Strona 1 z 1

Fanowskie zasady solo (gry karciane i figurkowe dla minimum 2-óch graczy)

: 12 lis 2020, 16:14
autor: alpha
Zastanawiam się nad tym, które gry karciane i figurkowe (dla minimum 2-óch graczy) doczekały się zasad umożliwiających granie samemu.
Niekoniecznie muszą to być zasady autora gry, bo wiadomo, że częściej takie coś wymyślają sami gracze.

Nie zawsze mamy chętnych do grania, a innym razem komuś może nie pasować tematyka, albo ogólnie gra.
Jeżeli mi się ona podoba, to chętnie bym w to jakoś zagrał nawet samemu.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nic nie zastąpi żywego i sprytnego przeciwnika, często wymyślającego niesamowite kombinacje na kartach.
Żywy przeciwnik najczęściej odpowiednio (i często wrednie) zareaguje na mój ruch.
To wszystko jest jasne.

Jednak mimo to chętnie bym widział jakieś zasady, które umożliwią mi granie solo w takie gry jak:
1. Android: Netrunner LCG
2. Gra o tron LCG
3. Legenda 5 kręgów LCG
4. Star Wars LCG
5. Warhammer: Inwazja LCG
6. Warhammer 40,000: Podbój LCG

7. Summoner Wars
8. Dungeoneer
9. Star Wars: X-Wing

Czy w/w gry dostały taką możliwość?
A jeżeli tak, to czy graliście wg takich zasad?
Jak się one sprawdzały?
W miarę dobrze to działa, czy jednak lipa?

PS. Jeszcze raz zaznaczam: zdaję sobie sprawę, że rozgrywka może być ułomna, albo zasady zmienią daną grę w coś innego.
Pomińmy jednak to i skupmy się na tym czy takie zasady w ogóle istnieją.
Oczywiście mimo wszystko chętnie zapoznam się z opiniami... nawet niepochlebnymi :)

Re: Fanowskie zasady solo (gry karciane i figurkowe dla minimum 2-óch graczy)

: 12 lis 2020, 20:12
autor: Cyel
Z figurkowych - Age of Sigmar w najbliższym White Dwarfie ma mieć opublikowane zasady do gry solo: https://www.warhammer-community.com/202 ... issue-458/ (trzeba przewinąć do AoS - Heroes of the Hinterlands )

Re: Fanowskie zasady solo (gry karciane i figurkowe dla minimum 2-óch graczy)

: 29 lis 2020, 12:43
autor: Vins3nt
Wow, serio - toć Warhammer to gra na lata - zawsze chciałem wejść, ale właśnie brakowała mi tam wariantu kooperacyjnego lub solo. W tym wypadku byłoby genialnie. Jeszcze tylko jakaś instrukcja PL i można by spróbować, materiału do gry jest kopalnia :D

Re: Fanowskie zasady solo (gry karciane i figurkowe dla minimum 2-óch graczy)

: 12 gru 2020, 15:36
autor: Syberian007
Co do X-winga to FFG powoli robi wariant solo. Jest on na wczesnym etapie.
Jest też kampania zrobiona przez fanów, nawet doczekała się przetłumaczenia na nasz rodzimy język

Re: Fanowskie zasady solo (gry karciane i figurkowe dla minimum 2-óch graczy)

: 14 gru 2020, 11:50
autor: choczkins
Syberian ale mi zrobiłeś dzień z tym wariantem solo, nie spodziewałem się że X-wing doczeka się takiej opcji 😉

Re: Fanowskie zasady solo (gry karciane i figurkowe dla minimum 2-óch graczy)

: 14 gru 2020, 13:20
autor: Asurmar
Android Netrunner ciekawy fanowski wariant solo. Do zagrania w potrzebne jest Scrabble (w wersji angielskiej). Grasz hakerem i wykradasz literki do złamania kodu:
https://boardgamegeek.com/thread/853642 ... aire-rules

Próbowałem w to grać, jak uczyłem się grania w Netrunnera, i w sumie mogę powiedzieć że to nie jest tutorial, a raczej wyzwania dla osób które już grę znają.

Re: Fanowskie zasady solo (gry karciane i figurkowe dla minimum 2-óch graczy)

: 14 gru 2020, 14:51
autor: dannte
alpha pisze: 12 lis 2020, 16:14Jednak mimo to chętnie bym widział jakieś zasady, które umożliwią mi granie solo w takie gry jak:
7. Summoner Wars
Jest coś takiego: https://www.plaidhatgames.com/news/35/
Ciężko powiedzieć czy działa - jak sam napisałeś: wariant to tylko wariant, całkowicie zmienia rozgrywkę, więc taki nowy twór może działać.
Dla mnie za bardzo zmieniał rozgrywkę i nie pamiętam czy mi się podobało (z moich zapisków wynika, że 4 lata temu próbowałem i wyszło ok, ale 2 lata temu już coś mi zgrzytało).

Generalnie, odpada tutaj jakiekolwiek zarządzanie murami, nie ma blokowania murów przeciwnika, manewrowość niska, brak Summonera przeciwnika, przeciwnik nie zagrywa kart wydarzeń, no i brakuje podstawowego elementu rozgrywki: 3 ruchy + 3 ataki - przeciwnik rusza i atakuje wszystkim co ma (mnie się to nie podoba). Odpada jakiekolwiek rushowanie, można grać tylko defensywnie i chyba trzeba starać się przywołać jak najwięcej (jeśli nie wszystkie) jednostek, żeby mieć czym zatrzymać hordę.

A poza tym, to co może się podobać: jest pozycjonowanie, tradycyjne rozpatrywania ataków, karty wydarzeń (niektóre frakcje będą mieć bardzo mocne efekty na ten wariant, inne będą mieć bezużyteczne), zbieranie magii na przywołanie jednostek.

TLDR: Osobiście nie mogę niestety polecić, ale myślę, że warte zainteresowania się i spróbowania chociaż raz (nic nie kosztuje, wystarczy mieć Ret Talusa + jego zestaw uzupełniający).

Re: Fanowskie zasady solo (gry karciane i figurkowe dla minimum 2-óch graczy)

: 21 gru 2020, 08:42
autor: Cyel
Vins3nt pisze: 29 lis 2020, 12:43 Wow, serio - toć Warhammer to gra na lata - zawsze chciałem wejść, ale właśnie brakowała mi tam wariantu kooperacyjnego lub solo. W tym wypadku byłoby genialnie. Jeszcze tylko jakaś instrukcja PL i można by spróbować, materiału do gry jest kopalnia :D
https://www.youtube.com/watch?v=GbAYpvTHfvc
Tu jest omówienie jak to działa.