Jekyll vs. Hyde (Geonil)
: 10 kwie 2021, 14:27
Link do BGG
Fajna, szybka, triktejkingowa karcianka. Na dwie osoby, 3 rundy, 10 lew do wzięcia w każdej rundzie. Klimatyczne grafiki. Oczywiście, solidna metalowa gadżeciarska dwulicowa figurka, aby nadążyć za trendami.
Ciekawe:
- 'asymetryczne' cele - zły Hyde by wygrać grę musi zdobyć w grze 10 punktów, a jego punkty na koniec rundy to bezwzględna różnica w liczbie zebranych lew obu graczy, więc albo chce mocno przegrać i zebrać jak najmniej lew, albo mocno wygrać (czasem na początku ciężko wyczuć, w którym kierunku dąży). Dla Jekylla najlepszy rozkład lew na koniec rundy to 5:5 (zero punktów dla Hyde'a),
- atu - priorytety kolorów (są 3) nadawane są w kolejności ich zagrywania w rundzie (najsłabszy kolor to ten wyłożony jako pierwszy, itd.)
- eliksiry, taki uniwersalny 4 kolor, odpalają specjalne zdolności kolorów (zależne od tego, jaki kolor rzuci drugi gracz) - albo ukradzenie zebranej wcześniej lewy przeciwnikowi, albo wymiana 2 kart z przeciwnikiem, albo reset kolorów atu,
- na początku każdej rundy obligatoryjna wymiana z przeciwnikiem 1, 2 i 3 kart (zależne od rundy),
- 5 losowych kart jest wywalanych z gry na początku każdej rundy, aby trochę zmniejszyć przewidywalność.
Można od kilku dni pograć na BGA.
Fajna, szybka, triktejkingowa karcianka. Na dwie osoby, 3 rundy, 10 lew do wzięcia w każdej rundzie. Klimatyczne grafiki. Oczywiście, solidna metalowa gadżeciarska dwulicowa figurka, aby nadążyć za trendami.
Ciekawe:
- 'asymetryczne' cele - zły Hyde by wygrać grę musi zdobyć w grze 10 punktów, a jego punkty na koniec rundy to bezwzględna różnica w liczbie zebranych lew obu graczy, więc albo chce mocno przegrać i zebrać jak najmniej lew, albo mocno wygrać (czasem na początku ciężko wyczuć, w którym kierunku dąży). Dla Jekylla najlepszy rozkład lew na koniec rundy to 5:5 (zero punktów dla Hyde'a),
- atu - priorytety kolorów (są 3) nadawane są w kolejności ich zagrywania w rundzie (najsłabszy kolor to ten wyłożony jako pierwszy, itd.)
- eliksiry, taki uniwersalny 4 kolor, odpalają specjalne zdolności kolorów (zależne od tego, jaki kolor rzuci drugi gracz) - albo ukradzenie zebranej wcześniej lewy przeciwnikowi, albo wymiana 2 kart z przeciwnikiem, albo reset kolorów atu,
- na początku każdej rundy obligatoryjna wymiana z przeciwnikiem 1, 2 i 3 kart (zależne od rundy),
- 5 losowych kart jest wywalanych z gry na początku każdej rundy, aby trochę zmniejszyć przewidywalność.
Można od kilku dni pograć na BGA.