Too Many Bones - pytania, zasady
- jnowaczy
- Użytkownik wspierający
- Posty: 501
- Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 123 times
Too Many Bones - pytania, zasady
Nigdzie nie mogłem znaleźć zapytam tutaj. Podczas walki baddie dzięki rzuconej kości odpalił efekt taunt. Nie bardzo wiem komu go przydzielić. Ja go otrzymuje czy baddie ?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
- Curiosity
- Moderator
- Posty: 8139
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2215 times
- Been thanked: 1846 times
Re: Too Many Bones
Baddie. Fabularnie to przeciwnik tak Ci naubliżał, że masz nieodpartą chęć mu nakopać do tyłka
Taunt to skupienie ataków wroga na sobie (zamiast atakować łatwiejszy, słabszy cel, musisz bić ten konkretny).

Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi trzeci regał i teraz wieje pustkami :( trzeci czwarty by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 84 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Po oglądnięciu fragmentu jakiegoś gameplaya, mam poważną zagwozdkę. Czy przeciwnicy, którzy nie mają obranego celu (bo nie stoją w danym momencie obok żadnego gearloca) mogą w swojej turze poruszyć się i zaatakować? Instrukcja mówi jasno, że najpierw jest "target", potem "move" i potem "attack", w przeciwieństwie do gearlocow, którzy mają inną kolejność: move-target-attack. Jeśli dobrze rozumiem, do ataku trzeba mieć obrany cel, więc przeciwnicy nie mogą ruszyć się i zaatakować w jednej turze, bo nie są w stanie w międzyczasie obrać celu. Czy to poprawna interpretacja?
- seki
- Moderator
- Posty: 3009
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 895 times
- Been thanked: 968 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
To zależy bo...mnw pisze: ↑26 paź 2020, 13:48 Po oglądnięciu fragmentu jakiegoś gameplaya, mam poważną zagwozdkę. Czy przeciwnicy, którzy nie mają obranego celu (bo nie stoją w danym momencie obok żadnego gearloca) mogą w swojej turze poruszyć się i zaatakować? Instrukcja mówi jasno, że najpierw jest "target", potem "move" i potem "attack", w przeciwieństwie do gearlocow, którzy mają inną kolejność: move-target-attack. Jeśli dobrze rozumiem, do ataku trzeba mieć obrany cel, więc przeciwnicy nie mogą ruszyć się i zaatakować w jednej turze, bo nie są w stanie w międzyczasie obrać celu. Czy to poprawna interpretacja?
Melee jeśli stoi przy gearlocku to się nie porusza tylko atakuje. Jeśli nie stoi to porusza się w kierunku najbliższego. Jeśli jest remis w odległości to sprawdzasz ikonkę czy atakuje słabszego czy zdrowszego. Jeśli gearlocki mają równą ilość życia to sam decydujesz do kogo idzie ale pamiętaj, że jeśli stanę obok kilku gearlocków to zaatakuje każdego z nich.
Strzelec z kolei w ogóle się nie rusza tylko atakuje zgodnie z ikonką, tzn słabszego lub zdrowszego gearlocka.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2020, 14:16 przez seki, łącznie zmieniany 1 raz.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 8890
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2996 times
- Been thanked: 2618 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
No ale sekwencja jest prosta - najpierw wybiera cel - przesuwa sie do celu i atakujemnw pisze: ↑26 paź 2020, 13:48 Czy przeciwnicy, którzy nie mają obranego celu (bo nie stoją w danym momencie obok żadnego gearloca) mogą w swojej turze poruszyć się i zaatakować? Instrukcja mówi jasno, że najpierw jest "target", potem "move" i potem "attack" [...]. Jeśli dobrze rozumiem, do ataku trzeba mieć obrany cel, więc przeciwnicy nie mogą ruszyć się i zaatakować w jednej turze, bo nie są w stanie w międzyczasie obrać celu. Czy to poprawna interpretacja?

