Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: zuroslawski »

Mam pytanie odnosnie zasad zagrywania kart intryg:
1. W fazie agentow moge zagrac dowolna ilosc kart spisku jedna po drugiej? czy wysylajac jednego agenta, moge zagrac jedna karte, potem przy drugim, druga.
2. Jesli spasuje, a ktos jeszcze wykonuje akcje agenta czy wtedy tez moge zagrac karte spisku ?
3. Czy w fazie odkrywania, moge rowniez zagrac karte spisku ?
Fojtu
Posty: 3372
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 554 times
Been thanked: 1259 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Fojtu »

zuroslawski pisze: 03 kwie 2023, 13:07 Mam pytanie odnosnie zasad zagrywania kart intryg:
1. W fazie agentow moge zagrac dowolna ilosc kart spisku jedna po drugiej? czy wysylajac jednego agenta, moge zagrac jedna karte, potem przy drugim, druga.
2. Jesli spasuje, a ktos jeszcze wykonuje akcje agenta czy wtedy tez moge zagrac karte spisku ?
3. Czy w fazie odkrywania, moge rowniez zagrac karte spisku ?
1. Dowolną ilość.
2. Po pasie (już po odkryciu też), nie można już grać kart spisku.
3. Tak.
Awatar użytkownika
Snaki
Posty: 79
Rejestracja: 03 kwie 2018, 09:33
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 53 times
Been thanked: 28 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Snaki »

Karty spisku możesz zagrywać podczas swojej tury - odkrywania i agentów - jak już spasowałes (odkryłes) to kolejna tura nie nadejdzie
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: zuroslawski »

Ok dziekuje, jeszcze jedno. Jesli mam dwoch agentow, a jeden gracz 3 plus np. mentant. Jesli swoje dwie akcje agentow juz wykorzystalem, czy odkrywam w mojej kolejce karty czy czekam az inni gracze skoncza swoje tury agentow ?
Fojtu
Posty: 3372
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 554 times
Been thanked: 1259 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Fojtu »

zuroslawski pisze: 03 kwie 2023, 13:38 Ok dziekuje, jeszcze jedno. Jesli mam dwoch agentow, a jeden gracz 3 plus np. mentant. Jesli swoje dwie akcje agentow juz wykorzystalem, czy odkrywam w mojej kolejce karty czy czekam az inni gracze skoncza swoje tury agentow ?
Odkrywasz normalnie w swojej.
Awatar użytkownika
Snaki
Posty: 79
Rejestracja: 03 kwie 2018, 09:33
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 53 times
Been thanked: 28 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Snaki »

Idąc dalej tym wątkiem: można też odkrywać zanim się zużyje agentów. To nie jest coś co wszyscy robią na końcu tylko w turze wybierasz czy chcesz zrobić turę agenta czy odkrywanie.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: zuroslawski »

Aaa ok bo do tej pory gralismy z okreslona kolejnoscia. Najpierw tury agentow, pozniej tura odkrywania i dopiero walka.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Nie nie. Kiedy przychodzi twoja tira wybierasz co robisz : albo tura agenta albo odkrywania. Kiedy nie masz już agentów nie pozostaje ci inna opcja niż tura odkrywania. Potem czekasz aż inni gracze zakończą swoje tury i wtedy rozpatrujesz konflikt.

Każdego gracza w tym wypadku traktuje się indywidualnie.

W ostatniej grze w jednej rundzie miałem 6 tur agenta (sic!) Pozostali gracze dawno odkryci a ja pełnia informacji co mają w konflikcie i robię tury agentów.
kamiya
Posty: 119
Rejestracja: 06 lip 2006, 12:03
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 55 times
Been thanked: 35 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: kamiya »

Snaki pisze: 03 kwie 2023, 13:15 Karty spisku możesz zagrywać podczas swojej tury - odkrywania i agentów - jak już spasowałes (odkryłes) to kolejna tura nie nadejdzie
Należy pamiętać o kartach spisku, które można zagrać w fazie walki. :)
Żeby przez przypadek kolega nie zinterpretował tego, że poza fazami agenta i odkrywania nie może już tego zrobić.
> Kamiya <

