Too Many Bones - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

ckbucu pisze: 22 sie 2021, 12:16
miras23 pisze: 22 sie 2021, 11:59 1. Faza Poczatek tury (Patches i trucizna). Jest określona kolejność czy sam wybieram? Czasem lepiej odpalić truciznę najpierw (gdy mam full życia), czasem później (gdy zostało mi ostatnie życie).
2. Hardy. Złolec z tą zdolnością jest atakowany przez Boomer. Rozumiem, że niezależnie czy dostanie obrażenia z ataku, bomby czy Backup Plan Przewaga Rzutu i tak łącznie oberwie 1dmg? Nie za każdy z tych źródeł obrażeń po jednym dmg?
3. Złolec z multitarget przylega do jednego Gearloka. Czy wykona ruch jeśli ma możliwość przylegać do dwóch, żeby zmaksymalizować atak, czy zostaje w miejscu?
Ad.1 Sam wybierasz w jakiej kolejności.
Ad.2 Tak, bez wzgledu na to iloma sposobami zaatakujesz wroga z Hardy, i tak dostanie tylko 1DMG w każdej z tur.
Ad.3 Wg mnie się nie rusza. Instrukcja nic na ten temat nie mówi, że Buddy ma zmaksymalizować swój atak. Jeśli przylega do Gearlocka to go atakuje, nie szuka miesjca, gdzie będzie przylegał do dwóch albo słabszego.
Ad.3 - w instrukcji jest to zapisane wprost (punkt 9. Target(s), s. 15). Melee zawsze atakuje najbliższego z możliwych. Dopiero, gdy kilku przeciwników jest w tej samej najbliższej odległości, to bierze się pod uwagę celownik (czyli, czy atakuje najsilniejszego, najsłabszego, czy może np. dwóch przeciwników).
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: woytas »

Nie za bardzo wiem jak rozegrać Spotkanie "Gearlocs Need Food Badly!"
Może ktoś to rozpisać krok po kroku?
Spoiler:
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 993 times
Been thanked: 433 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: KurikDeVolay »

viewtopic.php?f=42&t=68729&sid=8cd72825 ... 5#p1295679

Od tego miejsca zaczyna się forumowa dyskusja o tej karcie.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

woytas pisze: 23 sie 2021, 21:04 Nie za bardzo wiem jak rozegrać Spotkanie "Gearlocs Need Food Badly!"
Może ktoś to rozpisać krok po kroku?
Spoiler:
Niestety, nie wszystko jest opisane ze szczegółami. Jest wątek na BGG https://boardgamegeek.com/thread/176876 ... 5#25871935, ale nie wyczerpuje zagadnienia. Opiszę jak ja to interpretuję:
1. Najpierw gracze rozstawiają swoje Gearloki na Macie Bitewnej, zgodnie z zasadami.
2. Na wolnych polach stawia się po jednym żetonie życia - to są "Crittersy".
3. Turlasz, wypadło 6, więc rozpatrujesz kolumnę nr "2". Plansza wygląda jak poniżej, gdzie "X" oznacza Critersa, "G" to Gearlok, a "O" to puste miejsca:

3-1-2-4
X-O-X-X
X-O-X-X
X-O-X-X
G-O-X-G

I teraz mimo zapisu "simultaneously", który sugeruje że każdy jednocześnie, to trzeba to zrobić dla każdego oddzielnie, ale nie koniecznie w jakiejś z góry narzuconej kolejności (czyli nie musisz od góry na dół). Dodatkowo, jeśli skoczyłeś na innego, to na wierzchu masz Crittera, który już skakał, więc nim nie skaczesz drugi raz. Przykładowo: możesz skoczyć tym z samej góry na tego pod spodem, tym w trzecim rzędzie na tego z boku i jeśli to zostawi tego w czwartym rzędzie bez sąsiadów po bokach, to go usunąć. Jeśli Ci zależy aby nie usuwać Critersów, to zamiast skakać tym z trzeciego rzędu, wskocz na niego tym poniżej. I to kończy aktywację Criterów. Co na obronę tej "logiki"? Jeśli chciałbyś skoczyć każdym po kolei, to mógłbyś skoczyć tym z pierwszego rzędu na drugi rząd, tym z drugiego na trzeci, z trzeciego na czwarty, a tego z czwartego rzędu usunąć, bo nie sąsiaduje z żadnym Critersem. A może skakać wszystkimi jednocześnie? To wtedy bym skakał zawsze tak: ten z pierwszego rzędu na tego poniżej, a ten z drugiego rzędu na tego powyżej. W rezultacie by się tylko zamieniły miejscami. Gdyby tak można było zrobić, to sprytnie bym je zamieniał miejscami i wyłapał wszystkie. Reasumując, to Spotkanie daje Ci sporo możliwości, zwłaszcza jak się zastanowisz co będzie jak w następnym rzucie wypadnie "4", ale jakieś skoki wykonać musisz i jak zrobisz to nieodpowiednio, to poucieka Ci więcej niż by mogło.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: woytas »

