Too Many Bones - pytania, zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

khuba pisze: 29 paź 2021, 12:30
Rykas pisze: 29 paź 2021, 12:08 Można zadecydować o nie użyciu tarczy i dostania obrażeń, albo część redukuje tarczami a część przechodzi, tak żeby jakieś tarcze nam zostały?
Wg instrukcji:
The total [#] of (sybol tarczy) in your Active slots is the [#] Atk Dmg you may prevent. Decrease (symbol tarczy) by this
amount (in the example above, Boomer had the choice between reducing a 2 Def to 1 or simply removing the 1).
Def Dice must be used for all incoming Dmg (except True Dmg) first before removing HP.
CZyli najpierw musisz zużyć wszystkie tarcze zanim zaczniesz tracić HP.
W wersji 2.1 instrukcji jest to poprawione:
The total # of in your Active slots is the # Dmg you prevent. Decrease by this amount (e.g. Boomer has a Def 2 Die and a Def 1 Die in her Active slots. A Baddie deals 1 Dmg to her. She can either remove the Def 1 Die, or reduce the Def 2 Die to 1). Def Dice must be used for all incoming Dmg first before removing HP, except True Dmg which is applied directly to HP.
Zniknęło "you may prevent" i pojawiło się "you prevent".

W naszej fanowskiej jest to ujęte jako:
Łączna liczba twoich [symbol tarczy] w Aktywnych Slotach to liczba obrażeń, których unikniesz. Zmniejsz [symbol tarczy na kości] o tę wartość.
(Przykład: Boomer w swoich Aktywnych Slotach ma Kość Obrony 2 i Kość Obrony 1. Złolec zadaje jej 1
Obrażenie. Boomer może usunąć Kość Obrony 1 albo zmniejszyć wartość kości z 2 do 1). Kości Obrony muszą
zostać zużyte dla wszystkich przychodzących Obrażeń, zanim zaczniesz zmniejszać PŻ, wyjątkiem są
Bezpośrednie Obrażenia.
W naszym tłumaczeniu czasami dodawaliśmy coś od siebie, aby nie zostawić wątpliwości co do interpretacji. Nasza praca nie ograniczyła się do tłumaczenia, ale też do szukania odpowiedzi i uszczegóławiania poszczególnych zwrotów czy zasad. Polecam.
Rykas
Posty: 369
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Rykas »

Mam już 5 kości w planie awaryjnym rzucam wypadają 3 kości czy mogę użyć jednej żeby podnieść talent i potem dodać 2 pozostałe?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Dziś miałem odjechaną rozgrywkę. Wszedłem do laboratorium
Spoiler:
Mam pytania z dzisiejszej rozgrywki. Nie znalazłem odpowiedzi.
1. Czy skilli SWAP jest traktowany jako movement? Miałem ciekawą zależność że skillem gasketa Gut i nie wiem czy zlolec z krwawieniem i Gutem zmieniając swoją pozycję w inny sposób niż poruszaniem się również powinien trafić HP.

2. Skill Abominacji o nazwie reboot - przenosi abominacja na top BQ. Czy zdrowie powinno mu się odnowić? Czy tym samym traci nadmiarowe kości obrony i w momencie wejścia na battle map wychodzi zresetowany zgodnie z jego statami. Wydaje mi się, że zarówno HP jak i def resetuje.
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: kmd7 »

Taka sytuacja: na macie mam dwóch złolcow z Trucizną. Każdy z nich stoi obok innego Gearlocka. Złolce zatruwają ich zgodnie ze swoją inicjatywą, a co z kostką? O ile pamiętam, to chyba jest jedna kostka efektu zatrucia. Przechodzi z jednego Gearlocka na drugiego, nie wywołując zatrucia, jeśli zejdzie z Gearlocka na innego przed początkiem jego tury?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

kmd7 pisze: 03 lis 2021, 14:26 O ile pamiętam, to chyba jest jedna kostka efektu zatrucia. Przechodzi z jednego Gearlocka na drugiego, nie wywołując zatrucia, jeśli zejdzie z Gearlocka na innego przed początkiem jego tury?
Ja mam kilka kostek, wydaje mi się, że 4 co najmniej, ale może pochodzą z różnych zestawów. Kostka nie przechodzi, każdy ma swoje własne zatrucia i powinien dostać osobną kostkę efektu.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
aeiou871
Posty: 972
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 305 times
Been thanked: 426 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: aeiou871 »

