Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Garvv
Posty: 54
Rejestracja: 03 sty 2017, 19:56
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Garvv »

Hej,

Dwa pytanka odnośnie diuny.

1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)

2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 332
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 101 times
Been thanked: 168 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Arkhon »

Garvv pisze: 29 wrz 2022, 10:09 Hej,

Dwa pytanka odnośnie diuny.

1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)

2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
odpowiem może na pierwsze pyt.
Zazwyczaj turniejowo gramy:

- losujemy miejsca siedzenia i pierwszego gracza
- od pierwszego gracza do 4tego banujemy po 1 liderze, 4ty gracz banuje dwóch następnie ....
- od czwartego gracza wybieramy liderów, później 3ci, 2gi i na końcu pierwszy

to wszystko z jawnym Imperial row i technologiami.

Enjoy
MichalCh132
Posty: 212
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 129 times
Been thanked: 77 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: MichalCh132 »

Garvv pisze: 29 wrz 2022, 10:09 Hej,

Dwa pytanka odnośnie diuny.

1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)

2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
1. Kropki nie mają nic do siły liderów tylko ich trudności. Tak naprawdę z większości da się coś ugrać, mam już sporo rozegranych partii i nie czuje jakoś mocno tego "braku balansu", chociaż jest kilku słabszych liderow. Z dodatkiem jest ich już dość sporo, my robimy tak że każdy dostaje po 2/3 do wyboru i zawsze trafia się jakiś ciekawy.

2. Grałem że skautami 2x, całkiem ciekawe są te wydarzenia i trochę zmieniają rozgrywkę, najlepiej samemu wypróbować. Może nie jako tryb na stałe, ale raz na ileś można zagrać dla odświeżenia. Usunęliśmy tylko ten moduł wybierania kto wygra grę i dostawania za to punkt, totalnie z czapy pomysł :P
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1215
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 470 times
Been thanked: 442 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Shodan »

Garvv pisze: 29 wrz 2022, 10:09 Hej,

Dwa pytanka odnośnie diuny.

1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)

2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
Apka jest spoko i moim zdaniem warto przynajmniej wypróbować skautów z Arrakis. Dają drobne bonusy (np. za zajęcie miejsca w radzie) i dorzucają mini-zadania do osiągnięcia.
Poza tym używam apki do losowania liderów oraz pierwszego gracza :-)
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1658
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 275 times
Been thanked: 860 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

My gramy zawsze do 10pkt, ale z kartą z wersji epickiej pozwalającą trashować za przyprawę.
Langus
Posty: 84
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:42
Has thanked: 18 times
Been thanked: 81 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Langus »

sasquach
Posty: 1803
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 923 times
Been thanked: 576 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

Due to confusion and problems with ensuring distribution of prior Dune: Imperium promo cards, the Piter, Genius Advisor promo will only be available on pre-orders directly from Dire Wolf, and not from retail or other pre-order offers.
Wygląda na to, że nie będzie tym razem promki.
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1468
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 313 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Tringa »

Wierzę, że Kaczki ogarną temat i zorganizują ;)
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
sasquach
Posty: 1803
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 923 times
Been thanked: 576 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

Też mam nadzieję, ale Duncana jak nie było tak nie ma.
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1468
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 313 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Tringa »

Nie ma, ale Kaczki mówiły, że będzie. Po prostu Duncan ma chwilowo immunitet i może być tylko w USA. To samo było z Brzdękiem (chyba ze Studnią Życzeń), jak się skończył immunitet to Lucrum wydrukowało :)
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
filip91
Posty: 66
Rejestracja: 18 sty 2022, 19:42
Has thanked: 53 times
Been thanked: 35 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: filip91 »

XLR8 pisze: 29 wrz 2022, 11:00 My gramy zawsze do 10pkt, ale z kartą z wersji epickiej pozwalającą trashować za przyprawę.
Hej. Możesz opisać jak dokładnie działa ta karta?? Nie mam jej w swojej wersji :) pzdr
Fojtu
Posty: 3367
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 551 times
Been thanked: 1255 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

filip91 pisze: 20 paź 2022, 10:36
XLR8 pisze: 29 wrz 2022, 11:00 My gramy zawsze do 10pkt, ale z kartą z wersji epickiej pozwalającą trashować za przyprawę.
Hej. Możesz opisać jak dokładnie działa ta karta?? Nie mam jej w swojej wersji :) pzdr
Ona jest w dodatku:
https://boardgamegeek.com/image/6429151 ... um-rise-ix
(ta po lewej) - zastępuje jedną z kart z trójkątem.
91DD
Posty: 49
Rejestracja: 06 lip 2020, 23:48
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: 91DD »

https://youtu.be/LULYcdo29a8 zasady do nowego dodatku :D
gregoff
Posty: 789
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 511 times
Been thanked: 153 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: gregoff »

91DD pisze: 20 paź 2022, 18:02 https://youtu.be/LULYcdo29a8 zasady do nowego dodatku :D
Szału nie robi na pierwszy rzut oka.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1658
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 275 times
Been thanked: 860 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

Mnie się podoba. Dodaje więcej ciekawych decyzji i opcji bez wywracania wszystkiego do góry nogami. Zdecydowanie biorę.
Fojtu
Posty: 3367
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 551 times
Been thanked: 1255 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

Spojrzałem na filmik, wygląda ciekawie.