KurikDeVolay pisze: 23 sie 2021, 21:42 viewtopic.php?f=42&t=68729&sid=8cd72825 ... 5#p1295679
Od tego miejsca zaczyna się forumowa dyskusja o tej karcie.
I to jest nauczka, żeby poszukać zanim się zapyta :oops:

Próbowałem się czegoś dowiedzieć na BGG i na stronie CTG, ale też nie znalazłem wyjaśnienia, które by mnie zadowoliło.
W interesie gracza jest ubicie jak największej ilości Crittersów i tak właśnie zagrałem. Skakałem nimi tak, żeby poruszyć jak największą ilość (ten, który nie mógł wskoczyć na innego, odpadał), więc na początku były to skoki na boki (w lewo i prawo). Najwięcej skumulowało się 3 w jednym stosie, których musiałem zabić trzema mieczykami. Nie wiem czy grałem dobrze czy źle, aIe opłacało się, bo dzięki zebranym żetonom udało się pokonać Drellena :D
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 574
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: miras23 »

Proszę o wyjaśnienie kości Picketa. Chodzi o ściankę Zaawansowana Obrona.
Są to po prostu Tarcze jak w kościach obrony?
Zastanawia mnie natomiast do czego może służyć jako Licznik.
ckbucu
Posty: 351
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 393 times
Been thanked: 549 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: ckbucu »

miras23 pisze: 28 sie 2021, 09:31 Proszę o wyjaśnienie kości Picketa. Chodzi o ściankę Zaawansowana Obrona.
Są to po prostu Tarcze jak w kościach obrony?
Zastanawia mnie natomiast do czego może służyć jako Licznik.
Działają jak kości Def, tylko są lepsze od tych standardowych i po zużyciu jest wyczerpana. Po pierwsze nie wchodzą w limit kości ze statystyki DEF. Po drugie jest większa szansa na sukces niż zwykłą kością (zwykła ma 2 ścianki z bones). Po trzecie możesz mieć na jednej kości aż 4 Def. Po czwarte - możesz umieścić ją w slocie innego Gearlocka.
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 574
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: miras23 »

A co oznacza "Użyj jako Licznika"?
ckbucu
Posty: 351
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 393 times
Been thanked: 549 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: ckbucu »

miras23 pisze: 28 sie 2021, 09:56 A co oznacza "Użyj jako Licznika"?
To, że jeśli dostaniesz 1dmg a na kości Advanced Def masz 4, to obniżasz wartość na tej kości do 3. Tak samo, jak w przypadku normalnej kości Def. Po zdredukowaniu wartości do 0 - kość idzie na Exhaust.
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 574
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: miras23 »

Ok. Dzięki. Wszystko jasne.
Ale mam kolejne pytanie.
Czy Złolec mogący poruszać się po skosie, także może tak atakować? Czy to tylko zdolność do ruchu?
ckbucu
Posty: 351
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 393 times
Been thanked: 549 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: ckbucu »

miras23 pisze: 28 sie 2021, 11:08 Ok. Dzięki. Wszystko jasne.
Ale mam kolejne pytanie.
Czy Złolec mogący poruszać się po skosie, także może tak atakować? Czy to tylko zdolność do ruchu?
Ani Gearlock ani Buddy nie może atakować po skosie (nie dotyczy oczywiście ataków "range").
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1280 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Nie pamiętam i nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Załóżmy, że Tyran wygrał walkę a mamy jeszcze kolejne dni przed zakończeniem rozgrywki. Czy w kolejnym dniu Tyran wchodzi na pole bitwy z odzyskanym HP czy tak jak zakończył poprzednią bitwę? Inaczej mówiąc czy regeneruje swoje HP tak jak my możemy zregenerować?
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: woytas »

