To ja może odkopię temat bo właśnie zakupiłem grę i po pierwszej rozgrywce mam już pewne wątpliwości, których opisu nie znalazłem w instrukcji.
Po. 1 Czy w momencie rozpoczęcia nowej ERY możemy korzystać z taśmy poprzedniej ERY i czy ona podlega przesuwaniu po skończonej rundzie?
Po 2. Czy w trakcie trwania rundy gdy jedne z graczy zbierze skrajny prawy kafelek z taśmy to jak rozumiem nie przesuwamy taśmy aż do końca rundy tak? Jeśli tak to następny gracz w tej samej rundzie gdy wybierz również pobranie skrajnego kafelka to który pobiera? przedostatni?
Po 3. Najważniejsze. Jak poprawnie konstruować złożone maszyny np z kilku silników bo w instrukcji zero na ten temat. Czy możemy rozbudowywać maszynę "wzdłuż" w ramach jednego źródła? Np dając silnik parowy dostawiam kolejne kafelki po jego prawej stronie i czy staniecie robotnikiem na takim silniku pozwoli uruchomić wszystkie pola czy tylko te 4 okalające silnik? Przydałby się jakieś zdjęcia prawidłowo i źle skontrowanych maszyn (oczywiście pomijając ewidentnie źle skonstruowane np podłączając silnik elektryczny do urządzenia parowego)
Steam Works / Wiek pary - zasady, pytania
- Bruno
- Posty: 2264
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1700 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Wiek pary (Steam Works)
Ad. 1: tak, w kolejnych erach aktywują się następne taśmociągi, ale stare wciąż pracują.Wilu88 pisze: ↑29 gru 2019, 13:46 Po. 1 Czy w momencie rozpoczęcia nowej ERY możemy korzystać z taśmy poprzedniej ERY i czy ona podlega przesuwaniu po skończonej rundzie?
Po 2. Czy w trakcie trwania rundy gdy jedne z graczy zbierze skrajny prawy kafelek z taśmy to jak rozumiem nie przesuwamy taśmy aż do końca rundy tak? Jeśli tak to następny gracz w tej samej rundzie gdy wybierz również pobranie skrajnego kafelka to który pobiera? przedostatni?
Po 3. Najważniejsze. Jak poprawnie konstruować złożone maszyny np z kilku silników bo w instrukcji zero na ten temat. Czy możemy rozbudowywać maszynę "wzdłuż" w ramach jednego źródła? Np dając silnik parowy dostawiam kolejne kafelki po jego prawej stronie i czy staniecie robotnikiem na takim silniku pozwoli uruchomić wszystkie pola czy tylko te 4 okalające silnik? Przydałby się jakieś zdjęcia prawidłowo i źle skontrowanych maszyn (oczywiście pomijając ewidentnie źle skonstruowane np podłączając silnik elektryczny do urządzenia parowego)
Ad. 2: tak, następny gracz bierze aktualnie skrajny kafelek z prawej.
Ad. 3: w instrukcji wyraźnie napisano, że każdy komponent (nie będący silnikiem) musi być podłączony do przynajmniej jednego silnika; wyjątkiem jest itiretator (jeśli dobrze pamiętam nazwę).
Niedawno kupiłem, bo gra jest na strasznych wyprzedażach. To kawał fajnej gry. Pytanie, czy po kilku partiach nie okaże się, że znamy już optymalne kombinacje maszyn - wtedy ubyłoby mnóstwo przyjemności z rozgrywki. Niemniej po dwóch grach Steam Works wciąż bardzo nam się podoba i mamy ochotę na więcej!
Aha, nie jestem fanatykiem insertów, ale w tym przypadku bardzo polecam insert od Warboxa.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Re: Wiek pary (Steam Works)
Ja rozumie instrukcję tak:Wilu88 pisze: ↑29 gru 2019, 13:46 To ja może odkopię temat bo właśnie zakupiłem grę i po pierwszej rozgrywce mam już pewne wątpliwości, których opisu nie znalazłem w instrukcji.
Po. 1 Czy w momencie rozpoczęcia nowej ERY możemy korzystać z taśmy poprzedniej ERY i czy ona podlega przesuwaniu po skończonej rundzie?
Po 2. Czy w trakcie trwania rundy gdy jedne z graczy zbierze skrajny prawy kafelek z taśmy to jak rozumiem nie przesuwamy taśmy aż do końca rundy tak? Jeśli tak to następny gracz w tej samej rundzie gdy wybierz również pobranie skrajnego kafelka to który pobiera? przedostatni?
Po 3. Najważniejsze. Jak poprawnie konstruować złożone maszyny np z kilku silników bo w instrukcji zero na ten temat. Czy możemy rozbudowywać maszynę "wzdłuż" w ramach jednego źródła? Np dając silnik parowy dostawiam kolejne kafelki po jego prawej stronie i czy staniecie robotnikiem na takim silniku pozwoli uruchomić wszystkie pola czy tylko te 4 okalające silnik? Przydałby się jakieś zdjęcia prawidłowo i źle skontrowanych maszyn (oczywiście pomijając ewidentnie źle skonstruowane np podłączając silnik elektryczny do urządzenia parowego)
1. Tak. Można korzystać i przesuwa się na taśmie kafelki. Leżące skrajne po prawej odpadają i trafiają pod spód tali kafelków danej ery.
