Too Many Bones - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

Czy macie jakiś sposób na rozróżnienie, który Tyrant jest z której podstawki, ergo które Złole do niego pasują? W TMB były czarne Złole i wszystko jasne. W Undertow, niebieskie. W Age of Tyranny za to zielone. No i jak z nimi gracie, mieszacie je, łączycie? Ja póki co łączę czarne z zielonymi, ale np. w trakcie ostatniej rozgrywki "okazało się", że tyrant Nobulous jest z Undertowa i trzeba było dołożyć cztery niebieskie mechy (a ja przygotowałem tylko czarne i zielone). Oczywiście dobieram przeciwników na podstawie symboli na żetonach, ale czy można sobie łączyć wszystkich ze wszystkimi? Czy może przed każdą rozgrywką mam sprawdzać instrukcję i na tej podstawie dobierać przeciwników?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: polwac »

Najprościej mówiąc, ja traktuje TMB i Undertow osobno(oprócz gearloców nic z tych dwóch podstawek nie łączę).

Żetony i karty z dodatków łączę tylko z TMB.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1281 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Ja zrobiłem dokładnie tak samo jak polwac. Mam wrażenie, że mieszanie złoli, tyranów czy wydarzeń mogłoby nie wyjść grze na dobre z uwagi na odmienne środowisko potyczek i wydarzeń w Undertow. Szczerze, nie grałem jeszcze z niczym z Undertow ale nie planuje mieszać.
feniks_ciapek
Posty: 2289
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 931 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: feniks_ciapek »

Ja na początku nie zorientowałem się, że Undertow ma zupełnie inne mechaniki związane z polem bitwy i pierwszą partię próbowałem rozegrać ze wszystkim. Nope. Podobnie jak koledzy - trzeba oddzielić podstawkę od Undertow, bo one się nie kleją ani mechanicznie, ani fabularnie.
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: jnowaczy »

Mam pewne wątpliwości odnośnie gearlocka Tink i jego botów, jeśli ktoś grał to może pomoże.
-Jeśli przeniesiemy bota już na matę za 1 dex to rozumiem, ze bot porusza się w tej samie fazie tury co Tink i korzystają z wspólnie z wartości dex Tinka z tym , ze zarówno Tink jak i jego bot mogą mieć różne lub wspólny cel
- automatyczny atak bota. Tu mam największe wątpliwości co on oznacza. Jesli aktywujemy bota wyczerpując jego baterie to jeśli się ruszy lub nie to automatycznie atakuje swój cel, czyli rozumiem, ze rzuca 1 kostka atk (ten podstawowy)i to nie zużywa dex, chyba ze użyje attachment a wtedy każda kostka udoskonalenia kosztuje 1 dex. Czy dobrze to interpretuje ?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

jnowaczy pisze: 14 maja 2021, 07:36 Mam pewne wątpliwości odnośnie gearlocka Tink i jego botów, jeśli ktoś grał to może pomoże.
-Jeśli przeniesiemy bota już na matę za 1 dex to rozumiem, ze bot porusza się w tej samie fazie tury co Tink i korzystają z wspólnie z wartości dex Tinka z tym , ze zarówno Tink jak i jego bot mogą mieć różne lub wspólny cel
- automatyczny atak bota. Tu mam największe wątpliwości co on oznacza. Jesli aktywujemy bota wyczerpując jego baterie to jeśli się ruszy lub nie to automatycznie atakuje swój cel, czyli rozumiem, ze rzuca 1 kostka atk (ten podstawowy)i to nie zużywa dex, chyba ze użyje attachment a wtedy każda kostka udoskonalenia kosztuje 1 dex. Czy dobrze to interpretuje ?
Bota możesz umieścić na macie na początku fazy ruchu, więc będzie mógł się ruszyć i w tej i w kolejnych rundach. Ruch bota kosztuje dex (Tinka).

Automatyczny atak bota oznacza, że automatycznie zadaje tyle obrażeń, ile jest wypisane (nie rzuca się kością, podobnie jak dla zwierzaków Ghilliego). Rzuca się tylko attachments, każdy za 1 dex. Po rzucie kostki attachments wracają na matę gearlocka i są możliwe do wykorzystania w kolejnej rundzie.
foxikos
Posty: 488
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 132 times
Been thanked: 245 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: foxikos »

Mam pytanie odnośnie Encountera Solo 004 A dire Situation - BQ: 1pt and 5pt Wolf

Gram z Nom'em, on nie ma w swoich Złolcach Wilków, czy wykładam je z pudełka ?
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

foxikos pisze: 19 maja 2021, 10:26 Mam pytanie odnośnie Encountera Solo 004 A dire Situation - BQ: 1pt and 5pt Wolf

