Karciana Remiza- Gra Karciana o Straży Pożarnej

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Karciana Remiza- Gra Karciana o Straży Pożarnej

Post autor: BOLLO »

Hej wszystkim!!!

Jest to mój pierwszy w życiu prototyp nad którym pracuję wraz z synem.
Gra z założenia miała być prosta i przystępna dla młodszych graczy ale jednocześnie na tyle sprytna żeby coś jednak można było pomyśleć. Gra ma wymagać od gracza podjęcia pewnych decyzji i planowania.
Gra przeznaczona jest dla graczy 6+ i trwa średnio 20min. Pomysłem było również stworzyć coś co będzie miało syndrom "jeszcze jednej partii".
Gra Karciana Remiza ma po części również pokazywać pracę straży pożarnej oraz wskazywać na niektóre niebezpieczeństwa związane nie tylko z ogniem ale i różnego rodzaju wydarzeniami.

Aktualnie gra została przetestowana i wydrukowana. Sprawdzona pod kontem mechaniki i ogólnego przyjemności z grania. Błędy zostały naprawione a karty dostały ładne grafiki.

Zapraszam do zapoznania się z moim projektem. Wszelkie uwagi mile widziane. Jaki mam pomysł co dalej? Chciałbym tę grę przedstawić różnym grupą w moim mieście i w okolicznych miastach. Kolejnym etapem będzie próba wysłania skończonego prototypu do wydawnictw które byłyby zainteresowane tym projektem.
Jeżeli obie opcje nie wypalą to chciałbym to wydać w jakimś stopniu samodzielnie lub z pomocą dobrej duszy.

INSTRUKCJA
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 30 mar 2021, 20:51 przez BOLLO, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1378
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: Brylantino »

Pokombinuj, aby liczba kart to była wielokrotność 55.

Jest to najbardziej tania w produkcji wielkość talii i wydawcy zwykle do nich starają się dążyć.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: BOLLO »

Brylantino pisze: 18 lut 2021, 10:25 Pokombinuj, aby liczba kart to była wielokrotność 55.

Jest to najbardziej tania w produkcji wielkość talii i wydawcy zwykle do nich starają się dążyć.
Łącznie wszystkich kart będzie ok 105 więc jestem w stanie wyboostować te 110 na spokojnie. Przyjmując że 20 to wydazenia +20 to ekwipunek + na talie zostaje 70kart.
Teraz jak w tych 70 kartach matematycznie ustawić aby kolory się zgadzały?
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1378
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: Brylantino »

Nie znam mechaniki, więc nie wiem czy każdego koloru ma być tyle samo - jeżeli tak, to sobie nie utrudniaj pracy i po prostu ustal liczbę, która będzie łatwo podzielna przez 4 ew. łatwo można bardziej nie myśleć o kolorach tylko o typach kart np. 10 kart, które mają po 3 kolory, 20 kart podwójnych i 40 kart po 1 kolorze (po 10 na kolor).
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: xilk »

Żeby odpowiedzieć na zadane pytanie, potrzeba znać nie tylko ilość wymaganych kart, ale też jakie zasoby będą mieli gracze. I teraz pytania, czy:
1) Gracze zbierają samodzielnie dany układ, czy współpracują, jak np. w Zakazanej Wyspie?
2) Czy gracze wydają ze swoich rąk odpowiednią liczbę kart, czy musi to zrobić jeden konkretny gracz?
3) Czy jest jakaś mechanika przekazywania kart między graczami, o ile układ kart musi mieć jeden gracz?
4) Ile gracz mają kart na ręce, ile dobierają potem i ile wynosi maksymalny rozmiar ręki?

