Too Many Bones - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
venomik
Posty: 542
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 252 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Curiosity pisze: 22 cze 2023, 03:44 Eeeee... jesteście pewni? To trochę wywraca moje dotychczasowe rozgrywki, bo jest dużym ułatwieniem. Zawsze traktowałem "untargetable" jako niemożność zranienia. Tak, rozumiem co dosłownie znaczy "untargetable", ale jakoś tak zawsze była to dla mnie uproszczona definicja "niemożności zaatakowania" takiego złola.
Niestety tak.
(piszę niestety, bo bo ja Ci zasady tłumaczyłem :D )
Target to target. Wszystkie zdolności, które po prostu zadają obrażenia, bez słowa 'target', mogą być zaaplikowane dla dowolnego gearlocka (o ile spełnione są wszelkie inne warunki, które występują - typu 'sąsiadujący'). Generalnie flying wydawało się być jedną z najbardziej wkurzających zdolności, a w praktyce jest dość przeciętną. Bo, odpowiadając na dalsze pytanie, spora część gearlocków (może nawet większość, nie wiem) ma jakąś umiejętność, która pozwala walczyć z latającymi postaciami (a właściwie z tymi, które nie mogą zostać celem ataku).
U Boomera są to wszystkie granaty.
U Tantruma 'execute' + axe collector.
I Ghillie juz w ogóle jest śmiesznie, bo pułapki też działają na latającą postać. Mało klimatyczne, ale co zrobić. A poza pułapkami to rozkazy dla zwierzat pozwalają na zranienie latającej postaci + multiarrow siłą rzeczy też, ale to wymaga obecności jakiegoś celu na planszy, więc nie zadziała na pojedynczego wroga albo gdy wszyscy wrogowie są untargetable.
Picket - wszelkie zdolności przy wykorzystaniu dwóch symboli z drzewka Warden.
Stanza ma piosenkę zadającą obrażenia odpowiednim postaciom (chociaż można się było tego spodziewać, że umiejętność latania nie chroni przez efektem piosenek :D ).
A oprócz bezpośredniego zadawania obrażeń są wszelkie zdolności związane z trującą zbroją, odbiciem, zablokowaniem skilli, przejmowaniem kontroli (Stanza <3), odkładania potwora poza planszę, na spód BQ, itp. Zawsze coś tam jest.
Curiosity pisze: 22 cze 2023, 03:44 Czyli Engulf też by tu zadał obrażenia?
Tak, to nawet jest wprost napisane w FAQ na stronie:
https://tmbsupport.chiptheorygames.com/ ... argetable-
Curiosity pisze: 22 cze 2023, 03:44 A np. w czasie walki z Gendrickiem, kiedy na początku rundy ściana ognia
Nie pamiętam jak to działa, ale jestem przekonany, że latająca postać też by oberwała.
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: sliff »

Ogólnie z tego co widzę po opowiedziach Shanon na BGG, to im bardziej dosłownie i bezinterpretacyjnie podchodzi się do zasad tym chyba lepiej.
Bezrefleksyjnie wykonać podany algorytm ( czy na ruch, czy wybór celu). I jeśli doprowadzi do kilku możliwych wersji po prostu wybierają gracze.

Przynajmniej ja trochę muszę się przestawić z takiego robinsonowego "jeśli nie wiesz co zrobić zrób to czym gra ci najbardziej dosra", ale jak narazie jestem pozytywnie zaskoczony jak spójne są reguły w TMB i konsekwentny wording.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

W najnowszej wersji listy skilli (master list) mamy:

Untargetable: Place Untargetable Effect Die on this unit. Until the start of this unit’s next turn, it cannot be targeted by opposing units
(but can still be Dmged by non-targeting Skills and other effects).

W poprzednich i starszych listach (do TMB, Undertow i S&D) nie mam tego, co powyżej jest w nawiasie, czyli explicite zaznaczenia, że untargetable może dostawać hity. Widać, że (a) było o to wiele pytań i (b) - że należy co pewien czas zerkać do materiałów w supporcie, czy czegoś nie doprecyzowali.

Może faktycznie pułapki Ghilliego są tu z d..., ale to, że dostanie wyziewem ognia, albo Tantrum rzuci w niego toporem, ew. Boomer granatem już jest dość klimatyczne.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Pynio »

Tutaj jest dobry przykład z BGG:

"Let's say that Gasket uses "Cut" against an adjacent enemy, and the baddie just behind that enemy is untargetable or in flight."