Gram z Nom'em, on nie ma w swoich Złolcach Wilków, czy wykładam je z pudełka ?
Tak
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: kucyk »

Czy Zappack Patchesa przy neg-i-zap razi jednego wybranego zlolca czy wszystkich?
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: woytas »

kucyk pisze: 29 maja 2021, 16:09 Czy Zappack Patchesa przy neg-i-zap razi jednego wybranego zlolca czy wszystkich?
Może tutaj znajdziesz odpowiedź :wink:
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: kucyk »

woytas pisze: 29 maja 2021, 17:15 Może tutaj znajdziesz odpowiedź :wink:
No wlasnie po zobaczeniu tego spolszczenia nabralem watpliwosci, wydawalo mi sie, ze zadaje jednemu wybranemu, a tu, ze jednak kazdemu. Stad moje pytanie :)
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Moim zdaniem wyłapałeś właśnie błąd w tłumaczeniu. "Deal # True Dmg to any Baddie." Liczba pojedyncza "Baddie" wyjaśnia wątpliwość, że "any" tłumaczymy jako "dowolny", a nie jako "każdy".
khuba
Posty: 981
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 277 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: khuba »

kucyk pisze: 29 maja 2021, 16:09 Czy Zappack Patchesa przy neg-i-zap razi jednego wybranego zlolca czy wszystkich?
Wydaje mi się że jest to błąd w tłumaczeniu, "any" w sensie dowolnemu a nie wszystkim
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Arkusz Patchesa PL poprawiony w folderze z tłumaczeniem.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: polwac »

qreqorek pisze: 29 maja 2021, 18:38 Moim zdaniem wyłapałeś właśnie błąd w tłumaczeniu. "Deal # True Dmg to any Baddie." Liczba pojedyncza "Baddie" wyjaśnia wątpliwość, że "any" tłumaczymy jako "dowolny", a nie jako "każdy".
Gdyby wszystkim to ten skill byłby bardzo OP :D
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: woytas »

kucyk pisze: 29 maja 2021, 18:23 No wlasnie po zobaczeniu tego spolszczenia nabralem watpliwosci, wydawalo mi sie, ze zadaje jednemu wybranemu, a tu, ze jednak kazdemu. Stad moje pytanie :)
Zgłaszać! Natychmiast zgłaszać do weryfikacji. Nawet jeśli to tylko podejrzenia, to na pewno się temu przyjrzymy.
Awatar użytkownika
shyphrant
Posty: 40
Rejestracja: 03 lip 2013, 19:35
Has thanked: 1 time

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: shyphrant »

Szybkie pytanie czy prawidłowo interpretuje:
Tylko jednopunktowe złolce
Tylko jeden (gram true solo - jeden gearlock) na macie bitwy; jak utłuke dziada obracam go i wchodzi następny jednopunktowiec i tak do spełnienia warunków "zwycięstwa"
Ale:
Wszystkie złolce wchodzą na pierwszy tor?
Co jak na polach staryosych (meele i range) już leży padlina?
Czy może być utworzony "stos trupów" na jednym polu? I jak ewentualnie przesuwać (zurzywając dex'a) padlinę na sąsiednie pola?

Obrazek
khuba
Posty: 981
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 277 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: khuba »

JAk ja to rozumiem:
Padlina niczego nie blokuje - może ktoś na nią wejśc / zespawnować się.
Z tego też wynika że może się zrobić stos na jednym polu. Wydając 1 dex i stojąc koło takiego pola możesz przesunąć pojedyńcze zwłoki na inną pozycję koło siebie (pamiętaj że "adjacent" oznacza pola ortogonalne (góra/dół/lewo/prawo) ale nie diagonalnie (po skosie))
4 pola ze zwłokami powinny być proste w uzyskaniu - wystarczy się dobrze ustawiać i każdego kolejnego złola naprowadzać na właściwe pole (no chyba że trafią się zasięgowcy)
Ostatnio zmieniony 29 lip 2021, 15:58 przez khuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
shyphrant
Posty: 40
Rejestracja: 03 lip 2013, 19:35
Has thanked: 1 time

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: shyphrant »

Tak właśnie gram.
Spasiba za potwierdzenie poprawności interpretacji
P. S. Najbardziej "upierdliwe" wydarzenie EVER.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

Ja jeszcze dodam od siebie jedno, bo graliśmy już z tym eventem i kolega sprawdzał na BGG: nie można "wyciągać" padliny spod przeciwnika (czyli nie może stać na tym polu, na którym są zwłoki), nie można też przesuwać zwłok "pod siebie" ani pod przeciwnika. Graliśmy w trzy osoby i było to dla nas baaaardzo upierdliwe zadanie. Męczyliśmy się z nim około 30-40 minut z powodu wrogów z atakiem "ranged".
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Ardel12 »

Pytanie względem Boomer. Mając 3 Dexa mogę rzucić 2 granatami w dowolne jedno pole i zaatakować dowolnego przeciwnika na dowolnym polu - tym samym lub różnym od pola, w które trafiam granatami. Jeśli mam gnaty dostępne to mogę wydać je by zadać 1 obrażenie celowi ataku(nie granatów) - umiejętność przewaga rzutów(z forumowego tłumaczenia).

