Kooperacja dla pary

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Rahu
Posty: 313
Rejestracja: 20 wrz 2014, 17:39
Has thanked: 289 times
Been thanked: 27 times

Kooperacja dla pary

Post autor: Rahu »

Cześć!

Pomogliście mi już bardzo przy wyborze kolejnych gier do zakupu za co dziękuję!

Zastanawiam się teraz nad jakąś przyjemną kooperacją, także prosiłbym o propozycje wraz z opisem dlaczego. Możecie też pisać gry kooperacyjne, które odpadają na podstawie podanych kryteriów, albo takie które spełniają te kryteria, ale Wam nie siadły/nie polecacie.

Chciałbym, aby gra była:
- bardzo regrywalna,
- raczej nie horrorowata, na pewno nie sci-fi,
- dla pary (na 2 osoby ma działać bez zarzutów - na więcej jako plus),
- kontrolowany lub brak syndromu lidera (wiem że to głównie zależy od graczy, dlatego "kontrolowany" syndrom przez graczy jest OK - nie wiem czy ma to sens co napisałem, ale chyba więcej info = lepiej),
- nie przekraczająca 1,5h, ale też nie za krótka (najlepiej pomiędzy 30min a 90min - ta godzinka taka optymalna),
- nie zawierająca dużo tekstu,
- nie piszę jaki poziom trudności, na pewno nie ma być ona bardzo prosta (lekka, średnio-lekka, ewentualnie ciężka) - uwzględniając czas rozgrywki.

Nie piszę w jakie gry grałem, bo chciałbym poznać Wasze opinie co u Was siadło bazując na podanych kryteriach :)
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: tomp »

Proponuję Spirit Island. Ja się zakochałem w tej grze, ale polecam obejrzeć gameplay przed decyzją (nie jest to gra "dla każdego") - "Planszą po kostkach" zrobiło bardzo fajne przedstawienie rozgrywki + recenzję.
Poziom trudności można zmieniać w bardzo szerokim zakresie.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 947
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 310 times
Been thanked: 201 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: Losiek »

Tak, tak, tak! Spirit Island - to fantastyczna gra! Ale sprawdźcie czy to dla was. Jest pełna rozgrywka na Planszą po kostkach (youtube) nie oglądam takich rzeczy ale tu zrobiłem wyjątek i... kupiłem SI :)
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: TV3 »

Pandemia, co tu dużo mówić.

Albo Ghost Stories - jeśli nie przeszkadza wam dostawanie po pysku od gry. Dobra gra. I powiedzmy, że nie w klimacie horroru.

Albo Robinson Crusoe - jeśli nie przeszkadza wam osiemset czterdzieści pięć małych zasad oraz zaakceptujecie ewentualne ryzyko pokłócenia się z instrukcją. Poza tym bardzo dobra gra.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2021, 21:21 przez TV3, łącznie zmieniany 4 razy.
rdbeni0
Posty: 402
Rejestracja: 19 sty 2020, 00:06
Has thanked: 65 times
Been thanked: 72 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: rdbeni0 »

Oczywiście Robinson Crusoe, przygoda na Przeklętej Wyspie, edycja gry roku

tania, kultowa, znana, wysokiej jakości, wysokie oceny, dla pary, kooperacyjna, wiele scenariuszy

gra nie jest łatwa - a wręcz jest trudna (i pod względem zasad i pod względem poziomu trudności) - ale bardzo satysfakcjonująca
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 349 times
Been thanked: 83 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: Kurczu »

Aeon's End - trochę jest tekstu na kartach, ale bez tragedii. Moim zdaniem mocno trzyma w napięciu, a wrogowie na tyle różnią się między sobą, że ich wymiana to prawie, jak nowa gra 😀
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: arturmarek »

Spirit Island! Jedynie z tym czasem rozgrywki na styk 90min we dwie osoby.
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 1419 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: Mr_Fisq »