---

ODP:

"Cut just says: "put bleed die on an adjacent unit"

It doesn't say: "put bleed die on your target".

This means that you can apply it to an adjacent unit, even if that unit is untargetable/flying, and even if you attack a different unit.

Also, a baddie behind that enemy gets bleed, even if that baddie is also untargetable/flying.

Don't overthink it: the only thing you can't do to untargetable enemies is select them as your target for the turn (so you can't use attack dice on them or skills that specifically mention the word 'target')"

Dlatego gdzieś na BGG też przeczytałem chyba wypowiedź autora, że najważniejszym w tej grze słowem jest TARGET.
Niestety dalej podtrzymuje wersję, że TMB w tej kwestii JEST DO DUPY :) bo jak patrzę na poprawione karty postaci + instrukcję w wersji 2.2 (ja mam 1.0.2 chyba), to jest tyle różnic i DOPOWIEDZEŃ, że mnie szlag chce trafić :) Wychodzi na to, że trzeba wszystko podrukować i korzystać z tych nowych.

Z drugiej strony chwała im za to, że nie olali tytułu i doprecyzowują takie rzeczy.
venomik
Posty: 542
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 252 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

sliff pisze: 22 cze 2023, 10:25 Ogólnie z tego co widzę po opowiedziach Shanon na BGG, to im bardziej dosłownie i bezinterpretacyjnie podchodzi się do zasad tym chyba lepiej.
Bezrefleksyjnie wykonać podany algorytm ( czy na ruch, czy wybór celu). I jeśli doprowadzi do kilku możliwych wersji po prostu wybierają gracze.
To prawda. Sam się na tym złapałem w kontekscie tego, co pisałem wcześniej. Czyli tak się przyzwyczaiłem do tego, że najpierw ruch, a dopiero później cokolwiek innego, że wszelkie zdolności 'Anytime during gearlock turn' chciałem wykonywać wyłącznie po ruchu. Ale gdyby mnie ktoś wtedy spytał dlaczego właściwie tak robię to nie potrafiłbym w żaden sposób uargumentować. I słusznie, bo nie ma ku temu żadnych argumentów.
bajbaj pisze: 22 cze 2023, 11:42 W najnowszej wersji listy skilli (master list) mamy:

W ogóle to plus dla CTG, że uaktualniają takie rzeczy wraz z rozwojem gry. Przykładowo pierwotnie mischief miało informację, że zdejmuje kości z miejsc active u gearlocka. Ale jak później doszła opcja przejmowania złola i korzystanie z niego - to teraz widnieje też informacja, że w przypadku postaci innych niż gearlock to ściągany jest def z żetonów.
Chociaż jak teraz myślę to chyba ta informacja powinna być już dodana wcześniej. Przecież jeszcze przed undertow mischief mógł być przeciwko, przykładowo, zwierzątkowi z tarczą podarowaną przez Picketa.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Pynio »

No z tym, że można użyć skill dice do innych Baddies PRZED rzutem to bym się kłócił (nie chodzi mi o targetowanie).

W najnowszej instrukcji jest tak:

After your dice are rolled, feel free to do any of the
following, in no particular order:

• Resolve Target Dmg and Effects: Apply
Dmg and any other Dmg results or effects
from your Skills to your target.

Resolve Non-Target Dmg and Effects:
Some Skills may apply to non-target units.
Others may be Instant Skills that do not apply
to other units at all. Go ahead and use these
Skills as desired.
......

Rzuca się w 4 kroku sekwencji Gearlocka. Zatem nie widzę możliwości by pacnąć jakiegoś non target baddie obok, a potem wyruszyć, ustalić target itd. Krok 2 - RUCH, jest przed krokiem 4 RZUT KOŚĆMI.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 191 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Pynio pisze: 23 cze 2023, 15:51 No z tym, że można użyć skill dice do innych Baddies PRZED rzutem to bym się kłócił (nie chodzi mi o targetowanie).

W najnowszej instrukcji jest tak:

After your dice are rolled, feel free to do any of the
following, in no particular order:

• Resolve Target Dmg and Effects: Apply
Dmg and any other Dmg results or effects
from your Skills to your target.

