Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: lukkk »

Hej,

Szukam osób, które lubią grę Wampir od legendarnego wydawnictwa Sfera ( oraz Fury of Dracula) i chciałyby hobbystycznie popracować nad stworzeniem nowej edycji.

Oczywiście można powiedzieć: po co tworzyć nową edycję jak można wprowadzić zestaw zasad domowych do gier już istniejących. Fakt. Jednak chciałbym to zrobić dla samej radości procesu stworzenia czegoś nowego. Zresztą uważam, że ta gra na to zasługuje. Tak, wiem, że istnieje Fury of Dracula ( i to na dodatek aż 4 części) :)

Sam projekt nie byłby jakoś szczególnie oryginalny ale nie chciał bym się silić na oryginalność. W grach takich jak Wampir najważniejszy był zawsze klimat. Ten klimat chciałbym zachować a rozbudować grę o te elementy w których według mnie ona kuleje ( nudny początek, czasami zbyt długa rozgrywka, niekiedy postacie nie mają za dużo do roboty, itp.).

Co chciałbym zrobić:
1. Zupełnie nowe zasady - dostosowanie gry do bardziej współczesnych planszówek
2. Nową mapę - stara była fajna ale miejscami traciła na czytelności
3. Nowe karty
4. Z czasem nawet figurki - nie jest ich za wiele, od 1 wampir i 3 łowców.
5. Z jeszcze większym czasem: większą liczbę łowców do wyboru/ losowania. Może nawet kilku wampirów do wyboru ( każdy o innym stylu rozgrywki - agresywny/ partyzancki/ przyczajony).

Szukam ludzi, którzy też chcieliby jak ja, aby powstała nowa edycja. Pomogli by w wymyślaniu zasad, ich testowaniu, robieniu karty, itp. Każda pomoc się przyda :)
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Halloween »

Gralem Duzo w stara edycje.

Jej przewaga nad wersja angielska to byly arty i mapa Polski pod zaborami. Czy masz dostep i mozliwosc uzycia starych artow w bardzo wysokiej rozdzielczosci?

Na pewno hostia bylaby do zmiany bo latwo mozna bylo wampira zablokowac w Zagórzu (trzeba go bylo zabic dwa razy ale po 1szej smierci ladowal w Zagórzu skąd była jedna droga). Nalezaloby tez dac mozliwosc wampirowi szanse dobierania kart samemu (gdy w angielskiej wersji graja zaawansowani gracze to praktycznie nie dobieraja kart w nocy zeby czegos nie dac wampirowi).
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: lukkk »

Halloween pisze: 24 mar 2021, 15:17 Gralem Duzo w stara edycje.

Jej przewaga nad wersja angielska to byly arty i mapa Polski pod zaborami. Czy masz dostep i mozliwosc uzycia starych artow w bardzo wysokiej rozdzielczosci?

Na pewno hostia bylaby do zmiany bo latwo mozna bylo wampira zablokowac w Zagórzu (trzeba go bylo zabic dwa razy ale po 1szej smierci ladowal w Zagórzu skąd była jedna droga). Nalezaloby tez dac mozliwosc wampirowi szanse dobierania kart samemu (gdy w angielskiej wersji graja zaawansowani gracze to praktycznie nie dobieraja kart w nocy zeby czegos nie dac wampirowi).
Hej,
Twoje uwagi będą dla mnie bardzo cenne. Zwłaszcza, że dużo grałeś.
Mam dostęp do przyzwoitych skanów Wampira, pobranych tutaj z forum. Można zawsze sobie w domu wydrukować do testowania zmian.
Arty fajne były na pudełku, plansza jak na tamte czasy też prezentowała się cudnie. Przesłonka wampira też była mega. Natomiast arty żetonów i kart były raczej słabe. Zwłaszcza pewna niekonsekwencja w prezentowaniu samej postaci wampira ( na okładce gry inna, pionek którym się wamp poruszał też był inny, na kartach wydarzeń przypominał raczej Draculę niż nosferatu). Akurat te elementy fajnie by było zastąpić o coś bardziej klimatycznego.
Chcesz to mogę Tobie przesłać na e-mail to, co mam.

