Pomysly ktory da sie odczytac z bazgraniny w zeszycie w ktorym bazgralem po odpisaniu w temacie "flaga costam"
Zalozylem ze sposob upgradowania jednostek ze starcrafta i mapa w wow:ag sa fajne i mozna je rozwinac... oraz ze warcraft tbg ma niewykorzystany potencjal i mozna to naprawic
W grze zalozylem tez istnienie lancucha pokarmowego zwanego inaczej drzewkiem rozwoju...
Gra to system ( mechanika ktora ma przynosic frajde)
rozgrywana jest na szeregu plansz ktore wnosza temat i cele
wyzwaniem jest pokonanie przeciwnika.
Na wszystkich planszach we wszystkich grach wystepuje d element losowy
ktory mozna ograniczyc grajac bardziej strategicznie ( tz zamiast kulac wykonujac w kolejnosci akcje ktore doprowadza cie do celu.
Plansza nad ktora pracuje to kotlina otoczona gorami wewnatrz ktorej jest duze wewnetrzne jeziorko, wokol niego sa szuwary dalej dolinka i gory po obu stronach jeziora sa bazy graczy i las.
Kazdy teren ma wyraznie zaznaczony obszar ( tak jak w stone age ) a przechodzi sie pomiedzy sasiednimi obszarami tak jak na mapie w wow:ag
Zamiast ekranu miasta ( ktory jest na planszy ) gracz ma swoj lancuch pokarmowy na ktorym buduje jednostki - jednostki zawsze sa wojakiem nie ma robotnikow ale kazdy wojownik moze zostac uzyty jako robotnik.
Dzieki istniejacej infrastrukturze gracz moze wyprodukowac x jednostek - jesli ma wiecej budynkow tego samego typu to moze zbudowac kilka takich samych jednostek - istotne jest ze jesli zbudowalo sie jednostke slabsza1 to nastepnym ludzikiem mozna wybudowac jednostke silniejsza2.
1- tak naprawde jednostek sie nei buduje ( na razie ) tylko uklada na lancuchu pokarmowym
2- tak naprawde jednostki nie sa wiele silniejsze od siebie ale maja latwiejsze w uzyciu i efektywniejsze zdolnosci specjalne
zdolnosci specjalne: Kazda jednostka ma poziom sily wynoszacy rownowartosc zajmowanego pietra w lancuchu pokarmowym i zdolnosc specjalna ktora jest odpalana jako odpowiedz na pewne zachowanie przeciwnika. Gdy dochodzi do starcia sprawdzamy czy jednostki wybily sie keyworda a jak nie to rzucamy kostucha/ami i dodajemy poziom lancucha pokarmowego.
tury gry poruszenie jednostek (ew walki) wystawienie nowych jednostek faza ekonomiczna i wszystko co z nia zwiazane piraci
Piraci?! Do wprowadzenie wiekszej losowosci, rozbudowania fabuly mozna dodac sztucznego 3 gracza a sa to jeziorni piraci
Mozna przygotowac mapy na wieksza ilosc osob
3
Kazde pole ma jakies znaczenie w dolinach domyslnie maja sie odbywac walki, przez gory mozna sie przedzierac by wyladowac gleboko na terenie nieprzyjaciela w lasach zbiera sie jedyny poza czasem i rozumem surowiec w grze - drewno4
4: z drewna buduje sie budynki lodzie i pomosty
szuwary w szuwarach mozna sie ukrywac gdy juz sie przedostanie na teren wroga i nekac jego robotnikow w lesie jego baze itp Szukanie partyzantow w lesie jest trudne-> nalezy wylac w szuwary wojsko ( za kazdy punkt roznicy w liczebnosci plus albo minus do rzutu ) i wyrzucic na kostce wiecej niz zostalo pustych pol w szuwarach. Pomosty zabieraja pola szuwara ( buduje sie je na szuwarach ) - dzieki wybudowaniu odpowiedniej liczby pomostow mozna stworzyc przejscie pomiedzy niemal kazdym obszarem w grze. nawet baza-baza a wtedy koncowe starcie.