kmd7 pisze: 03 lis 2021, 14:26 Taka sytuacja: na macie mam dwóch złolcow z Trucizną. Każdy z nich stoi obok innego Gearlocka. Złolce zatruwają ich zgodnie ze swoją inicjatywą, a co z kostką? O ile pamiętam, to chyba jest jedna kostka efektu zatrucia. Przechodzi z jednego Gearlocka na drugiego, nie wywołując zatrucia, jeśli zejdzie z Gearlocka na innego przed początkiem jego tury?
nie, czarnych kostek statusów jest sporo, popatrz dobrze
Awatar użytkownika
Tachion
Posty: 422
Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 167 times
Been thanked: 207 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Tachion »

kmd7 pisze: 03 lis 2021, 14:26 Taka sytuacja: na macie mam dwóch złolcow z Trucizną. Każdy z nich stoi obok innego Gearlocka. Złolce zatruwają ich zgodnie ze swoją inicjatywą, a co z kostką? O ile pamiętam, to chyba jest jedna kostka efektu zatrucia. Przechodzi z jednego Gearlocka na drugiego, nie wywołując zatrucia, jeśli zejdzie z Gearlocka na innego przed początkiem jego tury?
Sa 4 kostki z truciznami.
khuba
Posty: 970
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 307 times
Been thanked: 276 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: khuba »

Rykas pisze: 29 paź 2021, 16:06 Mam już 5 kości w planie awaryjnym rzucam wypadają 3 kości czy mogę użyć jednej żeby podnieść talent i potem dodać 2 pozostałe?
Dokładnie tak.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Flowenol
Posty: 92
Rejestracja: 16 sty 2020, 16:21
Has thanked: 20 times
Been thanked: 20 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Flowenol »

1.Kostka Boomer Stunner (Ogłuszacz) działa na bandziorów (złolców) 1 i 5 pt. Tyrani punktów nie mają czy to oznacza, że ta kość na nich nie działa? Tyran to tyran czy 0 punktowiec?

2. Sąsiedztwo jest zdefiniowane w ataku wręcz jako pola prostopadłe do siebie. Czy to dotyczy również ataków dystanowych jakimi są np. granaty Boomer, czy w tym wypadku skosy też się liczą?
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Flowenol pisze: 21 gru 2021, 19:30 1.Kostka Boomer Stunner (Ogłuszacz) działa na bandziorów (złolców) 1 i 5 pt. Tyrani punktów nie mają czy to oznacza, że ta kość na nich nie działa? Tyran to tyran czy 0 punktowiec?
Tyran to Tyran, a Złolec to Złolec. Ogłuszacz na Tyrana nie działa.
2. Sąsiedztwo jest zdefiniowane w ataku wręcz jako pola prostopadłe do siebie. Czy to dotyczy również ataków dystanowych jakimi są np. granaty Boomer, czy w tym wypadku skosy też się liczą?
Nie, skosy się nie liczą. Po skosie mogą chodzić tylko Złolce/Tyrani, którzy mają symbol stópek. Ale nawet oni atakują tylko sąsiadujące jednostki, czyli góra-dół-boki.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Małe sprostowanie, które nie zmienia prawidłowych odpowiedzi mojego przedmówcy.
qreqorek pisze: 21 gru 2021, 19:49 Tyran to Tyran, a Złolec to Złolec. Ogłuszacz na Tyrana nie działa.
Jeśli chodzi o określenie baddies - zlolec to dotyczy wszystkich wrogów gearlocków a więc Tyrani to również złolce. W wielu przypadkach warto o tym pamiętać gdy jakaś zdolność odnosi się do baddies. Przy czym istotnie często określony jest konkretny typ baddies i tu możemy mieć 1pt, 5 pt, 20pt, krellns, mechs no i Tyrants. Czasami konkretny skill może odnosić się do gatunku np bogs baddies. Ale ogólnie Tyran to też Złolec.
Flowenol
Posty: 92
Rejestracja: 16 sty 2020, 16:21
Has thanked: 20 times
Been thanked: 20 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Flowenol »

Pytanie dotyczące zwycięstwa w grze: czy jeśli gearloc i tyran są jednocześnie nokautowani przez zmęczenie czy poświęcenie się ostatniego gearloca to wygrywam czy przegrywam?

W normalnym spotkaniu jest to oczywiste zasady mówią: spotkanie przegrywam, ale przy tyranie zasady mówią, że wygrywasz grę gdy tyran zostanie pokonany. Tyran jest pokonany gearloc zszedł martylologicznie ze sceny ale czy śmierć bohatera miała sens czy nie? Bitwa jest przegrana a wojna?

