gracz vs gra
: 26 sty 2009, 11:17
Witam!!!
Postanowiłem przedstawić swój pomysł na rozwiązanie walki gracza z przeciwnikiem sterowanym przez grę, który wykombinowałem jakiś rok temu.
Pomysł ten bardzo przypomina (jest praktycznie identyczny) rozwiązanie przedstawiane kilkakrotnie przez Dominusmarisa.
Plansza:

Kwadratowa plansza po lewej stronie ilustruje akcje, jakie może wykonać gracz. Akcje wykonywane są pionkiem poruszającym się jak szachowy skoczek, a tam gdzie postawi się pionek taką akcję należy wykonać.
Prostokątna plansza po prawej przedstawia dystans między graczem a przeciwnikiem.
Akcje wykonywane przez przeciwnika, którym steruje gra, są wykonywane w zależności od:
- tego czy jest on na polu oznaczonym X (prostokątnej planszy),
- jakim symbolem jest zwrócony żeton środkowy do pola na którym gracz zaznaczył wykonanie swojej akcji (kwadratowa plansza akcji)
Wytłumaczę to na przykładzie gry, w której miałem zastosować to rozwiązanie.
Przeciwnikiem jest … ZOMBI. Jego akcje to (w nawiasach opisane jest, jaka sytuacja musi panować na planszy żeby zombi wykonał daną akcje):
(zombi jest poza polem X; gracz wykonał akcje na pole, w które jest wycelowana strzałka)
Ruch – zombi wykonuje ruch o jedno pole w kierunku pola X.
(zombi jest poza polem X; gracz wykonał akcje na pole, w które jest wycelowana zamalowana strzałka)
Podbiegnięcie – zombi wykonuje ruch o dwa pole w kierunku pola X.
(zombi jest na polu X; gracz wykonał akcje na pole, w które jest wycelowana strzałka)
Atak – gracz otrzymuje jedno obrażenie.
(zombi jest na polu X; gracz wykonał akcje na pole, w które jest wycelowana zamalowana strzałka)
Chwyt – gracz otrzymuje dwa obrażenia i nie może zwiększyć dystansu od zombi do momentu wykonania przez niego akcji: KOPNIAK.
(zombi jest na dowolnym polu, gracz wykonał akcje na pole w które jest wycelowana kropka)
Czekanie – zombi nie wykonuje żadnej akcji.
Akcje gracza:
Ruch – gracz może przesunąć żeton zombi w dowolnym kierunku o jedno pole
Ucieczka – gracz może przesunąć żeton zombi w tył o dwa pola
Atak – wykonanie ataku używaną bronią.
Plecak – można użyć przedmiotu z plecaka.
Kopniak – jedyna możliwość oswobodzenia się gracza z chwytu zombi.
Po każdej akcji gracza, a potem zombi żeton odpowiedzialny za akcje zombi (na środku kwadratowej planszy) jest obracany o 90 stopni.
… Co sądzicie?
Postanowiłem przedstawić swój pomysł na rozwiązanie walki gracza z przeciwnikiem sterowanym przez grę, który wykombinowałem jakiś rok temu.
Pomysł ten bardzo przypomina (jest praktycznie identyczny) rozwiązanie przedstawiane kilkakrotnie przez Dominusmarisa.
Plansza:

Kwadratowa plansza po lewej stronie ilustruje akcje, jakie może wykonać gracz. Akcje wykonywane są pionkiem poruszającym się jak szachowy skoczek, a tam gdzie postawi się pionek taką akcję należy wykonać.
Prostokątna plansza po prawej przedstawia dystans między graczem a przeciwnikiem.
Akcje wykonywane przez przeciwnika, którym steruje gra, są wykonywane w zależności od:
- tego czy jest on na polu oznaczonym X (prostokątnej planszy),
- jakim symbolem jest zwrócony żeton środkowy do pola na którym gracz zaznaczył wykonanie swojej akcji (kwadratowa plansza akcji)
Wytłumaczę to na przykładzie gry, w której miałem zastosować to rozwiązanie.
Przeciwnikiem jest … ZOMBI. Jego akcje to (w nawiasach opisane jest, jaka sytuacja musi panować na planszy żeby zombi wykonał daną akcje):
(zombi jest poza polem X; gracz wykonał akcje na pole, w które jest wycelowana strzałka)
Ruch – zombi wykonuje ruch o jedno pole w kierunku pola X.
(zombi jest poza polem X; gracz wykonał akcje na pole, w które jest wycelowana zamalowana strzałka)
Podbiegnięcie – zombi wykonuje ruch o dwa pole w kierunku pola X.
(zombi jest na polu X; gracz wykonał akcje na pole, w które jest wycelowana strzałka)
Atak – gracz otrzymuje jedno obrażenie.
(zombi jest na polu X; gracz wykonał akcje na pole, w które jest wycelowana zamalowana strzałka)
Chwyt – gracz otrzymuje dwa obrażenia i nie może zwiększyć dystansu od zombi do momentu wykonania przez niego akcji: KOPNIAK.
(zombi jest na dowolnym polu, gracz wykonał akcje na pole w które jest wycelowana kropka)
Czekanie – zombi nie wykonuje żadnej akcji.
Akcje gracza:
Ruch – gracz może przesunąć żeton zombi w dowolnym kierunku o jedno pole
Ucieczka – gracz może przesunąć żeton zombi w tył o dwa pola
Atak – wykonanie ataku używaną bronią.
Plecak – można użyć przedmiotu z plecaka.
Kopniak – jedyna możliwość oswobodzenia się gracza z chwytu zombi.
Po każdej akcji gracza, a potem zombi żeton odpowiedzialny za akcje zombi (na środku kwadratowej planszy) jest obracany o 90 stopni.
… Co sądzicie?