Dobieranie kart poprzez wampira oraz zachęcenie do częstszych ataków na samotnych łowców to moje priorytety. Mam już kilka zasad rozpisanych odnośnie tego.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Halloween »

Jakbysmy (z)robili to bym nie drukowal na cienkim papierze tylko porzadnie trzeba by to bylo wydrukowac zeby juz bylo na lata.

Gra byla bardzo slynna w latach 90tych, dodatkowo sporo forumowiczow gralo w Fury of Dracula. Mysle, ze tu warto burze mozgow robic. Takze pisz konkretnie co chcesz zmienic.
Karte przewoznicy co wampira wrzucali do wody nawet jak nie plynal rzeka :D. Wiele zetonow wampira na planszy bylo zbyt slabych. Brakowalo mi tez kostki/losowosci w walce. No i wieksza ilosc postaci, wampir moze byc jeden wzor bo tak latwiej zbalansowac ale lowcy nie powinni zawsze grac ci sami.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9425
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 503 times
Been thanked: 1441 times
Kontakt:

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: MichalStajszczak »

Trochę na marginesie: zanim jeszcze Sfera wydała Wampira, pomysł na wydanie gry o podobnej tematyce miałem ja wraz z moim ówczesnym wspólnikiem. Nawet zastrzegliśmy w Urzędzie Patentowym znak towarowy, który później odkupiła od nas Sfera.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: lukkk »

Ja myślałem nad nową planszą i jej wydrukiem na macie neoprenowej. Łatwo i szybko to się rozkłada i teraz wiele firm zajmuje się takimi wydrukami.

Figurki rzecz jasna z czasem też by się przydały bo granie na kartonikach w dzisiejszych czasach trochę nie przejdzie ( za dużo na rynku plastiku). Takie figurki można poszukać od innych gier albo zlecić komuś stworzenie. Na szczęście figurki takie nie są duże i nie muszą być specjalnie skomplikowane.

Fajnie by było mieć także nowe grafiki na kartach. Najlepiej takie jak najbardziej spójne z klimatem gry.

Jednak największą wartością dodaną w mojej ocenie były by nowe zasady. Nie trzeba ukrywać, że zarówno Wampir jak i nawet najnowsza odsłona Fury of Dracula są dla większości ludzi mało grywalne. W Draculę gra potrafi się niemiłosiernie dłużyć oraz miewać spore przestoje. Fajnie było by te minusy jakoś załatać aby w Wampirze było to chociaż ciut dynamiczniejsze.

Większa ilość postaci to zdecydowanie. Nie trzeba się trzymać powieści Stockera więc można popuścić wodzę fantazji. Jednak to już na sam koniec, gdy gra będzie zbalansowana i osiągnięty zostanie jej cel główny czyli poprawa grywalności.

Walkę to już totalnie chciałbym zmienić na inną, jednak obecnie szukam inspiracji. Najbardziej podoba mi się ta z Fury of Dracula 3 edycji ale to się jeszcze zobaczy.

Karty łowców i wampira myślę, że napiszę wszystkie od nowa. Chcę aby było w nich mniej losowości a więcej taktycznych aspektów. Blokowanie drogi łowcom, zarażenie danego miasta aby nikt nie mógł do niego wejść przez x tur...może nawet puszczenie jakiegoś z dymem. Wielkie gonitwy oraz wielkie ucieczki - jakby takie możliwości dawały te karty to według mnie było by całkiem fajnie. Pozostałe służą wzmocnieniu walki.

Żetony na planszy powinny bardziej spowalniać/ wykiwać/ utrudnić dogonienie Wampira niż tylko walka ze sługą, walka z kimś innym. Ale z drugiej strony ich przeznaczeniem jest także ułatwienie znalezienia wampa.