Kolejny głos za Spirit Island.
- bardzo regrywalna,
Jest => sporo duchów do ogrania, w różnych konfiguracjach (różne synergie); różni przeciwnicy.
- raczej nie horrorowata, na pewno nie sci-fi,
Jako duchy wyspy bronimy jej przed kolonistami - ani to horror, ani SF.
- dla pary (na 2 osoby ma działać bez zarzutów - na więcej jako plus),
IMHO sweet spot to właśnie granie w dwie osoby, ew. solo na dwie ręce (synergie między duchami). BGG, poleca też grę w 3 osoby i ewentualnie w 4 (ale to już ewentualnie).
- kontrolowany lub brak syndromu lidera (wiem że to głównie zależy od graczy, dlatego "kontrolowany" syndrom przez graczy jest OK - nie wiem czy ma to sens co napisałem, ale chyba więcej info = lepiej),
Każdy ma dużo do ogarnięcia "u siebie"; konsensus jest taki, że w tej grze syndrom lidera jest dość ograniczony.
- nie przekraczająca 1,5h, ale też nie za krótka (najlepiej pomiędzy 30min a 90min - ta godzinka taka optymalna),
Tu widzę ew. problem. Zwłaszcza na początku. Sporo zależy od tego jaką macie tendencję do paraliżu decyzyjnego (w tej grze przestrzeń decyzyjna jest dość spora...).
- nie zawierająca dużo tekstu,
Rozsądne ilości, nie jest to przygodówka z dużymi wstawkami fabularnymi...
- nie piszę jaki poziom trudności, na pewno nie ma być ona bardzo prosta (lekka, średnio-lekka, ewentualnie ciężka) - uwzględniając czas rozgrywki.
Poziom trudności jest regulowany, więc można dopasować grę pod siebie (aczkolwiek lepiej trzymać ją na wysokim - dla siebie - poziomie trudności).

Dla odmiany ja nie polecę Robinsona - IMHO jest dużo mniej elegancki niż SI.

Aeons End może być spoko, ale polecam zweryfikować czy "klimat" wam pasuje. Moim zdaniem jest dość specyficzny.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 947
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 310 times
Been thanked: 201 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: Losiek »

Zacząłem odpisywać w kwesti Robinsona i Spirit Island. O RC można powiedzieć wszystko ale na pewno nie to, że jest elegancki. A wręcz przeciwnie - ma pierdylion stron w wątku z zasadami... Bardzo lubię Robinsona ale Spirit Island zjadł go na śniadanie.
Rahu
Posty: 313
Rejestracja: 20 wrz 2014, 17:39
Has thanked: 289 times
Been thanked: 27 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: Rahu »

Kurczaki, ciężko się zdecydować :D Najlepiej to by było kupić wszystkie które się podobają, ale budżet na planszówki niestety nie pozwala :lol:
Dzięki wszystkim za tak liczne odpowiedzi.

A więc tak:
Ghost Stories i Aeon's End raczej odpadają ze względu na klimat który nam nie będzie raczej odpowiadał.
Robinson jeszcze pomyślę, ale z tego co widzę porównując Robinson i SI, to wygrywa SI.

No to mnie zaciekawiły Pandemic oraz Spirit Island.

Czy są one podobne mechanicznie? Słyszałem opinie, że Spirit Island to taki rozbudowany Pandemic w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Czy w tym przypadku nie wygrywa prostota? Jakie jest Wasze zdanie? Czy coś szybszego nie będzie przyjemniejsze?

Jak to jest z regrywalnością Pandemica? Bo Spirit to wiem że spora, jak już wspomnieliście.

Czy graliście w obydwie te gry? Coś więcej o Pandemicu moglibyście powiedzieć proszę?

Najbardziej zależy mi na kooperacji, która pochłonie i zaangażuje również partnerkę. Oraz coś co się nie znudzi zbyt szybko.

Spirit Island obczaję na Planszą po kostkach w wolnej chwili :)
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 1419 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: Mr_Fisq »

Mi Pandemic znudził się dość szybko. Kolejne rozgrywki były zbyt podobne do siebie.
W moim odczuciu w Pandemicu jest też dużo bardziej zauważalny syndrom lidera.
Z tego co pamiętam Pandemic miał za to krótszy czas rozgrywki.