Oczywiscie istnieje szansa ze nie dojdzie do bohatera, lub jest zablokowany przez innych (w przypadku meele)
Najlepiej cyknij fote o co ci chodzi

Sprzedam: (S) Duza aktualizacj! 70+ tytułów! Stworologia KS PL, Darkest Dungeon, Brass, Assasin's Creed
Moje Zbiórki na KS: tu RABATY planszostrefa.pl - 11%, planszomania - 10%
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu RABATY planszostrefa.pl - 11%, planszomania - 10%
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 84 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
OK, sytuacja jest załóżmy taka: https://i1.wp.com/bigbaddice.pl/wp-cont ... .jpg?ssl=1
Na warsztat weźmy wroga Kobold Fanatic, który jest melee i nie ma aktualnie żadnego celu do ataku. Ja ruch przeciwnika rozumiem w ten sposób:
1. Start of Turn: nic.
2. Determine Target(s): brak przylegających gearloców, więc nie ma możliwości obrania celu. Ergo brak celu.
3. Move: kobold ruszy się o 2 pola tak, by przylegać do fioletowego gearloca, ale faza obierania celu już była, więc ten gearloc nie jest celem.
4. Skills: nic.
5. Roll Dice: kobold nie może rzucić kośćmi ataku, bo nie ma obranego celu, a atakuje się tylko wybrany wcześniej cel. Mógłby chyba rzucić kośćmi obrony, ale ich nie ma. Więc nic nie robi.
6. Resolve the Roll: nic.
7. Gearlocs react: zakładam, że nic, ale to nieistotne i tak.
8. End of Turn.
Wydaje mi się, na podstawie instrukcji (w spoilerze niżej) zresztą, że wrogowie melee targetować mogą tylko przylegających gearloców, a atakować mogą tylko stargetowanych gearloców. W związku z tym, jeśli nie mogą nic stargetować (bo nic nie przylega), to potem po ruszeniu się, nie mogą nic zaatakować (bo nic nie stargetowali).
Wycinki z instrukcji:
Na warsztat weźmy wroga Kobold Fanatic, który jest melee i nie ma aktualnie żadnego celu do ataku. Ja ruch przeciwnika rozumiem w ten sposób:
1. Start of Turn: nic.
2. Determine Target(s): brak przylegających gearloców, więc nie ma możliwości obrania celu. Ergo brak celu.
3. Move: kobold ruszy się o 2 pola tak, by przylegać do fioletowego gearloca, ale faza obierania celu już była, więc ten gearloc nie jest celem.
4. Skills: nic.
5. Roll Dice: kobold nie może rzucić kośćmi ataku, bo nie ma obranego celu, a atakuje się tylko wybrany wcześniej cel. Mógłby chyba rzucić kośćmi obrony, ale ich nie ma. Więc nic nie robi.
6. Resolve the Roll: nic.
7. Gearlocs react: zakładam, że nic, ale to nieistotne i tak.
8. End of Turn.
Wydaje mi się, na podstawie instrukcji (w spoilerze niżej) zresztą, że wrogowie melee targetować mogą tylko przylegających gearloców, a atakować mogą tylko stargetowanych gearloców. W związku z tym, jeśli nie mogą nic stargetować (bo nic nie przylega), to potem po ruszeniu się, nie mogą nic zaatakować (bo nic nie stargetowali).