Obecnie piszę instrukcję i wymyślam nowe pomysły. Na chwilę obecną mam takie. Z tymże od razu zaznaczam, że są to takie trochę luźne zapiski ( więc mogą być bez ładu i składu ) i czasem staram się przemycić coś z Fury of Dracula więc do pełnego zrozumienia najlepiej ograć dobrze obie gry ;)

Wampir:

• Używanie większości umiejętności/ kart będzie od Wampira wymagało użycia punktów życia. Spowoduje to, że będzie ostrożniej korzystał ze swoich mocy albo zmusi do częstszych ataków na samotnych łowców w celu podreperowania zdrowia. Ewentualnie zmusi do używania umiejętności „pożyw się”, która odzyskuje mu cenne punkty życia ale może spowodować jego wykrycie.
• Umiejętność „pożyw się” będzie prawdopodobnie zagrywana z karty – więc wampir będzie musiał wpierw tą kartę/ te karty dostać. Można też wypróbować wariant w którym umiejętność ta jest stale do wampira przypisana. Po zagraniu wampir traci kolejkę i nie rusza się. Odzyskuje on 2+k6 życia oraz otrzymuje 2 żetony plotek.
• Żetony plotek. Wampir może je uzyskać poprzez używanie swoich umiejętności oraz poprzez działanie łowców. Gdy zbierze ich 6, automatycznie ujawnia swoją pozycję. Wampir w każdym momencie może pozbyć się 2 żetonów plotek – musi na to poświęcić 1 turę ( czyli nie może się jednocześnie ruszyć i użyć tej umiejętności) oraz ujawnić region w którym przebywa ( plansza będzie podzielona na kilka regionów) /// ewentualnie gdyby wybrana została opcja planszy bez podziału na regiony to wampir zaznacza na planszy głównej jedno miasto, oddalone od niego o maksymalnie 2 pola ( może 3).
• Karty Wampira dzielą się na: „zagraj na łowcę” i „zagraj na wampira”.
• Wampir ma także dostęp do żetonów oznaczanych jako pułapki. Są to: „wampirze żony”, „zaraza”, „atak zbójców”, „wilki”, „gęsta mgła”, „sługus”, „nietoperze”, „szczury”, „lustrzane odbicie”, itp.
• Wampir do zwycięstwa potrzebuje zbierania „punktów wpływów”. Może je uzyskać poprzez pokonywanie łowców, zbieranie „wampirzych żon” oraz poprzez upływ czasu.
• Po zabiciu wampira (w walce), automatycznie przenosi się on na Pogórze (może tak zrobić tylko raz na grę). W każdej turze regeneruje on 1k6 + 2 ran aż do pełnego ozdrowienia. Może on w tym czasie zagrywać karty na łowców ale nie może się ruszać ani walczyć. Gdy zregeneruje on wszystkie punkty życia, ponownie może się ruszać/ walczyć, itp. Jeśli któryś z łowców wejdzie na Pogórze i będzie miał przy sobie „kołek” a wampir nadal będzie regenerował życie – łowca automatycznie unicestwia wampira i tym samym łowcy wygrywają.
• Po uzyskaniu konkretnej liczby punktów wpływów, wampir zostaje „wzmocniony”. Losuje on 6 kart wsparcia (z dołu bądź z góry – decyzja gracza) i zachowuje wszystkie przeznaczone dla wampira, odrzucając te, przeznaczone dla łowcy. Dodatkowo wampir losuje kartę „wzmocnienie wampira”. Możliwe, że wampir może być wzmocniony kilka razy na grę – do sprawdzenia. Oczywiście może to zepsuć balans i spowodować, że wampir będzie od teraz polował na łowców a nie oni na niego - ale jakby miało to nastąpić pod koniec gry to mogło by być uznawane za plus - pomogłoby zwalczyć dłużyzny.
• Karty „wzmocnienie wampira” to pasywne umiejętności do korzystania z których nie potrzebuje poświęcania życia ani aktywacji. Wzmacniają Wampira albo w walce albo w czasie reszty jego akcji ( np. Mag – powoduje, że podczas użycia akcji „Rytuał” ciągnie on nie 3 a 6 kart). Wampir uzyskuje je poprzez zyskanie określonej ilości punktów wpływów – je uzyskuje poprzez wygrane z łowcami, upływ czasu oraz zbieranie „wampirzych żon”.
• Gdy wampir jest w dużym mieście, może użyć akcji „Rytuał” ( nazwa robocza). Losuje wtedy 3 karty z dołu talii kart wsparcia. Zachowuje wszystkie przeznaczone dla Wampira a odrzuca te, przypisane dla Łowców. Zyskuje tym samym 4 żetony plotek. Wampir nie może pasować ani pozostać w tym samym mieście w kolejnej kolejce, więc zmniejsza to ryzyko dwóch "rytuałów" pod rząd.


