Bardzo dziękuję za komentarz.
Odpowiadam.
Temat ruszył już jakieś 3 tygodnie temu, albo dalej. Na chwilę obecną stworzenie 1 karty to ok. 1-1,5 godziny, mając już tło. Wymyślenie, znalezienie, wektoryzacja, rozplanowanie grafik, zmiany, zmiany, zmiany itd.
Na chwilę obecną karty już trochę ewoluowały od tej pierwszej wersji, do obecnej, a czasami nadal coś mi się nie podoba i wracam i poprawiam. Brak wcześniejszych komentarzy mógłby sugerować, że wszystko pasuje. A każdy komentarz jest ważny na samym początku.
Nie umiem rysować, dlatego zdecydowałem się na wektory, z którymi jakoś sobie radzę. Mogę dodać jakieś dodatki, żaden problem? Można robić jedną kartę i pięć godzin, tylko czy aby nie zdąży wyjść polska wersja wydana przez jakiegoś wydawcę wcześniej niż skończę ten PnP.
Jako że jestem wzrokowcem wrzuć proszę sugerowaną grafikę, a ja powiem Ci, czy warta skóra za wyprawkę. Znaleźć/zrobić odpowiednie tekstury nie problem (tak mi się wydaje). Oczywiście efekt końcowy jak najbardziej mnie interesuje. Nie będzie i nie ma zgody na popelinę. Pamiętajmy jednak, że nawet jeśli człowieki wydrukują sobie ten PnP to i tak popatrzą na karty raz, czy dwa i będą nimi grać, a nie oglądać wieczorową porą. Ale tak jak napisałem wcześniej - popeliny nie będzie. Zawsze uważałem, że oko też musi być zadowolone.
* Grafika - tematem wyjściowym był styl Vector Landscape - krajobrazy wektorowe -
A właściwie wersja wektorowa z Wiedźmina, nad którą to się zastanawiałem, żeby zaimplementować do ALS.
Czy będą w takim razie tu pasowały tekstury, o których mowa wcześniej? Dyskusję uważam za otwartą.
* Tekst - font jest obecnie takiej wielkości, aby na wszystkich kartach był taki sam, ponieważ jest parę kart, na których jest dużo tekstu. Jest to odwieczny problem wszystkich gier. Jeśli więc tutaj zwiększyłbym tekst na tych kartach to na innych musiałbym drastycznie zmniejszyć - a tego właśnie chciałem uniknąć. Wydaje mi się jednak, że jest w miarę czytelnie. Popatrz na wpis VNZK, gdzie wstawił nagłówki kart. Zobacz, proszę, na długości wpisów na kartach.
* Symbol karty - umieszczony pod wartością bazową nie zajmuje miejsca na tekst w nazwie, czy opisie też karty. Mógłbym go umieścić przed nazwą karty, ale znów - są karty co mają długie nazwy. Co inni myślą o zmianie położenia tego symbolu?
* Wartość karty odwrócona - na udostępnionej wersji PnP wydawcy, tej z takim prostymi grafikami, jest chyba taka wartość dodatkowa, więc skorzystałem. Ktoś tam ją umieścił chyba w jakimś celu. A pamiętajmy, że wersja ta prosta PnP, wyszła później niż podstawka. Potrzeba, nie potrzeba? Czy zasłania ilustrację? A może zmniejszyć? Czy całkowicie odrzucić? Proszę o opinię innych.
Trochę się rozpisałem.
Jeszcze raz dziękuję za komentarz.
I proszę pamiętać, że im dalej w las, tym więcej będzie do poprawy, aby była zachowana spójność wszystkich kart. No ale to chyba wszyscy wiedzą.