Karcianka z klimatem
Karcianka z klimatem
Hej,
W planszówki gram już dobre kilka lat, ale tym razem potrzebuję Waszej pomocy w wyborze gry.
Szukam dobrej karcianki w takim stylu:
- gra dla dwóch osób, czasami solo (jeśli jest taka opcja – nie jest to konieczne) i rzadko w więcej osób (też nie jest to konieczne),
- klimat fantasy gdzie mając wybranego bohatera w trakcie ulepszam jego siłę, życie, obronę, czary (albo specjalne moce) czy też dodaję potworki które mnie chronią lub pomagają atakować innych,
- nie chciałbym, żeby to była banalna gra, ale też nie coś mega grubego w stylu, że przy planowaniu ruchu robi się spory przestuj lub po skończonej partii jesteśmy wyczerpani i nie mamy nawet minimalnej ochoty zagrać jeszcze raz,
- czas grania to max 1,5h (mam na myśli etap gdzie już ogarniamy grę i lecimy bez instrukcji),
- gra może być w języku angielskim,
- nie chcę gry w której jest mnóstwo dodatków (mogę dokupić 1 lub 2),
- może być to kooperacja jak również coś w stylu, że klepiemy się między sobą,
- losowość tak ale ograniczona do np. walk, nie szukam czegoś w stylu, że mam do pokonania jakiegoś stwora i teraz pół gry muszę dociągać karty aż spełnie jakieś wymagania, albo stoję przed bramą i muszę wyrzucić 6, żeby tam wejść.
- mile widziane przy walkach jakieś dodatkowe akcje typu: uderzenie krytyczne, unik itp.,
- nie wiem jak to napisać, ale byłoby genialnie gdyby w trakcie gry czuć przywiązanie do swojego bohatera którego rozwijamy,
- trudność gry (nie zasady) zdecydowanie tak -> moja najlepsza na te chwilę gra to Legendary Alien, którego uwielbiam, za klimat za trudność (mimo rozegrania mnóstwa partii czasami tak się karty ułożą, że nie ma co zbierać – jest to wiadomo trochę irytujące, ale wtedy mam ochotę rozgerać kolejną partię i im dokopać) i za całokształt,
- w nawiązaniu do Aliena szukam gry innej – takiej gdzie na stałe mogę mieć przypisane zdolności/czary/sojuszników i ataki rozpatruje rzutami kością. W Alienie jak wiadomo te karty po użyciu odrzucam na stos który następnie tasuje i w sposób losowy dociągam w kolejnych ruchach,
- nie jestem fanem Marvela, Aliena, Lovercrafta.
Na tę chwilę znalazłem 3 gry:
Mage Wars – Arena
Mage Wars – Akademia
Marvel Champions
Wszelkie sugestie i pomoc w wyborze mile widziane!
W planszówki gram już dobre kilka lat, ale tym razem potrzebuję Waszej pomocy w wyborze gry.
Szukam dobrej karcianki w takim stylu:
- gra dla dwóch osób, czasami solo (jeśli jest taka opcja – nie jest to konieczne) i rzadko w więcej osób (też nie jest to konieczne),
- klimat fantasy gdzie mając wybranego bohatera w trakcie ulepszam jego siłę, życie, obronę, czary (albo specjalne moce) czy też dodaję potworki które mnie chronią lub pomagają atakować innych,
- nie chciałbym, żeby to była banalna gra, ale też nie coś mega grubego w stylu, że przy planowaniu ruchu robi się spory przestuj lub po skończonej partii jesteśmy wyczerpani i nie mamy nawet minimalnej ochoty zagrać jeszcze raz,
- czas grania to max 1,5h (mam na myśli etap gdzie już ogarniamy grę i lecimy bez instrukcji),
- gra może być w języku angielskim,
- nie chcę gry w której jest mnóstwo dodatków (mogę dokupić 1 lub 2),
- może być to kooperacja jak również coś w stylu, że klepiemy się między sobą,
- losowość tak ale ograniczona do np. walk, nie szukam czegoś w stylu, że mam do pokonania jakiegoś stwora i teraz pół gry muszę dociągać karty aż spełnie jakieś wymagania, albo stoję przed bramą i muszę wyrzucić 6, żeby tam wejść.
