Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
opulentus
Posty: 522
Rejestracja: 11 wrz 2016, 15:55
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 94 times
Been thanked: 29 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: opulentus »

staniach21 pisze: 14 maja 2022, 12:29 Ja mam angielską wersje obu gier zakoszulkowaną w GameGenic i wszystko się mieści :D Pisałem to już kilka razy dorzucam w końcu zdjęcie :) Także te wypraski nie są takie złe
Spoiler:
W polskiej wersji wypraski są zupełnie inne.
Polo15
Posty: 121
Rejestracja: 04 maja 2011, 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 46 times
Been thanked: 45 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Polo15 »

wilczelyko pisze: 14 maja 2022, 18:31 I pytania:
1. Jak jest karta 2PZ za Region - uważacie, że w grze czy w posiadanych kartach?
2. 1PZ za 3 Zasoby oraz 3 Regiony (karta frakcji Scytów, strona B) - żeby dostać 1PZ potrzebuję 3 cegieł I 3 regionów czy LUB?
1. Liczysz wszystkie posiadane karty łącznie z historią.
2. Dostajesz 1PZ za każde 3 zasoby oraz 1PZ za każde 3 regiony. Pamiętać trzeba, że każda karta punktuje do maks. 10PZ.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 772
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 671 times
Been thanked: 782 times
Kontakt:

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: anitroche »

wilczelyko pisze: 14 maja 2022, 18:31
Spoiler:

Masz rację, w angielskiej wersji i ta karta Maurjów i ta Egipcjan ma efekt działający w Przesileniu, a nie pasywny
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
wilczelyko
Posty: 174
Rejestracja: 04 cze 2004, 09:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 39 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: wilczelyko »

Po pierwszych dwóch rozgrywkach w polskie wydanie (wcześniej grałem jeszcze online w angielskojęzyczne), bardzo podoba mi się ta gra. Jeden z nielicznych deckbuilderów, który tę mechanikę rzeczywiście stawia w centrum. Jest na prawdę dużo możliwości czyszczenia talii, cały "flow" rozwoju cywilizacji opiera się na szybkim przetasowywaniu talii (i dodawaniu wydarzeń/postaci/odkryć/miejsc kluczowych dla danej cywilizacji) - bardzo ładne połączenie mechaniki z fabułą. Talie są bardzo różnorodne, z ciekawymi pomysłami, choć nie wiem, kiedy zasiądę do niektórych z nich (Arturianie czy Utopijczycy) - mocno zmieniają zasady.
Zalety:
- poważne potraktowanie deckbuildingu - to na prawdę o to chodzi w tej grze;
- asymetryczne talie - bardzo zróżnicowane;
- ładne rysunki na kartach, klarowna (choć bardzo bogata) ikonografia;
Ani wady, ani zalety:
- to jest długa gra - w dwie osoby zajmowała mi ok. 2h bez tłumaczenia zasad;
- nieoczywiste zasady, dużo pojęć do nauczenia - chwilę zajmie zanim wszyscy załapią, jak wygląda flow gry czy czym się różni Zdobycie karty od jej Podporządkowania - dobrze, że w obu pudełkach są te same instrukcje, można się dzielić słowniczkiem;
- pudełko polskiego wydania - w cienkich i dopasowanych koszulkach wszystko się mieści, choć chciałoby się móc jednak przełożyć oba zestawy do jednego pudełka, a za niskie;
Wady:
- downtime jest znaczący (choć pewnie spada z doświadczeniem), ale na cztery osoby (online) męczyliśmy się, za długo się czekało na turę - to jest gra na dwie, trzy osoby;
- żetony zasobów są jakieś takie niepasujące do reszty - wyglądają cyberpunkowo, a nie antycznie;
- w polskim wydaniu jest kilka błędów (oprócz powtórzonej karty Wikingów, naliczyłem już siedem kart ze zamienionym słówkiem kluczowym (zamiast "Przesilenie:" jest "Pasywna:") - zobaczymy, co zrobi wydawca, ale zdecydowanie nie dyskwalifikuje to gry;
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 772
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 671 times
Been thanked: 782 times
Kontakt:

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: anitroche »

wilczelyko pisze: 15 maja 2022, 12:42 - w polskim wydaniu jest kilka błędów (oprócz powtórzonej karty Wikingów, naliczyłem już siedem kart z zamienionym słówkiem kluczowym (zamiast "Przesilenie:" jest "Pasywna:") - zobaczymy, co zrobi wydawca, ale zdecydowanie nie dyskwalifikuje to gry;
:o

Zgłosiłeś wydawcy? Trochę z ich wypowiedzi wynikało, że dodrukują karty po poprawkach i dorzuca do pudełek i wyślą tym, co już kupili, ale kurczę, jak wychodzi, że aż tyle kart ma błędy to jestem ciekawa, czy nie załatwią tego jak w oryginalnej wersji, czyli errata do wydrukowania samemu. Trzymam kciuki, żeby jednak udało im się wymienić karty z błędami.

