Vlad. Czarna Krew (Marcin Wiatrak i Łukasz Słowiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
PAK Games
Posty: 6
Rejestracja: 01 gru 2020, 08:12
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Vlad. Czarna Krew (Marcin Wiatrak i Łukasz Słowiński)

Post autor: PAK Games »

VLAD. CZARNA KREW
Kooperacyjna Strategiczna Gra Karciana


Obrazek

Witajcie Szlachcianki i Bojarzyni!

PAK Games ma przyjemność zaprezentować swój pierwszy autorski projekt Vlad. Czarna Krew: Kooperacyjna Strategiczna Gra Karciana!

Gra przeznaczona dla 1-2 gra w wieku 14+. Łączy w sobie elementy klasycznej gry karcianej, fikcji historycznej i dark fantasy.

PAK działa od 2013 roku. Być może część z Was kojarzy nas z prężnej działalności na polskiej scenie Władcy Pierścieni LCG. Przez tych kilka lat stworzyliśmy dziesiątki oryginalnych kart oraz kilka unikatowych, pełnoprawnych scenariuszy oraz mnóstwo eventów (m.in. Pyrkon, Pilkon, Copernicon, Dni Fanatyka od Galakty). Ponieważ karty płyną w naszych żyłach, postanowiliśmy stworzyć własny autorski projekt.

Vlad. Czarna Krew powstaje od 2017 roku i wkroczył obecnie w fazę trzeciego w pełni kolorowego i wypełnionego treścią prototypy, który po nowym roku będziemy chcieli oddać w ręce recenzentów i testerów zewnętrznych. Zważywszy jak trudny był dla wszystkich mijający rok - brak konwentów, brak możliwości szerszych, publicznych pokazów gry, całą energię wkładamy obecnie w doszlifowanie mechanik. Powiększa nam się również baza artów, których autorem jest Paweł Hudeczek (FB: DAObiwan).

Będzie sporo fikcji historycznej oraz rzeczywistych oddziałów Osmańskiej armii z późnego średniowiecza. Postaci z epoki, cni szlachciurzy i złodupce z morderczym błyskiem w oczach. Podłe zdarzenia, plugawe demony z mitologii i folkloru Rumuńskiego oraz szeroko pojętej Turcji. Wisienką na torcie pozostaje oczywiście tytułowy Hospodar Vlad II z rodu Basarabów i jego zapędy, aby zostać Panem i Mistrzem Cieni... Gra w sposób nienachalny przybliży tematykę stricte historyczną, zaś warstwa fabularna ociekać będzie smaczkami i umiejętnościami naszych dowódców i ich żołdaków.

Wcielicie się w Bojarzynów, bitnych i zaprzysiężonych służbą pod sztandarem Hospodara. Staniecie w obliczu najazdu przeważającej Armii Półksiężyca, wykonując zarówno rozkazy Hospodara jak podejmują decyzje w oparciu o aktualną sytuację na linii frontu (głównym obszarze gry).
Runda zwana Dniem Wojny została podzielona na pięć faz i mnóstwo działań. Korzeń gry prócz konieczności zręcznego zarządzania dostępnymi zasobami, zaoferuje do wyboru kilka poziomów trudności. Dodatkowe warianty zaś nastawione na spełnienie konkretny, dzięki wybranym na początku warunków zwycięstwa przypieczętują gorzki smak porażki lub chwalebną wiktorię i wyzwolenie spod Osmańskiego jarzma!

W najbardziej rozbudowanej w dostępne akcje faz, stoczycie serie bitew w akompaniamencie autorskich mechanik zwanych Na pohybel! (w dużym uproszczeniu i skrócie: gdy silniejszy Oddział Wroga będzie polował na naszych osłabionych żołnierzy) oraz Marszu ku wojnie!, który zgrabnie rozwiąże "samodziałanie" gry przeciwko Wam, Bojarznom - pamiętajcie - kooperacja.

Samotni łowcy również powinni być kontent, gdyż tryb solo zostanie dołączony do finalnej wersji gry wraz z przewrotnym PvP. Plus oczywiście kilka niespodzianek ;)

Obrazek

O FABUŁA I TLE HISTORYCZNYM SŁÓW KILKA (tak na dobry skromny początek ;) )
"Mościpanie Hospodarzu! Wróg odnalazł sposób na pokonanie Dunaju! Żelazne Wrota zdobyte! Bezwzględne i elitarne oddziały Janczarów nie znają litości! Pora sięgnąć po szable, aby obronić wiernych poddanych!"─ brzmiał ostatni list zwiadowców, zapisany drżącą, zakrwawioną dłonią...