Ja chętnie bym obecnie zagrał w Pandemica, ale Legacy ze względu na większą zmienność partii i pewne trwałe konsekwencje naszych wyborów (rozgrywka jeszcze przede mną).
Nie mogę go natomiast polecić z dwóch powodów:
- nie grałem
- Gra ze względu na swoją konstrukcję cieszy najbardziej przez pierwsze trochę ponad 12 rozgrywek

Polecam obejrzeć Gameplay'e i podjąć decyzję.
W kwestii Pandemica możesz jeszcze spojrzeć na jego inne inkarnacje np. Upadek Rzymu i ustalić która najbardziej odpowiada Ci tematycznie.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: arturmarek »

Ja grałem sporo w podstawową pandemię (ok 30 rozgrywek plus pierwszy legacy), 2 Spirit Island dobijam do 20. Obie gry grałem tylko 2-osobowo z żoną. Poza czasem rogrywki, do którego wrócę później, SI jest lepszą grą pod każdym względem. Lepiej wygląda, jest mniej losowa, ma znacznie ciekawsze mechaniki, mega różnorodność i możliwość moderowania poziomu trudności, problem gracza alfa jest zminimalizowany. To prawda, że te dwie gry maja niemal identyczne jądro mechaniczne. Staramy się usunąć z planszy złych (w SI najeżdźców, w Pandemii znaczniki choroby). Mimo realnego (szczególnie teraz) tematu, pandemia ma bardzo abstrakcyjne mechanizmy, bardzo mozno trzebaby się doszukiwać tematycznego sensu tego co robimy. Natomiast w SI, mimo większej liczby mechanizmów, wszystko ma sens (oczywiście jeśli wyobrazimy sobie bogów wyspy ujarzmiających siedem żywiołów).

Jako podsumowanie tego porównania napiszę, że byłem przekonany do kupna Pandemica Legacy Sezon 0, jednak po zagraniu w Spirit Island zrezygnowałem. W PL0 miałbym 12 różnych scenariuszy, ewentualnie plus kilka powtórek, w Spirit Islan mam setki potencjalnych różnych "scenariuszy". W grze podstawowej mamy 8 duchów (wolałbym, żeby nazywali się bogami), każdym gra się zupełnie inaczej, dodatkowo każdy inaczej współgra z każdym innym; trzech adwersarzy, każdy na 7 poziomach trudności (0-6) plus 3 scenariusze, ktore można łączyć z adwersarzami; oraz dwie strony mapy (normalną i tematyczną). Także mamy setki istotnie różniących się układów początkowych. Dodatkowo, na grę wpływa kolejność dociąganych kart najeźdźców, kart strachu, i przede wszystkim kart mocy.

Wracam jeszcze do tematu długości rozgrywki. Czytałem na BGG wątek, jak ktoś narzeka, że gra 2-osobowo 4+h, nam nawet pierwsza rozgrywka zajęła 90min. Jeżeli w SI będziecie próbować optymalizować każdy ruch, to rozgrywka będzie trwała wieki. My gramy w ten sposób, że przed fazą duchów krótko dyskutujemy co jest najpilniejsze do zrobienia i kto to może zrobić.
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: Cyel »

Rahu pisze: 12 lut 2021, 01:25
Jak to jest z regrywalnością Pandemica? Bo Spirit to wiem że spora, jak już wspomnieliście.
Z tą regrywalnością SI to nie tak, że jest konsensus. Jeśli spojrzysz do tematu gry zauważysz, że kilka osób pisze, że zawiodła je statyczność i monotonia w grze. Mi się SI z tego powodu nie spodobała i bardzo szybko znudziła. Przeciwnicy robią tylko dwie rzeczy i obie są raczej dość nudne i bardzo przewidywalne. Plansza niby modularna ale jakbyś jej nie ustawił to żadnej zmiany strategii to nie wymusza.

Ja po rozegraniu gry wszystkimi duchami (12 partii?), żeby sprawdzić czy za którymś razem gra zacznie sprawiać emocje, grę sprzedałem i powodem była właśnie dojmująca powtarzalność i monotonia.

