Jest dostępny w appce dire wolf po polsku.Muad'Dib pisze: ↑16 lut 2023, 14:37 Czy ktoś przerabiał na polski ten moduł? Niby można druknąć po angielsku ale jakoś nie lubię mieszania wersji językowcyh, chyba że karty są po japońsku, wtedy to fajny smaczek
Arrakeen Scout Mode
Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 934 times
- Been thanked: 587 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
W aleplanszówkach też jest - właśnie zamówiłam W innych sklepach pewnie też.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 934 times
- Been thanked: 587 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Do tej pory promo chyba zawsze było w pudełku z pierwszego druku, więc powinno być wszędzie tam gdzie dodatek.
No i tam jest tłumaczenie które można przenieść na wersję angielską.
Na tą chwilę tylko z drugiej ręki. Gdzieś czytałem, że Dire Wolf planuje wydać w przyszłości paczkę z pakietem promek, ale nie było konkretów kiedy.
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 28 lut 2006, 12:29
- Lokalizacja: Legionowo/Siedlce
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 95 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Witam,
mam podstawkę i pytanko o dodatki, zwłaszcza najnowszy, jak ktoś już grał. Czy rynek kart nie "rozwadnia się" za bardzo po dołożeniu kart z dodatków (w najnowszym z tego co widzę 75 sztuk) i nie gubi balansu? Grałem dotąd trzy razy, zawsze na 3 graczy i nie miałem wrażenia, że jakaś wielka ilość kart z rynku zostaje zakupiona w toku całej rozgrywki.
mam podstawkę i pytanko o dodatki, zwłaszcza najnowszy, jak ktoś już grał. Czy rynek kart nie "rozwadnia się" za bardzo po dołożeniu kart z dodatków (w najnowszym z tego co widzę 75 sztuk) i nie gubi balansu? Grałem dotąd trzy razy, zawsze na 3 graczy i nie miałem wrażenia, że jakaś wielka ilość kart z rynku zostaje zakupiona w toku całej rozgrywki.
- karmazynowy
- Posty: 1020
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 428 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Najnowszy dodatek tworzy drugi rynek, na którym dostępne są 3 karty do wyboru, z czego tylko 2 uzupełniane ze specjalnej talii. Do głównego decku dodaje tylko 30 kart.Abiger pisze: ↑28 lut 2023, 16:29 Witam,
mam podstawkę i pytanko o dodatki, zwłaszcza najnowszy, jak ktoś już grał. Czy rynek kart nie "rozwadnia się" za bardzo po dołożeniu kart z dodatków (w najnowszym z tego co widzę 75 sztuk) i nie gubi balansu? Grałem dotąd trzy razy, zawsze na 3 graczy i nie miałem wrażenia, że jakaś wielka ilość kart z rynku zostaje zakupiona w toku całej rozgrywki.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
- spongePepp
- Posty: 109
- Rejestracja: 16 lut 2021, 22:14
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 64 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Nie wyobrażam sobie gry w Diune bez pierwszego dodatku Zmiana decku startowego o jedną kartę, która umożliwia usuwanie kart z ręki sprawiła, że w każdej z partii, które graliśmy w naszej paczce, deckbuilding zyskał nowe życie i zaczął odgrywać ogromną rolę. Zdecydowanie zwiększyło to przemiał kart. Fakt, kart jest sporo, ale ma to swój urok, bo za każdym razem deck trzeba budować na zasadzie tego co ma się do wyboru. Na przykład takiego kwisatz haderach, o którego normalnie się zabijamy, nie widzieliśmy od kilku partii w grze - dla nas wielki plus, dla kogoś może być minusem.Abiger pisze: ↑28 lut 2023, 16:29 Witam,
mam podstawkę i pytanko o dodatki, zwłaszcza najnowszy, jak ktoś już grał. Czy rynek kart nie "rozwadnia się" za bardzo po dołożeniu kart z dodatków (w najnowszym z tego co widzę 75 sztuk) i nie gubi balansu? Grałem dotąd trzy razy, zawsze na 3 graczy i nie miałem wrażenia, że jakaś wielka ilość kart z rynku zostaje zakupiona w toku całej rozgrywki.
Moja kolekcja gier planszowych :) https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Przetestował ktoś może? Dochodzi też kilka nowych elementów drewnianych.itsthisguyagain pisze: ↑11 lis 2022, 08:53No w nowym dodatku będzie tylko kawałek kartonu do toru tleilaxu a reszta to karty.