Resolve Non-Target Dmg and Effects:
Some Skills may apply to non-target units.
Others may be Instant Skills that do not apply
to other units at all. Go ahead and use these
Skills as desired.
......

Rzuca się w 4 kroku sekwencji Gearlocka. Zatem nie widzę możliwości by pacnąć jakiegoś non target baddie obok, a potem wyruszyć, ustalić target itd. Krok 2 - RUCH, jest przed krokiem 4 RZUT KOŚĆMI.
Toporki Tantruma, Łupy zadające obrażenia, Obezwładnienie Nugget, Power Spike Gasketa - znajdzie się trochę zabawek, które można użyć w dowolnym momencie tury Gearloka.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Pynio »

Na jakiej podstawie toporki Tantruma mogą działać w dowolnej chwili? To jest skill dice, zatem na podstawie tego co wkleiłem wyżej (instrukcja), można ich użyć po rzucie kośćmi.

Gdzie jest napisane, że można w dowolnym momencie? Ja widze tylko Once per turn, nic więcej.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Pynio pisze: 23 cze 2023, 16:41 Na jakiej podstawie toporki Tantruma mogą działać w dowolnej chwili? To jest skill dice, zatem na podstawie tego co wkleiłem wyżej (instrukcja), można ich użyć po rzucie kośćmi.

Gdzie jest napisane, że można w dowolnym momencie? Ja widze tylko Once per turn, nic więcej.
Wg zasad skilla "Tantrum may use this at any time during his turn"
venomik
Posty: 542
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 252 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Pynio pisze: 23 cze 2023, 16:41 Na jakiej podstawie toporki Tantruma mogą działać w dowolnej chwili? To jest skill dice, zatem na podstawie tego co wkleiłem wyżej (instrukcja), można ich użyć po rzucie kośćmi.
Złota zasada wszelkich gier planszowych brzmi: jeśli karta czy opis umiejętności stoi w sprzeczności z instrukcją to pierwszeństwo ma to pierwsze. In

Tak jak tutaj. Inaczej wstawka 'anytime during gearlock turn' byłaby kompletnie zbędna, skoro instrukcja dokładnie opisuje kiedy smukła można użyć.

Inna sprawa, że twórca gry odpowiadał na to pytanie na BGG:
"If it says 'at any time during your turn' it is exactly that. You WILL be able to use it during the 'Start of Turn' phase and thus its possible go down throwing an axe the moment before succumbing to poison..."

Inna sprawa, że na to pytanie odpowiadał na BGG sam twórca gry.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Pynio »

Nie ma sprawy Panowie, tylko patrzę na ściągnięty GARG Tantruma ze strony i nigdzie nie widzę zapisu, o tym, że może użyć w każdym momencie. Możecie zerknąć, proszę?

https://chiptheorygames.com/support/tmb-support/

Jak przyślepiłem i nie widzę, to przepraszam.
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 311 times
Been thanked: 432 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: aeiou871 »

Pynio pisze: 23 cze 2023, 19:32 Nie ma sprawy Panowie, tylko patrzę na ściągnięty GARG Tantruma ze strony i nigdzie nie widzę zapisu, o tym, że może użyć w każdym momencie. Możecie zerknąć, proszę?

https://chiptheorygames.com/support/tmb-support/

Jak przyślepiłem i nie widzę, to przepraszam.
Axe Collector

Axe Collector starts on Tantrum’s mat (in slot #8) at value: 0. It will remain on his mat for the entire Adventure and is used to track his available Axes. Downtick Axe Collector
by 1 to deal 2 Dmg to any non-adjacent Baddie. Tantrum may use this at any time during his turn. However, it can only be used once per turn
Termigez
Posty: 46
Rejestracja: 16 gru 2019, 21:27
Has thanked: 30 times
Been thanked: 11 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Termigez »