Keywordy sa takie jak: lucznik - gdy wchodzi na pole bitwy zabija piechote 1:1
kusznik gdy piechota wchodzi do gry to ginie 1:1 ( widziecie roznice? latwiej utrzymac zajety teren) pikinier- gdy kawaleria wchodzi do walki dostaje rany 1:1 topornik gdy oni wchodza do gry piechota ginie 1:1 scout ( lekka jazda ) moze sie poruszyc o 2 pola by dolaczyc do walki jako odwod ( dziala jak barykada 'ponizej' ) kawaleria czyli ciezka jazda doczytac sie nie moglem
Do tego budowanie statkow - walki morskie Budowanie barykad ( gdy dostaniesz hita mozna sicagnac barykade zamiast poniesienia obrazen ) wieze straznicze - walka statek vs pomosty
no i ci piraci ktorych mozna rozwinac fabularnie:D Nie widze w tej grze miejsca na bohaterow ale zawsze zostaje potencjal.
4- Gre wielosobowa z tymi mechanizmami widze tak Gra o tron z roznymi jednostkami dla roznych ras - kazda ze swoimi keywordami ( uzupelniajacymi sie zeby mozna bylo tworzyc roznorakie komba) i atakujacy jesli walka sie nie zakonczy dzieki keyworda rzuca jakas kostucha ala mechanika dead lands ( max wynik to drugi rzuta koscia ktory sie sumuje - w ten sposob mozna miec 8 na k6 )5
W tej grze nie bylo kart w ogole ( ala starcraft ani innych )
Nie widze tam tez flank chyba ze pola bylyby jeszcze wewnetrznie podzielone wtedy by zaistnialy flanki?
Inna gra/opcja
boski mechanizm pokera , gra na stawki
upgradowanie ala starcraft polegajace na wymienianiu kart
tak by bylo ich w talii mniej wiecej zawsze tyle samo.
Dochod z twoich kopalni , chut , kolchozow czego bysmy tam fabularnie nie wymyslili to sztony. Zarzadzasz tymi sztonami ale nei zeby je wydawac tylko by umieszczac stawki w roznych rejonach planszy. Jesli na koniec kolejki bedziesz kontrolowac ten fragment mapy to zawijasz surowce ktore mozesz wykorzystac. Im wiecej rabany bylo w tym miejscu tym wiecej sztonow stawce i tym wiecej zwijasz.
Karty przedstawiaja jednostki z sila i inicjatywa mozna rzucic jednostke szybsza albo silniejsza albo kilka (rozne uklady jak w pokerze) jesli ma sie najsilniejszy uklad to mozna wymieniac
wymienia sie zaleznie od tego ile ma sie czasu raz lub wiecej razy wg roznych kryteriow
wg inicjatywy po dobraniu mozesz dobierac jeszcze raz ( odrzucajac to co pociagnales (czesc lub calosc) o ile pociagniete karty sa gorsze pod wzgledem inicjatywy sa gorsze
bez sensu zachowujesz to co dostales
jednostki na inne bierzesz az ci sie trafia inne niz poprzednia jak te same mozesz wymieniac jeszcze
na te same tylko lepsze czyli klasyczny upgrade
jesli chce sie grac o jakas lokacje to trzeba wejsc w gre o nia itd wg klasycznych zasad pokera
eh 20 min to pisze i juz mi sie nie chce wiec konczymy
5- kiedys pracowalem nad gra w ktorej jednostki chodzily po planszy a cechy nadawaly im karty ktore zostawaly na nie rzucone gdy wystapila taka potrzeba.
Najwazniejsze ze karty mialy koszt rzucenia w infrastrukturze tz jesli
pionek stal na pustyni a gracz chcial na niego rzucic karte pletwonurek o koszcie 2budynki zwiazane z woda/morzem to nie mogl bo na tym terenie nie bylo takich budynkow.
albo moze tak zeby rzucic szlachcica to na terenie musi byc zamek barona 2zamki i warownie admirala port i zamek konnice stajnie i miasto kupca 2 miasta itp