- Muad'Dib
- Posty: 1559
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 106 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Długi czas odpowiedzi z mojej strony To, że jest w apce to wiem ale wolałbym sobie wydrukować i wyłączyć telefon w trakcie rozgrywkisasquach pisze: ↑16 lut 2023, 16:01Jest dostępny w appce dire wolf po polsku.Muad'Dib pisze: ↑16 lut 2023, 14:37 Czy ktoś przerabiał na polski ten moduł? Niby można druknąć po angielsku ale jakoś nie lubię mieszania wersji językowcyh, chyba że karty są po japońsku, wtedy to fajny smaczek
Arrakeen Scout Mode
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 934 times
- Been thanked: 587 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Domyślam się i jak wyżej wspomniałem, możesz wykorzystać tłumaczenie z appki, żeby przygotować wersję polską.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Ma ktoś namiary na ten projekt maty do gry? Chciałbym wydrukować w playmaty, ale nie mają jej w ofercie i musiałbym im podesłać projekt. Napisałem już do osoby z Allegro, ale nie wiem, czy odpisze.
https://allegrolokalnie.pl/oferta/gra-planszowa-xd3
https://allegrolokalnie.pl/oferta/gra-planszowa-xd3
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Dostępna jest tutaj: https://www.playmats.pl/1_8_realizacje.html
Projekt maty był zrobiony we Francji i tam gdzieś na forach po francusku można było go ściągnąć.
Projekt maty był zrobiony we Francji i tam gdzieś na forach po francusku można było go ściągnąć.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Oj nawet nie wiedziałem, że czegoś takiego mi brakuje . Z chęcią przytulę taką talię. Grafikiem nie jestem więc niestety tutaj nie pomogę.Muad'Dib pisze: ↑15 mar 2023, 18:23Długi czas odpowiedzi z mojej strony To, że jest w apce to wiem ale wolałbym sobie wydrukować i wyłączyć telefon w trakcie rozgrywkisasquach pisze: ↑16 lut 2023, 16:01Jest dostępny w appce dire wolf po polsku.Muad'Dib pisze: ↑16 lut 2023, 14:37 Czy ktoś przerabiał na polski ten moduł? Niby można druknąć po angielsku ale jakoś nie lubię mieszania wersji językowcyh, chyba że karty są po japońsku, wtedy to fajny smaczek
Arrakeen Scout Mode
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Napiszę może jutro do nich i zobaczymy. To oni przygotowali tę polską wersję? Może poszerzą to o nieśmiertelność? Zobaczymy co się da zrobić i za ile.
- itsthisguyagain
- Posty: 493
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 346 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Hej
D:I to moja ulubiona gra. W zasadzie gdyby u mnie w domu był pożar i udałoby mi się uratować jedną grę i tą grą by była diuna imperium to z resztą kolekcji mógłbym się pożegnać z mniejszym żalem (a mam tam parę białych kruków jak np Zakazane Gwiazdy i pomalowany przez żonę blood rage)
Od jakiegoś czasu myślę nad tym, że frakcje są bardzo nierówne tj 2 punkty wpływu u bene gesserit i imperatora nie odblokowują pola planszy. Włożyłem sporo czasu i przemyśleń jakie to mogłyby być pola planszy i wymyśliłem coś takiego: dostawiane dwa pola (czyli zwiększamy ilość pól o 2.
Thinning the herd/ Przerzedzanie stada
Wymagane 2 pkt wpływu u bene gesserit. Symbol pola Żólty trójkąt. Działanie: zniszcz 2 karty
Emperor's Favourite/Ulubieniec Imperatora
Wymagane 2 pkt wpływu u imperatora. Symbol pola Zielony pięciokąt. Działanie: zapłać 2/4/6 scolari za 2/3/4 żołnierzy.
Oba pola nie są polami konfliktu
Co myślicie zanim zacznę robić grafiki do tego homebrewa
D:I to moja ulubiona gra. W zasadzie gdyby u mnie w domu był pożar i udałoby mi się uratować jedną grę i tą grą by była diuna imperium to z resztą kolekcji mógłbym się pożegnać z mniejszym żalem (a mam tam parę białych kruków jak np Zakazane Gwiazdy i pomalowany przez żonę blood rage)
Od jakiegoś czasu myślę nad tym, że frakcje są bardzo nierówne tj 2 punkty wpływu u bene gesserit i imperatora nie odblokowują pola planszy. Włożyłem sporo czasu i przemyśleń jakie to mogłyby być pola planszy i wymyśliłem coś takiego: dostawiane dwa pola (czyli zwiększamy ilość pól o 2.