Ważne też jest, ilu zakładamy graczy, bo jeśli cele są stałe, to łatwiej/trudniej będzie cel zrealizować przy różnej liczbie graczy.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: BOLLO »

Brylantino pisze: 18 lut 2021, 10:33 Nie znam mechaniki, więc nie wiem czy każdego koloru ma być tyle samo - jeżeli tak, to sobie nie utrudniaj pracy i po prostu ustal liczbę, która będzie łatwo podzielna przez 4 ew. łatwo można bardziej nie myśleć o kolorach tylko o typach kart np. 10 kart, które mają po 3 kolory, 20 kart podwójnych i 40 kart po 1 kolorze (po 10 na kolor).
Własnie o czymś takim myślałem.
xilk pisze: 18 lut 2021, 10:42 Żeby odpowiedzieć na zadane pytanie, potrzeba znać nie tylko ilość wymaganych kart, ale też jakie zasoby będą mieli gracze. I teraz pytania, czy:
1) Gracze zbierają samodzielnie dany układ, czy współpracują, jak np. w Zakazanej Wyspie?
2) Czy gracze wydają ze swoich rąk odpowiednią liczbę kart, czy musi to zrobić jeden konkretny gracz?
3) Czy jest jakaś mechanika przekazywania kart między graczami, o ile układ kart musi mieć jeden gracz?
4) Ile gracz mają kart na ręce, ile dobierają potem i ile wynosi maksymalny rozmiar ręki?

Ważne też jest, ilu zakładamy graczy, bo jeśli cele są stałe, to łatwiej/trudniej będzie cel zrealizować przy różnej liczbie graczy.
Słuszne pytania. Zatem żeby się nie powtarzać przygotuję jednak rozpiskę którą już mam na brudno i wkleję na dniach w pierwszym moim poście. Myślę że takie informację pomogą wam byście zobaczyli czy to się jakkolwiek klei.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: BOLLO »

Dodałem kompletny opis gry wraz ze szkicem instrukcji. Obrazki poglądowe mojego autorstwa (rysownikiem niestety nie jestem najlepszym) które jak się gra przyjmie to oczywiście zostaną zastąpione jakimiś przyjaznymi obrazkami.
Bardzo proszę ludzi którzy znają się na projektowaniu gier aby się wypowiedzieli co o tym projekcie myślą. Co można ulepszyć co usunąć a co dodać? Jestem otwarty na wszelkie konstruktywne rady.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: Palmer »

Brakuje klasycznego wydarzenia - gniazdo os.

Przejrzałem pobieżnie, ale jedna rzecz mi się rzuca w oczy: gracz mający przewagę oleje pożary, bo koniec jest mu na rękę. Może zatem wprowadzić punktowanie za ogień w zależności od posiadanych, klasyczny ciąg 1+2+3 (wartości z czapy, bo nie znam "skali". Wejdzie wtedy dodatkowa walka o pozary, żeby nie dać rywalowi.


PS. Zaangażowanie taty w projekt jak taty Ludwiczka w projekt o pszczołach, a w szkole liczą pewnie na zwykłą turlanke z grafikami ze strażą :mrgreen:

PS2. Patrząc praktycznie pod kątem wykonastwa czy nie łatwiej przejść na mechanikę roll&write. W kartach jest masa grafik, a tak planszą do laminarki 5kostek i jest. Wpasowała by się mechanika z możliwością do 3 przerzutów, z możliwością mrożenia między przerzutami, ale jedna kostka jest ogniem, która zawsze trzeba mrozić z automatu (kosciane Ra miało chyba ten mechanizm).
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: BOLLO »

Palmer pisze: 18 lut 2021, 23:59 Brakuje klasycznego wydarzenia - gniazdo os.

Rozwiniesz tę myśl?