Na bgg zdania nadal są podzielone, w faq nic nie znalazłem tylko odniesienie do zwykłych spotkań. Więc jak z tym zwycięstwem jest?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Flowenol pisze: 08 sty 2022, 15:01 Pytanie dotyczące zwycięstwa w grze: czy jeśli gearloc i tyran są jednocześnie nokautowani przez zmęczenie czy poświęcenie się ostatniego gearloca to wygrywam czy przegrywam?

W normalnym spotkaniu jest to oczywiste zasady mówią: spotkanie przegrywam, ale przy tyranie zasady mówią, że wygrywasz grę gdy tyran zostanie pokonany. Tyran jest pokonany gearloc zszedł martylologicznie ze sceny ale czy śmierć bohatera miała sens czy nie? Bitwa jest przegrana a wojna?

Na bgg zdania nadal są podzielone, w faq nic nie znalazłem tylko odniesienie do zwykłych spotkań. Więc jak z tym zwycięstwem jest?
Rzeczywiście nie mogę znaleźć takiej 100% odpowiedzi ale wg mnie bitwa kończy się porażką a jako źrodło do rozważań podaje oficjalne FAQ https://tmbsupport.chiptheorygames.com/ ... l-or-succe Tyrant to również baddie a więc wg mnie mieści się w tej wykładni a odpowiedź brzmi "The battle is a failure."
khuba
Posty: 970
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 307 times
Been thanked: 276 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: khuba »

Flowenol pisze: 08 sty 2022, 15:01 Pytanie dotyczące zwycięstwa w grze: czy jeśli gearloc i tyran są jednocześnie nokautowani przez zmęczenie czy poświęcenie się ostatniego gearloca to wygrywam czy przegrywam?

W normalnym spotkaniu jest to oczywiste zasady mówią: spotkanie przegrywam, ale przy tyranie zasady mówią, że wygrywasz grę gdy tyran zostanie pokonany. Tyran jest pokonany gearloc zszedł martylologicznie ze sceny ale czy śmierć bohatera miała sens czy nie? Bitwa jest przegrana a wojna?

Na bgg zdania nadal są podzielone, w faq nic nie znalazłem tylko odniesienie do zwykłych spotkań. Więc jak z tym zwycięstwem jest?
Z discorda odpowiedz od pracownika CTG (Shannon) na podobe pytanie:
"technically not a win... but call it what you please"

A więc trzymając się zasad nie jest to wygrana, ale decyzja należy do ciebie.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 573
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: miras23 »

Pytanko odnośnie kampanii The Age of Tyranny. Gram Nugget. Czy mogę pomiędzy scenariuszami przenieść kość Slingstone (mam akurat wartość 5)? Czy jednak ta kość nie wlicza się w training/skill.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

miras23 pisze: 08 kwie 2022, 15:23 Pytanko odnośnie kampanii The Age of Tyranny. Gram Nugget. Czy mogę pomiędzy scenariuszami przenieść kość Slingstone (mam akurat wartość 5)? Czy jednak ta kość nie wlicza się w training/skill.
Na arkuszu "The Age of Tyranny Reference Guide", na drugiej stronie w sekcji "Adventuring" jest: "...Clear all dice from Active and Locked Slots, remove any Buff HP from Gearloc Prep Areas, remove all non-counter Consumable Dice and reset Skill counter dice..."
Tak więc niestety musisz zresetować Slingstone do 0, ponieważ to jest Counter. A właściwie to podlega (też) pierwszej części zasady, czyli jako kość Consumable musisz ją usunąć, a setup do kolejnej rozgrywki mówi Ci, że masz ją na początku umieścić w slocie.
Podpowiem jeszcze, że jak ja grałem to zastanawiałem się, czy mogę na kolejne przygody zatrzymać kość Tyrana z poprzedniej rozgrywki. W instrukcji jest też i to napisane, że jeśli nagrodą jest kość Tyrana, to tylko z właśnie pokonanego Tyrana i może ją wziąć jeden Gearlok.
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 573
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: miras23 »

qreqorek pisze: 08 kwie 2022, 15:57 Podpowiem jeszcze, że jak ja grałem to zastanawiałem się, czy mogę na kolejne przygody zatrzymać kość Tyrana z poprzedniej rozgrywki. W instrukcji jest też i to napisane, że jeśli nagrodą jest kość Tyrana, to tylko z właśnie pokonanego Tyrana i może ją wziąć jeden Gearlok.
Ooooo. Czyli ta zdobyta kość Tyranta jest tylko i wyłącznie na jedną kolejną przygodę? Dzięki za podpowiedź.
Awatar użytkownika
kokosowy14
Posty: 323
Rejestracja: 22 sie 2021, 10:13
Has thanked: 160 times
Been thanked: 70 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: kokosowy14 »

Cześć, mam za sobą pierwszą rozgrywkę i nie do końca rozumiem lockpicking.