- mile widziane przy walkach jakieś dodatkowe akcje typu: uderzenie krytyczne, unik itp.,
- nie wiem jak to napisać, ale byłoby genialnie gdyby w trakcie gry czuć przywiązanie do swojego bohatera którego rozwijamy,
- trudność gry (nie zasady) zdecydowanie tak -> moja najlepsza na te chwilę gra to Legendary Alien, którego uwielbiam, za klimat za trudność (mimo rozegrania mnóstwa partii czasami tak się karty ułożą, że nie ma co zbierać – jest to wiadomo trochę irytujące, ale wtedy mam ochotę rozgerać kolejną partię i im dokopać) i za całokształt,
- w nawiązaniu do Aliena szukam gry innej – takiej gdzie na stałe mogę mieć przypisane zdolności/czary/sojuszników i ataki rozpatruje rzutami kością. W Alienie jak wiadomo te karty po użyciu odrzucam na stos który następnie tasuje i w sposób losowy dociągam w kolejnych ruchach,
- nie jestem fanem Marvela, Aliena, Lovercrafta.
Na tę chwilę znalazłem 3 gry:
Mage Wars – Arena
Mage Wars – Akademia
Marvel Champions
Wszelkie sugestie i pomoc w wyborze mile widziane!
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Karcianka z klimatem
Hmmmm ... czy ta karcianka może posiadać mimo to plansze i figurki? Być może brzmi to irracjonalnie bo karcianka to głównie karty ale jest ciekawa gra do ponaparzania sie przy udziale tych udogodnień.
-
- Posty: 2598
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1455 times
Re: Karcianka z klimatem
Na pewno Aeon's End pasuje. Są dodatki, ale wcale nie niezbędne. Jak się znudzi jedna podstawka można dokupić drugą - alternatywną, w obu dużo zawartości. Reszta wymagań spełniona.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Karcianka z klimatem
zerknij na karciankę Pathfinder, typ kooperacja
Ostrzegam, przygotowania do gry to cały rytuał. Pierwszą wersję edycji znajdziesz na mobilki.
Ostrzegam, przygotowania do gry to cały rytuał. Pierwszą wersję edycji znajdziesz na mobilki.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Karcianka z klimatem
Dzięki za podane gry. Odnośnie Aeon's end to był mój wybór jeden tylko z tego co pamiętam to jest właśnie coś w stylu Legendary Alien, gdzie po każdej turze odrzucasz zagrane karty, zgadza sie?
Teraz jak wspomniałem wyżej znalazłem jeszcze Mage wars arena i akademia oraz Marvel championship i mam zagwozdkę.
Odnośnie pathfindera fajnie to wygląda, ale tych dodatków jeszcze bardzo dużo. Szperając w necie znalazłem coś takiego:
https://www.planszomania.pl/przygodowe/ ... e-Set.html
W Pathfinderze te dodatki są potrzebne? Po recenzji widzę, że ta gra jest mocno losowa, to prawda?
Małe sprostowanie, pisząc, że nie jestem fanem marvela i aliena nie miałem na myśli, że nie lubię grać w te gry, tylko że nie dodaje mi to nic do klimatu.
Teraz jak wspomniałem wyżej znalazłem jeszcze Mage wars arena i akademia oraz Marvel championship i mam zagwozdkę.
Odnośnie pathfindera fajnie to wygląda, ale tych dodatków jeszcze bardzo dużo. Szperając w necie znalazłem coś takiego:
https://www.planszomania.pl/przygodowe/ ... e-Set.html
W Pathfinderze te dodatki są potrzebne? Po recenzji widzę, że ta gra jest mocno losowa, to prawda?
Małe sprostowanie, pisząc, że nie jestem fanem marvela i aliena nie miałem na myśli, że nie lubię grać w te gry, tylko że nie dodaje mi to nic do klimatu.
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Karcianka z klimatem
No to polecę WARHAMMER UNDERWORLDS
Jest to co prawda połączenie karcianki z bitewniakiem ale głównie to właśnie mechanizm oparty na decku i kartach na ręce determinuje to co i jak zrobimy. Warte przemyślenia tym bardziej ze w Grudniu wychodzi nowa fala.
Re: Karcianka z klimatem
Nowa fala - masz na myśli dodruk czy nową grę? Z tego co widzę chyba ciężko tę grę kupić.Warte przemyślenia tym bardziej ze w Grudniu wychodzi nowa fala.