Przejrzałem pobieżnie, ale jedna rzecz mi się rzuca w oczy: gracz mający przewagę oleje pożary, bo koniec jest mu na rękę.
Dokładnie taki miałem zamysł żeby ktoś kto wygrywa cisnął przeciwnika który np (nie dokłada kart na wydarzenia lub gra bardzo defensywnie)
Może zatem wprowadzić punktowanie za ogień w zależności od posiadanych, klasyczny ciąg 1+2+3 (wartości z czapy, bo nie znam "skali". Wejdzie wtedy dodatkowa walka o pozary, żeby nie dać rywalowi.
Podoba mi się to. zanotowane :idea:

PS. Zaangażowanie taty w projekt jak taty Ludwiczka w projekt o pszczołach, a w szkole liczą pewnie na zwykłą turlanke z grafikami ze strażą :mrgreen:
Nie znam tematu. Ale jeżeli chodzi o mnie to fakt bardziej zależy mi niż synowi a nie ukrywam że bardziej chciałbym się sprawdzić w tej sferze czy w ogóle mam jakikolwiek dryg do projektowania. Na zwycięstwie mi nie zależy. Chciałbym żeby gra była po prostu grywalna i dawała frajdę.
PS2. Patrząc praktycznie pod kątem wykonastwa czy nie łatwiej przejść na mechanikę roll&write. W kartach jest masa grafik, a tak planszą do laminarki 5kostek i jest. Wpasowała by się mechanika z możliwością do 3 przerzutów, z możliwością mrożenia między przerzutami, ale jedna kostka jest ogniem, która zawsze trzeba mrozić z automatu (kosciane Ra miało chyba ten mechanizm).
Odpada wymóg konkursu to GRA KARCIANA (bez innych elementów). Domyślam się że ma to być tani projekt aby SPożarna mogła takie gry rozdawać na jakichś festynach czy coś takiego....ale to moje przypuszczenia.
Mikanit
Posty: 147
Rejestracja: 09 mar 2015, 16:20
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: Mikanit »

Moim zdaniem zbyt ambitnie na taki mały czas na wykonanie i wytestowanie gry i zbyt trudne dla grona odbiorców. Zbyt skomplikowane zasady w stosunku do tego co dostajemy w zamian. Moja sugestia to odstąpić i zrobić coś prostego bazując na tym co wymyśliłeś a przy tym ewentualnie dlubać dodatkowo.
To że syn gra w terraformacje to zupełnie odklejony od realiów poziom. Mlody z mlodym nie zagra po przeczytaniu samodzielnie instrukcji bo po 3 stronie pojdzie grac w Minecrafta. Strażak Juzef też nie chce mieć do wyboru 2 z 5 akcjii nie chce pamietac ze na poczatku dobiera 2 karty jak nie ma zadnej a na koncu odrzuca jak ma 7.
Moja propozycja to stworzenie gry prostej. 2 talie : akcji i wydarzeń. Na reke dobiera sie ileś tam kart i na stole leżą wspolne karty wydarzeń. Karty wydarzeń mają typ np niebieski i wartość np 10. Gracz musi wylozyc z reki karty o tej sumie w danym kolorze.
Karty akcji mają zawsze 3 rozne wartosci np wąż strażacki ma 3 czerwonego 7 niebieskiego i 1 zielonego. Do tego moze miec jakas akcje np dobierz 1 karte albo nastepna zagrana karta ma wartosc +2. I gracz zagrywa te karty tak by spelnic wymagania wydarzeń w wymaganym kolorze. Za wydarzenia są punkty. Tu moze byc premia za zbieranie zestawow itd. Moze byc tak ze zabraknie sily kart to inny gracz moze dac karte jako wspolprace bo o to w sumie chodzi w strazy i taki gracz dostanie karte przyslugi za ktora jest warta punkty albo za ktora trzeba sie bedzie odwdzieczyc. To jest interakcja jakiej chcemy. Prosta gra z walorem edukacyjnym, losowa i jakimis tam akcjami zeby nie bylo plasko. Na karty masz tam już pomysly. Troche pozmieniać treści i jest gra.
Rumia
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: Palmer »

BOLLO pisze: 19 lut 2021, 00:18
Odpada wymóg konkursu to GRA KARCIANA (bez innych elementów). Domyślam się że ma to być tani projekt aby SPożarna mogła takie gry rozdawać na jakichś festynach czy coś takiego....ale to moje przypuszczenia.
To może pójść w stronę gier 18-kartowych.
W stylu Sprawlopolis, Pionierów, ew. tej gry pnp - https://boardgamegeek.com/image/2382945/micro-rome , może to będą inspiracje.