Wycinki z instrukcji:
Spoiler:
- Curiosity
- Moderator
- Posty: 8139
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2215 times
- Been thanked: 1846 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Tak. Ruch i atak są jak najbardziej możliwe i - co więcej - nie zużywają żadnych punktów zręczności, bo oni nie mają zręczności. Ruszają się do dwóch pól (niektórzy mogą po skosie) i wtedy atakują pełną pulą kostek.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi trzeci regał i teraz wieje pustkami :( trzeci czwarty by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 8890
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2996 times
- Been thanked: 2618 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Tu popelniasz blad - wciaz targetuja gearloc'a i na tej podstawie sie przemieszczaja w kierunku stargetowanego
Sprzedam: (S) Duza aktualizacj! 70+ tytułów! Stworologia KS PL, Darkest Dungeon, Brass, Assasin's Creed
Moje Zbiórki na KS: tu RABATY planszostrefa.pl - 11%, planszomania - 10%
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu RABATY planszostrefa.pl - 11%, planszomania - 10%
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 84 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
OK, nie zakładam, że mam rację, ale dlaczego? Instrukcja mówi:
3. Attack Form
Melee Baddies ( ) can only target adjacent (not
diagonal) opposing units. If none exist, they cannot
attack or roll skills requiring a target this turn.
3. Attack Form
Melee Baddies ( ) can only target adjacent (not
diagonal) opposing units. If none exist, they cannot
attack or roll skills requiring a target this turn.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 758
- Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 154 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Czyli, że przeciwnicy bijący w range, muszą do Ciebie dojść by Cię uderzyć. Źle to interpretujesz.
Wybierany target to najbliższy przeciwnik i jeżeli przeciwnik wali wręcz to pierwsze co zrobi to wykona ruch do wybranego celu, a następnie atak.
Masz róznicę w kolejności akcji, bo przy ruchach AI musisz najpierw wyznaczyć cel, a nie idziesz na pałę i walisz w ścianę. Nie próbuj tego porównać z zachowaniem Gearlock'ów - to dwie oddzielne sekcje.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 8890
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2996 times
- Been thanked: 2618 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Hyc - to powinno wszytsko tłuamczyc. Powyzsze wziales z opisu tokena, troche mieszajac w tym co jest w instrukcji


Sprzedam: (S) Duza aktualizacj! 70+ tytułów! Stworologia KS PL, Darkest Dungeon, Brass, Assasin's Creed
Moje Zbiórki na KS: tu RABATY planszostrefa.pl - 11%, planszomania - 10%
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu RABATY planszostrefa.pl - 11%, planszomania - 10%
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 84 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Wybaczcie, nie bierzcie tego personalnie, jednak wasze odpowiedzi mnie nie przekonywały (mimo że zakładałem, że to ja jestem w błędzie, tylko chciałem dociec dlaczego), więc zasięgnąłem opinii na bgg i już wiem, skąd moja pomyłka. Homonimia słowa "target" mnie pokonała, zwłaszcza że w niektórych miejscach instrukcji widnieje dużą literą a w innych małą. Ech...
Tak czy inaczej dziękuję wszystkim za pomoc i próby oświecenia mnie.

Tak czy inaczej dziękuję wszystkim za pomoc i próby oświecenia mnie.

- Curiosity
- Moderator
- Posty: 8139
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2215 times
- Been thanked: 1846 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
To skoro mamy oficjalny wątek z pytaniem o zasady...
Mógłby ktoś prosto i dokładnie objaśnić otwieranie skrzynek z lootem?
Każdy gracz rzuca kośćmi, ale po razie na zamek, czy po razie na skrzynkę?
Dla mnie to jest zamotane.
Mógłby ktoś prosto i dokładnie objaśnić otwieranie skrzynek z lootem?
Każdy gracz rzuca kośćmi, ale po razie na zamek, czy po razie na skrzynkę?
Dla mnie to jest zamotane.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi trzeci regał i teraz wieje pustkami :( trzeci czwarty by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Tak jak ja to rozumiem: jeśli próbujesz otworzyć pierwszy zamek skrzyni i rzut był nieudany, możesz go powtórzyć. W przeciwnym razie: jeśli udało się otworzyć zamek, możesz rzucić pozostałymi kośćmi (i kostką akcji), aby próbować kolejny. I być może jeszcze następny. Jeśli rzut był nieudany, to koniec prób tego dnia. Każdy gracz może otwierać własną skrzynkę albo pomóc komuś z jego.