seki pisze: 28 sie 2021, 20:37 Nie pamiętam i nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Załóżmy, że Tyran wygrał walkę a mamy jeszcze kolejne dni przed zakończeniem rozgrywki. Czy w kolejnym dniu Tyran wchodzi na pole bitwy z odzyskanym HP czy tak jak zakończył poprzednią bitwę? Inaczej mówiąc czy regeneruje swoje HP tak jak my możemy zregenerować?
Ja bym go wprowadził na matę zregenerowanego, w pełni sił, ale lepiej niech ktoś to potwierdzi.

Bolączką instrukcji TMB jest to, że całkiem dobrze wyjaśnia mechanikę gry, ale gdy się zacznie grać to pojawiają się pytania, na które nie ma w niej odpowiedzi (podobny problem jak w Neuroshimie Hex, gdzie każda armia rządzi się swoimi prawami). Np. kto wiedział, że granatem odłamkowym (frag) Boomer nie trzeba rzucać w Baddie, można nim wycelować w puste pole - jest to wyjątek opisany w FAQ na stronie CTG i takich smaczków jest więcej.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Odpowiem zbiorczo na kilka powyższych pytań:
- Złolec może chodzić po diagonali, ale atakować zawsze może tylko będąc obok.
- Jeśli Tyran brał udział w walce z Karty Spotkania, to niezależnie od jej wyniku i otrzymanych obrażeń - do kolejnej bitwy czy to z Karty Spotkania czy ostatecznej bitwy z Karty Tyrana zawsze wchodzi on z pełnym HP.
ckbucu pisze: 28 sie 2021, 09:51
miras23 pisze: 28 sie 2021, 09:31 Kości Picketa. Chodzi o ściankę Zaawansowana Obrona.
Są to po prostu Tarcze jak w kościach obrony?
Zastanawia mnie natomiast do czego może służyć jako Licznik.
Działają jak kości Def, tylko są lepsze od tych standardowych i po zużyciu jest wyczerpana. Po pierwsze nie wchodzą w limit kości ze statystyki DEF. Po drugie jest większa szansa na sukces niż zwykłą kością (zwykła ma 2 ścianki z bones). Po trzecie możesz mieć na jednej kości aż 4 Def. Po czwarte - możesz umieścić ją w slocie innego Gearlocka.
A co oznacza "Użyj jako Licznika"?
To, że jeśli dostaniesz 1dmg a na kości Advanced Def masz 4, to obniżasz wartość na tej kości do 3. Tak samo, jak w przypadku normalnej kości Def. Po zdredukowaniu wartości do 0 - kość idzie na Exhaust.
Potwierdzam
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1280 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

woytas pisze: 28 sie 2021, 21:05
seki pisze: 28 sie 2021, 20:37 Nie pamiętam i nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Załóżmy, że Tyran wygrał walkę a mamy jeszcze kolejne dni przed zakończeniem rozgrywki. Czy w kolejnym dniu Tyran wchodzi na pole bitwy z odzyskanym HP czy tak jak zakończył poprzednią bitwę? Inaczej mówiąc czy regeneruje swoje HP tak jak my możemy zregenerować?
Ja bym go wprowadził na matę zregenerowanego, w pełni sił, ale lepiej niech ktoś to potwierdzi.

Bolączką instrukcji TMB jest to, że całkiem dobrze wyjaśnia mechanikę gry, ale gdy się zacznie grać to pojawiają się pytania, na które nie ma w niej odpowiedzi (podobny problem jak w Neuroshimie Hex, gdzie każda armia rządzi się swoimi prawami). Np. kto wiedział, że granatem odłamkowym (frag) Boomer nie trzeba rzucać w Baddie, można nim wycelować w puste pole - jest to wyjątek opisany w FAQ na stronie CTG i takich smaczków jest więcej.
Generalnie zgadzam się z Tobą, jest wiele wyjątkowych sytuacji, w których należy szukać wyjaśnienia w FAQ. Np. w dzisiejszej rozgrywce Nom kontra Patches i Tantrum mieliśmy sytuacje gdy Tantrum jako pierwszy poległ w bitwie, a Patches w swojej turze Zappackiem mógłby go przywrócić do życia. Przypomnę, że w walce z Nomem może walczyć naraz tylko jeden Gearlock ale zgodnie z FAQ w tej sytuacji Tantruma przywraca się do walki ale wchodzi w nią po KO Patchesa.