Natomiast gra ma wielu fanów więc faktycznie najlepiej jak sam sobie sprawdzisz. Tylko uprzedzam, po pierwszych 3 turach zobaczysz już wszystko co się kiedykolwiek w tej grze wydarzy.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
tapczanik420
Posty: 328
Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 112 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: tapczanik420 »

Podpisuję się dwoma rencyma pod odpowiedziami wyżej, właściwie dodam tylko, że jest jedna prawidłowa odpowiedź na pytanie zadanie przez OPa, a dokładnie dwie - Robinson i Spirit Island.

Wyspa Spirytus - świetnie się skaluje, każdy ma tyle do roboty, że nie ma szans na gracza alpha (czasem trudno ogarnąć własną turę a co dopiero mówić o dyrygowaniu innymi). O tej grze myślę, że powiedziano wystarczająco dużo dobrego, nie ma potrzeby tego tutaj powielać.

Robinson - jeśli chodzi o gracza alpha ja posługuję się prostym patentem od kolegi, mianowicie na początku tury pytam partnerkę co chciałaby zrobić. Zrób podobnie, potem zaciśnij zęby i nie tłumacz, że robienie naczyń jak nie macie obecnie nadwyżki jedzenia to zły pomysł i grajcie dalej. :D
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: TV3 »

Rahu pisze: 12 lut 2021, 01:25 Jak to jest z regrywalnością Pandemica? Bo Spirit to wiem że spora, jak już wspomnieliście.

Czy graliście w obydwie te gry? Coś więcej o Pandemicu moglibyście powiedzieć proszę?

Najbardziej zależy mi na kooperacji, która pochłonie i zaangażuje również partnerkę. Oraz coś co się nie znudzi zbyt szybko.

Spirit Island obczaję na Planszą po kostkach w wolnej chwili :)

Poniżej moich kilka słów o Pandemii.
Spoiler:
W Spirit nie grałem, nie porównam.
Porównując zaś Pandemię do Robinsona - choć Pandemię bardzo lubię - Crusoe jest jednak lepszą grą (moim zdaniem). Jednak ma bardzo duże mankamenty (to już niekoniecznie moim zdaniem, a bardziej obiektywnie - acz nie każdemu owe mankamenty przeszkadzają jak się okazuje; mi przeszkadzają).
Ale reasumując - kilka jak sądzę ciekawych tytułów dostałeś. I, co oczywiste, zawsze istnieje ryzyko, że mimo ogólnego zachwytu tytułem oraz pomimo, że tytuł teoretycznie założenia spełnia - Tobie dana gra nie podejdzie. Bez próby się nie obejdzie.
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: SwistakCZC »

My obecnie gramy Podróże przez Śródziemie i Aeon's End we dwoje. W 1,5h czasem przy LotRze można się czasem nie wyrobić, chociaż część misji można przejść szybciej. Obie nie są sci-fi, tylko fantasy jak to nie problem.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 769
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 669 times
Been thanked: 781 times
Kontakt:

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: anitroche »

Obie - Spirit Island i Robinson - są bardzo fajne. SI to raczej kooperacyjne euro, o klimat muszą gracze mocno zadbać, bo sama gra w sobie to raczej mocne rozkminianie logiczne, gdzie jeśli sami nie będziemy się wczuwać w duchy i używać słownictwa pasującego do klimatu, to klimatu nie będzie, ale za to jest super dobre euro bez gracza alfa. Robinson za to to czysty klimat i nie da się nie czuć jak rozbitek na wyspie :) za to dużo mniejsze euro, bo gra jest dużo bardziej losowa niż SI i w dodatku szanse na dociągnięcie "dobrej" karty lub dobry rzut kośćmi są odczuwalnie niższe niż na wylosowanie niepomyślnej karty czy zły rzut kośćmi, więc tu trzeba się przygotować na to, że jak przegramy, to niekoniecznie przez to, że źle graliśmy i trzeba się nastawić raczej na fajną przygodę niż na "gramy, żeby wygrać i jak nie wygramy, to znaczy, że gra jest słaba albo my jesteśmy słabi" ;).
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: arturmarek »

Cyel pisze: 12 lut 2021, 09:13 Z tą regrywalnością SI to nie tak, że jest konsensus. Jeśli spojrzysz do tematu gry zauważysz, że kilka osób pisze, że zawiodła je statyczność i monotonia w grze. Mi się SI z tego powodu nie spodobała i bardzo szybko znudziła. Przeciwnicy robią tylko dwie rzeczy i obie są raczej dość nudne i bardzo przewidywalne. Plansza niby modularna ale jakbyś jej nie ustawił to żadnej zmiany strategii to nie wymusza.

