Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
preshiq
Posty: 267
Rejestracja: 16 gru 2012, 13:36
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 265 times
Been thanked: 108 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: preshiq »

pike pisze: 21 paź 2022, 19:40 Mnie dodatek przekonuje o ile jego cena będzie adekwatna do zawartości, a tę z tego co zobaczyłem szacuję na 80 pln-ów. Przy takim ograniu podstawki i pierwszego dodatku oraz nowości do poznania i zagrania lub choćby skrócenia półki wstydu wiem, że gra wyląduje na stole jeszcze kilka razy i pójdzie w odstawkę.
Przy obecnym kursie dolka to raczej 150 zł 🙃
Fojtu
Posty: 3372
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 554 times
Been thanked: 1259 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

preshiq pisze: 22 paź 2022, 08:43
pike pisze: 21 paź 2022, 19:40 Mnie dodatek przekonuje o ile jego cena będzie adekwatna do zawartości, a tę z tego co zobaczyłem szacuję na 80 pln-ów. Przy takim ograniu podstawki i pierwszego dodatku oraz nowości do poznania i zagrania lub choćby skrócenia półki wstydu wiem, że gra wyląduje na stole jeszcze kilka razy i pójdzie w odstawkę.
Przy obecnym kursie dolka to raczej 150 zł 🙃
Cena pewnie będzie taka sama jak pierwszego dodatku, czyli mamy 140-150 w sklepie.
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Largo »

Myślicie, że nowy dodatek zmieści się do pudełka z insertem od reDrewno? Ta na pierwszy rzut oka powinno być ok wg mnie. Może pokrywka lekko odstawać, bo dodatkowa plansza chyba całość lekko podniesie do góry.
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 497 times
Been thanked: 155 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: EVOCATVS »

Czy poza błędami na kartach dla bota (1 z podstawki, 1 z dodatku), są jeszcze jakieś babole na elementach gry?
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: dannte »

EVOCATVS pisze: 10 lis 2022, 14:17 Czy poza błędami na kartach dla bota (1 z podstawki, 1 z dodatku), są jeszcze jakieś babole na elementach gry?
Nie wiadomo mi nic o błędzie na karcie bota z dodatku.

Tutaj znajdziesz erratę do błędów, które zostały zidentyfikowane: https://luckyduckgames.com/errata-do-gry-diuna-imperium
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Largo pisze: 05 lis 2022, 16:10 Myślicie, że nowy dodatek zmieści się do pudełka z insertem od reDrewno? Ta na pierwszy rzut oka powinno być ok wg mnie. Może pokrywka lekko odstawać, bo dodatkowa plansza chyba całość lekko podniesie do góry.
No w nowym dodatku będzie tylko kawałek kartonu do toru tleilaxu a reszta to karty.
Langus
Posty: 89
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:42
Has thanked: 18 times
Been thanked: 85 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Langus »

Jakby ktoś czekał tak jak ja, to wczoraj na live z Piotrkiem z PN Kaczuch Michał powiedział, że dodatek Nieśmiertelność jest już wydruczony i ma wjechać na stoły w lutym/marcu 2023 (: Paczuszka deluxe z drednotami do Potęgi Ix ma wjechać w maju/czerwcu.
Fojtu
Posty: 3372
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 554 times
Been thanked: 1259 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

Ja już trochę pograłem w drugi dodatek i mam pewne wnioski.

Ogólnie w dodatku dostajemy 2 główne elementy - Tor Tleilaxu i karty Tleilaxu. Do dochodzi trochę intryg i głównej talii, no i rodzinna atomówka.

Tor Tleilaxu daje możliwość śmigania na różne sposoby i albo podbijania się po kolejny punkt, albo bardziej zbierania więcej waluty do kupowania kart Tleilaxu. Działa to ok, na pewno fajnie, że mało ciekawa karta (Diuna pustynna planeta) ma teraz coś ekstra na sobie i jest trochę więcej kombinowania co pograć. Wybory na torze to nie jest jakiś rocket science, ale ewidentnie można iść w kilka sensownych ścieżek w zależności od tego co chcemy robić.

Karty Tleilaxu są bardzo zróżnicowane. Mamy oczywiście grafty, które pozwalają nam zagrać dwie karty na jednego agenta, które dają naprawdę spore możliwości. Przykładowo, zdażyło mi się ostatnio sporo zagrywać Legion sardakaurów (dający 2 żołnierzy) razem z kartą dającą wejście na pole niebieskie/fioletowe (w zależności od waszego postrzegania kolorów :wink: ), dzięki czemu od razu wrzucałem ich do walki. Fajnie to działało, ale z drugiej strony te grafty są bronią dość obosieczną, bo często zostaniemy z 1-2 kartami na reveal i w sumie nic nie kupimy. Wadą jest trochę mały ryneczek kart. Mamy tylko 2 karty (+stałą opcję) i spora jest szansa, że rynek się zatnie 2 słabszymi kartami (ostatnio mieliśmy 2 karty za 1 od połowy gry i leżały), ale za to kosteczki zawsze można odzyskać, więc to na plus. Na pewno te ekstra karty to nowa okazja do deckbuildingu, więc osobom narzekającym na ten aspekt diuny podejdzie.