2. Tak. Dokładnie tak jak to zostało opisane w twoim pytaniu. Każdy pierwszy kafelek od prawej jest tym skrajnym. Może się zdążyć że będzie to np 2 od lewej bo wszystkie kolejne zostały już zabrane. Każdy rząd jest oddzielnie rozpatrywany który kafelek jest tym skrajnym prawym.
3. Chyba najgorzej wyjaśniony temat w instrukcji. Wnikliwie wczytałem się w słowa i ja to tak rozumiem.
Cytat z instrukcji. Zwróćcie uwagę na dwa różne słowa. Połączony i podłączony.
- każdy silnik musi być "połączony" z co najmniej jednym komponentem
- każdy komponent musi być "podłączony" do co najmniej jednego silnika
I ja rozumiem to tak:
(Przykład) - Łączenie 2 kafelków w poziomie:
Silnik parowy + komponent z łączem parowym
Trzeba zwrócić uwagę że każdy komponent musi być "podłączony" z silnikiem ale nie pisze że musi być podłączony "bezpośrednio". To jest duża różnica.
Czyli może być taka sytuacja:
(Przykład) - Łączenie 3 kafelków w poziomie:
Silnik elektryczny + komponent z trzema łączami + komponent z łączem elektrycznym
Wszystkie elementy są "podłączone"
Ale nie może być tak że ten trzeci kafelek będzie innym rodzajem (np parowy lub mechaniczny) bo w instrukcji jest napisane, że każdy komponent musi być "podłączony" z przynajmniej jednym silnikiem (czyli tego samego rodzaju co komponent)
Uwaga!!!
Instrukcja mówi o tym że silnik aktywuje wszystkie "bezpośrednio" podłączone komponenty. Czyli zbudowanie maszyny z jednym silnikiem i 3 komponentami w poziomie nie da bonusów. Można skorzystać tylko z kafelka który "bezpośrednio" leży przy silniku.
(Przykład) - połączone kafelki w poziomie:
Silnik + komponent 1 + komponent 2 + komponent 3
Po uruchomieniu silnika można skorzystać tylko z komponentu 1.
Ja tak rozumie te zagadnienia i tak gram.
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 17 maja 2019, 10:26
- Lokalizacja: Bytom
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 25 times
Re: Steam Works / Wiek pary - zasady, pytania
hej, dwa pytania po pierwszej partii, prosba o pomoc
1) mam wybudowana maszyne ktora sklada sie z silnika elektrycznego (silnik A) i komponentu zasilanego elektryka (komponent A)
w swojej turze wybieram akcje budowy maszyny z jednym komponent (rowniez silnik elektryczny (silnik B) i komponent zasilany elektryka (komponent B), pytanie: czy nowo budowana maszyna moze sie stykac z juz istniejaca maszyna, np w poziomie: silnik A - komponent A - silnik B - komponent B ?
2) czy jest inny sposob aby dostawic do maszyny szosty komponent (np. Interator - ten dzieki ktoremu inny komponent zasilany jest 2 razy) niz skorzystanie z komponentu Ekspander (Ekspander = dodaj komponent/silnik do istenijacej maszyny) ?
1) mam wybudowana maszyne ktora sklada sie z silnika elektrycznego (silnik A) i komponentu zasilanego elektryka (komponent A)
w swojej turze wybieram akcje budowy maszyny z jednym komponent (rowniez silnik elektryczny (silnik B) i komponent zasilany elektryka (komponent B), pytanie: czy nowo budowana maszyna moze sie stykac z juz istniejaca maszyna, np w poziomie: silnik A - komponent A - silnik B - komponent B ?
2) czy jest inny sposob aby dostawic do maszyny szosty komponent (np. Interator - ten dzieki ktoremu inny komponent zasilany jest 2 razy) niz skorzystanie z komponentu Ekspander (Ekspander = dodaj komponent/silnik do istenijacej maszyny) ?
- hrachubi
- Posty: 402
- Rejestracja: 17 sty 2013, 20:07
- Lokalizacja: Pruszków
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 10 times
Re: Steam Works / Wiek pary - zasady, pytania
ad 1) W standardowej akcji budowy, będą to dwie różne maszyny które nie mają połączenia. Są takie komponenty które po odpaleniu pozwalają na dokładanie kafli do istniejących maszyn:
- Adaptator zasilany mechanicznie, umożliwia dołożenie do maszyny A komponentu B, dokładniej do silnika A z Twojego przykładu. Z innymi silnikami pozwala na inne kombinacje i pozwala też dołożyć silnik.
- Odpalenie komponentu Motor pozwala dołożyć kolejny silnik do maszyny.
Re: Steam Works / Wiek pary - zasady, pytania
Jedno pytanie. Po co są żetony multiplikatorow silników?
- Bruno
- Posty: 2264
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1700 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Steam Works / Wiek pary - zasady, pytania
Na wypadek, gdyby w grze zabrakło kafelków silników. Dzięki temu gracz, który ma ich dużo, może część oddać do zasobów ogólnych.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!