Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Po rozegraniu wielu partii, rozczarowany brakiem naszej nacji postanowiłem opracować i przetestować rodzimą cywilizację.
Oto jej założenia: Husaria - polska jazda atakuje piechotę wroga równocześnie.
Jedno miasto w turze może poświęcić się na rzecz handlu - zebrać w fazie zarządzania dodatkowy handel.
Technologia początkowa: Jazda Konna
Kafelek początkowy - Niemcy lub Francuzi (dostęp do żelaza i jedwabiu)
Test wypadł pomyślnie. Grało się Polakami przyjemnie, a jednocześnie nie było odczucia, że są przesadzeni.
Ziomek pisze: ↑13 lis 2020, 21:55
Jedno miasto w turze może poświęcić się na rzecz handlu - zebrać w fazie zarządzania dodatkowy handel.
Na początku to wydaje się być całkiem potężna zdolność. Grałeś tylko z podstawką, czy z dodatkami też? Konkretnie chodzi mi o politykę społeczną (nie pamiętam nazwy), która umożliwia kupowanie technologii z I i II poziomu za odpowiednio 6 i 11 kasy.
Ziomek pisze: ↑13 lis 2020, 21:55
Jedno miasto w turze może poświęcić się na rzecz handlu - zebrać w fazie zarządzania dodatkowy handel.
Na początku to wydaje się być całkiem potężna zdolność. Grałeś tylko z podstawką, czy z dodatkami też? Konkretnie chodzi mi o politykę społeczną (nie pamiętam nazwy), która umożliwia kupowanie technologii z I i II poziomu za odpowiednio 6 i 11 kasy.
Z dodatkami. I choć rzeczywiście wydaje się to potężna zdolność, to kwestia priorytetów. W tej rozgrywce poszedłem na początku w rozbudowę miast i armię i tej zdolności nawet nie wypróbowałem, bo zawsze było coś pilniejszego do zrobienia. Także nie wiem jak akurat ta opcja działa w praktyce. A politykę społeczną na początek biorę zazwyczaj tę pozwalającą przy budowie pionka armii od razu dobrać jednostkę (militaryzm).
Husaria się sprawdzała w bitwach bardzo dobrze. Największy chyba bonus na początek to technologia Jazda Konna pozwalająca od razu poruszać się o 3 - spora premia przy eksploracji mapy i zgarnianiu surowców z chatek.