- seki
- Moderator
- Posty: 3009
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 895 times
- Been thanked: 968 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Prosto się nie da bo jest to trochę zagmatwane ale postaram się. Każdy ma tylko jedno podejście na dzień w fazie recovery. Rzucasz za własną skrzynkę lub cudzą.
Zamek ma wartość L, T, F. Zamki otwierasz od lewej do prawej czyli najpierw musisz otworzyć L aby przejść do T itd. Ok, a więc najważniejsze czyli jak się otwiera. Załóżmy pierwszy rzut - nie wyszedł ci kompletnie.Masz możliwość przy pierwszej próbie na dzień podjąc kolejną próbę (bez żadnego kosztu). Rzucasz zawsze zarówno trzy kości z literkami jak i kostką intuition. Próba jest udana jeśli na kostkach masz wartość przy L większą lub równą od tej wskazanej na karcie. Założmy, że się udało to uzyskać za pomocą jednej kostki. Wtedy tą kostkę odkładasz na bok (masz otwarty pierwszy zamek) a następnie rzucasz pozostałymi koścmi wraz z kostką intuition (zawsze nią rzucasz niezależnie czy użyłeś jej akcji). Jeśli próba się nie uda to na tym kończy się twoja próba ale ten jeden zamek masz już otwarty i od następnego dnia otwierasz kolejny zamek rzucając wszytskimi 4 koścmi. Ok, a teraz kośc intuition. Ma ona 3 możliwe akcje:
1. Convert zamień rodzaj jednej kostki na inny rodzaj - czyli np jeśli na kości jest 3 F to traktujesz jakby była 3L
2. Re roll - przerzuć 1 kość i kość intuition
3. save +1 - zwiększ wartość na jednej kości +1 i nie odkładaj jej na bok jeśli otwarła zamek
Pytaj jeśli coś jest niejasne.
Dodam, ze kości nie są identyczne i jedne lepiej otwierają jeden typ zamka, a inne inny. Ale rozszyfrowanie zostawiam Tobie

- Curiosity
- Moderator
- Posty: 8139
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2215 times
- Been thanked: 1846 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
A pozostali gracze? Tak jak pisał @Fingus?
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi trzeci regał i teraz wieje pustkami :( trzeci czwarty by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
- seki
- Moderator
- Posty: 3009
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 895 times
- Been thanked: 968 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
W sensie, że o co pytasz? Rzucasz aby otworzyć własną skrzynie lub cudzą. Pisałem to. Oczywiście każdy gracz ma swoje podejście a wiec dotyczy to każdego gracza.
- polwac
- Użytkownik wspierający
- Posty: 2413
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1116 times
- Been thanked: 426 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Jak np. udało Ci się otworzyć tylko L to następny gracz może Ci pomóc i w swojej turze zacząć dalej otwierać Twoją skrzynkę (T i F).
EDIT: Warto też przy okazji dodać, że próba otwarcia zamka nie wyklucza użycia reszty standardowych akcji w Recovery Phase
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 28 paź 2020, 17:48 przez polwac, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- bajbaj
- Użytkownik wspierający
- Posty: 894
- Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
- Has thanked: 592 times
- Been thanked: 467 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Musimy zamek podważyć (L), następnie cosik tam wcisnąć/włączyć (T) i na koniec użyć siły (F). Jeśli grają np. dwie osoby, które łącznie mają tylko jeden trove loot, to bardzo prawdopodobne, że uda im się zamek sforsować w jeden wieczór. Np. pierwsza osoba, wykorzystując trzy kostki, otworzy L (tracąc jedną), a potem wykorzystując dwie pozostałe kostki (i intuition) otworzy T. Następnie druga podejdzie do otworzenia ostatniego zamka F z pełną pulą kostek (3 + intuition) i będzie miała sporą szansę, aby to zrobić. Grając solo, bez dodatkowych łupów, które ułatwiają otwieranie, zazwyczaj są potrzebne co najmniej 2 dni na otworzenie zamka. Grając coop zazwyczaj to jeden wieczór, ale ... ponieważ trove looty zawierają rozszerzenia backup plan, to tylko jeden gracz może korzystać z tej dodatkowej opcji podczas walki.
