Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Hej,
Dwa pytanka odnośnie diuny.
1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)
2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
Dwa pytanka odnośnie diuny.
1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)
2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 168 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
odpowiem może na pierwsze pyt.Garvv pisze: ↑29 wrz 2022, 10:09 Hej,
Dwa pytanka odnośnie diuny.
1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)
2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
Zazwyczaj turniejowo gramy:
- losujemy miejsca siedzenia i pierwszego gracza
- od pierwszego gracza do 4tego banujemy po 1 liderze, 4ty gracz banuje dwóch następnie ....
- od czwartego gracza wybieramy liderów, później 3ci, 2gi i na końcu pierwszy
to wszystko z jawnym Imperial row i technologiami.
Enjoy
-
- Posty: 212
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 77 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
1. Kropki nie mają nic do siły liderów tylko ich trudności. Tak naprawdę z większości da się coś ugrać, mam już sporo rozegranych partii i nie czuje jakoś mocno tego "braku balansu", chociaż jest kilku słabszych liderow. Z dodatkiem jest ich już dość sporo, my robimy tak że każdy dostaje po 2/3 do wyboru i zawsze trafia się jakiś ciekawy.Garvv pisze: ↑29 wrz 2022, 10:09 Hej,
Dwa pytanka odnośnie diuny.
1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)
2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
2. Grałem że skautami 2x, całkiem ciekawe są te wydarzenia i trochę zmieniają rozgrywkę, najlepiej samemu wypróbować. Może nie jako tryb na stałe, ale raz na ileś można zagrać dla odświeżenia. Usunęliśmy tylko ten moduł wybierania kto wygra grę i dostawania za to punkt, totalnie z czapy pomysł
- Shodan
- Posty: 1215
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 470 times
- Been thanked: 442 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Apka jest spoko i moim zdaniem warto przynajmniej wypróbować skautów z Arrakis. Dają drobne bonusy (np. za zajęcie miejsca w radzie) i dorzucają mini-zadania do osiągnięcia.Garvv pisze: ↑29 wrz 2022, 10:09 Hej,
Dwa pytanka odnośnie diuny.
1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)
2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
Poza tym używam apki do losowania liderów oraz pierwszego gracza
-
- Posty: 1803
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 923 times
- Been thanked: 576 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Wygląda na to, że nie będzie tym razem promki.Due to confusion and problems with ensuring distribution of prior Dune: Imperium promo cards, the Piter, Genius Advisor promo will only be available on pre-orders directly from Dire Wolf, and not from retail or other pre-order offers.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Nie ma, ale Kaczki mówiły, że będzie. Po prostu Duncan ma chwilowo immunitet i może być tylko w USA. To samo było z Brzdękiem (chyba ze Studnią Życzeń), jak się skończył immunitet to Lucrum wydrukowało
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Hej. Możesz opisać jak dokładnie działa ta karta?? Nie mam jej w swojej wersji pzdr
-
- Posty: 3367
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 551 times
- Been thanked: 1255 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Ona jest w dodatku:
https://boardgamegeek.com/image/6429151 ... um-rise-ix
(ta po lewej) - zastępuje jedną z kart z trójkątem.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
https://youtu.be/LULYcdo29a8 zasady do nowego dodatku
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 153 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Szału nie robi na pierwszy rzut oka.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
-
- Posty: 3367
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 551 times
- Been thanked: 1255 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Spojrzałem na filmik, wygląda ciekawie.
Bardzo mi się podoba jak wydawca odpowiada bezpośrednio na jęki fanów o zmiany. (oczywiście to też pewnie po prostu wnioski z wewnętrznych testów.
Już robili to w Ix:
- ciężko się buduje talie -> tu macie kartę do epic mode z kasowaniem
- tor gildii jest mało ciekawy i za słaby -> pole wymagające wpływu gildii
i robią to dalej:
- rynek kart się zacina -> tu macie tokeny do jego resetowania
- za mało ciekawych kart i synergii -> tu macie graftowanie kart i kupowanie kart z drugiej puli kart
Robią to dalej zachowując ciasnotę worker placementu, co mimo ekstra opcji nie rozwadnia jakoś bardzo rozgrywki. Fajnie też, że gra jest dalej dość prosta, doszło trochę symboli, ale są one bardzo bazowe - tu ekstra zasób, tu popchnij się na torze. Ogólnie nic skomplikowango i wprowadzającego zamieszanie "co to robi". Oczywiście przytłacza dość mocno ilość opcji, ale gra ma sporą głębię mając dość proste mechanizmy i sporą zmienność z gry na grę. Nie widziałem niestety nigdzie nowych liderów, więc chyba nie będzie. Dla uberfanów trzeba będzie się zdać na te zrobione na BGG żeby mieć jeszcze większą zmienność
Bardzo mi się podoba jak wydawca odpowiada bezpośrednio na jęki fanów o zmiany. (oczywiście to też pewnie po prostu wnioski z wewnętrznych testów.
Już robili to w Ix:
- ciężko się buduje talie -> tu macie kartę do epic mode z kasowaniem
- tor gildii jest mało ciekawy i za słaby -> pole wymagające wpływu gildii
i robią to dalej:
- rynek kart się zacina -> tu macie tokeny do jego resetowania
- za mało ciekawych kart i synergii -> tu macie graftowanie kart i kupowanie kart z drugiej puli kart
Robią to dalej zachowując ciasnotę worker placementu, co mimo ekstra opcji nie rozwadnia jakoś bardzo rozgrywki. Fajnie też, że gra jest dalej dość prosta, doszło trochę symboli, ale są one bardzo bazowe - tu ekstra zasób, tu popchnij się na torze. Ogólnie nic skomplikowango i wprowadzającego zamieszanie "co to robi". Oczywiście przytłacza dość mocno ilość opcji, ale gra ma sporą głębię mając dość proste mechanizmy i sporą zmienność z gry na grę. Nie widziałem niestety nigdzie nowych liderów, więc chyba nie będzie. Dla uberfanów trzeba będzie się zdać na te zrobione na BGG żeby mieć jeszcze większą zmienność
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Ja jestem na "nie" z nowym dodatkiem. Nie dodaje nic, co moim zdaniem jest ciekawe, a dodatkowo komplikuje rozgrywkę. Jak będę chciał skomplikowania, to pójdę po Lacerdę.
- Muad'Dib
- Posty: 1553
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 104 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Mi natomiast się podoba, widzę tam klimat kadzi aksolotlowych. Drugi market, liczba żołnierzy wciąż ograniczona a jednocześnie coraz więcej ich zastosowań (nie związanych z walką).
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Bardzo podoba mi się pomysł na zmianę karty "Dune the Desert planet" na nową z dodatkową funkcją. No i cała plansza mieszania genów daje fajny nowy sposób na osiąganie zwycięstwa. Generalnie wszystkie ulepszenia jak najbardziej in-plus, ale zobaczymy jak wyjdzie w praniu.
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Gdzieś już takie rozwiązanie widziałem. Tylko, że zamiast deck building wchodziło się pionkami na specjalne pola. Nie mogę przypomnieć sobie tytułu...
Najbardziej podoba mi się to, że zmniejszyli pudełko od dodatku. Jak otworzyłem dodatek nr 1 to mocno się zastanawiałem, czemu takie wielkie pudło dali.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- yrq
- Posty: 940
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 346 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Msrp podstawki to 55 usd, obydwa dodatki kosztują 30 usd.
Także cena w pln drugiego dodatku będzie taka sama lub bardzo podobna do ceny pierwszego.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Jak to nic? Kazdy dostaje karte do skracania decku, zbieranie kasy nie polega juz na zbierz przyprawe i sprzedaj przyprawe, pole z 5 zolnierzami juz nie jest no brainarem bo przyprawe mozna wydac na technologie np.
U nas wszyscy zadowoleni i nie mozemy sie doczekac kolejnych
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 168 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
W cytowanym przez Ciebie poście chyba chodziło przedmówcy o drugi dodatek...Wosho pisze: ↑21 paź 2022, 18:43Jak to nic? Kazdy dostaje karte do skracania decku, zbieranie kasy nie polega juz na zbierz przyprawe i sprzedaj przyprawe, pole z 5 zolnierzami juz nie jest no brainarem bo przyprawe mozna wydac na technologie np.
U nas wszyscy zadowoleni i nie mozemy sie doczekac kolejnych
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 13 wrz 2014, 00:24
- Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 12 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Mnie dodatek przekonuje o ile jego cena będzie adekwatna do zawartości, a tę z tego co zobaczyłem szacuję na 80 pln-ów. Przy takim ograniu podstawki i pierwszego dodatku oraz nowości do poznania i zagrania lub choćby skrócenia półki wstydu wiem, że gra wyląduje na stole jeszcze kilka razy i pójdzie w odstawkę.