Natomiast opisana przez Ciebie sytuacja z rzucaniem granatem w puste pole akurat wyjątkiem nie jest bo jest opisana na macie Boomer "Grenade Skills require Boomer to declare a Baddie, Gearloc, or Battle Mat position that she will aim at before rolling."
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: woytas »

seki pisze: 28 sie 2021, 20:37 Np. w dzisiejszej rozgrywce Nom kontra Patches i Tantrum mieliśmy sytuacje gdy Tantrum jako pierwszy poległ w bitwie, a Patches w swojej turze Zappackiem mógłby go przywrócić do życia. Przypomnę, że w walce z Nomem może walczyć naraz tylko jeden Gearlock ale zgodnie z FAQ w tej sytuacji Tantruma przywraca się do walki ale wchodzi w nią po KO Patchesa.
Dzięki za tip! Zapisałem sobie.
seki pisze: 28 sie 2021, 20:37 Natomiast opisana przez Ciebie sytuacja z rzucaniem granatem w puste pole akurat wyjątkiem nie jest bo jest opisana na macie Boomer "Grenade Skills require Boomer to declare a Baddie, Gearloc, or Battle Mat position that she will aim at before rolling."
Zgadza się, ale mogli jeszcze dopisać, że w przypadku celowania granatem Boomer w puste pole: Frags are the exception. All other grenade types need a valid target to be thrown.
Źródło
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: woytas »

Kolejne zagwozdka. Czy ktoś mógłby opisać krok po kroku jak rozegrać działanie efektu Weaken?

Obrazek
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

Jak wróg ma np. "Weaken 1", to kładziesz na Gearlocu 1 kość osłabienia i tym samym ma on do dyspozycji 1 kość zręczności mniej.
Przy "Weaken 2" są to 2 kości zręczności mniej itd.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

woytas pisze: 31 sie 2021, 13:57 Kolejne zagwozdka. Czy ktoś mógłby opisać krok po kroku jak rozegrać działanie efektu Weaken?

Obrazek
EDIT - To, co poniżej, to nieprawda...

Wg mnie wygląda to tak: przy zaatakowaniu, jeśli atakujący złol ma np. weaken 2, to gearlock ma w następnej swojej turze zredukowanego dexa o 2. Weaken zawsze trwa tylko jedną turę. Weaken się nie stakuje, więc dwa ataki złoli z weaken sprawiają, że działa na gearlocka tylko pierwszy efekt (nie działa też jak poison, gdzie drugi atak może osłabić działanie trucizny zadanej w pierwszym). Jeśli już gearlock ma na sobie efekt weaken, to kolejne zaatakowanie go przez złola z tym efektem prowadzi do obniżenia statystyk ataku o wartość weaken. Czyli, jeśli mamy na sobie weaken 1, które redukuje nam dexa np. z 3 do 2, to następny weaken 1 obniży nam dodatkowo wartość ataku (jeśli mamy 2, to będziemy mieć 1). Zakładam, że skoro jest to in-battle effect, to jest to tymczasowe obniżenie i działa podobnie jak weaken tylko na nastepną turę (ale tu mogę się bardzo mylić...)
Ostatnio zmieniony 31 sie 2021, 17:54 przez bajbaj, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1280 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Bajbaj się nie myli. Zdaje się, że w Splice Dice zostało to uszczegółowione. W każdym razie gdzieś czytałem, że weaken należy rozpatrywać tak jak przedstawił to bajbaj i działa tylko na najbliższą rundę. Ale właśnie, jeśli mamy już nałożone weaken to ponowne nałożenie w tej samej rundzie prowadzi do obniżenia statystyk ataku zamiast dex. W nowej rundzie zdejmujemy weaken 2 i jesteśmy czyści a nie jak poison, które redukujemy w dół o jedno oczko.
KamilM
Posty: 118
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 13 times
Been thanked: 15 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: KamilM »

Skąd wychodzi interpretacja, że kolejne nałożenie Weaken obniża statystykę ataku gearloca?

