastawienie spotkania o jeden w górę za połączony klucz sowy i o jeden za połączony klucz myszy?
(b) czy też sprawdzam na Tacce Postaci czy ma ona umiejętność duchowości (czerwoną kostkę przy sowie) oraz umiejętność ostrożności (czerwoną kostkę przy myszy) i wtedy zmieniam nastawienie o dwa w górę (jeśli są te umiejętności)?

Poza tym zastanawia mnie co dzieje się, jeśli w Kluczu Atrybutu są dwie ikonki (oprócz tego, że na Tacce Postaci trzeba mieć tyle umiejętności, żeby dostać Klucz Bonusu)? Czy to w jakiś sposób wpływa na liczbę przesunięć do góry na nastawieniu?

Czytałem już kilka razy w instrukcji rozdział z dyplomacją, ale już sam nie wiem. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tacka postaci mówi Ci czy w ogóle dany klucz możesz połączyć, jeśli tylko masz odpowiedni atrybut rozwiniety. Na karcie spotkania masz jakie połączone klucze atrybutu z symbolem celtyckim dają Ci strzałkę w górę.
Awatar użytkownika
vikingowa
Posty: 575
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
Has thanked: 455 times
Been thanked: 307 times

Re: Tainted Grail

Post autor: vikingowa »

Musisz posiadać daną umiejętność (czerwona kostka na tacce postaci) żeby móc zgarniać bonusy za połączone klucze atrybutów. Czyli w pierwszym pytaniu odpowiedź b.

Co do drugiego pytania moim zdaniem nie wpływa na ilość przesunieć w górę, daje tylko możliwość skorzystania z bonusu jeśli posiadamy dane dwie umiejętności na naszej tacce.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Tainted Grail

Post autor: grzeslaw90 »

vikingowa pisze: 23 paź 2020, 11:19 Musisz posiadać daną umiejętność (czerwona kostka na tacce postaci) żeby móc zgarniać bonusy za połączone klucze atrybutów.
Musi posiadać dany atrybut na odpowiednim poziomie żeby W OGÓLE połączyć klucz ;p
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Tainted Grail

Post autor: tomekmani3k »

A to nie jest tak że strzałka w górę działa tylko wtedy gdy łączymy klucz dla symbolu z listy? Czyli jak powyżej połączył klucz dla gołębicy ale efekt dotyczył myszy i sowy to nie podnosi nastawienia w górę?
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Tainted Grail

Post autor: grzeslaw90 »

tomekmani3k pisze: 23 paź 2020, 11:34 A to nie jest tak że strzałka w górę działa tylko wtedy gdy łączymy klucz dla symbolu z listy? Czyli jak powyżej połączył klucz dla gołębicy ale efekt dotyczył myszy i sowy to nie podnosi nastawienia w górę?
Dokładnie tak, w górę jak połączysz odpowiednie klucze z krzyżem celtyckim z listy na karcie spotkania oraz dowolne strzałki w górę na innych kluczach ale żeby np robić sekwencję to czasem trzeba mieć też inne atrybuty rozwinięte :)
Awatar użytkownika
vikingowa
Posty: 575
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
Has thanked: 455 times
Been thanked: 307 times

Re: Tainted Grail

Post autor: vikingowa »

grzeslaw90 pisze: 23 paź 2020, 11:26
vikingowa pisze: 23 paź 2020, 11:19 Musisz posiadać daną umiejętność (czerwona kostka na tacce postaci) żeby móc zgarniać bonusy za połączone klucze atrybutów.
Musi posiadać dany atrybut na odpowiednim poziomie żeby W OGÓLE połączyć klucz ;p
Oczywiście, wiadomo o co chodzi :wink:
toblakai
Posty: 1269
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 220 times
Been thanked: 226 times

Re: Tainted Grail

Post autor: toblakai »

Pytanie. Co robimy gdy karta scenariusza nakazuje nam dodać x kart Losowych Wydarzeń, ale nasza talia Losowych Wydarzeń jest pusta? Tworzymy nową tasując discard?
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Tainted Grail

Post autor: grzeslaw90 »

toblakai pisze: 23 paź 2020, 12:05 Pytanie. Co robimy gdy karta scenariusza nakazuje nam dodać x kart Losowych Wydarzeń, ale nasza talia Losowych Wydarzeń jest pusta? Tworzymy nową tasując discard?
Nie może być pusta :D po każdym rozdziale wszystkie przetasowujesz razem spowrotem a nie odrzucasz na zawsze :D
toblakai
Posty: 1269
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 220 times
Been thanked: 226 times