Szukam wskazówki u bardziej doświadczonych. Gram Undertow z Carcass i Stanza przeciwko Barnacle. Carcass ma po ostatnim wydarzeniu związanym z tyrantem 3 macki na swoim haku, przez co nie mogę utworzyć prawidłowego setupu do walki finałowej z tyrantem :lol: Ktoś ma pomysł co w takiej sytuacji najlepiej zrobić? albo było już gdzieś oficjalnie mówione jak działa interakcja Carcassa z mackami, może ich nie można traktować jak baddies?
venomik
Posty: 542
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 252 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Termigez pisze: 28 cze 2023, 16:28 Gram Undertow z Carcass i Stanza przeciwko Barnacle.
Nie grałem nigdy Carcass, ale to są po prostu jego 'trofea' za zabicie albo coś podobnego? Potrzebujesz ich fizycznie u siebie - odnosisz się jakoś do statystyk inicjatywy, ataku, obrony czy coś? Wystawiasz je na plansze później? Bo jeśli nie to zapamiętałbym, że mialem trzy macki na haku, a fizycznie żetony normalnie bym wtasował.

Nie wiem czy jest oficjalna odpowiedź.
Pamiętam jakieś wydarzenie w grze/przedmiot, które pozwalało Ci pewien typ złolców odkładać na kartę. I pojawiła się kwestia - co zrobić po przetasowaniu. Oficjalnej odpowiedzi, przynajmniej jak szukałem wtedy, nie było, ale zasugerowano tam wlasnie takie rozwiązanie. Zaznaczyć sobie czymś ile tych żetonów było i wtasować je normalnie do stosu.
Termigez
Posty: 46
Rejestracja: 16 gru 2019, 21:27
Has thanked: 30 times
Been thanked: 11 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Termigez »

Ogólnie u Carcass'a jest sporo możliwości interakcji z jego trofeami, to zdecydowanie nie tylko puste sztony. Typ złola, kości ataku, życie - każde może mieć jakieś znaczenie w poszczególnych umiejętnościach. Więc idąc Twoim tropem zrobiłem po prostu zdjęcie i starałem się nie pomylić co mam, a co zużyłem. Jednak już mam lekcje żeby więcej w tej kombinacji nie grać bo jednak mało klimatycznie wyszło mieć wirtualną mackę numer 4 jako trofeum i jednocześnie walczyć z nią na planszy.
venomik
Posty: 542
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 252 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Teraz ja zgłupiałem. Szukałem potwierdzenia pewnych wątpliwości, trafiłem na wpis może nie na temat, ale zaciekawiła mnie jedna wypowiedź Shannon.
Tutaj link:
https://boardgamegeek.com/thread/218105 ... an-rolling
Czy ja jestem przemęczony i czegoś nie rozumiem, czy jej odpowiedzi na dwa założenia zaczynają się od 'Correcct', po czym leci komletne zaprzeczenie tego, co było wcześniej?
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: sliff »

venomik pisze: 29 cze 2023, 15:20 Teraz ja zgłupiałem. Szukałem potwierdzenia pewnych wątpliwości, trafiłem na wpis może nie na temat, ale zaciekawiła mnie jedna wypowiedź Shannon.
Tutaj link:
https://boardgamegeek.com/thread/218105 ... an-rolling
Czy ja jestem przemęczony i czegoś nie rozumiem, czy jej odpowiedzi na dwa założenia zaczynają się od 'Correcct', po czym leci komletne zaprzeczenie tego, co było wcześniej?
Ojtam ojtam, taka drobna różnica pomiędzy can a cannot :)
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 637
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 243 times
Been thanked: 355 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Nilis »

Za sprawą szanownego kolegi Japanczyka zagrałem właśnie w Too Many Bones Unbreakable. Nie grałem wcześniej w podstawową wersję i czy jest możliwa taka sytuacja.

Dzień 3.
Dość pechowo wyskoczyła mi kartą wydarzenia Turanta Cindera, która mów i że wszystkie miejsca planszy walki będą pokryte kawą i złole z tego tytułu nie dostają DMG A ja tak. Mogę odrzucić loot albo przyjąć 2 DMG aby pojedyncze pole nie było pokryte lawą.

Jako że jest to dzień 3 nie mam lootu bo wolalem sie trochę rozwinąć a dostac 2 DMG na dzień dobry i zostać przy 2 DMG to samobójstwo więc pozostawiam cała planszę pokrytą Lawą.