1. Jest napisane, że mogę przerzucać niewykorzystane kostki jeszcze raz, a co jak nie wykorzystam żadnej? Mogę wtedy przerzucić wszystkie? I działa to tak samo przy każdym zamku? Dwa przykłady:
2. Rzucam wszystkie 4 kostki i odblokowuje pierwszy zamek jedną z nich, rzucam pozostałymi trzema i nie udaje mi się nic odblokować. Mogę wtedy rzucić jeszcze raz tymi niewykorzystanymi trzema? Jeśli tak to mogę tak powtarzać w nieskończoność gdy nic nie wchodzi?
3. Powiedzmy, że mam 5F ale z rzutów udało mi się uzbierać tylko 3F i nie mam już kostek do rzucania to 3F pozostaje na kolejny dzień czy przepada i trzeba od nowa próbować forsować zamek?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

kokosowy14 pisze: 29 kwie 2022, 09:05 Cześć, mam za sobą pierwszą rozgrywkę i nie do końca rozumiem lockpicking.

1. Jest napisane, że mogę przerzucać niewykorzystane kostki jeszcze raz, a co jak nie wykorzystam żadnej? Mogę wtedy przerzucić wszystkie? I działa to tak samo przy każdym zamku? Dwa przykłady:
2. Rzucam wszystkie 4 kostki i odblokowuje pierwszy zamek jedną z nich, rzucam pozostałymi trzema i nie udaje mi się nic odblokować. Mogę wtedy rzucić jeszcze raz tymi niewykorzystanymi trzema? Jeśli tak to mogę tak powtarzać w nieskończoność gdy nic nie wchodzi?
3. Powiedzmy, że mam 5F ale z rzutów udało mi się uzbierać tylko 3F i nie mam już kostek do rzucania to 3F pozostaje na kolejny dzień czy przepada i trzeba od nowa próbować forsować zamek?
1. I 2. Przerzucać możesz tylko jeśli otworzyłeś któryś z zamków. Czyli jeśli nie udało się otworzyć pierwszego zamka to koniec, nic już nie przerzucasz chyba, że kostka specjalna pozwala coś przerzucić. Jeśli uda się otworzyć zamek to kostkę/kostki, które do tego użyłeś odkładasz (zużywasz) i do kolejnego zamka przerzucasz już tylko pozostałe kostki.

3. Na kolejny dzień kostki nie przechodzą. Tzn jeśli otworzyłeś zamek to zaznaczasz, że ten jest już otwarty i na następny dzień rzucasz wszystkimi kostkami na następny zamek. Ale nie możesz zostawić wyniku na kostce z dnia poprzedniego.
aeiou871
Posty: 972
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 305 times
Been thanked: 426 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: aeiou871 »

seki pisze: 29 kwie 2022, 09:28

1. I 2. Przerzucać możesz tylko jeśli otworzyłeś któryś z zamków. Czyli jeśli nie udało się otworzyć pierwszego zamka to koniec, nic już nie przerzucasz chyba, że kostka specjalna pozwala coś przerzucić. Jeśli uda się otworzyć zamek to kostkę/kostki, które do tego użyłeś odkładasz (zużywasz) i do kolejnego zamka przerzucasz już tylko pozostałe kostki.
Jesteś pewien? Wydaje mi się, że przy pierwszym zamku, też możesz przerzucić:
If you fail to open the starting Lock of an Attempt, you are able to make a second Attempt immediately (once per day)
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Za pierwszym razem jak rzucisz na początku dnia, to jeden jedyny raz możesz zebrać wszystko i powtórzyć pierwszy rzut (nawet jak poprzedniego dnia otworzyłeś pierwszy zamek i teraz zaczynasz od drugiego). Jeśli otworzyłeś tego dnia jakiś zamek, np 2L, to odkładasz tę kostkę i rzucasz pozostałymi na następny zamek, ale już potem przerzut Ci nie przysługuje.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Zgadza się, pierwsza nieudaną w dniu próbę można przerzucić. Zapomniałem o tym.
Awatar użytkownika
kokosowy14
Posty: 323
Rejestracja: 22 sie 2021, 10:13
Has thanked: 160 times
Been thanked: 70 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: kokosowy14 »

Mam za sobą kilka rozgrywek i znowu pojawiło się kilka wątpliwości.