Sułtan Murad II potężny władca Imperium Osmańskiego, chciwie spogląda na bogate w srebro i pracowitych poddanych ziemie Siedmiogrodu.

Wierni broni i tradycji, komenderując wojskami Hospodara Vlada II będziecie wykonywać rozkazy, zarządzać zapasami oraz przyzywać z Otchłani demony! Nieunikniony ciężar wojny, ku ocaleniu, ku pokonaniu Półksiężyca!

Vlad. Czarna Krew: Strategiczna Kooperacyjna Gra Karciana, oferuje niesamowite połączenie fikcji historycznej XV-wiecznej Transylwanii z mrocznym fantasy, pełnym bałkańskich demonów i magii folkloru!

Od wyniku tej wojny zależeć będzie los środkowej Europy... Inaczej zostaną jeno kości, popiół i jasyr...
Wystarczy Wam odwagi, aby dopełnić Rytuału Czarnej Krwi?

* * *
Niniejszym otwieramy dyskusję o grze!
Zachęcamy do zadawania pytań oraz koniecznie odwiedźcie nasze media społecznościowe.

► Fanpage gry na Facebooku: https://www.facebook.com/vladczarnakrew

►YouTube PAK Games: https://www.youtube.com/channel/UCvwhD1 ... 2xevcyByRA
(Jeszcze nie możemy sobie nadać ładnego unikalnego adresu kanału, dlatego zachęcamy do subskrybowania :) )

► Instagram PAK Games: https://www.instagram.com/pak_games/

► PAK Games na Facebooku: https://www.facebook.com/pakgames.pl

► Kontakt: pakgamespl@gmail.com

Z żołnierskimi pozdrowieniami
Marcin 'Lekt' Wiatrak
PAK Games
Ostatnio zmieniony 01 gru 2020, 19:03 przez PAK Games, łącznie zmieniany 1 raz.
PAK Games Tworzymy doPAKowane gry!
* * *
facebook.com/pakgamespl
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 934
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 97 times
Been thanked: 71 times

Re: Vlad. Czarna Krew (PAK Games, Marcin Wiatrak i Łukasz Słowiński)

Post autor: louiscyphre »

No i bomba. Chętnie potestuję na TTS.
Awatar użytkownika
PAK Games
Posty: 6
Rejestracja: 01 gru 2020, 08:12
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Vlad. Czarna Krew (PAK Games, Marcin Wiatrak i Łukasz Słowiński)

Post autor: PAK Games »

louiscyphre pisze: 01 gru 2020, 15:33 No i bomba. Chętnie potestuję na TTS.
Z pewnością będziemy chcieli nagrać pokazową rozgrywkę w specjalnie przygotowanym i zdefiniowanym trybie.
O TTS na razie nie myśleliśmy, gdyż wiążę się to z wejście w zupełnie inną sferę pracy z samym projektem :)
Będziemy regularnie publikować materiały związane z grą i ufamy, iż dyskusja się rozkręci.
Mocno wierzymy w projekt, ale również świadomi skromnych początków nie porywamy się z nadkruszoną szablą na "Kickstarterowy" Konstantynopol.
PAK Games Tworzymy doPAKowane gry!
* * *
facebook.com/pakgamespl
Awatar użytkownika
PAK Games
Posty: 6
Rejestracja: 01 gru 2020, 08:12
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Nowy Oddział w Armii Półksiężyca!

Post autor: PAK Games »

Azabowie! Azabowie nadchodzą! 🛡⚔️🌙
Lekka piechota w Armii Półksiężyca dołącza do bitwy.