No i tak ideowo, nie wiem czy gra o straży to mimo wszystko nie powinien być coop.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: BOLLO »

Mikanit pisze: 19 lut 2021, 06:55 Moim zdaniem zbyt ambitnie na taki mały czas na wykonanie i wytestowanie gry i zbyt trudne dla grona odbiorców. Zbyt skomplikowane zasady w stosunku do tego co dostajemy w zamian.
Niestety przy ograniu już ponad 100 gier o różniej złożoności i poziomie trudności ciężko mi zrozumieć co organizator miał na myśli pisząc „prostej” . Mam nadzieję że nasza gra nie jest mimo to za trudna zważywszy że do gra dla 4-8 klasistów.
Tego się właśnie obawiałem że wbrew pozorom jest tu za dużo opcji i gre "robiłem" pod nas a nie pod osoby prawdopodobnie nie związane z planszówkami.
Mikanit pisze: 19 lut 2021, 06:55 Moja sugestia to odstąpić i zrobić coś prostego bazując na tym co wymyśliłeś a przy tym ewentualnie dlubać dodatkowo.
Czyli to do szuflady ale trzon zostawić i na nim bazować tyle tylko że dużo prostsze?
Mikanit pisze: 19 lut 2021, 06:55 To że syn gra w terraformacje to zupełnie odklejony od realiów poziom
Naprawdę dzieci teraz nie ogarniają? Gram z wieloma dziećmi w różne gry i jak się dobrze wytłumaczy to spokojnie Nhex / Na Skrzydach / Azule ogarniają...ale fakt same instrukcji nie czytały nigdy.
Mikanit pisze: 19 lut 2021, 06:55 Moja propozycja to stworzenie gry prostej. 2 talie : akcji i wydarzeń. Na reke dobiera sie ileś tam kart i na stole leżą wspolne karty wydarzeń. Karty wydarzeń mają typ np niebieski i wartość np 10. Gracz musi wylozyc z reki karty o tej sumie w danym kolorze.
Karty akcji mają zawsze 3 rozne wartosci np wąż strażacki ma 3 czerwonego 7 niebieskiego i 1 zielonego. Do tego moze miec jakas akcje np dobierz 1 karte albo nastepna zagrana karta ma wartosc +2. I gracz zagrywa te karty tak by spelnic wymagania wydarzeń w wymaganym kolorze. Za wydarzenia są punkty.
Chyba rozumiem o co ci chodzi. Nie jest to złe i dochodzi matematyka która wymusza liczenie. Czyli np. Pożar lasu to Czerwona karta o wartości 10 , na ręce mam Wąż strażacki który ma wartości np 3 czerwone 4niebieskie i 2 zielone , na ręce mam również Drabine 7czerwone 2czarne i 1 niebieski. Wykładam z ręki te 2 karty i zabiram wydarzenie Pożar Lasu. Tak o to ci chodziło?
Mikanit pisze: 19 lut 2021, 06:55 Tu moze byc premia za zbieranie zestawow itd
np posiadając 3 wydarzenia czerwone otrzymuje +3 dodatkowe punkty na koniec gry tak?
Mikanit pisze: 19 lut 2021, 06:55 Moze byc tak ze zabraknie sily kart to inny gracz moze dac karte jako wspolprace bo o to w sumie chodzi w strazy i taki gracz dostanie karte przyslugi za ktora jest warta punkty albo za ktora trzeba sie bedzie odwdzieczyc. To jest interakcja jakiej chcemy.
To jest fajne tylko że wtedy gracze mogą nie chceć wykładać od razu kart na wydarzenia i będą "kisili" je na ręce tylko po to żeby uzbierać brakującą sume danego koloru.
Mikanit pisze: 19 lut 2021, 06:55 Troche pozmieniać treści i jest gra.
No to muszę zacząć jeszcze raz. Ale twój pomysł podoba mi się bo jest zdecydowanie prostszy jako sama gra...ale widzisz 8 klasistów którzy grają w takie coś? Nawet dla 10latka może to być lekko nudnawe nie sądzisz?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Na Ratunek 998 - Gra Karciana o Straży Pożarnej