Re: Karcianka z klimatem
Odnośnie Pathfindera. Pierwsza edycja ma multum dodatków. Druga edycja, póki co tylko jeden. Jeden ważny punkt, o którym nie wspomniałem - nie ma wersji polskiej, tylko angielska.
Losowość w tej grze jest bardzo widoczna. W ekstremalnym przypadku kończysz przygodę w 3 pierwszych turach i wygrywasz, albo ciągniesz karty, nie dociągasz i przegrywasz.
Osobiście mi się podoba - szczególnie te 1-1,5 stronicowe wprowadzenia fabularne, rozwój postaci, liczenie kości, przygoda - zależy co kto lubi...
W necie znajdziesz wyczerpujące recenzje, nawet i po polsku.
Losowość w tej grze jest bardzo widoczna. W ekstremalnym przypadku kończysz przygodę w 3 pierwszych turach i wygrywasz, albo ciągniesz karty, nie dociągasz i przegrywasz.
Osobiście mi się podoba - szczególnie te 1-1,5 stronicowe wprowadzenia fabularne, rozwój postaci, liczenie kości, przygoda - zależy co kto lubi...
W necie znajdziesz wyczerpujące recenzje, nawet i po polsku.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Karcianka z klimatem
FALA1 WH Shadespire- raczej nie do kupienia
FALA2 WH Nightvault- raczej nie do kupienia podstawka. Dodatkowe bandy jeszcze można kupić
FALA3 WH Beastgrave- Wszystko do kupienia (podstawke mam na sell jak coś)
FALA4 WH ??? -Grudzień tego roku.
Re: Karcianka z klimatem
Może coś z poniższej listy Ci podejdzie:
- Mistfall
- Thunderstone Quest
- Dungeon Allinace
- Warhammer Quest i jego reimplementacja Heroes of Terrinoth (nastawiona na dodatki, jednak po core secie nic więcej się nie ukazało i raczej nie ukaże )
W mniejszym stopniu spełniające Twoje wymagania:
- Karciane podziemia - tu dochodzą kostki, dużo kostek
- Horror w Arkham LCG
- Mistfall
- Thunderstone Quest
- Dungeon Allinace
- Warhammer Quest i jego reimplementacja Heroes of Terrinoth (nastawiona na dodatki, jednak po core secie nic więcej się nie ukazało i raczej nie ukaże )
W mniejszym stopniu spełniające Twoje wymagania:
- Karciane podziemia - tu dochodzą kostki, dużo kostek
- Horror w Arkham LCG
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Karcianka z klimatem
Odnośnie Aeon's End - to owszem odrzucasz karty, ale gdy talia się skończy to nie tasujesz jej tylko obracasz - więc nie ma takiej losowości ponieważ możesz zapanować nad tym co kiedy dociągniesz - jest to bardzo fajne rozwiązanie - wydaje mi się, że najlepiej wpasowuje się w twoje wymagania.
Co do Marvel Champions - to tutaj akurat dodatków już jest trochę - a będzie znaaaacznie więcej, bo to LCG - każdy bohater to osobny dodatek, duże dodatki już są dwa zapowiedziane (jeden na jesieni drugi pierwsza połowa 2021) - a oprócz tego praktycznie co miesiąc nowy bohater. Wiadomo nie trzeba mieć wszystkich bohaterów bo w samej podstawce jest ich 5 więc jest sporo grania, jednak każdy nowy wnosi coś nowego do gry więc jeśli gra Ci się spodoba - to będziesz chciał mieć coraz więcej bohaterów
Ja ogólnie polecam obydwie te gry - chociaż ostatnio zagrywam się w Marvel Champions i cięgle nie mam dość
Co do Marvel Champions - to tutaj akurat dodatków już jest trochę - a będzie znaaaacznie więcej, bo to LCG - każdy bohater to osobny dodatek, duże dodatki już są dwa zapowiedziane (jeden na jesieni drugi pierwsza połowa 2021) - a oprócz tego praktycznie co miesiąc nowy bohater. Wiadomo nie trzeba mieć wszystkich bohaterów bo w samej podstawce jest ich 5 więc jest sporo grania, jednak każdy nowy wnosi coś nowego do gry więc jeśli gra Ci się spodoba - to będziesz chciał mieć coraz więcej bohaterów
Ja ogólnie polecam obydwie te gry - chociaż ostatnio zagrywam się w Marvel Champions i cięgle nie mam dość