Łowcy:

• Za przegrane walki oraz w wyniku działań wampira, łowcy zyskują punkty „wampirzego oddania”. Dzieje się to podobnie jak w Death May Die. Im więcej oddania, tym silniejszy staje się łowca ( wybiera dodatkowe umiejętności). Lecz gdy jego „wampirze oddanie” osiągnie wartość maksymalną, traci on całe „uzbrojenie” i „karty wsparcia”. Od tej pory traktowany jest on jako „sługa”. Gracz jego kontrolujący nadal normalnie nim steruje. Nic nie zmienia się w jego rozgrywce. Natomiast wampir gdy zagrywa na niego kartę wampira oznaczoną jako „zagraj na łowcę” nie stosuje już części „na każdego” ale część „sługa”. Zazwyczaj ma to o wiele większy wpływ na łowcę, niż gdyby nie był sługą. Przeważnie polega to na: wykonaniu ruchu za łowcę, odrzucenie jego wszystkich przedmiotów, zaniechanie walki z wampirem albo zmuszenie łowcy do walki z innym łowcą.
• Łowcy w dużych miastach mogą pozyskać „uzbrojenie” a w małych „karty wsparcia”. Jeśli w miejscu pobytu jest szpital, to mogą się tam leczyć.
• Karty wsparcia – będąc w małym mieście, łowca może wziąć wierzchnią kartę z góry albo odrzucić wierzchnią kartę ( jeśli np. jest to karta wampira). Nie może wykonać obu tych czynności jednocześnie. Łowca może zaryzykować i zamiast normalnego ciągnięcia karty może skorzystać z zasady „czarny rynek”. Ciągnie wtedy 3 karty spod spodu stosu kart. Zachowuje dla siebie wszystkie karty przypisane do łowców a Wampirowi oddaje wszystkie karty, jakie wylosował przypisane dla niego.
• Łowcy mogą się leczyć tylko w miejscach, gdzie występuje szpital. Mogą skorzystać tam z umiejętności „Leczenie”. Muszą poświęcić wtedy całą turę ( więc jeśli w jednej turze łowca wykonał już ruch, nie może użyć tej umiejętności) i zregenerują 1k6 + 2 życia. W jednym szpitalu można użyć dowolnej liczby „Leczenie” za każdą próbę płacąc jednak 1 turę.
• Łowca, który straci wszystkie punkty życia ( np. w wyniku walki) – przenosi się automatycznie do najbliższego miasta ze szpitalem. W każdej turze rzuca wtedy 2k6 aż do zregenerowania wszystkich punktów życia. Do tego momentu, nie może wykonywać żadnej innej akcji. Po zregenerowaniu pełni zdrowia, może się ponownie ruszać. Oczywiście po przegranej walce łowca zyskuje punkty „wampirzego oddania”.


Walka:
• Przed walką losuje się kartę dnia i nocy. Ogólnie są 3 karty dnia i 3 karty nocy. Tasuje je się i tworzy talię dnia i nocy. Przed walka ciągnie się wierzchnią aby sprawdzić jaka pora nastąpi podczas walki po czym odrzuca się na stos kart odrzuconych. Przed każdą walką dzieje się identycznie aż do wyczerpania kart. Wtedy bierze się wszystkie karty ze stosu odrzuconych, tasuje i ponownie układa talię. Ma to na celu zmniejszenia losowości pory dnia. Dla przykładu gdy odbędą się już dwie walki w dzień, wampir może rozmyślać nad atakiem na łowcę, bowiem szansa na wyciągnięcie karty nocy jest naprawdę duża.

Odnosnie walki na razie tylko tyle. Jak będę na nią miał pomysł to wezmę się za opisywanie.
Jak jakaś wcześniejsza zasada jest niezrozumiała to pisz śmiało. To wszystko jest na razie tylko robocze i na zasadzie "a może to dobry pomysł".
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: lukkk »