Sporo ciekawych kart dochodzi do talii głównej. Mamy znowu kilka naprawdę ciekawych, droższych (6+) opcji, które sporo potrafią namieszać. Kolejne karty trochę ukrywają najgorsze karty z podstawki (typu sardakaurów za 1 czy scoutów), co jest zdecydowanie na plus. Do tego dochodzi atomówka, resetująca rynek.

Co do atomówki mam bardzo mieszane odczucia. W grupie gramy z rotacją 1 najstarszej karty i dość dobrze się to sprawdza. Resetowanie całego rynku na raz, powoduje kilka dziwnych negatywnych efektów:
1. Można hate-resetować, żeby ktoś czegoś nie kupił. Nawet przypadkiem można coś komuś wywalić.
2. Ciężko brać rynek pod uwagę przy wyborze lidera, bo może cały się zmienić.
3. Jest to w sumie dość spory element losowy, czy wyjdzie mi coś po resecie.
Ogólnie musze grać trochę więcej, żeby mieć jakieś głębsze wnioski, ale 4 takie resety na grę zamiast powolnej rotacji wydają mi się trochę głupie.

Podsumowując, powiedziałbym, że tak jak bez Ix bym nie zagrał, to Immortality jest zdecydowanie bardziej opcjonalnym dodatkiem. Sam tor Telilaxu nie porywa, ekstra karty za nową walutę są ok i dają nowe okazje do deckbuildingu, ale czasem mały rynek rozczarowuje. Bardzo dużym rozczarowaniem dla mnie jest brak nowych liderów. W mojej grupce zaczniemy chyba sięgać po fanowskich, bo jednak trochę już tych 14 podstawowych mocno ograliśmy.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1670
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 872 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

Spoiler:
Chodzi Ci o te?
https://boardgamegeek.com/thread/289977 ... -play-them
Fojtu
Posty: 3372
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 554 times
Been thanked: 1259 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

XLR8 pisze: 21 gru 2022, 11:59
Spoiler:
Chodzi Ci o te?
https://boardgamegeek.com/thread/289977 ... -play-them
Szczerze mówiąc to średnio mam siły sprawdzać, ale w głównym modzie TTSowym jest kilkanaście fanowskich, podejrzewam, że się jakoś pokrywają.
Ten mod: https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... e+imperium
Tu masz screen:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 21 gru 2022, 12:10 przez Fojtu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
scraber
Posty: 306
Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 221 times
Been thanked: 85 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: scraber »

Dobra, właśnie się dowiedziałem, że przegapiłem kartę promo "Nieposkromiona Ambicja", która była dodawana do pierwszego druku dodatku.
Ja niestety kupiłem na jakimś konwencie i to już był chyba drugi druk (wrzesień)

Ma ktoś jakieś pojęcie czy/jak ją można jeszcze zdobyć? Bo fomo mi spać nie da.
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: dannte »

Fojtu pisze: 21 gru 2022, 08:57Bardzo dużym rozczarowaniem dla mnie jest brak nowych liderów.
Tak, to jest słabe. Inną rzeczą, która mnie gryzie jest fakt, że wszystkie karty w tym dodatku odnoszą się do "żołnierzy", czyli Immortality całkowicie pomija balans przy wymieszaniu tych kart z pierwszym dodatkiem. Tam były karty odnoszące się do żołnierzy i drednotów, albo ogólnie "jednostek". Tutaj oczekiwałbym, że część kart też będzie odnosiła się do jednostek, a tylko część do żołnierzy, bo w żaden sposób to nie wpłynie na balans podczas grania z Rise of Ix lub bez. Dziwna decyzja. Niczym nieuzasadniona, bo tak jak dodali wyjaśnienie jak używać nowej karty z "trybem epickim" (podczas gry z Rise of Ix), to tak samo mogli wyjaśnić, że termin "jednostka" ma szczególne zastosowanie tylko grając z Rise of Ix, a w podstawce oznacza po prostu "żołnierza".