Bardzo mi się podoba jak wydawca odpowiada bezpośrednio na jęki fanów o zmiany. (oczywiście to też pewnie po prostu wnioski z wewnętrznych testów.
Już robili to w Ix:
- ciężko się buduje talie -> tu macie kartę do epic mode z kasowaniem
- tor gildii jest mało ciekawy i za słaby -> pole wymagające wpływu gildii

i robią to dalej:
- rynek kart się zacina -> tu macie tokeny do jego resetowania
- za mało ciekawych kart i synergii -> tu macie graftowanie kart i kupowanie kart z drugiej puli kart

Robią to dalej zachowując ciasnotę worker placementu, co mimo ekstra opcji nie rozwadnia jakoś bardzo rozgrywki. Fajnie też, że gra jest dalej dość prosta, doszło trochę symboli, ale są one bardzo bazowe - tu ekstra zasób, tu popchnij się na torze. Ogólnie nic skomplikowango i wprowadzającego zamieszanie "co to robi". Oczywiście przytłacza dość mocno ilość opcji, ale gra ma sporą głębię mając dość proste mechanizmy i sporą zmienność z gry na grę. Nie widziałem niestety nigdzie nowych liderów, więc chyba nie będzie. Dla uberfanów trzeba będzie się zdać na te zrobione na BGG żeby mieć jeszcze większą zmienność :)
Awatar użytkownika
miker
Posty: 694
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:55
Has thanked: 524 times
Been thanked: 417 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: miker »

Ja jestem na "nie" z nowym dodatkiem. Nie dodaje nic, co moim zdaniem jest ciekawe, a dodatkowo komplikuje rozgrywkę. Jak będę chciał skomplikowania, to pójdę po Lacerdę.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1553
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Muad'Dib »

Mi natomiast się podoba, widzę tam klimat kadzi aksolotlowych. Drugi market, liczba żołnierzy wciąż ograniczona a jednocześnie coraz więcej ich zastosowań (nie związanych z walką).
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 124
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 37 times
Been thanked: 31 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Sever »

Bardzo podoba mi się pomysł na zmianę karty "Dune the Desert planet" na nową z dodatkową funkcją. No i cała plansza mieszania genów daje fajny nowy sposób na osiąganie zwycięstwa. Generalnie wszystkie ulepszenia jak najbardziej in-plus, ale zobaczymy jak wyjdzie w praniu.
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2049
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 271 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: tomp »

Sever pisze: 21 paź 2022, 16:40
Spoiler:
plansza mieszania genów daje fajny nowy sposób na osiąganie zwycięstwa.
Spoiler:
Gdzieś już takie rozwiązanie widziałem. Tylko, że zamiast deck building wchodziło się pionkami na specjalne pola. Nie mogę przypomnieć sobie tytułu...

Najbardziej podoba mi się to, że zmniejszyli pudełko od dodatku. Jak otworzyłem dodatek nr 1 to mocno się zastanawiałem, czemu takie wielkie pudło dali.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1594
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 631 times
Been thanked: 547 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: eveni »

Oby tylko cena nie była prawie równa cenie podstawki :(
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 940
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 331 times
Been thanked: 346 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: yrq »

eveni pisze: 21 paź 2022, 16:58 Oby tylko cena nie była prawie równa cenie podstawki :(
Msrp podstawki to 55 usd, obydwa dodatki kosztują 30 usd.

Także cena w pln drugiego dodatku będzie taka sama lub bardzo podobna do ceny pierwszego.
Wosho
Posty: 1433
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 175 times
Been thanked: 140 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Wosho »

miker pisze: 21 paź 2022, 15:12 Ja jestem na "nie" z nowym dodatkiem. Nie dodaje nic, co moim zdaniem jest ciekawe, a dodatkowo komplikuje rozgrywkę. Jak będę chciał skomplikowania, to pójdę po Lacerdę.
Jak to nic? Kazdy dostaje karte do skracania decku, zbieranie kasy nie polega juz na zbierz przyprawe i sprzedaj przyprawe, pole z 5 zolnierzami juz nie jest no brainarem bo przyprawe mozna wydac na technologie np.
U nas wszyscy zadowoleni i nie mozemy sie doczekac kolejnych :)
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 332
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 101 times
Been thanked: 168 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Arkhon »

Wosho pisze: 21 paź 2022, 18:43
miker pisze: 21 paź 2022, 15:12 Ja jestem na "nie" z nowym dodatkiem. Nie dodaje nic, co moim zdaniem jest ciekawe, a dodatkowo komplikuje rozgrywkę. Jak będę chciał skomplikowania, to pójdę po Lacerdę.
Jak to nic? Kazdy dostaje karte do skracania decku, zbieranie kasy nie polega juz na zbierz przyprawe i sprzedaj przyprawe, pole z 5 zolnierzami juz nie jest no brainarem bo przyprawe mozna wydac na technologie np.
U nas wszyscy zadowoleni i nie mozemy sie doczekac kolejnych :)
W cytowanym przez Ciebie poście chyba chodziło przedmówcy o drugi dodatek...
pike
Posty: 267
Rejestracja: 13 wrz 2014, 00:24
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy
Has thanked: 4 times
Been thanked: 12 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: pike »

Mnie dodatek przekonuje o ile jego cena będzie adekwatna do zawartości, a tę z tego co zobaczyłem szacuję na 80 pln-ów. Przy takim ograniu podstawki i pierwszego dodatku oraz nowości do poznania i zagrania lub choćby skrócenia półki wstydu wiem, że gra wyląduje na stole jeszcze kilka razy i pójdzie w odstawkę.
ODPOWIEDZ