MichalStajszczak pisze: 24 mar 2021, 21:08 Trochę na marginesie: zanim jeszcze Sfera wydała Wampira, pomysł na wydanie gry o podobnej tematyce miałem ja wraz z moim ówczesnym wspólnikiem. Nawet zastrzegliśmy w Urzędzie Patentowym znak towarowy, który później odkupiła od nas Sfera.
To kawał historii :) Roku 1993 to ja ni w ząb nie pamiętam bo miałem wtedy dopiero 7 lat. Ale fajnie wiedzieć.
Jakbyś miał jakieś pomysły co do tego remaku to pisz śmiało. Ja nastawiam się wpierw na zrobienie sensownych zasad, poprawienie grywalności i testowanie. A z czasem to może i nowa plansza by się jakaś pojawiła ( bo ta do obecnego Wampira jest fajna ale w moim guście mocno nieczytelna jeśli chodzi o drogi/ koleje).
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Yuri »

Ta gra i afekt jej fanów mocnoooo bazuje na sentymencie. Wiem po sobie 😉 Rozważ kwestie wymiany planszy, bo z nią... no odpada spory % tego sentymentu :)

Mam swój egzemplarz w kolekcji, kompletny oczywiście i służę skanem itd.

P. S. Przemyśl też kwestie retro kartoników postaci. To może być nie słabość, a wlasnie plus. Ekonomiczny i sentymentalny, dla tych co mają już egzemplarz i po prostu go wzbogaca o Twój remake. Spowoduje to zwiększenie puli graczy, bo zmniejszy próg wejścia kosztowy.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: lukkk »

Yuri pisze: 24 mar 2021, 21:48 Ta gra i afekt jej fanów mocnoooo bazuje na sentymencie. Wiem po sobie 😉 Rozważ kwestie wymiany planszy, bo z nią... no odpada spory % tego sentymentu :)

Mam swój egzemplarz w kolekcji, kompletny oczywiście i służę skanem itd.

P. S. Przemyśl też kwestie retro kartoników postaci. To może być nie słabość, a wlasnie plus. Ekonomiczny i sentymentalny, dla tych co mają już egzemplarz i po prostu go wzbogaca o Twój remake. Spowoduje to zwiększenie puli graczy, bo zmniejszy próg wejścia kosztowy.
Żałuję, że nie mam tego sentymentu, ponieważ niestety gra nie trafiła do mnie wtedy, kiedy chciałem ją mieć ( czyli w wieku około 10 czy 11 lat) :(

Według mnie to cała popularność np. takiego Fury of Dracula bazuje na sentymencie i gigantycznym KLIMACIE. Fury ma i figurki i super planszę i piękne karty i wręcz wylewa się z tego tona wampirzego klimatu.....tylko jakoś w toto tak gorzej się już gra ;)

Hmmmm retro kartoniki postaci powiadasz? Może być ciekawie. Warto więc będzie dać wybór dla każdego....czy woli bawić się w koszta jakimi są figurki czy po prostu wydrukuje sobie retro postaci ( ahhh tu sama nazwa brzmi dumnie ) :)
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Yuri »

lukkk pisze: 24 mar 2021, 22:06
Yuri pisze: 24 mar 2021, 21:48 Ta gra i afekt jej fanów mocnoooo bazuje na sentymencie. Wiem po sobie 😉 Rozważ kwestie wymiany planszy, bo z nią... no odpada spory % tego sentymentu :)

Mam swój egzemplarz w kolekcji, kompletny oczywiście i służę skanem itd.

P. S. Przemyśl też kwestie retro kartoników postaci. To może być nie słabość, a wlasnie plus. Ekonomiczny i sentymentalny, dla tych co mają już egzemplarz i po prostu go wzbogaca o Twój remake. Spowoduje to zwiększenie puli graczy, bo zmniejszy próg wejścia kosztowy.
Żałuję, że nie mam tego sentymentu, ponieważ niestety gra nie trafiła do mnie wtedy, kiedy chciałem ją mieć ( czyli w wieku około 10 czy 11 lat) :(

Według mnie to cała popularność np. takiego Fury of Dracula bazuje na sentymencie i gigantycznym KLIMACIE. Fury ma i figurki i super planszę i piękne karty i wręcz wylewa się z tego tona wampirzego klimatu.....tylko jakoś w toto tak gorzej się już gra ;)