"Jestem starszy niż Google"
Fojtu
Posty: 3372
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 554 times
Been thanked: 1259 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Fojtu »

kamiya pisze: 03 kwie 2023, 14:46
Snaki pisze: 03 kwie 2023, 13:15 Karty spisku możesz zagrywać podczas swojej tury - odkrywania i agentów - jak już spasowałes (odkryłes) to kolejna tura nie nadejdzie
Należy pamiętać o kartach spisku, które można zagrać w fazie walki. :)
Żeby przez przypadek kolega nie zinterpretował tego, że poza fazami agenta i odkrywania nie może już tego zrobić.
Mylisz pojęcia chyba. Karty spisku, to te karty intryg, które mają napisane "spisek" na dole. Je można zagrywać tylko w turze agenta lub odkrywania. To karty walki można zagrywać w walce.
Awatar użytkownika
Snaki
Posty: 79
Rejestracja: 03 kwie 2018, 09:33
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 53 times
Been thanked: 28 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Snaki »

kamiya pisze: 03 kwie 2023, 14:46
Snaki pisze: 03 kwie 2023, 13:15 Karty spisku możesz zagrywać podczas swojej tury - odkrywania i agentów - jak już spasowałes (odkryłes) to kolejna tura nie nadejdzie
Należy pamiętać o kartach spisku, które można zagrać w fazie walki. :)
Żeby przez przypadek kolega nie zinterpretował tego, że poza fazami agenta i odkrywania nie może już tego zrobić.
Nie jestem pewny czy w ogóle są takie. Jednak karty walki to już nie karty spisku tylko karty walki.
Albo ja czegoś nie widziałem albo pomyślałeś o kartach intryg
:D
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Bludgeon »

Witam
wczoraj graliśmy pierwszy raz z nieśmiertelnością i nie mogliśmy znaleźć w instrukcji odpowiedzi, czy to tleilaxu liczy się jako tor wpływów (tak to się chyba nazywało). A konkretnie chodzi o to czy efekt pozwalający awansować na dowolnym torze pozwala na wybranie tleilaxu?
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
Fojtu
Posty: 3372
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 554 times
Been thanked: 1259 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Fojtu »

Bludgeon pisze: 06 kwie 2023, 08:36 Witam
wczoraj graliśmy pierwszy raz z nieśmiertelnością i nie mogliśmy znaleźć w instrukcji odpowiedzi, czy to tleilaxu liczy się jako tor wpływów (tak to się chyba nazywało). A konkretnie chodzi o to czy efekt pozwalający awansować na dowolnym torze pozwala na wybranie tleilaxu?
Nie można, jest w FAQ.
Awatar użytkownika
rand
Posty: 485
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
Has thanked: 114 times
Been thanked: 85 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: rand »

Mam nadzieję rozwiążecie pare wątpliwości:

1. Silne Ramie: "Tracisz żołenirza->Zdobywasz 1 pkt wpływu we frakcji ...." i ZStraszliwe poświęcenie: "Tracisz w konflikcie żołnierzy->> narysowany skarabeusz ..."

Co znaczy tracisz żołnierza? Pierwsza jest kartą spisku więc w swojej turze po prostu usuwam 1 żołmnierza, tak?
Co znaczy natomiast tracisz w konflikcie, podczas walki muszę usunąć dwóch żołnierzy, jeszcze przed ustaleniem siły?

2. Chcę pójść na liniowiec, gdzie dostaje m.in. 5 jednostek wojska. Mam 1 żołnierza w zasobach i 1 przy torze Telilaxu. Mogę więc wziąć tylko tych dwóch i wrzucić do walki + dodać do 2 żołnierzy wg standardowej zasady o miejscach, gdzie jest znacznik konfliktu? Nie mogę w tej sytuacji po prostu dodać 7 zołnierzy, czyli brakujących wziąć z garnizonu?

3. Czy broń atomowa z nowego dodatku działa również na tor Tleilaxu, tam gdzie sa karty ze wszczepami?
Piotrek85
Posty: 34
Rejestracja: 05 lis 2007, 13:19
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Piotrek85 »

Ad. 1
Tracisz żołnierza- FAQ na ostatniej stronie instrukcji do gry podstawowej mówi, że oznacza to wysłanie żołnierza do zasobów, czyli może to być zarówno z garnizonu jak i konfliktu.
Tracisz żołnierza z konfliktu - czyli cofasz go z konfliktu do zasobów zmieniając siłę w konflikcie (przed rozstrzygnięciem).

Ad. 2
Jeśli masz mniej niż narysowana liczba żołnierzy to rekrutujesz tylko tylu ilu możesz. Do konfliktu możesz wysłać maksymalnie tylu co zrekrutowałeś plus dwóch. Czyli w tym wypadku 2 zrekrutowanych i dwóch z garnizonu. (instrukcja podstawowa strona 10 - wysyłanie żołnierzy do konfliktu).

Ad. 3
Nie działa. Tor Tleilaxu to oddzielny tor - przygotowanie do gry w dodatku Nieśmiertelność punkt 3: "Utwórz rząd kart Tleilaxan ponad rzędem kart Imperium".