"Mięso armatnie" o umiarkowanej sile w boju wśród Oddziałów Sułtana Murad II potrafi nieźle namieszać! 👳‍♀️
Ich Atut "Posłani na rzeź!" zwieńczy dzieło każdej bitwy i rozbije w pył Waszą misternie zaplanowaną taktykę głównej fazy gry. 😎

Obrazek
PAK Games Tworzymy doPAKowane gry!
* * *
facebook.com/pakgamespl
puciol
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2020, 08:22
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Vlad. Czarna Krew (PAK Games, Marcin Wiatrak i Łukasz Słowiński)

Post autor: puciol »

Grałem w kilka Waszych scenariuszy we Władcę LCG (niestety zbyt późno wszedłem w grę by poznać całą twórczość) - dlatego Vlada biorę w ciemno i życzę powodzenia :)
Awatar użytkownika
PAK Games
Posty: 6
Rejestracja: 01 gru 2020, 08:12
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Vlad. Czarna Krew (PAK Games, Marcin Wiatrak i Łukasz Słowiński)

Post autor: PAK Games »

puciol pisze: 02 gru 2020, 16:18 Grałem w kilka Waszych scenariuszy we Władcę LCG (niestety zbyt późno wszedłem w grę by poznać całą twórczość) - dlatego Vlada biorę w ciemno i życzę powodzenia :)
Dziękujemy za wsparcie! Motywacja +300! :) Na wiosnę z okazji 10-lecia Władcy Pierścieni LCG szykujemy nie lada niespodziankę. Tymczasem wracamy do pracy nad Vladem!
PAK Games Tworzymy doPAKowane gry!
* * *
facebook.com/pakgamespl
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 400
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 343 times
Been thanked: 309 times

Re: Vlad. Czarna Krew (PAK Games, Marcin Wiatrak i Łukasz Słowiński)

Post autor: Chudej »

Setting brzmi bardzo ciekawie jak dla mnie. Może napiszecie coś o mechanice czego właściwie można się spodziewać?
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1512
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 174 times

Re: Vlad. Czarna Krew (PAK Games, Marcin Wiatrak i Łukasz Słowiński)

Post autor: Goldberg »

Nie no fajnie....ale:
Troche chyba literacko zapędzi liście się o jakieś 200lat za daleko (brzmi bardziej jak Dzikie Pola)
Może trochę łaciny na kartach? Oczywiście z jakim tłumaczeniem, było by lepsze niż ta "dzikopolowa staropolszczyzna"?
Dodatkowo może trochę zasad oprzeć o harakter jednostek?
Np tacy Azabowie, niby piechota, ale złożona wyłącznie z niezamerznych młodych mężczyzn.... A wiadomo co tacy robią jak wpadną do miasta/obozu..
Podobają mi się grafiki
Chętnie usłyszę coś więcej o mechanice i potestuje
Odniesienia do DP to nie złośliwie. Po prostu wielkim fanem jestem od 98r :) i tak zostało mi przez te 22 lata :)
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
PAK Games
Posty: 6
Rejestracja: 01 gru 2020, 08:12
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Vlad. Czarna Krew (PAK Games, Marcin Wiatrak i Łukasz Słowiński)

Post autor: PAK Games »

Chudej pisze: 03 gru 2020, 13:01 Setting brzmi bardzo ciekawie jak dla mnie. Może napiszecie coś o mechanice czego właściwie można się spodziewać?
Vlad będzie głównie grą kooperacyjną z naciskiem na elementy taktyczne i długofalowe strategiczne (mające przełożenie na całą rozgrywkę). Rzecz idzie o powstrzymanie wielkiej Armii Półksiężyca, która grabi, pali i co najgorsze porywa poddanych Hospodara.
Fabularnie będziemy się starali uratować jak największą liczbę mieszkańców Siedmiogrodu.

Mechaniki oczywiście będzie kilka, część klasycznych jak to w tego typy gier (stety-bądź-nie-bywa) oraz trochę naszych autorskich rozwiązań.
Rozgrywka będzie się toczyła do momentu osiągnięcia podstawowego warunku zwycięstwa, czyli wyzwolenia określonej liczby Poddanych oraz dodatkowego celu (wynikającego z sytuacji na froncie lub wybranego na początku gry).

Pięć faz zaoferuje Graczom w swych krokach różnorakie działania: od werbunku nowych Oddziałów, wymianę kart, zmaganie się z przeciwnościami wrogiej talii, zagrywanie kart Zdarzeń, przyzywanie różnorakich demonów.

Kluczowa pozostaje faza III i IV, czyli Manewrów i Bitew, gdzie prócz licznych akcji do wykonania w swojej turze (od ataku, przez obronę, po transport zapasów między oddziałami) rozstrzygnie się Wasze przygotowanie i zmysł wojskowy. Faza V zakończy rundę, zwaną Dniem Wojny, aby złapać chwilę wytchnienia, nakarmić żołnierzy oraz przygotować się do kolejnej rundy.