Hmmmm retro kartoniki postaci powiadasz? Może być ciekawie. Warto więc będzie dać wybór dla każdego....czy woli bawić się w koszta jakimi są figurki czy po prostu wydrukuje sobie retro postaci ( ahhh tu sama nazwa brzmi dumnie ) :)
Warto się nad tym zastanowić. Nie celuj(my) w "Fury of Dracula 3.5", tylko wzbogaćmy "naszą" wersję ( wiem, wiem że piracki reskin) bazując na elementach wzbudzających właśnie sentyment i jednoczesnie wyroźniających Twój projekt z morza pozycji podobnych i mocno podlanych "plastikowym" sosem.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Halloween »

lukkk pisze: 24 mar 2021, 21:19
MichalStajszczak pisze: 24 mar 2021, 21:08 Trochę na marginesie: zanim jeszcze Sfera wydała Wampira, pomysł na wydanie gry o podobnej tematyce miałem ja wraz z moim ówczesnym wspólnikiem. Nawet zastrzegliśmy w Urzędzie Patentowym znak towarowy, który później odkupiła od nas Sfera.
To kawał historii :) Roku 1993 to ja ni w ząb nie pamiętam bo miałem wtedy dopiero 7 lat. Ale fajnie wiedzieć.
?? Pierwsze wspomnienia ludzie mają od około 4 czy 5 roku życia. Nie pamiętasz nic jak byłeś w 1 klasie podstawówki?
Z dedykowanymi figurkami daj sobie spokój, z tym byłoby kupe roboty. Kupisz sobie jakies istniejace figurki.

Feedback po przeczytaniu co na razie opracowałeś:

Wampirze żony konieczna jest inna nazwa, nałożnice czy konkubiny czy cokolwiek innego.

Szpital jest totalnie nierealistyczny bo w kazdej miescinie byl medyk w XIX wieku. Dodawanie kolejnej ikonki przy nazwie miasta tez by nie wygladalo estetycznie - nie chcemy tez chyba zmieniac planszy? Po prostu jednorazowo będzie mozna uleczyc tylko czesc zycia albo nawet nie uleczyc nic mimo próby, moze to zalezec od wielkosci miejscowosci. Leczenie jako akcja z stosunkowo slabym losowym efektem dostepna wszedzie. Mocniejsze leczenie z kart. Jeszcze w XIX wieku wizyta u lekarza czesto przynosila wiecej szkody jak pozytku poza tym caly poscig trwa kilka miesiecy. Im wiecej efektywnego leczenia tym rowniez dluzsza gra - czego chyba chcielibysmy uniknac? Lowca powiniene scigac wampira, nawet ze zlamana reka a nie siedziec w miejscu i sie leczyc czy szukac sobie mocnego ekwipunku.

Ciagniecie kart z dołu przez lowcow raczej nie przejdzie w zadnej formie bo zaawansowani gracze wiedza, ze lepiej nie robic nic niz dac wampirowi karte. Ciagniecie tez wiecej niz 2 kart na raz bedzie powodowalo strategie oparte na millowaniu decka zeby sie dokopac do "combosa" czy najlepszych kart.

Bardzo dobry motyw z pożywianiem się. Trzeba promowac róznymi sposobami zeby gracz bedacy wampirem byl agresywny, a nie uciekal w kolko jak to sie dzieje w Fury of Dracula. Wzmocnienie wampira, oddanie dla wampira oraz rytuał - wszystko pasuje i jest na tak.



Zamiast K6 szedlbym w k20. To i tak bylaby gra dla hardcorowych graczy. A ta kosc daje mnostwo mozliwosci. Jest tez wygodniejsza jak rzut 2k6.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: lukkk »

Jakby co to projekt zmierza powoli ( nawet bardzo ) w mam nadzieję dobrym kierunku.

Jest już nowa plansza, karty wydarzeń, część instrukcji. Czas jeszcze na karty walki ( podejrzewam, że pójdę w walkę zaczerpniętą z Fury of Dracula, chyba, że wpadnę na inny pomysł), żetony pułapek, nowe karty łowców i samego wampira. No i oczywiście ciągłe playtesty.

Znajdzie się może tutaj jakiś grafik, który chciałby trochę "podrasować" zrobione elementy? Niby wszyscy mówią, że nie warto zaczynać jakiejkolwiek gry od grafik lecz od zasad - jednak Wampir jest tą specyficzną grą, gdzie klimat jest na pierwszym miejscu.