EDIT: wyedytowałem zgodnie z postem Koslaz poniżej
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2023, 23:41 przez Piotrek85, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Koslaz
Posty: 100
Rejestracja: 03 paź 2022, 19:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 50 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Koslaz »

Gwoli ścisłości:
wycofanie i tracenie to dwa różne stany w jakich może znaleźć się jednostka.
Za instrukcją (ostatnia strona):
Jeśli tracisz żołnierza — zwracasz go do swoich zasobów
(nie do garnizonu).
Jeśli wycofujesz żołnierza — zabierasz go z obszaru konfliktu
z powrotem do garnizonu.
Zatem tracenie żołnierza w konflikcie, to usunięcie go z konfliktu do puli zasobów, NIE do garnizonu.
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 963
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 347 times
Been thanked: 745 times
Kontakt:

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Apos »

Gramy dzisiaj wieczorem pierwszy z Nieśmiertelnością. Koszulkuje karty, przy okazji poznając nowe karty i mam zagwozdkę z jedną.

Karta wszczepu Uzurpacja.
"Możesz ją wszczepić karcie z rzędu Imperium bez jej pozyskiwania. Jeśli to zrobisz, zniszcz tamtą kartę na końcu swojej tury".

Dobrze rozumiem, że karta z rzędu imperium jest zagrana wraz z Uzurpacją do końca tury gracza, a później zniszczona?

W objaśnieniach znalazłem: Karta wszczepienia pozostająca w rzędzie kart Imperium nie jest uznawana za wyłożoną kartę. Czyli nie? To jak ona działa? :D

Podobnie mam z kartą Zestaw do sekcji.
Zagrywam Zestaw wraz z inną kartą wszczepu i ją niszczę, aby pozyskać materiał genetyczny?
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Uzurpacja działa tak, że wykładasz uzurpację -> wybierasz kartę z rzędu imperium -> wysyłasz agenta na pole na jakie pozwala karta którą wszczepiłeś z rzędu imperium (a zatem nie możesz uzurpacji wszczepić do karty bez ikon agenta chyba, że to "Kwisatz Haderach") -> w dowolnej kolejności wykonujesz akcję pola planszy i efekt ramki agenta z wszczepionej z rzędu imperium karty -> niszczysz kartę którą wybrałeś z rzędu imperium co może uruchomić efekt rozładunku/zniszczenia karty ->kończysz turę

Karta którą wszczepiłeś z rzędu imperium nie jest przez ciebie zakupiona więc nie otrzymujesz nagród za zakupienie karty (np wszczepiając w "Lady Jessica" dobierasz 2 karty ale nie otrzymujesz 1 punktu wpływu)

Karta którą wszczepiłeś nie jest uznawana za wyłożoną kartę ze względu np na efekty bene gesserit/fremenów tj ta karta nie uruchomi ci efektów typu "jeśli masz wyłożoną inną kartę bene gesserit" lub/i nie uruchomi fremeńskiej więzi. To takie jest objaśnienie na wyrost albo może pod przyszłe dodatki.

Odnośnie Zestawu do sekcji to działa tak

Zagrywasz zestaw do sekcji z inną kartą -> wysyłasz agenta na dozwolone pole -> wykonujesz w dowolnej kolejności akcje pola i efekt ramki agenta -> w dowolnym momencie wykonywania akcji pola i ramek agenta niszczysz kartę wszczepioną w zestaw do sekcji i w nagrodę otrzymujesz 1 materiał genetyczny - ten efekt to normalne działanie ramki agenta (czyli wykonujesz je w dowolnej kolejności nawet przed wykonaniem ramki agenta z drugiej wszczepionej karty), możesz to nawet pominąć jeśli chcesz bo efekt "zniszcz wszczepioną kartę" ma strzałkę
Strzałki na kartach i na planszy (->) wskazują koszt (na
lewo od strzałki albo powyżej niej), który trzeba zapłacić,
aby uzyskać efekt. Nie masz obowiązku płacenia tych
kosztów, jednak jeśli tego nie zrobisz, nie
uzyskasz też efektu z karty.
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 963
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 347 times
Been thanked: 745 times
Kontakt:

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Apos »

Spoiler:
Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie tych dwóch kart. Ma to teraz sens 👍
Piotrek85
Posty: 34
Rejestracja: 05 lis 2007, 13:19
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Piotrek85 »

Pytanie ode mnie.

Satelity szpiegowskie dają na koniec gry jeden punkt za każdą frakcję w której masz 1 lub mniej pkt wpływu. Czy również sprawdzamy do tego warunku tor Bene Tleilaxan? Czyli inaczej mówiąc czy ten tor jest uznawany za tor frakcji? Z jednej strony Bene Tleilax jest frakcją, ale jednak ten tor jest specyficzny i inny od pozostałych. Dodatkowo z technologii satelitów szpiegowskich można by wówczas uzyskać 5 punktów, co wydaje się zbyt mocne jak na technologie za 4 przyprawy.
Awatar użytkownika
Snaki
Posty: 79
Rejestracja: 03 kwie 2018, 09:33
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 53 times
Been thanked: 28 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Snaki »

Piotrek85 pisze: 27 kwie 2023, 21:01 Pytanie ode mnie.