Tak btw to ja wiem, że wiele osób wiesza psy na wydawcach za robienie błędów, bo każdy chciałby po wydaniu kasy mieć produkt bez błędów, ale jednak fajnie, że niektóre polskie wydawnictwa starają się stanąć na wysokości zadania i nie zakańczać tematu właśnie tylko erratą w pdf do wydrukowania. Jak mówiłam, trzymam kciuki za Lucrum :).
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
wilczelyko
Posty: 174
Rejestracja: 04 cze 2004, 09:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 39 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: wilczelyko »

anitroche pisze: 15 maja 2022, 12:49
wilczelyko pisze: 15 maja 2022, 12:42 - w polskim wydaniu jest kilka błędów (oprócz powtórzonej karty Wikingów, naliczyłem już siedem kart z zamienionym słówkiem kluczowym (zamiast "Przesilenie:" jest "Pasywna:") - zobaczymy, co zrobi wydawca, ale zdecydowanie nie dyskwalifikuje to gry;
Zgłosiłeś wydawcy?
Yep, na facebooku. Zobaczymy, co powiedzą.
Awatar użytkownika
czarny kapelusz
Posty: 166
Rejestracja: 20 wrz 2017, 23:19
Has thanked: 70 times
Been thanked: 74 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: czarny kapelusz »

wilczelyko a byłbyś tak uprzejmy i podał które karty wyłapałeś?
A co do samej gry to ja jestem po wstępnej zapoznawczej partyjce na dwie ręce. Jak na razie to jestem zauroczony. Wszystkie plusy z posta wyżej widzę i ja.
A co do takiej przedsprzedaży to ja się cieszę że już mogę się grą cieszyć. Czekam jak wszyscy na brakującą kartę. Pasywna na przesilenie tymczasowo wyedytuję na kartach a gra wydaje się być tym czego szukałem od jakiegoś już czasu 😎
Awatar użytkownika
wilczelyko
Posty: 174
Rejestracja: 04 cze 2004, 09:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 39 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: wilczelyko »

Dr. Nikczemniuk pisze: 15 maja 2022, 14:26 Dzięki ci bardzo, ale szkoda, że nie zrobiło tego Lucrum. W końcu ktoś się tu od nich udziela prawda?
Jest post oficjalny na ich fb. Nie uważam, że mają obowiązek na tym czy innym forum informować - wystarczy ich oficjalny profil czy strona.
Dr. Nikczemniuk pisze: 15 maja 2022, 14:26 Sorry ale w Dominionie też setki kart, jakieś błędy?
W Dominionie jest mnóstwo kart, ale w w wielu kopiach. Jedno pudło Dominiona to mniej więcej jedna talia w Imperium, a tych jest 16. Błędy się zdarzają - pytanie, co wydawca z tym zrobi.
Dr. Nikczemniuk pisze: 15 maja 2022, 14:26 I tak jak byłem przeciwnikiem akcji przedsprzedaży ala Portal i teraz Lucrum, tak teraz się z tego mega cieszę bo puki co kasa zaoszczędzona.
Mimo wszystko chcę docenić pracę jaką włożyły osoby które "zaryzykowały" zakup a teraz przestudiowały karty i wyłapują błędy, niestety ze strony wydawnictwa tu na forum zero odzewu a jak widać wolontariat działa...
Spokojnie. Wydawca zareagował szybko na pierwszy błąd. Teraz jest weekend, nie pracują i słusznie, zobaczymy, co dadzą znać w tygodniu. Znalezione błędy nie uniemożliwiają grania i dotyczą niewielkiego procenta kart. To bardzo dobra gra jest i świetnie, że wyszła po polsku, nie ma co się nakręcać.
Awatar użytkownika
wilczelyko
Posty: 174
Rejestracja: 04 cze 2004, 09:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 39 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: wilczelyko »