Thinning the herd/ Przerzedzanie stada
Wymagane 2 pkt wpływu u bene gesserit. Symbol pola Żólty trójkąt. Działanie: zniszcz 2 karty
Emperor's Favourite/Ulubieniec Imperatora
Wymagane 2 pkt wpływu u imperatora. Symbol pola Zielony pięciokąt. Działanie: zapłać 2/4/6 scolari za 2/3/4 żołnierzy.
Oba pola nie są polami konfliktu
Co myślicie zanim zacznę robić grafiki do tego homebrewa
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 423 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Pomysł na nowe pola z kosztem jest jak najbardziej w porządku. Ale też trzeba uważać z tą "nierównością" frakcji. Ona wcale nie jest wadą - daje motywację, by walczyć o te frakcje - jeśli każda z frakcji będzie dawała bonus w postaci nowego pola, to każdy gracz będzie grał swoje, nie przejmując się pozostałymi (mimo "kosztu" pól niestety rozluźnisz rozgrywkę).itsthisguyagain pisze: ↑18 mar 2023, 10:25 Hej
D:I to moja ulubiona gra. W zasadzie gdyby u mnie w domu był pożar i udałoby mi się uratować jedną grę i tą grą by była diuna imperium to z resztą kolekcji mógłbym się pożegnać z mniejszym żalem (a mam tam parę białych kruków jak np Zakazane Gwiazdy i pomalowany przez żonę blood rage)
Od jakiegoś czasu myślę nad tym, że frakcje są bardzo nierówne tj 2 punkty wpływu u bene gesserit i imperatora nie odblokowują pola planszy. Włożyłem sporo czasu i przemyśleń jakie to mogłyby być pola planszy i wymyśliłem coś takiego: dostawiane dwa pola (czyli zwiększamy ilość pól o 2.
Thinning the herd/ Przerzedzanie stada
Wymagane 2 pkt wpływu u bene gesserit. Symbol pola Żólty trójkąt. Działanie: zniszcz 2 karty
Emperor's Favourite/Ulubieniec Imperatora
Wymagane 2 pkt wpływu u imperatora. Symbol pola Zielony pięciokąt. Działanie: zapłać 2/4/6 scolari za 2/3/4 żołnierzy.
Oba pola nie są polami konfliktu
Co myślicie zanim zacznę robić grafiki do tego homebrewa
Proponuję w tej sytuacji osłabić trochę te nowe pola:
BG: zamiast niszczenia 2 kart może np. 1 punkt perswazji + zniszczenie karty, albo dwa punkty perswazji (do wyboru przez gracza)
Imp: przemyślałbym koszt, żeby zachęcić do rzadszego odwiedzania pola (bo w twoim przypadku lepiej opłaca się iść tam dwa razy za 2 solarisy, niż poczekać i iść raz za 6 solarisów, by zdobyć 4 żołnierzy) - to pozwoli też zwiększyć ciasnotę na planszy, bo to pole będzie mniej dostępne z psychologicznego punktu widzenia. I 2 solarisy za 2 żołnierzy to według mnie zbyt tanio - ale dawno nie grałem, więc mogę się mylić (być może kwestia tego, że ci żołnierze nie trafiają tylko do garnizonu wystarczająco równoważy ten efekt). Czy testowałeś to rozwiązanie, czy to tylko teoretyczna propozycja?
To takie moje 3 grosze po analizie na sucho.
Ja sam też jeszcze przed pierwszym dodatkiem wprowadziłem do gry dwa nowe tory (Przemytników i BT) razem z 5 nowymi polami - ale opatrzyłem je takim kosztem, by nie dało się ich odwiedzać zbyt często oraz żeby odwiedzanie ich nie rozmydlało rozgrywki - by nadal było ciasno na planszy. Nie jest to łatwe zadanie. Potęga Ix w tym celu usunęła dwa pola, a Nieśmiertelność dodatkowo podmienia jedno pole i wprowadza możliwość łączenia ze sobą kart, by nie spowalniać tempa rozgrywki.
PS: Możesz jeszcze rozważyć wprowadzenie warunkowych efektów nowych pól: przy 2 pkt. wpływu słabszy efekt, a przy 3 lub 4 mocniejszy.
