Strona 1 z 1

Mezo - pytania i wątpliwości

: 17 lut 2021, 17:24
autor: Yvel
Pytanie dotyczące zasad. Prośba o info.

Czy efekty akcji kart bogów (na każdej karcie mamy trzy do wyboru podczas jednego konfliktu), muszą być rozpatrzone na tym terenie w którym obecnie jest toczony konflikt? Czy można np użyć PRZYWOŁANIA na inny teren.

Instrukcja jest średnia i nie wyjaśnia moim zdaniem wszystkiego idealnie.

Re: Mezo (John Clowdus)

: 17 lut 2021, 17:35
autor: bexolini
Yvel pisze: 17 lut 2021, 17:24 Pytanie dotyczące zasad. Prośba o info.

Czy efekty akcji kart bogów (na każdej karcie mamy trzy do wyboru podczas jednego konfliktu), muszą być rozpatrzone na tym terenie w którym obecnie jest toczony konflikt? Czy można np użyć PRZYWOŁANIA na inny teren.

Instrukcja jest średnia i nie wyjaśnia moim zdaniem wszystkiego idealnie.
Jeżeli zdolność ma w opisie "w regionie z konfliktem" to musi to być w regionie z konfliktem. Jeżeli takiego opisu nie ma to możesz tą akcje wykonać w innym regionie przy czym należy pamiętać że niektóre akcje wymagają obecności twojego boga.

Re: Mezo (John Clowdus)

: 28 lut 2021, 08:13
autor: YoYo
Jest moze gdzie (ktos zrobil?), skrocona karta zasad do druku - sciaga pod rozgrywke w PL?

Instrukcja napisana jest beznadziejnie. Nawet nie ma podsumowania tego wszystkiego by sobie w glowie jakos to ulozyc.

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 15 kwie 2021, 01:39
autor: Casiliasplp
Pytanko:

Po tym, gdy gracz ZBUDUJE element Piramidy, otrzymuje on 1 PZ za każdy element Piramidy
obecny w tym Regionie. Dodatkowo, każdy inny gracz, posiadający przynajmniej 1 element w tej
Piramidzie, otrzymuje 1PZ. Zdobywanie punktów za BUDOWANĄ Piramidę odbywa się zgodnie
z kolejnością znaczników PZ na torze - zaczynając od najwyższej wartości.

1)Dostaje 1 punkty jak ZBUDUJE element Piramidy dodatkowo każdy inny też dostaje ptk gdy ma tam już kawałek?
2)Czy dostaje się punkty dopiero jak się zbuduje całą piramidę? 4 za zbudowanie całej i każdy kto miał tam kawałek piramidy dostaje 1 ptk?



Już wiem :)
dla potomnych
W Polskiej instrukcji jest napisane "Po tym, gdy gracz ZBUDUJE element Piramidy"
W Angielskiej instrukcji jest napisane "Po tym, gdy gracz ZBUDUJE Piramidę"

Wiec piramida punktuje tylko jak jest zbudowana w pełni.
Błąd w Polskiej instrukcji.

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 15 kwie 2021, 08:02
autor: xtomashx
Czyli standard :)

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 15 kwie 2021, 08:14
autor: golonko
Casiliasplp pisze: 15 kwie 2021, 01:39 Pytanko:

Po tym, gdy gracz ZBUDUJE element Piramidy, otrzymuje on 1 PZ za każdy element Piramidy
obecny w tym Regionie. Dodatkowo, każdy inny gracz, posiadający przynajmniej 1 element w tej
Piramidzie, otrzymuje 1PZ. Zdobywanie punktów za BUDOWANĄ Piramidę odbywa się zgodnie
z kolejnością znaczników PZ na torze - zaczynając od najwyższej wartości.

1)Dostaje 1 punkty jak ZBUDUJE element Piramidy dodatkowo każdy inny też dostaje ptk gdy ma tam już kawałek?
2)Czy dostaje się punkty dopiero jak się zbuduje całą piramidę? 4 za zbudowanie całej i każdy kto miał tam kawałek piramidy dostaje 1 ptk?



Już wiem :)
dla potomnych
W Polskiej instrukcji jest napisane "Po tym, gdy gracz ZBUDUJE element Piramidy"
W Angielskiej instrukcji jest napisane "Po tym, gdy gracz ZBUDUJE Piramidę"

Wiec piramida punktuje tylko jak jest zbudowana w pełni.
Błąd w Polskiej instrukcji.
Polska instrukcja bierze po prostu pod uwagę wyjaśnienia wątpliwości z bgg:
https://boardgamegeek.com/thread/233949 ... oring-reso

Punktowanie odbywa się przy budowaniu każdego elementu piramidy - Portal dobrze tu poprawił.
Czyli opcja 1 z tych dwóch twoich.

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 15 kwie 2021, 22:02
autor: Casiliasplp
A ile może być piramid w regionie?

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 16 kwie 2021, 09:10
autor: golonko
Casiliasplp pisze: 15 kwie 2021, 22:02 A ile może być piramid w regionie?
Jedna.
Jak się ją skończy, to już drugiej stawiać nie można

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 13 lut 2022, 10:43
autor: d0man
Zagrałem pierwsza partię i jedno pytanie mam odnośnie akcji Transformowanie.
Kiedy ją można wykonać? Bo w instrukcji jest tylko definicja, a na kartach bogów z podstawki nie ma takiego rozkazu

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 14 lut 2022, 09:15
autor: Fyei
d0man pisze: 13 lut 2022, 10:43 Zagrałem pierwsza partię i jedno pytanie mam odnośnie akcji Transformowanie.
Kiedy ją można wykonać? Bo w instrukcji jest tylko definicja, a na kartach bogów z podstawki nie ma takiego rozkazu
Bogowie z dodatków mają taką akcję na swoich kartach, więc jak ich nie masz, to tej akcji nigdy nie będziesz mógł zrobić.