- polwac
- Użytkownik wspierający
- Posty: 2413
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1116 times
- Been thanked: 426 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nie rozumiem o co Ci chodziło.bajbaj pisze: ↑28 paź 2020, 17:44 Musimy zamek podważyć (L), następnie cosik tam wcisnąć/włączyć (T) i na koniec użyć siły (F). Jeśli grają np. dwie osoby, które łącznie mają tylko jeden trove loot, to bardzo prawdopodobne, że uda im się zamek sforsować w jeden wieczór. Np. pierwsza osoba, wykorzystując trzy kostki, otworzy L (tracąc jedną), a potem wykorzystując dwie pozostałe kostki (i intuition) otworzy T. Następnie druga podejdzie do otworzenia ostatniego zamka F z pełną pulą kostek (3 + intuition) i będzie miała sporą szansę, aby to zrobić. Grając solo, bez dodatkowych łupów, które ułatwiają otwieranie, zazwyczaj są potrzebne co najmniej 2 dni na otworzenie zamka. Grając coop zazwyczaj to jeden wieczór, ale ... ponieważ trove looty zawierają rozszerzenia backup plan, to tylko jeden gracz może korzystać z tej dodatkowej opcji podczas walki.
Każda osoba korzysta tylko z tych kart Loot jakie ma aktualnie u siebie (można się wymieniać w trakcie przygody w Recovery Phase)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- seki
- Moderator
- Posty: 3009
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 895 times
- Been thanked: 968 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
To ja poproszę o wyjaśnienie Dangerous Darta. W instrukcji na stronie 22 opisane jest niewiele. Więcej wyjaśnień znalazłem na https://boardgamegeek.com/thread/200562 ... rts-bbb-10#
Ale nadal nie wiem jak to rozgrywać. Kogo atakuje NPC? Sami wybieramy czy wszystkich gearlocków jednocześnie, czy my atakujemy tylko NPC czy siebie również? Wszystkie brakujące zasady udało mi się znaleźć w internecie (szkoda że nie w instrukcji) ale z dangerous darts mam problem.
Ale nadal nie wiem jak to rozgrywać. Kogo atakuje NPC? Sami wybieramy czy wszystkich gearlocków jednocześnie, czy my atakujemy tylko NPC czy siebie również? Wszystkie brakujące zasady udało mi się znaleźć w internecie (szkoda że nie w instrukcji) ale z dangerous darts mam problem.
- Curiosity
- Moderator
- Posty: 8139
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2215 times
- Been thanked: 1846 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Uśmiejesz się, ale myślałem, że pytasz o zdolność postaci "Dart"


A zatem:
Mi się to wydaje klarowne, aż się zacząłem obawiać, że coś ważnego pominąłem.
Ustawiasz drużynę i oponentów, każda postać na planszy ma po 10HP. Każdy Gearloc wybiera 3 dowolne kości spośród kości ataku obrony lub efektów, ale można mieć maksymalnie dwie takie same. Każdy przeciwnik rzuca kombinacją 2x atak + 1x efekt.
Badies zaczynają pierwsi i tak jak w bitwie: przeciwnik wybiera cel, rzuca kośćmi, zadaje obrażenia jednemu Gearlocowi., potem kolejny i kolejny, a następnie rzucają swoje kości gracze.
Jeśli na kościach wypadnie tarcza, postać, która ją wyrzuciła, przypisuje ją do siebie. Jeśli wypadnie atak lub efekt, przypisuje się je do obranego wcześniej pojedynczego celu.
W przypadku wyrzucenia kości, odpala się backup plan w zależności od liczby wyturlanych kości.