Satelity szpiegowskie dają na koniec gry jeden punkt za każdą frakcję w której masz 1 lub mniej pkt wpływu. Czy również sprawdzamy do tego warunku tor Bene Tleilaxan? Czyli inaczej mówiąc czy ten tor jest uznawany za tor frakcji? Z jednej strony Bene Tleilax jest frakcją, ale jednak ten tor jest specyficzny i inny od pozostałych. Dodatkowo z technologii satelitów szpiegowskich można by wówczas uzyskać 5 punktów, co wydaje się zbyt mocne jak na technologie za 4 przyprawy.
Tleilax się nie liczy technicznie jako frakcja więc nie
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Potwierdzam. Tleilax nie są frakcją. Tak samo jak dostajesz jeden wpływu np z toru dostaw nie możesz go wykorzystać jako żuczka.
Gargi
Posty: 77
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Gargi »

Rywal przesuwa swoją kostkę do góry na wskazanym torze
wpływu. Nie otrzymuje on żadnych bonusów z toru wpływu,
ale zawiera sojusz z frakcją, jeśli ma taką możliwość.

Taki opis jest w zasadach do gry solo. Odkrywam kartę automy która pokazuje mi że przeciwnik musi pójść o jedno pole do góry i np wchodzi na 2 tor który oznacza zdobycie jednego punktu zwycięstwa. Ale zdobywa go czy nie? Według instrukcji raczej nie. Co myślicie?
Zwolay
Posty: 90
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

Gram solo- jest tura automy-wyciągam kartę Mobilizacja (żeby jeszcze sprawę skomplikowac przyjmijmy że na tym polu na planszy jest ikona mieczów)- tam są 4 kostki-czyli rekrtutuję 4 żołnierzy-oni trafiają do zasobów, garnizonu czy na pole walki? A co jeśli nie ma mieczyków na planszy? Trafiają do zasobów czy garnizonu(bo na pole walki bez mieczyków na planszy nie mogę ich wysłać).W ogóle jakoś tego nie kumam i chyba źle gram-czy z zasobów żołnierze mogą wskoczyć od razu na pole walki czy musza po drodze zachaczyć o garnizon? No bo po skończonej rundzie wszyscy wracają do zasobów...i jakoś tak mi się porobiło że cała planszetka jest zawalona żołnierzami a garnizony stoją puste-czyli ewidentnie coś pokręciłem....ale co?
Gargi
Posty: 77
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Gargi »

Zwolay pisze: 03 maja 2023, 16:16 Gram solo- jest tura automy-wyciągam kartę Mobilizacja (żeby jeszcze sprawę skomplikowac przyjmijmy że na tym polu na planszy jest ikona mieczów)- tam są 4 kostki-czyli rekrtutuję 4 żołnierzy-oni trafiają do zasobów, garnizonu czy na pole walki? A co jeśli nie ma mieczyków na planszy? Trafiają do zasobów czy garnizonu(bo na pole walki bez mieczyków na planszy nie mogę ich wysłać).W ogóle jakoś tego nie kumam i chyba źle gram-czy z zasobów żołnierze mogą wskoczyć od razu na pole walki czy musza po drodze zachaczyć o garnizon? No bo po skończonej rundzie wszyscy wracają do zasobów...i jakoś tak mi się porobiło że cała planszetka jest zawalona żołnierzami a garnizony stoją puste-czyli ewidentnie coś pokręciłem....ale co?

Ogólnie na polu mobilizacja nie ma mieczyków więc kładziesz 4 kostki w garnizonie (pobierasz ich z zasobów. Przyjmijmy ze pierwszym agentem on poszedł właśnie na mobilizację. Drugim agentem poszedł na pole z którym są mieczyki plus obok jest 1 kostka i dobranie karty. W tym momencie 1 kostka z tej właśnie akcji idzie na pole walki a z garnizonu (masz aktualnie 4 kostki z mobilizacji) możesz dołożyć do 2 kostek.

Przykład : masz 0 kostek na polu bitwy i 0 w garnizonie przed wysłaniem agenta
Po wysłaniu agenta na mobilizację masz 0 kostek na polu bitwy ale już 4 w garnizonie
Po wysłaniu drugiego agenta na pole z mieczykami w którym bonus jest jedna kostka to już możesz mieć od 1 kostki do w sumie 3 na polu bitwy a wtedy w garnizonie zostają Ci 2 kostki
ODPOWIEDZ