Wyskoczyły mi 3 złole i jeden ma umiejętność smokescreen - While occupying a lava position, this unit cannot be targeted

Czy w takiej sytuacji już przegrałem :mrgreen:
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
venomik
Posty: 542
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 252 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Nilis pisze: 23 lip 2023, 14:37 Czy w takiej sytuacji już przegrałem
Nie grałem w Unbreakable, ale ponownie: 'cannot be targeted' nie oznacza, że nie może otrzymać obrażeń. Każdy gearlock jakiego posiadam ma możliwość zadawania obrażeń wrogom, którzy są Untargetable.
Target odnosi się do wroga, którego atakujesz białymi kośćmi. Po tym też do wszystkich umiejętności, które mówią, że masz coś zrobic z targetem: 'Deal 2 dmg to target, poison target, itp'. Wszelkie umiejętności mówiące o tym, że możesz zadać 3 obrażenia sąsiadującemu wrogowi, możesz zadać 2 obrażenia komuś na planszy (Tantrum), rzucasz granat na dane pole (Boomer), możesz rozdzielać obrażenia na kolejnego wroga (Ghillie), itp. - to wszystko pozwala Ci zadawać obrażenia złolowi, który nie jest w danej rundzie Twoim targetem.
Zakładam oczywiscie, że Unbreakable nie nadpisuje tej reguły. I obstawiam, że też każdy gearlock ma jakieś opcje by zadać obrażenia wrogowi, który nie może być targetem.
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 637
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 243 times
Been thanked: 355 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Nilis »

Dzięki Venomik za szybką odpowiedź.

Gram Galem z Unbreakable i faktyczie ma trzy zdolności zadające DMG "adjecent baddie" tylko że aby zadać 3 DMG temu złolowi należy je rozwinąć do 4-5 poziomu więc w 3 dniu ciężko mieć tak rozwinięte zdolności :wink:

Zwyczjenie miałem pecha losujac tak ciężki encounter 3 dnia bo gdybym wylosował go później mógłbym usunąć tę lawę z jakiegoś pola itp. a tak to taki mało agresywny Gearlock nie ma abilitki aby zadać 3DMG z umiejętności tak szybko.
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
venomik
Posty: 542
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 252 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Nilis pisze: 23 lip 2023, 15:58 Gram Galem z Unbreakable i faktyczie ma trzy zdolności zadające DMG "adjecent baddie" tylko że aby zadać 3 DMG temu złolowi należy je rozwinąć do 4-5 poziomu więc w 3 dniu ciężko mieć tak rozwinięte zdolności
Wiesz co, nie chce mi się wgryzać teraz w tę postać, zwłaszcza, że nią z oczywistych powodów nie pogram (a kojarzę, że on tam dziwnie funkcjonuje z poblokowanymi drzewkami) - ale widzę, ze on ma takie backup plany:
2: Deal 1 True Dmg to an adjacent Baddie
5: Immediately roll Atk Dice equal to your Atk Stat against an adjacent Baddie
One powinny Ci pomóc poradzic sobie z wrogiem, który nie może zostać Twoim targetem.
Czy coś mnie omija?
No i pamiętaj, że zawsze masz jeszcze rundy ze zmęczeniem. Niech pierwszy rzuci kamieniem, kto nigdy nie wygrał walki wymęczając przeciwnika ;)
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Generalnie oboje macie rację tzn venomilk w kwestii skilli i targeta. Ale też Nilis bo rzeczywiście na początkowym etapie to wydarzenie ciężko przeżyć. Jeśli się nie mylę w tym wydarzeniu można było odrzucić loota lub 2 Dmg za każde pole. Dobrze byłoby przed tą bitwą zwolnić sobie chociaż 2-3 pola. Bez tego szansę na przeżycie są bliskie zeru bo każda tura na lawie to True Dmg. Tu pechowo doszedł jeszcze zlolec że smokescreen. Tak bywa, ale jedna przegrana bitwa to nie przegrana cała przygoda.
venomik
Posty: 542
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 252 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