1. Czy jeżeli baddie nie dotrze do mnie tak by być obok to znaczy, że zatrzymuje się i nic nie robi? Czy jednak rzuca kostkami obrony nawet bez targetu? Używa wtedy też umiejętności czy musi sąsiadować z celem? Teoretycznie jak czytałem instrukcje było, że umiejętności Baddies działają przed ich rzutami. Więc takie weaken powinno na mnie działać chyba?
2. Czy baddies którzy mają poison poruszają się w ogóle jeśli są meele? Bo z tego co zrozumiałem do nałożenia poison nie muszą sąsiadować z celem? Czy coś robię źle i powinni ze mną sąsiadować żeby założyć mi poison?
3. Jeżeli baddie nie ma możliwości ze mną sąsiadować to próbuje tak czy inaczej się do mnie zbliżyć? Miałem sytuację, że miałem 4 baddies meele na planszy uciekłem w róg i tylko dwóch mogło ze mną sąsiadować. Czy wtedy pozostali dwaj zbliżają się ile się da czy stoją w miejscu?
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

kokosowy14 pisze: 30 kwie 2022, 16:13 1. Czy jeżeli baddie nie dotrze do mnie tak by być obok to znaczy, że zatrzymuje się i nic nie robi? Czy jednak rzuca kostkami obrony nawet bez targetu? Używa wtedy też umiejętności czy musi sąsiadować z celem? Teoretycznie jak czytałem instrukcje było, że umiejętności Baddies działają przed ich rzutami. Więc takie weaken powinno na mnie działać chyba?
- Idzie o max 2 pola, jeśli jest teoretyczna ścieżka aby dojść. Czasami droga wiedzie jakby na około i Złolec potrzebuje 7 pól aby dojść, co w rezultacie w danym momencie go oddala.
- Rzuca kośćmi obrony zawsze, jeśli nie ma wszystkich w użyciu.
- Umiejętności używa tych, które mają zastosowanie. W instrukcji jest niezbyt precyzyjne: "Wszystkie Umiejętności Złolca są unikalne i uruchamiają się w ściśle określonych momentach bitwy, w zależności od danej Umiejętności. (instrukcja str. 20, sekcja: Umiejętności Złolca)" Np. Recover 1, które ma Nom odpali się zawsze, bez względu na to czy Nom ma cel w zasięgu i się poruszy, czy nie, czy stoi obok celu, czy nie.
- Umiejętności Typu Weaken czy Poison mówią w skrócie "Umieść kość na Celu". Jeśli dany Złolec jest Ranged, to kładzie na celu. Jeśli jest typu Meele, to musi dotrzeć do celu. Jak nie dotarł, to nie stosuje tych umiejętności.
2. Czy baddies którzy mają poison poruszają się w ogóle jeśli są meele? Bo z tego co zrozumiałem do nałożenia poison nie muszą sąsiadować z celem? Czy coś robię źle i powinni ze mną sąsiadować żeby założyć mi poison?
Jak opisałem wyżej. Złolce Meele muszą sąsiadować z celem aby nałożyć im ofensywne Umiejętności i dotyczy to również Poison.
3. Jeżeli baddie nie ma możliwości ze mną sąsiadować to próbuje tak czy inaczej się do mnie zbliżyć? Miałem sytuację, że miałem 4 baddies meele na planszy uciekłem w róg i tylko dwóch mogło ze mną sąsiadować. Czy wtedy pozostali dwaj zbliżają się ile się da czy stoją w miejscu?
"Jeśli nie ma dostępnej trasy do żadnego celu, Złolec nie porusza się. Złolec również nie porusza się, jeśli sąsiaduje już z przeciwnikiem. (instrukcja str. 20, sekcja: Ruch Złolca i Wybieranie Celu)"
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Ardel12 »

Grałem wczoraj Tantrumem i zastanawia mnie czy mogę wykonać następujący ciąg akcji:
1. Ruch o 1 pole by dotrzeć do przeciwnika #1
2. Odpalenie kości rage, która jest na 1.8, więc ścinam wroga(1PT)
3. Idę dalej do kolejnego przeciwnika
4. Wykonuję atak przeciw #2

Zastanawia mnie czy mogę przerwać ruch by odpalić kość z efektem any time i potem dalej kontynuować ruch??
ODPOWIEDZ