Czy z tego nawiasu na końcu?

Dla mnie ten nawias jest dosyć jednoznaczny- dotyczy sytuację gdy celem weaken nie jest gearloc tylko inna jednostka. W związku z tym że złolce nie maha dexterity - zostaje im obniżony atak. Skutek jest podobny, ale obnizanie złolcom dexterity byłoby mechanicznie wadliwe.

bajbaj pisze: 31 sie 2021, 14:13
woytas pisze: 31 sie 2021, 13:57 Kolejne zagwozdka. Czy ktoś mógłby opisać krok po kroku jak rozegrać działanie efektu Weaken?

Obrazek
Wg mnie wygląda to tak: przy zaatakowaniu, jeśli atakujący złol ma np. weaken 2, to gearlock ma w następnej swojej turze zredukowanego dexa o 2. Weaken zawsze trwa tylko jedną turę. Weaken się nie stakuje, więc dwa ataki złoli z weaken sprawiają, że działa na gearlocka tylko pierwszy efekt (nie działa też jak poison, gdzie drugi atak może osłabić działanie trucizny zadanej w pierwszym). Jeśli już gearlock ma na sobie efekt weaken, to kolejne zaatakowanie go przez złola z tym efektem prowadzi do obniżenia statystyk ataku o wartość weaken. Czyli, jeśli mamy na sobie weaken 1, które redukuje nam dexa np. z 3 do 2, to następny weaken 1 obniży nam dodatkowo wartość ataku (jeśli mamy 2, to będziemy mieć 1). Zakładam, że skoro jest to in-battle effect, to jest to tymczasowe obniżenie i działa podobnie jak weaken tylko na nastepną turę (ale tu mogę się bardzo mylić...)
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

KamilM pisze: 31 sie 2021, 16:29 Skąd wychodzi interpretacja, że kolejne nałożenie Weaken obniża statystykę ataku gearloca?

Czy z tego nawiasu na końcu?

Dla mnie ten nawias jest dosyć jednoznaczny- dotyczy sytuację gdy celem weaken nie jest gearloc tylko inna jednostka. W związku z tym że złolce nie maha dexterity - zostaje im obniżony atak. Skutek jest podobny, ale obnizanie złolcom dexterity byłoby mechanicznie wadliwe.

bajbaj pisze: 31 sie 2021, 14:13 (...)
EDIT: zamponijmy o tym...

W nawiasie jest napisane "other units reduce Atk Stat". To, o czym Ty piszesz, wymagałoby tekstu "reduce other units' Atk Stat". Według mnie Twoja interpretacja to wadliwe tłumaczenie tekstu w nawiasie. Instrukcja tłumaczy unit jako dowolny żeton na polu bitwy, czyt. dowolną jednostkę, która walczy, stoi etc. Pamiętajmy jednak, że równocześnie tam, gdzie chodzi o gearlocka, to jest to napisane (jak przy weaken). Tam, gdzie chodzi o złola (badie), to jest to napisane. Tam, gdzie chodzi o efekt działający na złoli i gearlocków, autorzy posługują się np. terminem target, wskazując, że chodzi o dowolną jednostkę na polu bitwy, która jest celem ataku.

Ze względu na powyższe "other units reduce Atk Stat" rozumiem wprost jako "inne jednostki redukują statystyki ataku gearlocka" (bo do niego odnosi się weaken). Za inne jednostki rozumiem innych złoli atakujących gearlocka i mających nadających mu kolejny status weaken.

Edit - lekko przeformułowałem, ale bez zmiany sensu.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2021, 17:55 przez bajbaj, łącznie zmieniany 4 razy.
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 311 times
Been thanked: 432 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: aeiou871 »

bajbaj pisze: 31 sie 2021, 16:43
KamilM pisze: 31 sie 2021, 16:29 Skąd wychodzi interpretacja, że kolejne nałożenie Weaken obniża statystykę ataku gearloca?

Czy z tego nawiasu na końcu?

