Obłęd
: 18 lis 2020, 20:55
Edited:
Pozwoliłem sobie edytować pierwszy wpis aby wszystkie informacje dotyczące updateów były widoczne w pierwszym poście.
Za dużo tekstu, wersja dla tych co wolą na skróty:
Witajcie,
Od pewnego czasu zajmuję się “tworzeniem” własnej gry planszowej. Żeby za dużo nie rozwodzić się nad tym co mnie tchnęło to napiszę tylko, że głównym powodem była przyjemność z wymyślania mechanik, zachowań i próba implementacji pomysłów do świata planszowego. Tylko tyle i aż tyle.
Projekt mnie wciągnął, obecnie finalizuję łączenie mechanik oraz jestem w trakcie prostego projektowania graficznego aby zbudować fizyczny model i zobaczyć jak (i czy w ogóle) działa wszystko w praktyce. Na tym początkowo planowałem zakończyć, ideą miała być przyjemność z tworzenia (której było mnóstwo, polecam każdemu, kto chce coś stworzyć ale nie ma motywacji ) i świadomość przekucia pomysłu w coś namacalnego.
Zaczęły mnie jednak nachodzić myśli czy dać szansę sobie i zrobić coś więcej. Gdyby po fizycznych testach projekt spodobał się najbliższym, z którymi od święta grywam w planszówki, może pójść dalej? Na tym etapie pewnie większość obecnie czytających tekst pewnie pomyśli, że jeszcze nawet nie mam grywalnego prototypu a myślę o przyszłości nieistniejącego bytu i pewnie lepiej byłoby zapytać o to wszystko jak ten byt zacznie chodzić. Nie dziwi mnie to w ogólę. Jednak lubię wychodzić z założenia, że dodatkowe wcześniejsze informacje nie zaszkodzą w planowaniu na przyszłość.
O co chodzi
Jako, że na forum można spotkać ludzi, które mają całe spektrum doświadczenia z grami planszowymi a w dobie pandemii ciężko wyjść w świat to:
Chciałbym poprosić i poradzić się na temat pierwszych odczuć z wysokopoziomowego projektu gry, czy byłoby to coś co mogłoby was zainteresować, a może bardziej odrzucić od śledzenia tematu? Jeżeli zainteresować to dlaczego? Jak odrzuca, to co jest tego powodem? Będę wdzięczny za każde przemyślenie, o ile ilość informacji pozwoli na jakiekolwiek opinie
Koniec nonsensów, konkrety wpisu - koncepcja i plany
Dla kogo? Raczej nie dla osób szukających długich kampanii i rozbudowywania postaci, czekając na kolejną przygodę/scenariusz. Bardziej skierowana do graczy, którzy chcą jednego wieczora usiąść, współpracować i skończyć przygodę mając świadomość, że kolejna rozgrywka przyniesie im podobną ilość przyjemności, zaskoczenia i wyborów co każda poprzednia gra.
Wysokopoziomowe założenia: (pierwszy wpis):
Update #1 - Więcej o podstawach:
Update #2 - Pora nocy i dnia / System słabości / Karty tunelu:
Pozwoliłem sobie edytować pierwszy wpis aby wszystkie informacje dotyczące updateów były widoczne w pierwszym poście.
Za dużo tekstu, wersja dla tych co wolą na skróty:
- Hobbystycznie pracuję nad grą
- Prośba o opisanie pierwszych odczuć po przeczytaniu “koncepcji”
- Opis wysokopoziomowy gry
Witajcie,
Od pewnego czasu zajmuję się “tworzeniem” własnej gry planszowej. Żeby za dużo nie rozwodzić się nad tym co mnie tchnęło to napiszę tylko, że głównym powodem była przyjemność z wymyślania mechanik, zachowań i próba implementacji pomysłów do świata planszowego. Tylko tyle i aż tyle.
Projekt mnie wciągnął, obecnie finalizuję łączenie mechanik oraz jestem w trakcie prostego projektowania graficznego aby zbudować fizyczny model i zobaczyć jak (i czy w ogóle) działa wszystko w praktyce. Na tym początkowo planowałem zakończyć, ideą miała być przyjemność z tworzenia (której było mnóstwo, polecam każdemu, kto chce coś stworzyć ale nie ma motywacji ) i świadomość przekucia pomysłu w coś namacalnego.
Zaczęły mnie jednak nachodzić myśli czy dać szansę sobie i zrobić coś więcej. Gdyby po fizycznych testach projekt spodobał się najbliższym, z którymi od święta grywam w planszówki, może pójść dalej? Na tym etapie pewnie większość obecnie czytających tekst pewnie pomyśli, że jeszcze nawet nie mam grywalnego prototypu a myślę o przyszłości nieistniejącego bytu i pewnie lepiej byłoby zapytać o to wszystko jak ten byt zacznie chodzić. Nie dziwi mnie to w ogólę. Jednak lubię wychodzić z założenia, że dodatkowe wcześniejsze informacje nie zaszkodzą w planowaniu na przyszłość.
O co chodzi
Jako, że na forum można spotkać ludzi, które mają całe spektrum doświadczenia z grami planszowymi a w dobie pandemii ciężko wyjść w świat to:
Chciałbym poprosić i poradzić się na temat pierwszych odczuć z wysokopoziomowego projektu gry, czy byłoby to coś co mogłoby was zainteresować, a może bardziej odrzucić od śledzenia tematu? Jeżeli zainteresować to dlaczego? Jak odrzuca, to co jest tego powodem? Będę wdzięczny za każde przemyślenie, o ile ilość informacji pozwoli na jakiekolwiek opinie
Koniec nonsensów, konkrety wpisu - koncepcja i plany
Dla kogo? Raczej nie dla osób szukających długich kampanii i rozbudowywania postaci, czekając na kolejną przygodę/scenariusz. Bardziej skierowana do graczy, którzy chcą jednego wieczora usiąść, współpracować i skończyć przygodę mając świadomość, że kolejna rozgrywka przyniesie im podobną ilość przyjemności, zaskoczenia i wyborów co każda poprzednia gra.
Wysokopoziomowe założenia: (pierwszy wpis):
Spoiler:
Update #1 - Więcej o podstawach:
Spoiler:
Update #2 - Pora nocy i dnia / System słabości / Karty tunelu:
Spoiler: