Gra przygodowa/eksploracyjna z fabułą

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Gra przygodowa/eksploracyjna z fabułą

Post autor: SwistakCZC »

Siema,

bardzo lubię Posiadłość Szaleństwa 2ed za (zazwyczaj) wciągające scenariusze, eksplorację, fabułę czasem i jakąś tajemnicę do odkrycia, podobały mi się (choć mniej) Podróże przez Śródziemie, TIME Stories (mimo że dość jednorazowe), zamówiłem ostatnio Etherfields (tam mało fabuły ale spoko eksploracja i odkrywanie) oraz Łowcy ad 2114 - bardzo fabularne, cięższe mechanicznie, ale też pasuje, nie jestem stricte nastawiony na gry tylko lekkie bądź tylko ciężkie, whatev.

Tak przyszłościowo myślę, co jeszcze warto zainwestować. Dodam, że generalnie taki Descent 2ed uważam za bardziej taktyczno-mechaniczny niż fabularny (chociaż lubię go), Aeon's End Legacy lubię mechanikę, ale fabuła w nim to też był głównie dodatek spinający całość.

Przyglądałem się Tainted Grail chociaż tutaj czytałem że jest zbyt wiele grindowania i po jakimś czasie fabuła przestaje wciągać, bo mechanicznie męczy, zainteresował mnie jeszcze Waste Knight SE tylko czekam jakie opinie czy warto będzie się w niego pchać, Detektyw kryminalna gra planszowa oraz 7th Continent - btw. jest wersja PL? Coś możecie polecić w takim klimacie? Trochę RPG feeling, wciągająca historia, wybory, może skillowanie postaci, zdobywanie przedmiotów, klimat, zagadki, hemoglobina, woda, ziemia, eksploracja, wiecie o co chodzi :)
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2760
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 328 times
Been thanked: 1257 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: Yuri »

- Skull Tales Full Sail - ale ma być 3ci print z usprawnionym elementem Podróży
- Folklore The Affliction - dodatkowo sir_Yaro & company pracują nad pełnym spolszczeniem
- Shadows of Brimstone z fanowskim modem HexCrawl Campaign
- Eldritch Horror
- Fortune and Glory
- Fallen Land
, oraz moje ukochane Touch of Evil.

To tak na szybko z tych mniej popularnych.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
maruniewicz
Posty: 31
Rejestracja: 08 maja 2013, 22:36
Has thanked: 13 times
Been thanked: 20 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: maruniewicz »

Dungeon Degenerates: Hand of Doom spełnia twoje kryteria. Minus jest taki, ze jest droga (małe wydawnictwo) i trzeba ją sprowadzać z USA.

Sprawdziłbym też Sleeping Gods.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: Quba40 »

Gry które mam i polecam:
1. Horror w Arkham lcg - tylko wymaga mocnej inwestycji w dodatki, dla mnie zabił Posiadłość Szaleństwa, prawie zrównał się pod względem klimatu i fabuły a o lata świetlne przebił pod względem mechaniki
2. Tainted Grail - w 1/4 gry wymaga grindowania, jeśli potem odpowiednio rozwiniesz bohatera to staje się on praktycznie samowystarczalny i nie ma tego uczucia. Dla mnie to najlepsza przygodówka eksploracyjna w jaką grałem.
3. This War of Mine - szczególnie z dodatkiem Czas Oblężenia, który wprowadza kampanię fabularną
4. Fallou - z dodatkami też jest przyjemny, jeśli nie lubisz kampanii a pojedyncze rozgrywki.

Gry na które czekam:
1. Waste Knights 2ed - Mad Max na planszy, wersja anglojęzyczna zbiera bardzo dobre recenzje, w zasadzie to gra drogi, więc eksploracja jest tam istotnym elementem :)

Gry które obserwuję:
1. Dungeon Degenerates: Hand of Doom - bardzo wykręcona i ciekawa pozycja, trzeba jednak poczekać aż pojawi się np. w jakimś niemieckim lub czeskim sklepie bo sprowadzać go z USA to dramat dla portfela (przesyłka droższa od gry)
2. Hexplore it - dowolna część w zasadzie, to kwintesencja eksploracji i przygody
3. Sleeping Gods - chyba najbardziej zachwalany ostatnio tytuł, grafiki nie przemawiają do mnie, ale mechanika i eksploracja + narracja są mocnymi punktami
4. Aftermath/Zdarzenie - czekam na polską edycję, pomimo grania gryzoniami w postapokalipsie gra ma dobrą mechanikę i dość drastyczne historie (raczej nie dla dzieci)
5. The Adventures of Robin Hood - raczej familijna pozycja ale z bardzo ciekawym pomysłem
Cyel
Posty: 2581
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1227 times
Been thanked: 1437 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: Cyel »

Machina Arcana bardzo fajnie łączy klimat (super stylizowane opisy scenariusza i wydarzeń) i regrywalność (losowy układ mapy w każdej rozgrywce). Polecam.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: SwistakCZC »

Shitload tytułów, dzięki Panowie. Tych anglojęzycznych + trudno dostępnych = bardzo drogich, pewnie nie wybiorę, póki mam wybór z tych tytułów łatwiej dostępnych, albo wydanych tutaj, ale to w cenach to już zrobię osobne rozeznanie.

Folklore the affliction - to mi się już rzuciło w oczy na forumku, nawet na Ebayu jest nie za miliony monet, spolszczenie też spoko.

Skull Tales i Sleeping Gods - graficznie obie średnio w moim guście, ale poza tym interesujące tytuły.

Dungeon Degenerates: Hand of Doom - wow, nie moje gusta graficznie, ale szanuję, bo ekstrawagancka mocno.

Tainted Grail - kurczę może jeszcze przemyślę...

Waste Knights - to wyjdzie normalnie sklepowo w Polszy czy raczej z obiegu wtórnego trzeba celować? @Quba40

Tytuły spod znaku HP Lovecrafta łącznie z Machiną Arcaną znam, ale na razie zmęczenie tym uniwersum nie pozwala się zainteresować kolejnymi tytułami, choć pewnie finalnie jakiś wpadnie :)
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: Quba40 »

SwistakCZC pisze: 01 maja 2021, 20:12 Shitload tytułów, dzięki Panowie. Tych anglojęzycznych + trudno dostępnych = bardzo drogich, pewnie nie wybiorę, póki mam wybór z tych tytułów łatwiej dostępnych, albo wydanych tutaj, ale to w cenach to już zrobię osobne rozeznanie.

Folklore the affliction - to mi się już rzuciło w oczy na forumku, nawet na Ebayu jest nie za miliony monet, spolszczenie też spoko.

Skull Tales i Sleeping Gods - graficznie obie średnio w moim guście, ale poza tym interesujące tytuły.

Dungeon Degenerates: Hand of Doom - wow, nie moje gusta graficznie, ale szanuję, bo ekstrawagancka mocno.

Tainted Grail - kurczę może jeszcze przemyślę...

Waste Knights - to wyjdzie normalnie sklepowo w Polszy czy raczej z obiegu wtórnego trzeba celować? @Quba40

Tytuły spod znaku HP Lovecrafta łącznie z Machiną Arcaną znam, ale na razie zmęczenie tym uniwersum nie pozwala się zainteresować kolejnymi tytułami, choć pewnie finalnie jakiś wpadnie :)
Waste Knights 2ed ma być dostępny w normalnej sprzedaży detalicznej, wydawcą jest nasza rodzima Galakta. Na razie rozesłano KS w wersji angielskiej, a polska wersja ma być dostępna w okolicach tego lata.
a22a
Posty: 105
Rejestracja: 31 lip 2019, 08:40
Has thanked: 15 times
Been thanked: 23 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: a22a »

SwistakCZC pisze: 01 maja 2021, 20:12 Tainted Grail - kurczę może jeszcze przemyślę...
Jest na forum zamówienie zbiorowe.
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: mnw »

To ja się podepnę, czy na obecnym etapie są do Tainted Grail jakieś sensowne homerules, nieingerujace mocno w mechanikę, ale likwidujące problem grindu?
I czy wiadomo już, czy ten problem również pojawia się w innych kampaniach?
a22a
Posty: 105
Rejestracja: 31 lip 2019, 08:40
Has thanked: 15 times
Been thanked: 23 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: a22a »

mnw pisze: 02 maja 2021, 10:12 To ja się podepnę, czy na obecnym etapie są do Tainted Grail jakieś sensowne homerules, nieingerujace mocno w mechanikę, ale likwidujące problem grindu?
I czy wiadomo już, czy ten problem również pojawia się w innych kampaniach?
Zobacz w temacie o grze. Było tam kilka pomysłów. Nie musisz czytać od początku, wystarczy, chyba, od 20 strony ;).
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: Quba40 »

mnw pisze: 02 maja 2021, 10:12 To ja się podepnę, czy na obecnym etapie są do Tainted Grail jakieś sensowne homerules, nieingerujace mocno w mechanikę, ale likwidujące problem grindu?
I czy wiadomo już, czy ten problem również pojawia się w innych kampaniach?
Nie rozumiem, dlaczego ludzie twierdzą, że to jest jakiś problem :) Zamiast grać zgodnie z zasadami, dzięki temu można cieszyć się dłużej grą, postacie gromadzą więcej doświadczenia, a gracze uczą się jak budować swoje talie. Równie dobrze można wywalić menhiry, ale wg. mnie straci się większość funu z gry.
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: SwistakCZC »

Quba40 pisze: 02 maja 2021, 22:37
mnw pisze: 02 maja 2021, 10:12 To ja się podepnę, czy na obecnym etapie są do Tainted Grail jakieś sensowne homerules, nieingerujace mocno w mechanikę, ale likwidujące problem grindu?
I czy wiadomo już, czy ten problem również pojawia się w innych kampaniach?
Nie rozumiem, dlaczego ludzie twierdzą, że to jest jakiś problem :) Zamiast grać zgodnie z zasadami, dzięki temu można cieszyć się dłużej grą, postacie gromadzą więcej doświadczenia, a gracze uczą się jak budować swoje talie. Równie dobrze można wywalić menhiry, ale wg. mnie straci się większość funu z gry.
Na YT Gralutka (może to nie jest jakiś autorytet) narzekała, o ile mnie pamięć nie myli, że niektóre elementy bardzo męczyły po pewnym czasie, rozgrywka stawała się powtarzalna, nudna i niesamowicie męcząca w okolicach 10+ scenariusza, do tego walki czy inne mechaniki survivalowe tylko odciągały od głównego wątku, który swoją drogą był tak bardzo rozbudowany, że robiąc przerwy w rozgrywaniu kampanii, idzie się pogubić i pozapominać wątki i postacie. Tak samo oglądałem Gambita, który o ile zdania później nie zmienił odpuścił swój pledge z racji na dużą powtarzalność.

Plus TAKIE opinie w temacie o TG:
feniks_ciapek pisze: 29 cze 2020, 19:33 [...]
Potem podobnie starałem się oszukiwać jak najmniej i przez jakiś czas mi się udawało, nawet pomimo tego, że dopiero poznawałem nowe tereny. W sumie chyba do rozdziału 5 włącznie udawało mi się grać z grubsza zgodnie z zamierzeniami twórców.