czarny kapelusz pisze: 15 maja 2022, 15:13 wilczelyko a byłbyś tak uprzejmy i podał które karty wyłapałeś?
Pataliputra (Maurjowie, 2MAU11/24), Obelisk (Egipcjanie, 2EGI5/23), Minojczycy: 1MIN1A (karta frakcji), 2MIN6, 2MIN13, 2MIN16, Utopijczycy: 2UTO5.
Do tego mam wątpliowść, czy to błąd czy byli jakoś zmuszeni skrócić tekst z jakiejś przyczyny: u Macedończyków na karcie Falanga (1MAC17) brakuje dość istotnej informacji, że należy normalnie wydać akcję, oprócz zaznaczenia, a która jest w oryginalnym wydaniu: "Exhaust: play a Region from your discard pile (spending an action as normal)."
Awatar użytkownika
wilczelyko
Posty: 174
Rejestracja: 04 cze 2004, 09:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 39 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: wilczelyko »

Kolejny błąd w Legendach. Na karcie frakcyjnej Qin 2QIN1A/B nagroda punktowa jest taka sama (1PZ za każdą "stałą" kartę), a powinny być różne (1PZ na stronie A, 2PZ na stronie B).
staniach21
Posty: 547
Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 209 times
Been thanked: 166 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: staniach21 »

Na obronę polskiego wydawnictwa to angielska wersja też ma z 9-10 błędów na kartach. Właśnie tego zazdrościłem rodzimej wersji, ze poprawią wszystkie błędy jednak widzę, że w tak dużej karciance 500 kart ciężko jest ich nie popełnić także koniec końców dobrze zrobiłem biorąc od razu. Fakt, że angielska mniej wpływała na gameplay jakieś literówki/ brak ikony 1VP / jakaś karta dająca zamiast 2 surowce powinna dawać 3 oraz zamienione gdzieś cegły z populacją albo puntkami. Zamiana zdolniości dwóch kart wydaję się mimo wszystko grubszym błędem, ale nie ma na świecie w pełni poprawnej wersji tej gry, więc nie macie co się irytować co więcej Osprey nawet nie podmieni mi tych kart kazało wydrukować PDF z erratą :P
sebaran666
Posty: 1
Rejestracja: 26 kwie 2020, 13:30
Been thanked: 1 time

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: sebaran666 »

Polo15 pisze: 13 maja 2022, 09:47 Sprawdziłem wszystkie karty i jak wyżej zdublowana karta nr 6 w talii Wikingów oraz brak karty nr 7.
Polecam sprawdzić pozostałe talie, bo u mnie karty o numerach 1CYW13/15, 1CYW14/15, 1CYW15/15 także były zdublowane.
To te 3 karty moje są, bo mi tych brakuje. Mają mi dosłać.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

No dobra wiadomo jak jest...
ale moglibyście coś napisać o wrażeniach z gry. Jest sens zagrać w pełnym składzie? Ja wiem, że czas może zabić, ale mimo wszystko interesuje mnie sama rozgrywka, czy jest przyjemna i czy to gra typu każdy sobie rzepkę skrobie i czy muszę robić analizę tego co każdy ma na swoim poletku, jest tu w ogóle opcja podbierania/niszczenia komuś kart?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4654
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1036 times
Been thanked: 1957 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: warlock »

Dr. Nikczemniuk pisze: 17 maja 2022, 13:30 ale moglibyście coś napisać o wrażeniach z gry.
Po czterech patiach w oryginał (Antyk) gra skończyła u mnie na 6/10. Znakomita koncepcja, piękne wykonanie, ALE:
- masa upierdliwej żetoniady i przerzucania kart/żetonów z miejsca na miejsce
- paradoksalnie mimo ogromnej różnorodności frakcji efekty kart są do siebie dość podobne i po 2 partiach człowiek stwierdza, że w gruncie rzeczy mieli wciąż to samo
- praktycznie zerowa interakcja (w obrębie tych cywilizacji, którymi graliśmy)
- bardzo długa (bliżej 2 godzin na 2 graczy, to za długo jak na deckbuildera)
- tury są długie i męczące dla drugiej strony 😉

OGROMNIE chciałem to pokochać, bo kocham asymetrię, kocham deckbuildery i kocham gry cywilizacyjne, ale czegoś mi tu zabrakło. Gdzieś tu jest zakopana rewelacyjna gra, ale trzeba by to było jeszcze developować i szlifować. Straszna szkoda, dałem Imperium cztery szanse i niestety "nie dowiozło" 😉.