Dla mnie ten nawias jest dosyć jednoznaczny- dotyczy sytuację gdy celem weaken nie jest gearloc tylko inna jednostka. W związku z tym że złolce nie maha dexterity - zostaje im obniżony atak. Skutek jest podobny, ale obnizanie złolcom dexterity byłoby mechanicznie wadliwe.

bajbaj pisze: 31 sie 2021, 14:13 (...)
W nawiasie jest napisane "other units reduce Atk Stat". To, o czym Ty piszesz, wymagałoby tekstu "reduce other units' Atk Stat". Według mnie Twoja interpretacja to wadliwe tłumaczenie tekstu w nawiasie, wynikające po części z wieloznaczności słowa 'unit'. Z jednej strony instrukcja tłumaczy unit jako dowolny żeton na polu bitwy. Pamiętajmy jednak, że równocześnie tam, gdzie chodzi o gearlocka, to jest to napisane (jak przy weaken). Tam, gdzie chodzi o złola (badie), to jest to napisane. Tam, gdzie chodzi o efekt działający na złoli i gearlocków, autorzy posługują się np. terminem target, wskazując, że chodzi o dowolną jednostkę na polu bitwy, która jest celem ataku.
Tylko w "other units" nie chodzi o złoli i gearlocków, tylko złoli i przywołańce, stąd określenie units. Uważam, że kolega ma rację i tłumaczenie nie jest wadliwe - inne jednostki (które nie mają Dex) obniżają Atk, co zgadza się z odpowiedziami m. in. autorów w tematach na BGG: 1, 2, 3.
KamilM
Posty: 118
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 13 times
Been thanked: 15 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: KamilM »

Aeiou871 przytoczył również moje rozumienie zapisu other units.

Ponadto w przypadku interpretacji bajbaja owstaje problem - jak weaken miałby działać na złolców i przywołańców?

Na koniec - argumenty lingwistyczne zazwyczaj działają umiarkowanie dobrze - osoby dla których angielski nie jest pierwszym językiem mają inne wyczucie niuansów językowych niż osoby w tym języku wychowane.

bajbaj pisze: 31 sie 2021, 16:43
KamilM pisze: 31 sie 2021, 16:29 (...)
bajbaj pisze: 31 sie 2021, 14:13 (...)
W nawiasie jest napisane "other units reduce Atk Stat". To, o czym Ty piszesz, wymagałoby tekstu "reduce other units' Atk Stat". Według mnie Twoja interpretacja to wadliwe tłumaczenie tekstu w nawiasie. Instrukcja tłumaczy unit jako dowolny żeton na polu bitwy, czyt. dowolną jednostkę, która walczy, stoi etc. Pamiętajmy jednak, że równocześnie tam, gdzie chodzi o gearlocka, to jest to napisane (jak przy weaken). Tam, gdzie chodzi o złola (badie), to jest to napisane. Tam, gdzie chodzi o efekt działający na złoli i gearlocków, autorzy posługują się np. terminem target, wskazując, że chodzi o dowolną jednostkę na polu bitwy, która jest celem ataku.

Ze względu na powyższe "other units reduce Atk Stat" rozumiem wprost jako "inne jednostki redukują statystyki ataku gearlocka" (bo do niego odnosi się weaken). Za inne jednostki rozumiem innych złoli atakujących gearlocka i mających nadających mu kolejny status weaken.

Edit - lekko przeformułowałem, ale bez zmiany sensu.
Awatar użytkownika
Tachion
Posty: 422
Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 167 times
Been thanked: 207 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Tachion »

Niestety potwierdzam fakt, że bajbaj i seki się mylą.
Na bgg w kilku tematach poruszano ten temat jak kolega wyżej zauważył.
Jeśli w jednej rundzie Gearloc oberwie drugą kością tego samego typu (czyli Weaken #X i zaraz potem kolejny Weaken #X) to zgodnie z zasadami ogólnymi pierwsza kość spada i zastępuje ją kolejna - nie można stackować efektów tego samego typu.
Dopisek w nawiasie mówi o wszystkich innych jednostkach niż Gearloci. Ewidentnie brakuje tam zaimka "their" i w angielskim często jest to opuszczane.
ODPOWIEDZ