Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
sasquach
Posty: 1820
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 933 times
Been thanked: 580 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

Muad'Dib pisze: 16 lut 2023, 14:37 Czy ktoś przerabiał na polski ten moduł? Niby można druknąć po angielsku ale jakoś nie lubię mieszania wersji językowcyh, chyba że karty są po japońsku, wtedy to fajny smaczek :P

Arrakeen Scout Mode
Jest dostępny w appce dire wolf po polsku.
Gosterq
Posty: 202
Rejestracja: 11 sty 2016, 22:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 30 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gosterq »

Niektórzy może wolą wersję analogową :wink:

Długo zwlekałem z poznaniem tego tytułu, no i... Można w jakiś przystępny sposób pozyskać karty promo? :wink:
Awatar użytkownika
scraber
Posty: 308
Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 224 times
Been thanked: 92 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: scraber »

Promo karta do nowego dodatku jest tylko u kaczek czy w sklepach też?

Wolałbym nie przegapić tym razem
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1480
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 314 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Tringa »

W aleplanszówkach też jest - właśnie zamówiłam :) W innych sklepach pewnie też.
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1598
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 635 times
Been thanked: 550 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: eveni »

scraber pisze: 16 lut 2023, 16:28 Promo karta do nowego dodatku jest tylko u kaczek czy w sklepach też?
W sklepach też
Obrazek
Spoiler:
Pompa85
Posty: 163
Rejestracja: 07 sie 2018, 23:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Pompa85 »

A kiedy premiera?
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1480
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 314 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Tringa »

Druga połowa marca wg tego co pisały Kaczki :)
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
sasquach
Posty: 1820
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 933 times
Been thanked: 580 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

scraber pisze: 16 lut 2023, 16:28 Promo karta do nowego dodatku jest tylko u kaczek czy w sklepach też?
Do tej pory promo chyba zawsze było w pudełku z pierwszego druku, więc powinno być wszędzie tam gdzie dodatek.
Gosterq pisze: 16 lut 2023, 16:05 Niektórzy może wolą wersję analogową :wink:
No i tam jest tłumaczenie które można przenieść na wersję angielską.
Gosterq pisze: 16 lut 2023, 16:05 Długo zwlekałem z poznaniem tego tytułu, no i... Można w jakiś przystępny sposób pozyskać karty promo? :wink:
Na tą chwilę tylko z drugiej ręki. Gdzieś czytałem, że Dire Wolf planuje wydać w przyszłości paczkę z pakietem promek, ale nie było konkretów kiedy.
Abiger
Posty: 267
Rejestracja: 28 lut 2006, 12:29
Lokalizacja: Legionowo/Siedlce
Has thanked: 46 times
Been thanked: 95 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Abiger »

Witam,
mam podstawkę i pytanko o dodatki, zwłaszcza najnowszy, jak ktoś już grał. Czy rynek kart nie "rozwadnia się" za bardzo po dołożeniu kart z dodatków (w najnowszym z tego co widzę 75 sztuk) i nie gubi balansu? Grałem dotąd trzy razy, zawsze na 3 graczy i nie miałem wrażenia, że jakaś wielka ilość kart z rynku zostaje zakupiona w toku całej rozgrywki.
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1013
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 425 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: karmazynowy »

Abiger pisze: 28 lut 2023, 16:29 Witam,
mam podstawkę i pytanko o dodatki, zwłaszcza najnowszy, jak ktoś już grał. Czy rynek kart nie "rozwadnia się" za bardzo po dołożeniu kart z dodatków (w najnowszym z tego co widzę 75 sztuk) i nie gubi balansu? Grałem dotąd trzy razy, zawsze na 3 graczy i nie miałem wrażenia, że jakaś wielka ilość kart z rynku zostaje zakupiona w toku całej rozgrywki.
Najnowszy dodatek tworzy drugi rynek, na którym dostępne są 3 karty do wyboru, z czego tylko 2 uzupełniane ze specjalnej talii. Do głównego decku dodaje tylko 30 kart.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Awatar użytkownika
spongePepp
Posty: 108
Rejestracja: 16 lut 2021, 22:14
Has thanked: 80 times
Been thanked: 64 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: spongePepp »