Co do partii 3-4 osobowych, musiałbyś mi dopłacić, żebym usiadł do tej gry w składzie większym, niż 1v1.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2022, 15:12 przez warlock, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 772
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 671 times
Been thanked: 782 times
Kontakt:

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: anitroche »

Dr. Nikczemniuk pisze: 17 maja 2022, 13:30 No dobra wiadomo jak jest...
ale moglibyście coś napisać o wrażeniach z gry. Jest sens zagrać w pełnym składzie? Ja wiem, że czas może zabić, ale mimo wszystko interesuje mnie sama rozgrywka, czy jest przyjemna i czy to gra typu każdy sobie rzepkę skrobie i czy muszę robić analizę tego co każdy ma na swoim poletku, jest tu w ogóle opcja podbierania/niszczenia komuś kart?
Raczej każdy sobie rzepkę skrobie, póki co jedyna frakcja, która jest nastawiona najbardziej (ale wciąż to chyba tyko dwie karty?) od samego początku na podbieranie czegoś innym graczom (tutaj akurat żetonów) jest frakcja Wikingów z pudełka Antyk. Jak ktoś lubi negatywną interakcję, to wydaje mi się, że grając nią najłatwiej zbudować sobie talię, gdzie będzie kilka kart zabierających surowce/dorzucających karty Unrest do talii przeciwników/każąca im odrzucać na discard zagrane już karty. Ale wciąż ta gra ma bardzo małą negatywna interakcję (jedynie kilka kart z negatywną interakcją, która i tak nikomu gry specjalnie nie popsuje, bo uprzykrzają życie innym graczom w bardzo niewielkim stopniu oraz poprzez ewentualne odrzucanie ze wspólnego rynku kart, które mogą się przydać innemu graczowi, ale tutaj za to trzeba mocno grać pamięciowo i zapamiętywać, co kto ma w talii i tak przez ponad 2 h gry ;), ja takich zasobów mózgowych niestety nie mam).

Imperium pod względami odczuć z rozgrywki kojarzy mi się mocno z Paladynami Zachodniego Królestwa, gdzie niby jest interakcja w zdobywaniu kart mieszczan/barbarzyńców, zajmowaniu akcji na kartach królewskich łask, wysyłaniu misji oraz budowaniu koszarów, wybieraniu kart karczmy czy wywoływaniu inkwizycji. Wydaje się sporo miejsc, gdzie jest interakcja, ale jednak gra to raczej pasjans solo, bo nawet, jak będziemy chcieli zrobić coś negatywnego innemu graczowi, to będzie to tak mało szkodzące, że raczej przeciwnik i tak sobie nic wielkiego z tej negatywnej interakcji nie zrobi. No i w Imperium mam podobne odczucie - niby są karty z negatywną interakcją, ale jakoś nie zauważyłam, żeby one kiedykolwiek komuś popsuły plan na rundę, ewentualnie przeciwnik będzie miał jedną rundę lekko mniej optymalną.

Co do asymetrii frakcji, to nie jest to poziom asymetrii jak np. w Root. Tutaj wydaje mi się, że asymetria po prostu pomaga nam poznać grę z każdej strony (trochę jak kampania solo do Muru Hadriana, która narzuca, w którą strategię trzeba pójść w danej rozgrywce), bo każda frakcja ma tak zbudowany początkowy deck, że lekko on kieruje nas na daną strategię i tak np. Wikingami jak wspomniałam łatwiej zrobimy deck, w którym pozyskiwać zasoby będziemy żerując na innych graczach niż samemu nagle osiadając na zdobytych kartach terenów i kręceniu z nich silniczka pozyskiwania zasobów, Atlantydami za to na odwrót, tutaj raczej skupimy się na zdobywaniu kart stałej rozbudowy tableau, żeby móc je zatopić i zdobyć za nie punkty na koniec, Arturianie z tego co pamiętam to frakcja mega nastawiona na pozbywanie się swoich kart i przechodzenie swojego decku jak najszybciej itd. Sedno gry i tego co będziemy w naszych turach robić, jednak przy graniu każdą frakcją jest bardzo podobne, a co więcej zgadzam się z warlockiem, co do opatrzenia się kart i odczucia, że cały czas robimy to samo. Mi np. bardzo szybko opatrzyły się karty rynku wspólnego i tutaj sytuację uratowało dokupienie drugiego pudełka z serii - mi to wystarczyło, żeby odświeżyć grę, ale wielu osobom może to nie wystarczyć.