seki pisze: 24 lip 2023, 20:48 Generalnie oboje macie rację tzn venomilk w kwestii skilli i targeta. Ale też Nilis bo rzeczywiście na początkowym etapie to wydarzenie ciężko przeżyć.
My już sobie te kwestie wyjaśniliśmy na privie. Mi zależało na tym, zeby ustrzec kolejną osobę przed popełnianiem popularnego błędu zakładającego, że nie da się zranić jednostki, która jest untargetable. Natomiast faktycznie w TMB mogą się zdarzyc sytuacje, gdzie na wstępie już widać, że wygrana będzie bardzo trudna.
Pamiętam partię która miała jakąś dziwną kartę spotkania - ograniczała nas do do walki tylko w jednej kolumnie, nie pozwalała się ruszać. Nie mieliśmy postaci, która pozwalałaby zawalczyc w dystansie, a trafiło nam się tak, że złol na polu do walki wręcz (czyli ten, którego mogliśmy atakować) miał cechę hardy, wiec mogliśmy mu zadawać tylko jedno obrażenie na całą rundę. Natomiast na polu do walki dystansowej była postać, która nas truła. Więc nim pokonalismy pierwszą postać to już byliśmy mocno poharatani, a co dopiero wygranie z pozostałymi złymi postaciami. Zwłaszcza, ze coś mi się kojarzy, że ta postać z hardy miała 4 punkty życia, więc kolejnego wroga mogliśmy atakować dopiero od 5 rundy, czyli tuż przed rundą zmęczenia. A zwazywszy na brak skilli do ataku dystansowego to jeden gearlock nie robił absolutnie nic poza rzucaniem sobie defa. Co i tak nic mu nie dało, bo ubiły go true damage z trucizn i zmęczenia.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2652 times
Been thanked: 2332 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

Po dzisiejszej rozgrywce urodziło mi się nowe pytanie. Chyba bardziej z gatunku filozoficznych, ale w sumie pomyślałem, że o tym napiszę. Chętnie poznam opinie dlaczego to nie działa tak, jak mogłoby działać 8)

Otóż chodzi o kartę RAIDER ARMOR. Znają ją zapewne wszyscy, bo pochodzi z podstawki i nawet jest na jednej ze stron instrukcji, jako zobrazowanie Lootu, który jest HEAVY. Do rzeczy:

Opis karty mówi, że jedną z kości obrony, którą rzucaliśmy, możemy przekręcić na "lepszą" stronę: Gnaty na "1", a "1" na "2". Dziś ją akurat znaleźliśmy, a że grałem Picketem, to oczywiście trafiła do mnie.

W tej rozgrywce miałem duże kłopoty z awansowaniem Obrony na wyższy poziom. Dobiłem do 4 kości (co - jak wiadomo - dla Picketa jest dość mało) i dalej ani rusz. I w pewnym momencie, po kolejnym nieudanym rzucie, przypomniałem sobie o karcie RAIDER ARMOR. A może ona też zadziała przy próbie treningu? Mam dwa dobre argumenty, że zadziała.

1. Opis na karcie nie mówi, że to ma być zrobione w trakcie bitwy. Opis jest taki, że może się odnosić zarówno do walki jak i treningu.

2. Jak szukałem w google tej karty, żeby wkleić zdjęcie, to znalazłem... pierwotną wersję tej karty, która była umieszczona w pierwszej kampanii na KS. I tam opis i sposób działania jest inny. Zobaczcie sami:

Obrazek

Skoro z opisu wywalono tekst o bitwie, to może działa też i poza bitwą?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 191 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Spoiler:
Tekst z karty EN:
RAIDER ARMOUR
Permanent

1’s rolled on your Def Dice may be upgraded to 2 Def, [Bone Symbol] rolled on your Def Dice may be converted to 1 Def.
Heavy.

"It's hardened dy dragon fire, heavier than Tantrum's axe, and stinkier than Ghillie's foot." - Boomer's Journal

Tłumaczenie PL:
ZBROJA NAJEŹDŹCY
Stały efekt

Każda wyrzucona "1" na twoich Kościach Obrony może zostać ulepszona do 2 Obrony, a każde wyrzucone [Symbol Gnatów] na twoich Kościach Obrony mogą zostać zamienione na 1 Obrony.
Ciężki.

"Zahartowana smoczym ogniem, cięższa niż topór Tantruma i śmierdzi gorzej niż stopy Ghilliego.” - Dziennik Boomer

Moja interpretacja:
Po pierwsze, ten Łup działa na wszystkie rzucone kości obrony, nie tylko na jedną i dlatego karta ta jest Heavy.
Jeśli zaś idzie o użycie jej poza bitwą, to nie widzę przeciwwskazań, tym bardziej, gdy wiem jak ta karta została zmieniona.
ODPOWIEDZ