Abiger pisze: 28 lut 2023, 16:29 Witam,
mam podstawkę i pytanko o dodatki, zwłaszcza najnowszy, jak ktoś już grał. Czy rynek kart nie "rozwadnia się" za bardzo po dołożeniu kart z dodatków (w najnowszym z tego co widzę 75 sztuk) i nie gubi balansu? Grałem dotąd trzy razy, zawsze na 3 graczy i nie miałem wrażenia, że jakaś wielka ilość kart z rynku zostaje zakupiona w toku całej rozgrywki.
Nie wyobrażam sobie gry w Diune bez pierwszego dodatku :) Zmiana decku startowego o jedną kartę, która umożliwia usuwanie kart z ręki sprawiła, że w każdej z partii, które graliśmy w naszej paczce, deckbuilding zyskał nowe życie i zaczął odgrywać ogromną rolę. Zdecydowanie zwiększyło to przemiał kart. Fakt, kart jest sporo, ale ma to swój urok, bo za każdym razem deck trzeba budować na zasadzie tego co ma się do wyboru. Na przykład takiego kwisatz haderach, o którego normalnie się zabijamy, nie widzieliśmy od kilku partii w grze - dla nas wielki plus, dla kogoś może być minusem.
Wozik
Posty: 91
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 30 times
Been thanked: 24 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Wozik »

itsthisguyagain pisze: 11 lis 2022, 08:53
Largo pisze: 05 lis 2022, 16:10 Myślicie, że nowy dodatek zmieści się do pudełka z insertem od reDrewno? Ta na pierwszy rzut oka powinno być ok wg mnie. Może pokrywka lekko odstawać, bo dodatkowa plansza chyba całość lekko podniesie do góry.
No w nowym dodatku będzie tylko kawałek kartonu do toru tleilaxu a reszta to karty.
Przetestował ktoś może? Dochodzi też kilka nowych elementów drewnianych.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1557
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Muad'Dib »

sasquach pisze: 16 lut 2023, 16:01
Muad'Dib pisze: 16 lut 2023, 14:37 Czy ktoś przerabiał na polski ten moduł? Niby można druknąć po angielsku ale jakoś nie lubię mieszania wersji językowcyh, chyba że karty są po japońsku, wtedy to fajny smaczek :P

Arrakeen Scout Mode
Jest dostępny w appce dire wolf po polsku.
Długi czas odpowiedzi z mojej strony :) To, że jest w apce to wiem ale wolałbym sobie wydrukować i wyłączyć telefon w trakcie rozgrywki :)
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
sasquach
Posty: 1820
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 933 times
Been thanked: 580 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

Muad'Dib pisze: 15 mar 2023, 18:23 Długi czas odpowiedzi z mojej strony :) To, że jest w apce to wiem ale wolałbym sobie wydrukować i wyłączyć telefon w trakcie rozgrywki :)
Domyślam się i jak wyżej wspomniałem, możesz wykorzystać tłumaczenie z appki, żeby przygotować wersję polską.
Hrosskar
Posty: 355
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 73 times
Been thanked: 77 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Hrosskar »

Ma ktoś namiary na ten projekt maty do gry? Chciałbym wydrukować w playmaty, ale nie mają jej w ofercie i musiałbym im podesłać projekt. Napisałem już do osoby z Allegro, ale nie wiem, czy odpisze.

https://allegrolokalnie.pl/oferta/gra-planszowa-xd3
Obrazek

Obrazek
oli_37
Posty: 105
Rejestracja: 02 gru 2019, 17:35
Been thanked: 23 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: oli_37 »

Dostępna jest tutaj: https://www.playmats.pl/1_8_realizacje.html
Projekt maty był zrobiony we Francji i tam gdzieś na forach po francusku można było go ściągnąć.
Moonz
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2022, 13:55
Has thanked: 60 times
Been thanked: 28 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Moonz »

Świetna ta mata jest. Piszą o zniżkach do większych zamówień. Można coś zakombinować zbiorowego z forum pewnie trochę osób by się zebrało.
Awatar użytkownika
Evenfall
Posty: 612
Rejestracja: 25 cze 2007, 10:31
Lokalizacja: Kobiór
Has thanked: 96 times
Been thanked: 2 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Evenfall »

Spoko, tylko pewnie przydałaby się wersja z Nieśmiertelnoscią.
szparx
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2011, 12:10
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: szparx »

Muad'Dib pisze: 15 mar 2023, 18:23
sasquach pisze: 16 lut 2023, 16:01
Muad'Dib pisze: 16 lut 2023, 14:37 Czy ktoś przerabiał na polski ten moduł? Niby można druknąć po angielsku ale jakoś nie lubię mieszania wersji językowcyh, chyba że karty są po japońsku, wtedy to fajny smaczek :P

Arrakeen Scout Mode
Jest dostępny w appce dire wolf po polsku.
Długi czas odpowiedzi z mojej strony :) To, że jest w apce to wiem ale wolałbym sobie wydrukować i wyłączyć telefon w trakcie rozgrywki :)
Oj nawet nie wiedziałem, że czegoś takiego mi brakuje ;). Z chęcią przytulę taką talię. Grafikiem nie jestem więc niestety tutaj nie pomogę.
Moonz
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2022, 13:55
Has thanked: 60 times
Been thanked: 28 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Moonz »