Szukam też inspiracji, co można by było ciekawego wymyślić w koncepcji walki. Czy ewentualne "papier, kamień, nożyce" znane z Fury są ok? Czy może warto pokombinować z czymś ciekawszym? Bo osobiście losowe zasady walki z oryginalnego Wampira nie są mi po drodze.

Jak sądzicie, co było największą bolączką oryginalnej gry? Wszystkie sugestie wezmę sobie do serca.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Yuri »

lukkk pisze: 07 kwie 2021, 16:13 Jakby co to projekt zmierza powoli ( nawet bardzo ) w mam nadzieję dobrym kierunku.
...
Będzie można jakoś grać w oparciu o oryginalne elementy ? Czy kompletny druk będzie wymagany ?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: lukkk »

Yuri pisze: 07 kwie 2021, 17:56
lukkk pisze: 07 kwie 2021, 16:13 Jakby co to projekt zmierza powoli ( nawet bardzo ) w mam nadzieję dobrym kierunku.
...
Będzie można jakoś grać w oparciu o oryginalne elementy ? Czy kompletny druk będzie wymagany ?
Oryginalne elementy jak najbardziej. Trzeba będzie jednak wydrukować karty walki i nowe karty wydarzeń ( bo tamte z oryginalnej gry są dla mnie zbyt losowe).
Reszta czyli plansze, pionki, żetony można będzie użyć oryginalne - ale też docelowo chciałbym zrobić nowe.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Halloween »

lukkk pisze: 07 kwie 2021, 16:13

Szukam też inspiracji, co można by było ciekawego wymyślić w koncepcji walki. Czy ewentualne "papier, kamień, nożyce" znane z Fury są ok? Czy może warto pokombinować z czymś ciekawszym? Bo osobiście losowe zasady walki z oryginalnego Wampira nie są mi po drodze.

Jak sądzicie, co było największą bolączką oryginalnej gry? Wszystkie sugestie wezmę sobie do serca.
:( szkoda jak nie bedzie losowej walki to nie bedzie dla mnie.

Najwieksza bolaczka oryginalu jezeli chodzi o Fury of Dracula to duzo za dlugi czas gry, jezeli chodzi o polskiego wampira to za malo losowosci/niewiadomych w walce. Znalo sie na pamiec tabelke - dawalo sie najpierw cos tam jak probowal ucieczki (bo wiedzial, ze masz kolek) a potem kolek i wampir mial przerabane.
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: alpha »

Halloween pisze: 10 kwie 2021, 09:03 a potem kolek i wampir mial przerabane
Że wampir może mieć przerąbane to jeszcze zrozumiem, ale kołek też? :D
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Aadaan
Posty: 108
Rejestracja: 22 wrz 2018, 09:54
Has thanked: 300 times
Been thanked: 63 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Aadaan »

alpha pisze: 10 kwie 2021, 12:49
Halloween pisze: 10 kwie 2021, 09:03 a potem kolek i wampir mial przerabane
Że wampir może mieć przerąbane to jeszcze zrozumiem, ale kołek też? :D
Kołek miał przerąbane i zaostrzone ;)
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: alpha »

Aadaan pisze: 10 kwie 2021, 16:17 Kołek miał przerąbane i zaostrzone ;)
Spodziewałem się takiej odpowiedzi :)
Dobra koniec offtopu.
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Halloween »

I co wyszlo cos z tego pomyslu?
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: lukkk »

Halloween pisze: 10 sie 2021, 11:55 I co wyszlo cos z tego pomyslu?
Hej,

Mam mapę w kilku projektach. Co prawda robiona amatorsko ale jest. Mam też nowe karty, karty postaci łowców, nowe zasady oraz instrukcję. Można powiedzieć, że jest to wszystko skończone w 80%. Przydał by się ktoś do testowania oraz nakłonienia mnie do skończenia tego wszystkiego ;)
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Yuri »

lukkk pisze: 11 sie 2021, 16:50
Halloween pisze: 10 sie 2021, 11:55 I co wyszlo cos z tego pomyslu?
Hej,

