Jakie gry polecacie dla rodziny i nie tylko?

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 193 times

Jakie gry polecacie dla rodziny i nie tylko?

Post autor: elayeth »

Witam Wszystkich

To mój pierwszy post, więc kilka słów wstępu.

Wprawdzie zawsze w moim domu dostępne były gry typu monopol (wcześniej Eurobiznes, scrabble, szachy) to jednak w planszówki z prawdziwego zdarzenia gram od roku… może z małym wyjątkiem. Ten właśnie wyjątek to wakacyjna gra w starą i pewnie niszową (może nienajlepszą) grę – Excalibur – co miało miejsce ponad 10 lat temu. Ten fakt zapewnie odcisnął piętno, które spowodowało, że ponad rok temu kupiłem Talizman (wer. angielska). Owa gra sprawiła, że całe 2 tygodnie spędzone z rodziną (żona, bliźniaki – 2 x 8 lat i córka 5 lat) w Bieszczadach graliśmy wieczorami w tę grę.

Teraz zastanawiam się, co kupić w najbliższym czasie.

Zanim napiszę, czego oczekuje – podam, co mamy (oceny w nawiasie – pierwsza – moja ocena gry generalnie, druga – ocena przydatności rodzinnej; skala szkolna):

1.Carcassonne (+ dodatki: karczmy, kupcy, król, hrabia) – ( 5, 6 ) – choć gra dość abstrakcyjna to uważam, że to najlepsza gra rodzinna jaką mam. Żona grała kilka razy (generalnie woli inne rozrywki, więc jej nie „zmuszam” skoro z powodzeniem gram z dziećmi). W tę grę gramy też z córką, co jest dużą zaletą.
2.Talisman – ( 4, 5 ) – z początku gra była super. Jednak po miesiącu nie bardzo mamy motywacje położyć ją znowu na stole (chyba, że pojawi się jakiś gość), gdyż gra po pewnym czasie się przejada. Odnosi się wrażenie, że wszystko już było… Jako grę rodzinną – polecam.