Napiszę może jutro do nich i zobaczymy. To oni przygotowali tę polską wersję? Może poszerzą to o nieśmiertelność? Zobaczymy co się da zrobić i za ile.
Hrosskar
Posty: 355
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 73 times
Been thanked: 77 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Hrosskar »

Właściciel odpisał mi to na Etsy (playmats):
Nie mam takiej maty w ofercie, aczkolwiek wykonywałem, ale z grafiki przesłanej przez klienta
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Hej

D:I to moja ulubiona gra. W zasadzie gdyby u mnie w domu był pożar i udałoby mi się uratować jedną grę i tą grą by była diuna imperium to z resztą kolekcji mógłbym się pożegnać z mniejszym żalem (a mam tam parę białych kruków jak np Zakazane Gwiazdy i pomalowany przez żonę blood rage)

Od jakiegoś czasu myślę nad tym, że frakcje są bardzo nierówne tj 2 punkty wpływu u bene gesserit i imperatora nie odblokowują pola planszy. Włożyłem sporo czasu i przemyśleń jakie to mogłyby być pola planszy i wymyśliłem coś takiego: dostawiane dwa pola (czyli zwiększamy ilość pól o 2.


Thinning the herd/ Przerzedzanie stada
Wymagane 2 pkt wpływu u bene gesserit. Symbol pola Żólty trójkąt. Działanie: zniszcz 2 karty

Emperor's Favourite/Ulubieniec Imperatora
Wymagane 2 pkt wpływu u imperatora. Symbol pola Zielony pięciokąt. Działanie: zapłać 2/4/6 scolari za 2/3/4 żołnierzy.

Oba pola nie są polami konfliktu

Co myślicie zanim zacznę robić grafiki do tego homebrewa
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: dannte »

itsthisguyagain pisze: 18 mar 2023, 10:25 Hej

D:I to moja ulubiona gra. W zasadzie gdyby u mnie w domu był pożar i udałoby mi się uratować jedną grę i tą grą by była diuna imperium to z resztą kolekcji mógłbym się pożegnać z mniejszym żalem (a mam tam parę białych kruków jak np Zakazane Gwiazdy i pomalowany przez żonę blood rage)

Od jakiegoś czasu myślę nad tym, że frakcje są bardzo nierówne tj 2 punkty wpływu u bene gesserit i imperatora nie odblokowują pola planszy. Włożyłem sporo czasu i przemyśleń jakie to mogłyby być pola planszy i wymyśliłem coś takiego: dostawiane dwa pola (czyli zwiększamy ilość pól o 2.


Thinning the herd/ Przerzedzanie stada
Wymagane 2 pkt wpływu u bene gesserit. Symbol pola Żólty trójkąt. Działanie: zniszcz 2 karty

Emperor's Favourite/Ulubieniec Imperatora
Wymagane 2 pkt wpływu u imperatora. Symbol pola Zielony pięciokąt. Działanie: zapłać 2/4/6 scolari za 2/3/4 żołnierzy.

Oba pola nie są polami konfliktu

Co myślicie zanim zacznę robić grafiki do tego homebrewa
Pomysł na nowe pola z kosztem jest jak najbardziej w porządku. Ale też trzeba uważać z tą "nierównością" frakcji. Ona wcale nie jest wadą - daje motywację, by walczyć o te frakcje - jeśli każda z frakcji będzie dawała bonus w postaci nowego pola, to każdy gracz będzie grał swoje, nie przejmując się pozostałymi (mimo "kosztu" pól niestety rozluźnisz rozgrywkę).
Proponuję w tej sytuacji osłabić trochę te nowe pola:
BG: zamiast niszczenia 2 kart może np. 1 punkt perswazji + zniszczenie karty, albo dwa punkty perswazji (do wyboru przez gracza)
Imp: przemyślałbym koszt, żeby zachęcić do rzadszego odwiedzania pola (bo w twoim przypadku lepiej opłaca się iść tam dwa razy za 2 solarisy, niż poczekać i iść raz za 6 solarisów, by zdobyć 4 żołnierzy) - to pozwoli też zwiększyć ciasnotę na planszy, bo to pole będzie mniej dostępne z psychologicznego punktu widzenia. I 2 solarisy za 2 żołnierzy to według mnie zbyt tanio - ale dawno nie grałem, więc mogę się mylić (być może kwestia tego, że ci żołnierze nie trafiają tylko do garnizonu wystarczająco równoważy ten efekt). Czy testowałeś to rozwiązanie, czy to tylko teoretyczna propozycja?

To takie moje 3 grosze po analizie na sucho.