Mam mapę w kilku projektach. Co prawda robiona amatorsko ale jest. Mam też nowe karty, karty postaci łowców, nowe zasady oraz instrukcję. Można powiedzieć, że jest to wszystko skończone w 80%. Przydał by się ktoś do testowania oraz nakłonienia mnie do skończenia tego wszystkiego ;)
Ja mogę potestować z dwoma kumplami chętnie. Jeżeli możesz to "tylko" przygotuj prosze pliki tak, by mój drukarz spokojnie mi wydrukował taki PnP egzemplarz testowy.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: lukkk »

Yuri pisze: 11 sie 2021, 17:28
lukkk pisze: 11 sie 2021, 16:50
Halloween pisze: 10 sie 2021, 11:55 I co wyszlo cos z tego pomyslu?
Hej,

Mam mapę w kilku projektach. Co prawda robiona amatorsko ale jest. Mam też nowe karty, karty postaci łowców, nowe zasady oraz instrukcję. Można powiedzieć, że jest to wszystko skończone w 80%. Przydał by się ktoś do testowania oraz nakłonienia mnie do skończenia tego wszystkiego ;)
Ja mogę potestować z dwoma kumplami chętnie. Jeżeli możesz to "tylko" przygotuj prosze pliki tak, by mój drukarz spokojnie mi wydrukował taki PnP egzemplarz testowy.
Haha niestety trafiłeś na osobę dość mało informatyczną ale postaram się posiedzieć i ogarnąć.
Nie ukrywam, że przydał by się ktoś, kto jest choćby początkującym grafikiem. Bo o ile wymyślanie zasad/ ciągłe ich przerabianie i dostosowanie to coś w czym sobie poradzę, to jednak przyznam się szczerze, że przy robieniu wszystkiego graficznie uczyłem się dosłownie od 0.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Yuri »

lukkk pisze: 11 sie 2021, 18:41 ...Haha niestety trafiłeś na osobę dość mało informatyczną ale postaram się posiedzieć i ogarnąć.
Nie ukrywam, że przydał by się ktoś, kto jest choćby początkującym grafikiem. Bo o ile wymyślanie zasad/ ciągłe ich przerabianie i dostosowanie to coś w czym sobie poradzę, to jednak przyznam się szczerze, że przy robieniu wszystkiego graficznie uczyłem się dosłownie od 0.
Ja jestem kompletnym beztalenciem graficznym niestety. Umiem tylko w Paintcie coś pomaziać, a jak w plastyce narysowałem wazon z gruszką to dostawałem pochwałę za piękny walec. Więc tutaj niestety nie pomogę. Niemniej jak wspomniałem, z przyjemnością potestujemy z kumplami.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: lukkk »

Yuri pisze: 11 sie 2021, 18:49
lukkk pisze: 11 sie 2021, 18:41 ...Haha niestety trafiłeś na osobę dość mało informatyczną ale postaram się posiedzieć i ogarnąć.
Nie ukrywam, że przydał by się ktoś, kto jest choćby początkującym grafikiem. Bo o ile wymyślanie zasad/ ciągłe ich przerabianie i dostosowanie to coś w czym sobie poradzę, to jednak przyznam się szczerze, że przy robieniu wszystkiego graficznie uczyłem się dosłownie od 0.
Ja jestem kompletnym beztalenciem graficznym niestety. Umiem tylko w Paintcie coś pomaziać, a jak w plastyce narysowałem wazon z gruszką to dostawałem pochwałę za piękny walec. Więc tutaj niestety nie pomogę. Niemniej jak wspomniałem, z przyjemnością potestujemy z kumplami.
Ja w paincie akurat nie rysuję, bo gra nazywała by się wtedy "Powrót gimnazjalisty" a nie wampira ;)
Ale przerabiam obrazki, dostosowuje kolory, itp, itd.
Podaj na priv e-mail to Tobie podeślę, bo widzę, że trochę chciałbym jeszcze posiedzieć nad tym projektem. Myślę, że niewiele mu potrzeba do zakończenia.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Wampir (sfera) - zrobimy remake ?

Post autor: Halloween »

lukkk pisze: 11 sie 2021, 18:57
Podaj na priv e-mail to Tobie podeślę, bo widzę, że trochę chciałbym jeszcze posiedzieć nad tym projektem. Myślę, że niewiele mu potrzeba do zakończenia.
Super! Oby tylko system walki Ci wyszedł to powinno być dobrze.
ODPOWIEDZ