Ale... pomimo tego co napisałam powyżej Imperium ciągle jest u mnie w topce gier, w które najchętniej zagram (od października 2021). Ciągle bawi mnie poznawanie kolejnych frakcji (mając oba pudełka mam 16 frakcji, z czego każdą zagram na pewno co najmniej 2 razy, co już daje mi 32 rozgrywki), bo jakoś tak fajnie łechce mój mózg świadomość, że odkryłam, jak fajnie rozkręcić silniczek danej cywilizacji.

Grałam póki co solo (najczęściej) i na dwóch graczy i jakoś nie widzę rozrywki na 3, czy 4 graczy, bo oczekiwanie na moją turę by mnie chyba zabiło :D. Ale ja też Terraformacji Marsa np. nie zdzierżę na 4 graczy z draftem albo wspomnianych już Paladynów, a wiem, że niektórym osobom to nie przeszkadza ;).
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zbaviec
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2020, 07:40
Has thanked: 39 times
Been thanked: 21 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Zbaviec »

Póki co gra Rzymianami przeciwko Macedończykom, w sumie 4 rozgrywki z wynikiem 4 do 0 dla automy. Wciąż jednak sprawia przyjemność, odkrywam jak zagrać coś bardziej optymalnie, dostrzegam błędy jaki robiłem wcześniej i nie tylko błędy w mojej rozgrywce, ale również w interpretacji zasad. Machania żetonami fakt jest sporo. Ja bym grę określił jako deck building ekonomiczny. Zdobywasz i zagrywasz tereny, możesz uzyskać z nich zasoby. Na terenach tych możesz mieć garnizony, które zmniejszają nam ilość kart w tali przez co szybciej mielimy takie. Kiedy nacja staje się imperium za zasoby wykupuje się kolejne udoskonalenia. Na pewno sporo jest do ogarnięcia, ale jak już silniczek zaskoczy to jest fajnie.
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1193
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 259 times
Been thanked: 295 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: siepu »

Dr. Nikczemniuk pisze: 17 maja 2022, 13:30 No dobra wiadomo jak jest...
ale moglibyście coś napisać o wrażeniach z gry. Jest sens zagrać w pełnym składzie? Ja wiem, że czas może zabić, ale mimo wszystko interesuje mnie sama rozgrywka, czy jest przyjemna i czy to gra typu każdy sobie rzepkę skrobie i czy muszę robić analizę tego co każdy ma na swoim poletku, jest tu w ogóle opcja podbierania/niszczenia komuś kart?
Gra na 4 to samobójstwo, zwłaszcza jeśli ludzie nie znają gry i swoich talii. Interakcja jest niewielka, rośnie wraz z ograniem. Ciężko mi powiedzieć coś więcej, bo nie grałem w nic podobnego (niby jacyś Osadnicy, ale jednak odczucia z rozgrywki miałem kompletnie inne). Jeśli macie stałą ekipę lubiącą gry cywilizacyjne (ja akurat tutaj budowanie swojego imperium czuję bardzo mocno), to moim zdaniem warto spróbować.
kuba32
Posty: 328
Rejestracja: 23 sie 2021, 17:01
Has thanked: 219 times
Been thanked: 192 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: kuba32 »

Zagrałem solo, moja pierwsza rozgrywka - Rzymianie vs Persowie.

Przegrałem z powodu wyczerpania się talii buntu. Rozgrywka była szybka - 3 rundy. W mojej talii miałem tylko jedną kartę buntu, dwóch się pozbyłem. Za to wirtualny przeciwnik zbierał je jak grzyby po deszczu, co spowodowało moją przegraną. Kompletnie nie rozumiem tego systemu, według mnie nie miałem najmniejszych szans temu zapobiec, żadna z kart automy dla Persów w fazie barbarzyńców nie odrzuca kart buntu, a więc jak nie przegrać, gdy automa zgarnia karty z rynku razem z kartami buntu?

Po prostu mój pech, czy też ktoś natrafił na taki przypadek? A może coś źle gram? :?
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1193
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 259 times
Been thanked: 295 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: siepu »

kuba32 pisze: 17 maja 2022, 21:09 Zagrałem solo, moja pierwsza rozgrywka - Rzymianie vs Persowie.