Wiesienką na krwawym torcie będzie Rytuał Czarnej Krwi, którego należy dopełnić, aby Hospodar Vlad II powiedział "basta!" i pokazał swe prawdziwe, mroczne oblicze Pana i Mistrza Cieni. Wówczas do gry dołączy talia Mroku, a toż dopiero wtedy Sułtanowi mina zrzednie!

Oczywiście wszystko powyżej podajemy w pewnym "uproszczeniu". Zarówno na kartach jak i instrukcji ocieka to miodną, warstwą fabularną :)
PAK Games Tworzymy doPAKowane gry!
* * *
facebook.com/pakgamespl
Awatar użytkownika
PAK Games
Posty: 6
Rejestracja: 01 gru 2020, 08:12
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Vlad. Czarna Krew (PAK Games, Marcin Wiatrak i Łukasz Słowiński)

Post autor: PAK Games »

Goldberg pisze: 03 gru 2020, 15:18 Troche chyba literacko zapędzi liście się o jakieś 200lat za daleko (brzmi bardziej jak Dzikie Pola)
Może trochę łaciny na kartach? Oczywiście z jakim tłumaczeniem, było by lepsze niż ta "dzikopolowa staropolszczyzna"?
Dodatkowo może trochę zasad oprzeć o harakter jednostek?
Np tacy Azabowie, niby piechota, ale złożona wyłącznie z niezamerznych młodych mężczyzn.... A wiadomo co tacy robią jak wpadną do miasta/obozu..
Podobają mi się grafiki
Propos "literackości" pragniemy podkreślić i zasadniczo na tym budujemy siłę fabularną Vlada (i całą otoczkę teksów na kartach), iż to mariaż fikcji historycznej z mrocznym fantasy. Garściami czerpiemy z podręczników historycznych lecz głównie dajemy upust własnej wyobraźni. Żaden z nas nie mówi po rumuńsku, persku, turecki (itd.), także staramy się mimo specyfiki nazw miast, bestii z folkloru etc. zachować odpowiedni balans, aby zrobił się z tego kurs językowy ;) "Dzikopolowa staropoloszczyzna" to maniera naszego nadwornego historyka, ghostwritera, usilnie z tym walczymy, ale to jak ruszyć na smoka z wykałaczką i pokrywką od gara ;)

Zagalopowanie o 200 lat - Miłośnicy dziejów ludzkości doskonale zdają sobie sprawę jak brudnym, brutalnym i bezwzględnie pragmatycznym było średniowiecza. Ani Osmanie, ani poplecznicy Vlada II nie byli po prawdzie nieobytymi barbarzyńcami, daleko im jednak do miłośników pokoju i bezkrwawego piękna. Bez podkoloryzowania pewnych aspektów w tworze takim jak gra karciana się nie obędzie.

Łacina na kartach odpada ze względów oczywistych - ładnie wygląda i nic poza tym :) Sam nie władam nią biegle (a jestem historykiem wojskowości, praktykującym i piszącym akademikiem / Marcin), tutaj totalnie nie wpasuj się w kontekst "historyczny" gry poświęconej Rumunii i "imperium" Osmańskiemu. Wtrącenia nazw własnych - będą, nazwy historycznych jednostek wojskowych - będą. Smaczki również. Pamiętaj jeno proszę, co podkreślamy - gra, gra i jeszcze raz gra. Nie chcemy zarzucić Graczy uczelnianym wykładem, tylko pokazać jak zgrabnie i atrakcyjnie można wpleść wątki z historii do elementów ukochanych przez nas karcianek.

I ostatnie - przywołany przykład Azabów. Choć docelowo nasza gra traktuje o wojnie (czyli zabijaniu na potęgę), unikamy sprawa związanych z religią oraz seksem. A zapewniamy, iż Atuty będą baaardzo dopasowane do samych Oddziałów, czy to rzeczywiście istniejących czy przez nas wymyślonych. Azabowie posłani na rzeź ze swoim specialem idealnie wpasują się w naszą mechanikę walki z wrogiem-botem, także wszystko wydaje się wyjaśnione. Ufamy, iż żeś kontent? :)
PAK Games Tworzymy doPAKowane gry!
* * *
facebook.com/pakgamespl
ODPOWIEDZ