Ja po rozegraniu gry wszystkimi duchami (12 partii?), żeby sprawdzić czy za którymś razem gra zacznie sprawiać emocje, grę sprzedałem i powodem była właśnie dojmująca powtarzalność i monotonia.

Natomiast gra ma wielu fanów więc faktycznie najlepiej jak sam sobie sprawdzisz. Tylko uprzedzam, po pierwszych 3 turach zobaczysz już wszystko co się kiedykolwiek w tej grze wydarzy.
Dobrze, że pojawił się jakiś głos "przeciw". W zupełności rozumiem, że nie podeszła Ci SI, ale to chyba nie wina regrywalności. Rzeczywiście w grze przeciwnicy nie robią nic nieoczekiwanego, regrywalność leży w innych miejscach. Moim zdaniem regrywalność leży głównie w dużej liczbie bardzo różniących się duchów, w różnym sposobie gry przeciw różnym adwersarzon i w możliwości dopasowania poziomu trudności. Po 3 turach zobaczysz (prawie) wszystko co mogą zrobić najeźdźcy, jednak nie zobaczysz wszystkiego, co się wydarzy. Przede wszystkim nie zobaczysz wszystkim mocy w akcji i ich kombinacji. Za zakończenie zaznaczę, że w tym sensie, w Pandemii zobaczysz wszystko co się kiedykolwiek wydarzy w czasie setupu przed pierwszą turą :)

Nie chcę negować Twojego zdania, bo to wartościowa informacja dla OP, z jakich powodów może gra nie podejść. Mnie też kilka gier, które z opisów i gameplayów wyglądały super, nie porwało (ostatnio Lewis&Clark i London).

Odniosę się jeszcze do Robinsona, bo swego czasu byłem fanboyem i miałem z żoną ograny cały oficjany content przed Opowieściami Niesamowitymi. Teraz gram od czasu do czasu z 7-letnim synem. To jest ciekawa gra, bo aktualnie, po przejściu niemal wszystkiego, większości wielokrotnie, mam ochotę grać tylko z nowymi graczami. Ja znam bardzo dobrze zasady, a oni mogą się cieszyć grą, nie przemując się zasadami. Jednak mam duże opory, żeby polecić tę grę. Przejście przez reguły to męka, nawet po 50 rozgrywkach zdarzają się momenty gdzie "dopowiadam" sobie regułę. No i jeżeli macie problem z alfa graczem, to nie polecam. 90min to też raczej nieosiągalne, szczególnie wliczając czasochłonny setup i teardown.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: donmakaron »

Big Book of Madness, najlepiej z dodatkiem. Trzeba sobie wybadać optymalny poziom trudności, ale świetnie regrywalna, wymaga współpracy a nie lidera i do tego śliczna. Podstawka jest wydana również po polsku jako Wielka Księga Szaleństwa.

Moje podejrzenie jest takie, że osoby narzekające na powtarzalność Spirit Island grały przeważnie solo. Ta gra na dwójkę i więcej zmienia się diametralnie w zależności od użytych duszków.
Ponthon
Posty: 16
Rejestracja: 24 cze 2020, 06:58
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: Ponthon »

Ze swojej strony nie poleciłbym Pandemica dla dwóch osób. Ze względu na tylko dwie postacie na planszy rozgrywka jest dość monotonna. Po pierwszej rozgrywce 2-os miałem ochotę tą grę oddać, na szczęście zagrałem na 3 i 4 i wtedy mi się spodobała i w takiej konfiguracji często ląduje na stole.
Kin@a
Posty: 1272
Rejestracja: 27 lip 2015, 16:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 138 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: Kin@a »