Przegrałem z powodu wyczerpania się talii buntu. Rozgrywka była szybka - 3 rundy. W mojej talii miałem tylko jedną kartę buntu, dwóch się pozbyłem. Za to wirtualny przeciwnik zbierał je jak grzyby po deszczu, co spowodowało moją przegraną. Kompletnie nie rozumiem tego systemu, według mnie nie miałem najmniejszych szans temu zapobiec, żadna z kart automy dla Persów w fazie barbarzyńców nie odrzuca kart buntu, a więc jak nie przegrać, gdy automa zgarnia karty z rynku razem z kartami buntu?

Po prostu mój pech, czy też ktoś natrafił na taki przypadek? A może coś źle gram? :?
Na pewno źle grasz, automa na początku nie jest intuicyjna jeśli chodzi o to, gdzie przy jakiej okazji wędrują karty.
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 162
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 141 times
Been thanked: 82 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Mrukar »

W instrukcji jest napisane, że karty buntu zgarniane przez automę wracają na stos buntu, więc popełniłeś błąd.
Majzownik
Posty: 162
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 29 times
Been thanked: 64 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Majzownik »

Mrukar pisze: 17 maja 2022, 21:17 W instrukcji jest napisane, że karty buntu zgarniane przez automę wracają na stos buntu, więc popełniłeś błąd.
Nie wiem co napisali w polskiej instrukcji, ale w angielskiej erracie (bo w instrukcji zapomnieli) stoi, że "zgarnięte" karty buntu trafiają na wierzch talii bota, a dopiero po zagraniu (odwróceniu pod cyferką) wracają na stos.
kuba32
Posty: 328
Rejestracja: 23 sie 2021, 17:01
Has thanked: 219 times
Been thanked: 192 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: kuba32 »

Majzownik pisze: 18 maja 2022, 00:14
Mrukar pisze: 17 maja 2022, 21:17 W instrukcji jest napisane, że karty buntu zgarniane przez automę wracają na stos buntu, więc popełniłeś błąd.
Nie wiem co napisali w polskiej instrukcji, ale w angielskiej erracie (bo w instrukcji zapomnieli) stoi, że "zgarnięte" karty buntu trafiają na wierzch talii bota, a dopiero po zagraniu (odwróceniu pod cyferką) wracają na stos.
Tak, w polskiej instrukcji jest ok, dzięki wszystkim za uświadomienie błędu :) Jeden akapit, a przesądził o całej rozgrywce i odbiorze gry, szkoda, że w tabelkach automy nie zostało to uwzględnione.
Awatar użytkownika
czarny kapelusz
Posty: 166
Rejestracja: 20 wrz 2017, 23:19
Has thanked: 70 times
Been thanked: 74 times

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: czarny kapelusz »

Właśnie skończyłem partyjkę solo więc się krótko wypowiem.
Świetnie to śmiga przeciwko automie. Tura bota idzie bardzo sprawnie. Mielenie swojej talii daje sporo satysfakcji. Przyznać trzeba rację głosom mówiącym, że sporo tu obsługi gry, przekładania kart i żetonów. Na razie jednak mnie to nie nuży a daje poczucie zadowolenia z obcowania z grą. Cieszy też to, że straszne bęcki dostałem. Granie tak sobie nie wiedząc co jest najlepsze sprawiło, że o wygranej mogłem sobie pomarzyć, co jest na plus. Aby wygrać trzeba grę opanować. Widzę duże pole do popisu. Sporo eksploracji gry przede mną. Jestem naprawdę zauroczony :)
Awatar użytkownika
SoloGram
Posty: 89
Rejestracja: 28 kwie 2021, 11:27
Has thanked: 46 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: SoloGram »

Jakby ktoś miał ochotę zobaczyć Macedończyków w starciu z Persami w wariancie solo, zapraszam na pełną rozgrywkę solo.
Zapraszam na rozgrywki w gry planszowe solo:
SoloGram na YouTube
SoloGram na Facebook
SoloGram
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2268
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 396 times
Been thanked: 1045 times
Kontakt:

Re: Imperium: Classics oraz Legends (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Leviathan »

Na Wojennik TV jest dostępne rozpudełkowanie Antyku:

Ostatnio zmieniony 08 lut 2023, 13:55 przez Leviathan, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