1 kość: zdejmujesz przeciwnikowi jedną kość (obrony lub efektu)
2 kości: przeciwnik ma efekt STUN (traci kolejkę)
3 kości: automatyczne pokonanie przeciwnika
Kości się nie "stackują", muszą być wyrzucone w jednym rzucie (nie można sobie zachować kości z poprzedniego turlania).
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi trzeci regał i teraz wieje pustkami :( trzeci czwarty by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
- seki
- Moderator
- Posty: 3009
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 895 times
- Been thanked: 968 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Ha! Właśnie nabyłem zdolność nakładania dyskutantowi efektu confused. Może się jeszcze przydać...
Cieszę się, że ktoś w końcu zabrał w tej kwestii głos ale teraz pytania konkretne do Twojego opisu. Ale czy ta zabawa odbywa się na planszy walki? Jeśli nie to jak decydować o tym kogo atakuje przeciwnik?
Kość efektów to rozumiem tylko ta czarna kość poison/weak/stun można wybrać czy też może być np kość trucizny Patchesa (nie sądzę ale pewności nie mam)?
A skąd wiesz ile przeciwników ustawić do gry? Zwykle w opisie nic na ten temat nie ma tylko, że mamy rozegrać Dangerous Dart i jaki jest efekt zwycięstwa bądź przegranej.
Ta kwestia kości BP jest dość klarowna. Ja tylko dodam od siebie dla ewentualnych innych czytelników, że 1-2 kostki działają tylko jakby na korzyść gracza, ale jak wypadną 3 kostki na kościach przeciwnika to on automatycznie wygrywa. No i ciekawostka. Normalnie poison effect rozpatrywany jest na początku tury a w przypadku dangerous dart jest o dziwo inaczej. Powinien być rozpatrywany na końcu tury tak aby mieć szansę zdjęcia efektu za pomocą 1 kostki BP.Curiosity pisze: ↑01 lis 2020, 13:50 Jeśli na kościach wypadnie tarcza, postać, która ją wyrzuciła, przypisuje ją do siebie. Jeśli wypadnie atak lub efekt, przypisuje się je do obranego wcześniej pojedynczego celu.
W przypadku wyrzucenia kości, odpala się backup plan w zależności od liczby wyturlanych kości.
1 kość: zdejmujesz przeciwnikowi jedną kość (obrony lub efektu)
2 kości: przeciwnik ma efekt STUN (traci kolejkę)
3 kości: automatyczne pokonanie przeciwnika
Kości się nie "stackują", muszą być wyrzucone w jednym rzucie (nie można sobie zachować kości z poprzedniego turlania).
- Curiosity
- Moderator
- Posty: 8139
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2215 times
- Been thanked: 1846 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
https://www.youtube.com/watch?v=kq8cVColYeo
To jest oficjalne wideo, które dopiero teraz obejrzałem. Zatem wychodzi na to, że:
To jest oficjalne wideo, które dopiero teraz obejrzałem. Zatem wychodzi na to, że:
jak decydować o tym kogo atakuje przeciwnik?
Na wideo, jest przedstawiona sytuacja 1 na 1, czyli zakładam, że tak trzeba grać. Podejrzewam, że należy rozegrać serię walk 1 na 1, ale po kolei, jakby kilka pojedynków jeden po drugim. Ja bym to rozgrywał symultanicznie, czyli w tym samym czasie każdy toczy swoją mini-bitwę. To by wyjaśniało, czemu nie używa się maty walki (żeby nie robić zamieszania i uniknąć pomyłki).A skąd wiesz ile przeciwników ustawić do gry? Zwykle w opisie nic na ten temat nie ma tylko, że mamy rozegrać Dangerous Dart i jaki jest efekt zwycięstwa bądź przegranej.
Nie, tylko klasyczna kość oznaczająca "poison, weak & stun"Kość efektów to rozumiem tylko ta czarna kość poison/weak/stun można wybrać czy też może być np kość trucizny Patchesa (nie sądzę ale pewności nie mam)?
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi trzeci regał i teraz wieje pustkami :( trzeci czwarty by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.