Post autor: BOLLO »

Palmer pisze: 19 lut 2021, 08:33
BOLLO pisze: 19 lut 2021, 00:18
Odpada wymóg konkursu to GRA KARCIANA (bez innych elementów). Domyślam się że ma to być tani projekt aby SPożarna mogła takie gry rozdawać na jakichś festynach czy coś takiego....ale to moje przypuszczenia.
To może pójść w stronę gier 18-kartowych.
W stylu Sprawlopolis, Pionierów, ew. tej gry pnp - https://boardgamegeek.com/image/2382945/micro-rome , może to będą inspiracje.

No i tak ideowo, nie wiem czy gra o straży to mimo wszystko nie powinien być coop.
Też o tym myślałem ale w gry cooperacyjne zagralem w życiu może we 3-4 więc doświadczenie nijakie. Ale tak....gra edukacyjna o straży pożarnej jako coop to coś naprawdę fajnego. Na zasadzie gramy razem przeciwko złym wydarzeniom.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2021, 10:11 przez BOLLO, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: rastula »

to juz popraw to KA(R)CIANA :D
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: BOLLO »

rastula pisze: 19 lut 2021, 10:10 to juz popraw to KA(R)CIANA :D
A jak już tu zawitałeś z czego się cieszę , to może coś dodasz też od siebie co ty o tym myślisz?
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1962
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 191 times
Been thanked: 837 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: Neoptolemos »

To jest coś, co mnie najbardziej zastanawia - kim jesteśmy w grze? Rywalizującymi strażakami? Wybieramy, jakie pożary chcemy gasić? Trochę mi to nie bangla.
Też mam taką intuicję, że pomysłu nie ma co wyrzucać, ale tu potrzeba czegoś prostszego. Gaszenie pożarów było już w Dead Men Tell No Tales i przede wszystkim w Ognistym Podmuchu, którego imho można w fajny sposób uprościć do wykreślanki. Na poziom szkolnego konkursu w podstawówce wydaje mi się być git.
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: rastula »

BOLLO pisze: 19 lut 2021, 09:59
Palmer pisze: 19 lut 2021, 08:33
BOLLO pisze: 19 lut 2021, 00:18
Odpada wymóg konkursu to GRA KARCIANA (bez innych elementów). Domyślam się że ma to być tani projekt aby SPożarna mogła takie gry rozdawać na jakichś festynach czy coś takiego....ale to moje przypuszczenia.
To może pójść w stronę gier 18-kartowych.
W stylu Sprawlopolis, Pionierów, ew. tej gry pnp - https://boardgamegeek.com/image/2382945/micro-rome , może to będą inspiracje.

No i tak ideowo, nie wiem czy gra o straży to mimo wszystko nie powinien być coop.
Też o tym myślałem ale w gry cooperacyjne zagralem w życiu może we 3-4 więc doświadczenie nijakie. Ale tak....gra edukacyjna o straży pożarnej jako coop to coś naprawdę fajnego. Na zasadzie gramy razem przeciwko złym wydarzeniom.


W kategorii kooperacji mamy uznany tytuł "Ognisty Podmuch" - ale to oczywiście nie karcianka.

Rywalizacyjna gra o straży - hmmm - wiedzę dwie możliwości - rywalizacja między zespołami ( są zawody nawet) - choć pewnie największe emocje jednak budzić będzie gaszenie prawdziwych pożarów a nie sport ;)...