Ale to, że dodatek kładzie szczególny nacisk na Bene Tleilaxu mi wszystko wynagradza, bo bardzo brakowało mi tej frakcji (jakiś czas temu zrobiłem własny dodatek po to właśnie, żeby móc grać z BT, mam nadzieję, że nadal będzie działać dobrze z oboma oficjalnymi dodatkami).
sasquach
Posty: 1819
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 932 times
Been thanked: 580 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

scraber pisze: 21 gru 2022, 12:09 Dobra, właśnie się dowiedziałem, że przegapiłem kartę promo "Nieposkromiona Ambicja", która była dodawana do pierwszego druku dodatku.
Ja niestety kupiłem na jakimś konwencie i to już był chyba drugi druk (wrzesień)

Ma ktoś jakieś pojęcie czy/jak ją można jeszcze zdobyć? Bo fomo mi spać nie da.
Na tą chwilę tylko z drugiej ręki. Ale oryginalny wydawca wspominał coś o reedycji promek w pakiecie za jakiś czas.

A żeby jeszcze bardziej pomęczyć twoje FOMO to wspomnę, że była promka Duncan, Loyal Blade do Deluxe Packa, ale nie była wydana u nas :(
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1480
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 314 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Tringa »

Nie była wydana, bo Dire Wolf się nie zgodził (licencja tylko w USA, to samo robią z Brzdekiem). Z tego co wiem to Kaczki trzymają rękę na pulsie i jak tylko będą mogli to wydrukują :)
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
sasquach
Posty: 1819
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 932 times
Been thanked: 580 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

Gdzieś mi kiedyś odpisali, że na tą chwilę nie ma szans na tą promkę właśnie przez wydawcę. Jak rozumiem, tam gdzie sami wydają (gra i dodatki) to dostaną też promki, tam gdzie tylko dystrybuują nie. Potwierdzili też, że będzie promka w nowym dodatku.
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 332
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 101 times
Been thanked: 169 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Arkhon »

sasquach pisze: 21 gru 2022, 21:52 Gdzieś mi kiedyś odpisali, że na tą chwilę nie ma szans na tą promkę właśnie przez wydawcę. Jak rozumiem, tam gdzie sami wydają (gra i dodatki) to dostaną też promki, tam gdzie tylko dystrybuują nie. Potwierdzili też, że będzie promka w nowym dodatku.
Nie do końca tak to było przynajmniej. Zamawiając jeszcze w 20 roku, prosto od DW na europe, dostawało się normalnie promki. Tyle że, jak się nie mylę, w połowie roku 21, czyli chwile przed premierą filmu, zaprzestali przyjmowania zamówień na EU. Również były problemy z dostaniem wersji eng IX'a w pierwszym rzucie, wszystko poszlo na US.
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1598
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 635 times
Been thanked: 550 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: eveni »

piwko pisze: 04 sty 2023, 10:38
Spoiler:
Tak, tak, chodziło mi o to, że „ktoś gdzieś” pisał żeby używać bota do gry solo w trybie dwuosobowym i że sprawdza się on dużo bardziej. O ile dobrze pamietam.
Ktoś probował grać w 2 graczy na zasadach gry solo? Sama ostatnio się zastanawiałam, bo gra solo z dwoma aktywnymi botami jest super.
filip91
Posty: 68
Rejestracja: 18 sty 2022, 19:42
Has thanked: 54 times
Been thanked: 35 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: filip91 »

eveni pisze: 04 sty 2023, 13:48
piwko pisze: 04 sty 2023, 10:38
Spoiler:
Tak, tak, chodziło mi o to, że „ktoś gdzieś” pisał żeby używać bota do gry solo w trybie dwuosobowym i że sprawdza się on dużo bardziej. O ile dobrze pamietam.
Ktoś probował grać w 2 graczy na zasadach gry solo? Sama ostatnio się zastanawiałam, bo gra solo z dwoma aktywnymi botami jest super.
Warto spróbować:)
Mi i żonie zasady solo do gry 2osobowej "siadły". Nie wyobrażam sobie powrotu do standardu
Awatar użytkownika
ScorpZero
Posty: 430
Rejestracja: 05 paź 2020, 10:41
Has thanked: 177 times
Been thanked: 114 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: ScorpZero »

https://luckyduckgames.com/pl/gry/411-d ... iertelnosc

Ciekawe jaka cena wyjdzie w sklepach. ;⁠-⁠)
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Jools »

Uwielbiam świat Diuny, a także i tę grę, ale mam cały czas wrażenie grając, że Diuna Imperium to cały czas to samo mielenie surowców "wydaj XX surowców, zyskaj YY surowców". Nie ma jakiegoś poczucia progresu, tylko trochę farta w dobieranych kartach i podejmowanych decyzjach. Chciałbym lubić to bardziej, no ale czegoś brakuje. Może kwestia preferencji, pewnie tak. Czy to taki po prostu (nudny) typ gier?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1113 times
Been thanked: 1270 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: seki »