Re: Tainted Grail

Post autor: toblakai »

grzeslaw90 pisze: 23 paź 2020, 12:27
toblakai pisze: 23 paź 2020, 12:05 Pytanie. Co robimy gdy karta scenariusza nakazuje nam dodać x kart Losowych Wydarzeń, ale nasza talia Losowych Wydarzeń jest pusta? Tworzymy nową tasując discard?
Nie może być pusta :D po każdym rozdziale wszystkie przetasowujesz razem spowrotem a nie odrzucasz na zawsze :D
Chodzi o sytuację w obrębie tego samego rozdziału. Są karty wydarzeń rozdziału, które nakazują odłożyć taką kartę i przykryć określoną liczbą kart Wydarzeń Losowych.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Tainted Grail

Post autor: grzeslaw90 »

toblakai pisze: 23 paź 2020, 14:27 Chodzi o sytuację w obrębie tego samego rozdziału. Są karty wydarzeń rozdziału, które nakazują odłożyć taką kartę i przykryć określoną liczbą kart Wydarzeń Losowych.
No nieźle. Mi się nigdy nie udało przemielić całego stosu kart wydarzeń w jednym rozdziale :D W takiej sytuacji odrzucone tasujesz spowrotem :)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4464
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1350 times
Been thanked: 846 times
Kontakt:

Re: Tainted Grail

Post autor: Hardkor »

To ja nie wiem jak my graliśmy z kolegą XD W rozdziałach 6 i 7 ich numer oznaczał też ilość godzin gry, w tym wielokrotnie mieliliśmy wydarzenia losowe do końca XD
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Tainted Grail

Post autor: grzeslaw90 »

haha dobre :D rzeczywiście te rozdziały są najdłuższe pod względem fabularnym, nie tylko grindu ;)
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Tainted Grail

Post autor: tomekmani3k »

Mam pytanie o karte umiejętności 28 odporność na głód. Jej tekst brzmi Kiedy odpoczywasz, otrzymujesz 1 życia i tracisz 1 grozy, nawet jeśli nie zjesz prowiantu. Jak w takim przypadku interpretować koniec dnia i zapis "jeśli nie masz wystarczajaco dużo prowiantu, obniż energie do 0"?

Czy ta umiejętność pozwala mi odzyskiwać życie i tracić grozę bez zużywania prowiantu ale odnawiam energie normalnie, czy mogę nie zużyć prowiantu żeby sie leczyć ale i tak staję sie wyczerpany? Bo albo jest to bardzo silna umiejętność albo bardzo przeciętna.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4464
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1350 times
Been thanked: 846 times
Kontakt:

Re: Tainted Grail

Post autor: Hardkor »

tomekmani3k pisze: 31 paź 2020, 23:00 Mam pytanie o karte umiejętności 28 odporność na głód. Jej tekst brzmi Kiedy odpoczywasz, otrzymujesz 1 życia i tracisz 1 grozy, nawet jeśli nie zjesz prowiantu. Jak w takim przypadku interpretować koniec dnia i zapis "jeśli nie masz wystarczajaco dużo prowiantu, obniż energie do 0"?

Czy ta umiejętność pozwala mi odzyskiwać życie i tracić grozę bez zużywania prowiantu ale odnawiam energie normalnie, czy mogę nie zużyć prowiantu żeby sie leczyć ale i tak staję sie wyczerpany? Bo albo jest to bardzo silna umiejętność albo bardzo przeciętna.
O energii nic nie ma, więc jak nie zaplacisz prowiatnu to ci spada do 0. Dodatkowo jesli mnie pamiec nie myli to zycie i groze zmieniasz za spozycie, czyli z ta akcja przy zjedzeniu prowiantu masz +2 zycia i -2 grozy- ale to juz niech potwierdzi ktos, bo ja dawno nie gralem i nie pamietam
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Tainted Grail

Post autor: grzeslaw90 »

Hardkor pisze: 01 lis 2020, 00:45
tomekmani3k pisze: 31 paź 2020, 23:00 Mam pytanie o karte umiejętności 28 odporność na głód. Jej tekst brzmi Kiedy odpoczywasz, otrzymujesz 1 życia i tracisz 1 grozy, nawet jeśli nie zjesz prowiantu. Jak w takim przypadku interpretować koniec dnia i zapis "jeśli nie masz wystarczajaco dużo prowiantu, obniż energie do 0"?