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 19 kwie 2023, 22:26
autor: Wazanaczole
- Czy może wystąpić sytuacja w której gracz będzie miał dostęp do trzech znaczników umiejętności bogów?
- Czy znaczniki glifów służą jeszcze do czegoś oprócz +x do siły w błogosławionym regionie?

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 20 kwie 2023, 06:34
autor: akasha_wl
Wazanaczole pisze: 19 kwie 2023, 22:26 - Czy może wystąpić sytuacja w której gracz będzie miał dostęp do trzech znaczników umiejętności bogów?
- Czy znaczniki glifów służą jeszcze do czegoś oprócz +x do siły w błogosławionym regionie?
O jakich znacznikach umiejętność boga mowa?
Co do glifów, to możesz je poświęcić (zdjąć z regionu w którym toczy się walka), aby wykonać trzecią akcję z karty (to wcale nie musi być ta ostatnia na karcie, oznaczona zielonym tłem).

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 20 kwie 2023, 09:32
autor: Wazanaczole
Spoiler:
Właściwie odpowiedziałeś mi na oba pytania. Nie zauważyłem tego usuwania glifu w zamian za trzecią akcję, dzięki

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 20 kwie 2023, 09:32
autor: akasha_wl
12 strona, 4 punkt.

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 20 kwie 2023, 12:51
autor: arian
Wazanaczole pisze: 19 kwie 2023, 22:26 - Czy znaczniki glifów służą jeszcze do czegoś oprócz +x do siły w błogosławionym regionie?
Glify wzmacniają siłę w każdym regionie, w którym się znajdują, nie tylko w regionie błogosławionym.

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 20 lis 2024, 21:56
autor: Pablosz
Hej wlasnie rozgrywam testowa partie na 3 ręce - 3 bogow.

Mam pytanie odnosnie dzialania kart bogów.

Przykladowo:

EDYKT

„Wybierz gracza, musi on Wygnac 1 ze swoich jednostek z Regionu w którym jest twoj bòg”

Czy to znaczy ze wybieram gracza i on musi odlozyc po jednej jednostce z kazdego regionu? Czy tylko z jednego. Jesli z jednego kto wskazuje ten region?

Pozdrawiam

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 20 lis 2024, 23:03
autor: Fyei
Pablosz pisze: 20 lis 2024, 21:56 Hej wlasnie rozgrywam testowa partie na 3 ręce - 3 bogow.

Mam pytanie odnosnie dzialania kart bogów.

Przykladowo:

EDYKT

„Wybierz gracza, musi on Wygnac 1 ze swoich jednostek z Regionu w którym jest twoj bòg”

Czy to znaczy ze wybieram gracza i on musi odlozyc po jednej jednostce z kazdego regionu? Czy tylko z jednego. Jesli z jednego kto wskazuje ten region?

Pozdrawiam
Ty wybierasz gracza, on wybiera z którego regionu i jaką JEDNĄ jednostkę wygania.

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 03 mar 2025, 17:53
autor: Pablosz
Dorzuce tylko wazna rzecz. Jest zdolonosc plemienia, ktora mowi, ze mozna wylozyc tyle glifow do regionu jaka jest obecnie runda np w 3 epoce 3 glify. Zdanie jednozacznie sugeruje ze do jednego regionu. Okazuje sie ze mozna do dowolnych… przynajmniej tak pisza ludzie na bgg…. ech ten kto to pisal instrukcje i teksty na planszetkach i kartach zasluzyl na porzadnego klapsa na gola dupe!!!

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 04 mar 2025, 11:24
autor: Gizmoo
Pablosz pisze: 03 mar 2025, 17:53 Zdanie jednozacznie sugeruje ze do jednego regionu. Okazuje sie ze mozna do dowolnych…


:shock: :shock: :shock:

What!? Tyle gier granych źle! :lol: No nie wierzę! Serio? Przecież to strasznie dużo zmienia, a zdolność wydaję się teraz przerażająco silna.

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 04 mar 2025, 12:22
autor: Pablosz
No ja tez tak gralem… Tekst jest jednoznaczny, przynajmniej ten polski… 😞

a tu watek z bgg:

https://boardgamegeek.com/thread/235504 ... s-question

Pozdrawian

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 16 kwie 2025, 10:26
autor: Pablosz
Mam kolejne pytanie. Bog Etznab karta Nakaz:

„Przenies 1 jednostke z Twojej Rezerwy do Xibalby, by otrzymac 2 punkty oddania. Te akcje mozesz raz powtorzyc”

O co chodzi z tym „raz powtorzyc”? Moge wybrac ta sama akcje drugi raz? Czy raczej chodzilo o to ze moge przmiescic do dwoch jendostek i za kazda przeniesiona moge otrzymac 2 punkty oddania?

Pozdrawiam

Re: Mezo - pytania i wątpliwości

: 16 kwie 2025, 12:07
autor: Fyei
Pablosz pisze: 16 kwie 2025, 10:26 Mam kolejne pytanie. Bog Etznab karta Nakaz:

„Przenies 1 jednostke z Twojej Rezerwy do Xibalby, by otrzymac 2 punkty oddania. Te akcje mozesz raz powtorzyc”

O co chodzi z tym „raz powtorzyc”? Moge wybrac ta sama akcje drugi raz? Czy raczej chodzilo o to ze moge przmiescic do dwoch jendostek i za kazda przeniesiona moge otrzymac 2 punkty oddania?

Pozdrawiam
Te konkretną akcje możesz zagrać drugi raz , czyli przenieść do dwóch jednostek za każdą otrzymując dwa punkty oddania.