Druga opcja to asymetryczna gra żywioły vs straż - to nawet by mogło być OK - jeden gracz to strażacy - drugi ogień, powódź, wichura kot na drzewie..:)


No i nazwa - co prawda numer 998 działa - ale zasadniczo od lat funkcjonuje europejski numer ratunkowy 112 - więc ta nazwa odnosi się do czegoś co może ( choć nie musi ) zniknąć...
Ostatnio zmieniony 19 lut 2021, 10:17 przez rastula, łącznie zmieniany 1 raz.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: Palmer »

Wydaje się, że dałoby się sparafrazować i ubrać w klimat gry o straży Zaginioną Ekspedycję - https://boardgamegeek.com/boardgame/216 ... expedition

Można zerknąć na Flash Point pod kątem napędzania przeciwności przez Grę.

Sprawlopolis, w którym nie grało by się o spełnienie celów punktowych, a o zakrywanie pożaru (jakiś mechanizm otaczania odpowiednimi obszarami) mógłby się sprawdzić jako gra o straży gaszącej pożary lasów (co prawda to raczej motyw pod straż USA?Kanady a nie polską). Wtedy na drugiej stronie zamiast celów były by postacie/sprzęt z jakimiś pojedynczymi skilami.

Powyższe jest tylko rzucaniem pomysłami, nie wiem czy słusznymi, ale w procesie projektowym burza mózgów to podstawa.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: rastula »

BOLLO pisze: 19 lut 2021, 10:12
rastula pisze: 19 lut 2021, 10:10 to juz popraw to KA(R)CIANA :D
A jak już tu zawitałeś z czego się cieszę , to może coś dodasz też od siebie co ty o tym myślisz?
Czy będą strażacy LGBT ? ;-D
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: BOLLO »

Neoptolemos pisze: 19 lut 2021, 10:13 To jest coś, co mnie najbardziej zastanawia - kim jesteśmy w grze? Rywalizującymi strażakami? Wybieramy, jakie pożary chcemy gasić? Trochę mi to nie bangla.
Też mam taką intuicję, że pomysłu nie ma co wyrzucać, ale tu potrzeba czegoś prostszego. Gaszenie pożarów było już w Dead Men Tell No Tales i przede wszystkim w Ognistym Podmuchu, którego imho można w fajny sposób uprościć do wykreślanki. Na poziom szkolnego konkursu w podstawówce wydaje mi się być git.
Jak wspomniał Rastula miała to być rywalizacja właśnie 2 zastępów. Oczywiście przy prawdziwych akcjach raczej nie ma mowy o rywalizacji (ejjjj to moja woda nie używaj jej) ale tu w grze chciałem coś takiego zrobić. Chociaż gra kooperacyjna jak najbardziej do mnie przemawia. Ognistego Podmuch nie znam ale się zainteresuję.
rastula pisze: 19 lut 2021, 10:15 Druga opcja to asymetryczna gra żywioły vs straż - to nawet by mogło być OK - jeden gracz to strażacy - drugi ogień, powódź, wichura kot na drzewie..
Obawiam się że każdy będzie chciałby być Strażakiem a nie tym złym od czarnej roboty 8)
rastula pisze: 19 lut 2021, 10:15 No i nazwa - co prawda numer 998 działa - ale zasadniczo od lat funkcjonuje europejski numer ratunkowy 112 - więc ta nazwa odnosi się do czegoś co może ( choć nie musi ) zniknąć...
Tak nazwa jest od taka wymyślona w 5 min i nie jest ostateczna. Nawet sprawdziłem wcześniej czy ten nr działa i jeszcze faktycznie działa. Prawdobodobnie i ona zostanie zmieniona.
Palmer pisze: 19 lut 2021, 10:17 Powyższe jest tylko rzucaniem pomysłami, nie wiem czy słusznymi, ale w procesie projektowym burza mózgów to podstawa.
masz 100% co kilka głów to nie jednak. A jak widać z powyższym sporo waszych cennych uwag już wcześniej w mojej głowie siedziało i je potwierdziliście widząc tak naprawdę samą wydmuszkę a to już coś i widać idziemy w dobrym kierunku.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2022, 12:28 przez BOLLO, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Na Ratunek 998 - Gra Karciana o Straży Pożarnej