Czy ta umiejętność pozwala mi odzyskiwać życie i tracić grozę bez zużywania prowiantu ale odnawiam energie normalnie, czy mogę nie zużyć prowiantu żeby sie leczyć ale i tak staję sie wyczerpany? Bo albo jest to bardzo silna umiejętność albo bardzo przeciętna.
O energii nic nie ma, więc jak nie zaplacisz prowiatnu to ci spada do 0. Dodatkowo jesli mnie pamiec nie myli to zycie i groze zmieniasz za spozycie, czyli z ta akcja przy zjedzeniu prowiantu masz +2 zycia i -2 grozy- ale to juz niech potwierdzi ktos, bo ja dawno nie gralem i nie pamietam
Jest jeszcze inaczej. Umiejętność działa tylko na pierwszy akapit końca dnia. Jeśli nie zjesz prowiantu to mimo wszystko odzyskujesz 1 zdrowia i tracisz 1 grozy ale energia nadal spada do 0. Jeśli zjedz prowiant odzyskujesz 1 zdrowia, tracisz 1 grozy i nie obniżasz energii.
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Tainted Grail

Post autor: tomekmani3k »

grzeslaw90 pisze: 01 lis 2020, 08:44
Hardkor pisze: 01 lis 2020, 00:45
tomekmani3k pisze: 31 paź 2020, 23:00 Mam pytanie o karte umiejętności 28 odporność na głód. Jej tekst brzmi Kiedy odpoczywasz, otrzymujesz 1 życia i tracisz 1 grozy, nawet jeśli nie zjesz prowiantu. Jak w takim przypadku interpretować koniec dnia i zapis "jeśli nie masz wystarczajaco dużo prowiantu, obniż energie do 0"?

Czy ta umiejętność pozwala mi odzyskiwać życie i tracić grozę bez zużywania prowiantu ale odnawiam energie normalnie, czy mogę nie zużyć prowiantu żeby sie leczyć ale i tak staję sie wyczerpany? Bo albo jest to bardzo silna umiejętność albo bardzo przeciętna.
O energii nic nie ma, więc jak nie zaplacisz prowiatnu to ci spada do 0. Dodatkowo jesli mnie pamiec nie myli to zycie i groze zmieniasz za spozycie, czyli z ta akcja przy zjedzeniu prowiantu masz +2 zycia i -2 grozy- ale to juz niech potwierdzi ktos, bo ja dawno nie gralem i nie pamietam
Jest jeszcze inaczej. Umiejętność działa tylko na pierwszy akapit końca dnia. Jeśli nie zjesz prowiantu to mimo wszystko odzyskujesz 1 zdrowia i tracisz 1 grozy ale energia nadal spada do 0. Jeśli zjedz prowiant odzyskujesz 1 zdrowia, tracisz 1 grozy i nie obniżasz energii.
Właśnie ta intepretacja wydaje mi się najbardziej dokładna ale wolałem się upewnić. Po początkowej euforii że jest to super zdolność dzieki której nie trzeba tyle szukać jedzenia jednak ją odpuszczę bo częściej brakuję mi energii niż prowiantu.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1014 times
Been thanked: 492 times

Re: Tainted Grail

Post autor: Miszon »

Mam pytanie o kolejność działania kart: jeśli odkryta karta walki w jakiś sposób modyfikuje atak, czyli ma "symbol czaszki: efekt" (dajmy na to że odejmuje 1 od obrażeń), a na karcie wroga jest że w momencie ataku wroga jest kasowana wierzchnia karta z sekwencji, to jaka jest kolejność działań? Czy to jest równoczesne, czy najpierw jest atak a potem działa karta z sekwencji, czy odwrotnie? Teoretycznie karta z sekwencji działa w momencie ataku, a dopiero jego efektem jest usunięcie tej karty (ja tak grałem), ale może jednak najpierw do końca wydarza się atak, a sekwencja dopiero później czyli nie zadziała w tym przypadku, bo jej już nie będzie na stole.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
ODPOWIEDZ