- itsthisguyagain
- Posty: 493
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 346 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Wiem, że jest luźniej ale i tak myślę, że warto.dannte pisze: ↑18 mar 2023, 17:53 Pomysł na nowe pola z kosztem jest jak najbardziej w porządku. Ale też trzeba uważać z tą "nierównością" frakcji. Ona wcale nie jest wadą - daje motywację, by walczyć o te frakcje - jeśli każda z frakcji będzie dawała bonus w postaci nowego pola, to każdy gracz będzie grał swoje, nie przejmując się pozostałymi (mimo "kosztu" pól niestety rozluźnisz rozgrywkę).
Myślę, że pole jest dobre tak jak jest. Specjalnie taki pomysł, że niszczysz dwie karty bo pasuje to świetnie do fluffu bene gesserit. Zniszczenie 2 kart nie daje ci nic natychmiastowo (no chyba, że niszczysz karty z bonusem za zniszczenie) a ulepsza długofalowo twoją talię. Poza tym ile razy skorzystasz z tego pola? 1x/2x na grę? Jeśli więcej to już wpadasz w pułapkę za mocnej optymalizacji i marnujesz super cenne tury agenta.Proponuję w tej sytuacji osłabić trochę te nowe pola:
BG: zamiast niszczenia 2 kart może np. 1 punkt perswazji + zniszczenie karty, albo dwa punkty perswazji (do wyboru przez gracza)
Jedynie o czym myślałem, to czy te pole nie powinno być z kosztem jakimś i myślałem o koszcie 1 żołnierza (z garnizonu lub z konfliktu)
O rety. Przecież diuna to jest gra gdzie z tur agenta musisz wyciskać jak najwięcej. W piątek kolega w jednej turze agenta wystawił do konfliktu 11 żołnierzy+ drednot(w garnizonie miał tylko drednota przed tą turą). A tu dyskutujemy "czy 2 żołnierzy do garnizonu to nie za dużo"?Imp: przemyślałbym koszt, żeby zachęcić do rzadszego odwiedzania pola (bo w twoim przypadku lepiej opłaca się iść tam dwa razy za 2 solarisy, niż poczekać i iść raz za 6 solarisów, by zdobyć 4 żołnierzy) - to pozwoli też zwiększyć ciasnotę na planszy, bo to pole będzie mniej dostępne z psychologicznego punktu widzenia. I 2 solarisy za 2 żołnierzy to według mnie zbyt tanio - ale dawno nie grałem, więc mogę się mylić (być może kwestia tego, że ci żołnierze nie trafiają tylko do garnizonu wystarczająco równoważy ten efekt). Czy testowałeś to rozwiązanie, czy to tylko teoretyczna propozycja?
Właśnie o to chodzi, że sensowne by było zapłacić 4/6 scolari za 3/4 żołnierzy a 2 żołnierzy jest tanio ale mało optymalnie.
Poza tym u nas praktycznie połowa gier się kończy z olbrzymią ilością scolari z którymi nie ma co robić więc takie pole do wydawadnia kasy jest bardzo potrzebne w grze.
Jak dobrze policzysz to się okaże, że w podstawce jest tyle samo pól co w IXTo takie moje 3 grosze po analizie na sucho.
Ja sam też jeszcze przed pierwszym dodatkiem wprowadziłem do gry dwa nowe tory (Przemytników i BT) razem z 5 nowymi polami - ale opatrzyłem je takim kosztem, by nie dało się ich odwiedzać zbyt często oraz żeby odwiedzanie ich nie rozmydlało rozgrywki - by nadal było ciasno na planszy. Nie jest to łatwe zadanie. Potęga Ix w tym celu usunęła dwa pola, a Nieśmiertelność dodatkowo podmienia jedno pole i wprowadza możliwość łączenia ze sobą kart, by nie spowalniać tempa rozgrywki.
Nie bo to zbyt skomplikujePS: Możesz jeszcze rozważyć wprowadzenie warunkowych efektów nowych pól: przy 2 pkt. wpływu słabszy efekt, a przy 3 lub 4 mocniejszy.
- dispe
- Posty: 348
- Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
- Lokalizacja: WWA
- Has thanked: 261 times
- Been thanked: 109 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Jakby coś, wczoraj odebrałem Nieśmiertelność w polskiej wersji z preorderu.