Post autor: BOLLO »

Grzesław90 pisał mi na PW w sprawie prototypu i zdziwił się że gra jest za trudna dla 4-8 klasisty. Przypomnie może że piszemy o wieku 10-16lat. Wydaje mi się że organizatorowi nie chodziło o stworzeniu karcianego Piotrusia Pana? Czy nie sądzicie jednak że jak dwóch 15 usiądzie sobie do stołu to nie będą chcieli wykładać kart z kolorami lub cyferkami żeby zbierać wydarzenia? Wezmą Terror of London, Aeons End czy MTG...Ja wiem że może zbyt ambitnie podchodzę do tematu i zaraz chciałbym zrobić grę która zrzuci z pierwszego miejsca Gloomhaven (od taka męska zuchwałość :mrgreen: ) ale idąc za przykładem Michała Oracza chciałbym stworzyć coś w co sam chętnie chciałbym zagrać.
Problem u mnie również polega na tym że mimo tego iż nie chcę się wzorowac na jakiejś konkretniej grze to gdzieś tam w podświadomości mózg podpowiada....kopiuj pozmieniaj i wydaj.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Kaciana o Straży Pożarnej

Post autor: rastula »

BOLLO pisze: 19 lut 2021, 10:49
rastula pisze: 19 lut 2021, 10:15 Druga opcja to asymetryczna gra żywioły vs straż - to nawet by mogło być OK - jeden gracz to strażacy - drugi ogień, powódź, wichura kot na drzewie..
Obawiam się że każdy będzie chciałby być Strażakiem a nie tym złym od czarnej roboty 8)
tak? To kto gra tymi wszystkimi Niemcami w grach wojennych czy Imperium w Star Wars?
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Na Ratunek 998 - Gra Karciana o Straży Pożarnej

Post autor: Palmer »

Warto też spojrzeć na BGG na geeklisty konkursów 9cards pnp czy 18cards pnp, może i nawet 54cards, nie tyle żeby robić kopie, ale żeby zobaczyć jak z innej strony można spojrzeć na karty.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9425
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 503 times
Been thanked: 1441 times
Kontakt:

Re: Na Ratunek 998 - Gra Karciana o Straży Pożarnej

Post autor: MichalStajszczak »

rastula pisze: 19 lut 2021, 10:19 Czy będą strażacy LGBT ? ;-D
rastula pisze: 19 lut 2021, 13:24
BOLLO pisze: 19 lut 2021, 10:49
rastula pisze: 19 lut 2021, 10:15 Druga opcja to asymetryczna gra żywioły vs straż - to nawet by mogło być OK - jeden gracz to strażacy - drugi ogień, powódź, wichura kot na drzewie..
Obawiam się że każdy będzie chciałby być Strażakiem a nie tym złym od czarnej roboty 8)
tak? To kto gra tymi wszystkimi Niemcami w grach wojennych czy Imperium w Star Wars?
To może wprowadzić podpalacza LGBT? :D
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Na Ratunek 998 - Gra Karciana o Straży Pożarnej

Post autor: BOLLO »

Palmer pisze: 19 lut 2021, 13:30 Warto też spojrzeć na BGG na geeklisty konkursów 9cards pnp czy 18cards pnp, może i nawet 54cards, nie tyle żeby robić kopie, ale żeby zobaczyć jak z innej strony można spojrzeć na karty.
Podeślesz linka z BGG nie bardzo ogarniam tam wyszukiwania.
MichalStajszczak pisze: 19 lut 2021, 13:53 To może wprowadzić podpalacza LGBT?
Bardzo życiowe ale obawiam się że to nie przejdzie :-)

Muszę dzisiejszą burze mózgów przegryźć , przeanalizować i wprowadzić ewentualne zmiany.
ODPOWIEDZ