Jools pisze: 16 lut 2023, 13:02 Uwielbiam świat Diuny, a także i tę grę, ale mam cały czas wrażenie grając, że Diuna Imperium to cały czas to samo mielenie surowców "wydaj XX surowców, zyskaj YY surowców". Nie ma jakiegoś poczucia progresu, tylko trochę farta w dobieranych kartach i podejmowanych decyzjach. Chciałbym lubić to bardziej, no ale czegoś brakuje. Może kwestia preferencji, pewnie tak. Czy to taki po prostu (nudny) typ gier?
W podobny sposób odbieram większość gier euro, w których zdobywamy surowce głównie po to by wydać je na kontrakty lub inne jeszcze lepsze surowce. Ale zdecydowanie Diunę imperium odbieram inaczej. Worker placement jest ciekawy, pola są bardzo różnorodne i bywa ciasno (na pewno nie nudno), deckbuilding daje dużą asymetrię bo znów karty są mocno różne (ten aspekt jest tu bardzo udany dla mnie). Absolutnie nie powiedział bym by o wyniku czy decyzjach decydował fart w doborze kart, zdecydowanie czuje w niej progres (w decku, w ilości agentów, w technologiach z dodatku). Konflikty to również element oryginalny, dający emocje. Są elementy, których można nie lubić (np intrygi) ale wśród nudnych powtarzalnych euro zdecydowanie bym Diuny imperium nie umieścił.
Awatar użytkownika
vder
Posty: 722
Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
Lokalizacja: warszawa
Has thanked: 286 times
Been thanked: 122 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: vder »

Jools pisze: 16 lut 2023, 13:02 Uwielbiam świat Diuny, a także i tę grę, ale mam cały czas wrażenie grając, że Diuna Imperium to cały czas to samo mielenie surowców "wydaj XX surowców, zyskaj YY surowców". Nie ma jakiegoś poczucia progresu, tylko trochę farta w dobieranych kartach i podejmowanych decyzjach. Chciałbym lubić to bardziej, no ale czegoś brakuje. Może kwestia preferencji, pewnie tak. Czy to taki po prostu (nudny) typ gier?
Ciekawe, bo nie myślalem o tej grze w ten sposób nigdy - dla mnie to cały czas jest wyścig by dobic to tych 10 punktów, przed innymi i posiadając 2-3 agentów, to przez całą grę w zasadzie może skorzystasz z nich 20 razy a moze i nie, więc każdy ruch jest cenny i ogólnie jest to dość mocno 'wydestylowany' worker placement. Może spróbowałbym zmienić współgraczy :twisted:
Awatar użytkownika
nahar
Posty: 1340
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz
Has thanked: 123 times
Been thanked: 84 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: nahar »

Jools pisze: 16 lut 2023, 13:02 Uwielbiam świat Diuny, a także i tę grę, ale mam cały czas wrażenie grając, że Diuna Imperium to cały czas to samo mielenie surowców "wydaj XX surowców, zyskaj YY surowców". Nie ma jakiegoś poczucia progresu, tylko trochę farta w dobieranych kartach i podejmowanych decyzjach. Chciałbym lubić to bardziej, no ale czegoś brakuje. Może kwestia preferencji, pewnie tak. Czy to taki po prostu (nudny) typ gier?
Polecam, o ile nie masz Dune zwykla. Pierwsze wydanie bodaj w 77 ale dalej to jedna z gier fajniej prznoszacych na plansze swiat wymyslony.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Jools »

nahar pisze: 16 lut 2023, 14:32
Jools pisze: 16 lut 2023, 13:02 Uwielbiam świat Diuny, a także i tę grę, ale mam cały czas wrażenie grając, że Diuna Imperium to cały czas to samo mielenie surowców "wydaj XX surowców, zyskaj YY surowców". Nie ma jakiegoś poczucia progresu, tylko trochę farta w dobieranych kartach i podejmowanych decyzjach. Chciałbym lubić to bardziej, no ale czegoś brakuje. Może kwestia preferencji, pewnie tak. Czy to taki po prostu (nudny) typ gier?
Polecam, o ile nie masz Dune zwykla. Pierwsze wydanie bodaj w 77 ale dalej to jedna z gier fajniej prznoszacych na plansze swiat wymyslony.
W klasyczną Diunę 6-osobową grałem już 30+ razy, także tego :D Zupełnie inna klasa "Diun" tutaj.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1557
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Muad'Dib »

Czy ktoś przerabiał na polski ten moduł? Niby można druknąć po angielsku ale jakoś nie lubię mieszania wersji językowcyh, chyba że karty są po japońsku, wtedy to fajny smaczek :P

Arrakeen Scout Mode
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
ODPOWIEDZ