Ja polecam wszystkie trzy w następującej kolejności:

Pandemic z dodatkiem Na krawędzi

Robinson Crusoe

Spirit Island
allagainstyou
Posty: 152
Rejestracja: 19 lis 2020, 15:30
Has thanked: 33 times
Been thanked: 34 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: allagainstyou »

Zagrałem 4x w Pandemica (z czego 2x na złych zasadach), jest to zdecydowanie najgorsza gra w którą grałem. Klimatycznie mnie nie wciągnęła, a podatność na syndrom lidera kłuła mnie w oczy. Po tej grze stwierdziłem, że gry kooperacyjne są nie dla mnie i nie dla mojej grupy graczy. Może kupimy dodatek kooperacyjny/kampanijny do Hero Realms które znamy i lubimy, ale Pandemia u mnie się nie sprawdziła, była dużym rozczarowaniem, zniechęciła nas do gier kooperacyjnych i ją odradzam. Wiem, że gra ma doskonałe opinie i recenzje, ale wolałbym pozmywać fronty w kuchni niż zagrać ponownie w Pandemię. Jedynym argumentem za tym, żeby kiedyś jeszcze zagrać w Pandemię jest to, że dzięki temu mógłbym bardziej dokładnie wypunktować najgorsze jej elementy - grałem w nią kilka lat temu i nie analizowałem wtedy szczegółowo dlaczego tak źle mi się w nią grało, po prostu uznałem, że trzeba się jej pozbyć jak najszybciej, póki jeszcze nie wszyscy wiedzą, że nie da się w to grać :P
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: TV3 »

To powyżej jest tylko dowodem na to, o czym wszyscy wiemy i o czym wcześniej wspominałem.
Póki sam nie spróbujesz - nie dowiesz się ostatecznie. Ktoś Ci poleci - ale gwarancji nie masz rzecz jasna. Jak we wszystkim w życiu - czy to dotyczy żarcia, filmu, muzyki, partnerki czy partnera :lol: .
rdbeni0
Posty: 402
Rejestracja: 19 sty 2020, 00:06
Has thanked: 65 times
Been thanked: 72 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: rdbeni0 »

Według mnie wszyscy u góry mają rację - pojawiają się trzy tytuły głownie: Spirit Island, Robinson C, Pandemic.

Pandemic i RC znam.
Spirit I. nie znam, ale mam ochotę kupić. Pewnie to jest dobra gra, bo widzę w recenzjach/rankingach/opiniach że jest dobra.

No więc kto ma rację? Ten co ma pieniądze. Bo ten kupi wszystkie trzy i będzie grał w to co akurat w danym momencie ma ochotę.
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Kooperacja dla pary

Post autor: Emil_1 »

SwistakCZC pisze: 12 lut 2021, 09:55 My obecnie gramy Podróże przez Śródziemie i Aeon's End we dwoje. W 1,5h czasem przy LotRze można się czasem nie wyrobić, chociaż część misji można przejść szybciej. Obie nie są sci-fi, tylko fantasy jak to nie problem.
kciuk w górę za aeon's end i twa kciuki w dół za Podróże przez śródziemie.
O Aeon's end nie będę się rozpisywał, bo jest po prostu super, natomiast Podróże przez śródziemie to porażka. Gra jest po prostu niegrywalna (chyba że zainwestujesz w kolejne dodatki, czyli płacisz za regrywalność) a równie dobrze to by mogła nie być gra planszowa a uboga gierka na PC. Jeżeli chcesz poczuć ducha Władcy Pierścieni to nie to.

Jeśli chodzi o świetne ko-opy dla 2 graczy to zdecydowanie Spirit Island, Pandemia, zaproponuję także Runebound (ale tylko z dodatkiem nierozerwalne więzi).
Do tego można Robinsona, oraz coś co ja osobiście lubię (szybkie akcje, rozwałka, czujesz że powoli toniesz by w ostatniej chwili zwyciężyć) to X-com Board Game :)
Miłego dnia! :)
ODPOWIEDZ