Ja sam też jeszcze przed pierwszym dodatkiem wprowadziłem do gry dwa nowe tory (Przemytników i BT) razem z 5 nowymi polami - ale opatrzyłem je takim kosztem, by nie dało się ich odwiedzać zbyt często oraz żeby odwiedzanie ich nie rozmydlało rozgrywki - by nadal było ciasno na planszy. Nie jest to łatwe zadanie. Potęga Ix w tym celu usunęła dwa pola, a Nieśmiertelność dodatkowo podmienia jedno pole i wprowadza możliwość łączenia ze sobą kart, by nie spowalniać tempa rozgrywki.

PS: Możesz jeszcze rozważyć wprowadzenie warunkowych efektów nowych pól: przy 2 pkt. wpływu słabszy efekt, a przy 3 lub 4 mocniejszy.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

dannte pisze: 18 mar 2023, 17:53 Pomysł na nowe pola z kosztem jest jak najbardziej w porządku. Ale też trzeba uważać z tą "nierównością" frakcji. Ona wcale nie jest wadą - daje motywację, by walczyć o te frakcje - jeśli każda z frakcji będzie dawała bonus w postaci nowego pola, to każdy gracz będzie grał swoje, nie przejmując się pozostałymi (mimo "kosztu" pól niestety rozluźnisz rozgrywkę).
Wiem, że jest luźniej ale i tak myślę, że warto.
Proponuję w tej sytuacji osłabić trochę te nowe pola:
BG: zamiast niszczenia 2 kart może np. 1 punkt perswazji + zniszczenie karty, albo dwa punkty perswazji (do wyboru przez gracza)
Myślę, że pole jest dobre tak jak jest. Specjalnie taki pomysł, że niszczysz dwie karty bo pasuje to świetnie do fluffu bene gesserit. Zniszczenie 2 kart nie daje ci nic natychmiastowo (no chyba, że niszczysz karty z bonusem za zniszczenie) a ulepsza długofalowo twoją talię. Poza tym ile razy skorzystasz z tego pola? 1x/2x na grę? Jeśli więcej to już wpadasz w pułapkę za mocnej optymalizacji i marnujesz super cenne tury agenta.

Jedynie o czym myślałem, to czy te pole nie powinno być z kosztem jakimś i myślałem o koszcie 1 żołnierza (z garnizonu lub z konfliktu)
Imp: przemyślałbym koszt, żeby zachęcić do rzadszego odwiedzania pola (bo w twoim przypadku lepiej opłaca się iść tam dwa razy za 2 solarisy, niż poczekać i iść raz za 6 solarisów, by zdobyć 4 żołnierzy) - to pozwoli też zwiększyć ciasnotę na planszy, bo to pole będzie mniej dostępne z psychologicznego punktu widzenia. I 2 solarisy za 2 żołnierzy to według mnie zbyt tanio - ale dawno nie grałem, więc mogę się mylić (być może kwestia tego, że ci żołnierze nie trafiają tylko do garnizonu wystarczająco równoważy ten efekt). Czy testowałeś to rozwiązanie, czy to tylko teoretyczna propozycja?
O rety. Przecież diuna to jest gra gdzie z tur agenta musisz wyciskać jak najwięcej. W piątek kolega w jednej turze agenta wystawił do konfliktu 11 żołnierzy+ drednot(w garnizonie miał tylko drednota przed tą turą). A tu dyskutujemy "czy 2 żołnierzy do garnizonu to nie za dużo"?

Właśnie o to chodzi, że sensowne by było zapłacić 4/6 scolari za 3/4 żołnierzy a 2 żołnierzy jest tanio ale mało optymalnie.

Poza tym u nas praktycznie połowa gier się kończy z olbrzymią ilością scolari z którymi nie ma co robić więc takie pole do wydawadnia kasy jest bardzo potrzebne w grze.
To takie moje 3 grosze po analizie na sucho.

Ja sam też jeszcze przed pierwszym dodatkiem wprowadziłem do gry dwa nowe tory (Przemytników i BT) razem z 5 nowymi polami - ale opatrzyłem je takim kosztem, by nie dało się ich odwiedzać zbyt często oraz żeby odwiedzanie ich nie rozmydlało rozgrywki - by nadal było ciasno na planszy. Nie jest to łatwe zadanie. Potęga Ix w tym celu usunęła dwa pola, a Nieśmiertelność dodatkowo podmienia jedno pole i wprowadza możliwość łączenia ze sobą kart, by nie spowalniać tempa rozgrywki.
Jak dobrze policzysz to się okaże, że w podstawce jest tyle samo pól co w IX ;)
PS: Możesz jeszcze rozważyć wprowadzenie warunkowych efektów nowych pól: przy 2 pkt. wpływu słabszy efekt, a przy 3 lub 4 mocniejszy.
Nie bo to zbyt skomplikuje
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 346
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: dispe »

Pompa85 pisze: 16 lut 2023, 17:28 A kiedy premiera?
Jakby coś, wczoraj odebrałem Nieśmiertelność w polskiej wersji z preorderu.
ODPOWIEDZ