1. Co w przypadku gdy rzucam samymi granatami? Dalej wybieram cel jak w przypadku gdy atakuję z kości ataku i mogę zadać to obrażenie?
2. Trafiłem na pernamentne ulepszenie dające -1 Gnata dla każdej umiejętności. W przypadku Boomer rozumiem, że jej umiejętność za 1 tak na prawdę może być używana co turę, racja?
ckbucu
Posty: 354
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 394 times
Been thanked: 551 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: ckbucu »

Ardel12 pisze: 14 sie 2021, 16:29 Pytanie względem Boomer. Mając 3 Dexa mogę rzucić 2 granatami w dowolne jedno pole i zaatakować dowolnego przeciwnika na dowolnym polu - tym samym lub różnym od pola, w które trafiam granatami. Jeśli mam gnaty dostępne to mogę wydać je by zadać 1 obrażenie celowi ataku(nie granatów) - umiejętność przewaga rzutów(z forumowego tłumaczenia).

1. Co w przypadku gdy rzucam samymi granatami? Dalej wybieram cel jak w przypadku gdy atakuję z kości ataku i mogę zadać to obrażenie?
2. Trafiłem na pernamentne ulepszenie dające -1 Gnata dla każdej umiejętności. W przypadku Boomer rozumiem, że jej umiejętność za 1 tak na prawdę może być używana co turę, racja?
Ad.1 Dalej wybierasz cel. Granaty u Boomer nie definują Baddies jako "target".
Ad.2 Pewnie chodzi o Exploding Shrooms - tak, to daje nieskończoną możliwość (co turę oczywiście) używania skilli wymajagących 1 kości w backup plan.
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 574
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: miras23 »

1. Faza Poczatek tury (Patches i trucizna). Jest określona kolejność czy sam wybieram? Czasem lepiej odpalić truciznę najpierw (gdy mam full życia), czasem później (gdy zostało mi ostatnie życie).
2. Hardy. Złolec z tą zdolnością jest atakowany przez Boomer. Rozumiem, że niezależnie czy dostanie obrażenia z ataku, bomby czy Backup Plan Przewaga Rzutu i tak łącznie oberwie 1dmg? Nie za każdy z tych źródeł obrażeń po jednym dmg?
3. Złolec z multitarget przylega do jednego Gearloka. Czy wykona ruch jeśli ma możliwość przylegać do dwóch, żeby zmaksymalizować atak, czy zostaje w miejscu?
ckbucu
Posty: 354
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 394 times
Been thanked: 551 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: ckbucu »

miras23 pisze: 22 sie 2021, 11:59 1. Faza Poczatek tury (Patches i trucizna). Jest określona kolejność czy sam wybieram? Czasem lepiej odpalić truciznę najpierw (gdy mam full życia), czasem później (gdy zostało mi ostatnie życie).
2. Hardy. Złolec z tą zdolnością jest atakowany przez Boomer. Rozumiem, że niezależnie czy dostanie obrażenia z ataku, bomby czy Backup Plan Przewaga Rzutu i tak łącznie oberwie 1dmg? Nie za każdy z tych źródeł obrażeń po jednym dmg?
3. Złolec z multitarget przylega do jednego Gearloka. Czy wykona ruch jeśli ma możliwość przylegać do dwóch, żeby zmaksymalizować atak, czy zostaje w miejscu?
Ad.1 Sam wybierasz w jakiej kolejności.
Ad.2 Tak, bez wzgledu na to iloma sposobami zaatakujesz wroga z Hardy, i tak dostanie tylko 1DMG w każdej z tur.
Ad.3 Wg mnie się nie rusza. Instrukcja nic na ten temat nie mówi, że Buddy ma zmaksymalizować swój atak. Jeśli przylega do Gearlocka to go atakuje, nie szuka miesjca, gdzie będzie przylegał do dwóch albo słabszego.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Z racji że robiłem tłumaczenie, rozegrałem kilkadziesiąt gier a samą instrukcję czytałem wielokrotnie, na bieżąco zaglądam do wątków TMB. W postach z pytaniami o zasady będę się starał odpowiadać, zaś w sytuacjach gdy ktoś odpisze, jak na powyższe pytania odpowiedzi udzielił ckbucu, moje "Thanks" będzie oznaczało, że sprawdziłem pytania, odpowiedzi i je potwierdzam.
ODPOWIEDZ