Ale potem zmęczenie już wzięło górę. Zarządzanie licznikami akcji, zdrowia, strachu i jedzeniem zaczęło być zbyt uciążliwe i odciągało od fabuły na tyle, że w pewnym momencie (długa eksploracja w jednej z lokacji) po prostu powiedziałem nie i robiąc mapę tejże lokacji założyłem mechanizm z komputerowego RPGa: save, próba ogarnięcia całości, a potem load i pójście optymalną ścieżką, jak już wiem dokładnie, co powinienem zrobić. Pomyłka była po prostu zbyt kosztowna.

I w zasadzie tak już było potem do końca. Eksplorowałem sobie różne opcje, traktując TG bardziej jako paragrafówkę, a samą grę odłożyłem sobie na później. Bo fabuła była na tyle interesująca, że chciałem ją poznać, nie tracąc godzin na bezsensowne gonitwy za zasobami, aby aktywować kolejny menhir i móc przejść dwa pola dalej.
[...]
Jednak nawet wtedy problemem pozostaje dla mnie mechanizm aktywacji menhirów, który po 3. albo 4. traci swój urok i zaczyna być po prostu upierdliwy. To czego tym razem potrzebujemy? Acha, bogactwa i jedzenia. Kurczę, żarcia to akurat mamy strasznie mało, a w okolicy ciężko coś upolować. Chyba trzeba wrócić tam, gdzie akurat się kończy licznik poprzedniego menhira. A do tamtego potrzebne jest bogactwo i magia itp. itd. Godziny spędzone na żonglowaniu trzema figurkami na planszy bez żadnej satysfakcji. Nawet oszukując byłem już tym w pewnym momencie zmęczony. Bo to tylko sztuczne przedłużanie gry i odciąganie od tego, co w grze wydaje się być najciekawsze - od fabuły. A wydaje się, że zrobiono to przede wszystkim dlatego, żeby mapa Avalonu nie zajęła całego stołu. Sądzę, że można to było osiągnąć na inne sposoby.
[...]
Więc, podsumowując, w tych opiniach o TG martwi mnie, że chociaż historia jest świetna to nie za 400zł, bo wolę wydać 40zł za książkę, skoro i tak po chwili będę oszukiwał omijając frustrujące mechanizmy i skupiał się na czytaniu. Generalnie te frustrujące powtarzalne mechaniki survivalowe rozumiem jako GRIND.
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: tomekmani3k »

Rozumiem te argumenty ale tym różni się gra od książki. W książkach możesz dać się porwać fabule bo i tak nie masz na nic decyzji. Tutaj jest połączenie gry paragrafowej, która zapewnia rozwój fabuły z elementami przetrwania na planszy (jedzenie, kosztowności, reputacja, magia, doświadczenie). Na początku trzeba chwilę pozbierać te surowce ale w późniejszych rozdziałach jest tyle opcji z księgi, które generują zasoby że przez długi czas można jechać tylko na tym. Wiadomo że jak przy każdej grze liczy sie umiejętne zarządzanie zasobami, czasem i trochę szczęścia na testach. Oglądałem recenzje gralutki i widać było że robiła ją na siłę żeby zdążyć z terminem bo to zmęczenie aż wylewało się z ekranu. Dla niektórych może długie godziny z grą to zbyt wiele. Osobiście oceniam tą grę bardzo wysoko po przejściu całej kampanii (grałem w dwie osoby bez modyfikacji), fabuła sprawiała że chciałem odkryć co będzie dalej ale mechanika gry wymuszała zastanowienie czy nie trzeba trochę przypakować bohaterów przed dalszymi przygodami. Jeżeli cena i mechanika odstrasza to może trzeba pomyśleć o zwykłych grach paragrafowych?
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: SwistakCZC »

Znaczy chodziło, mi o to skipowanie mechanik, robi się z tego książka w której jest wpływ na fabułę (no czyli gra paragrafowa, masz rację) tak to odbieram i obawiam się, że może mnie zmęczyć, a z drugiej strony są opinie że nalepsza gra przygodowa EVAH :D Żeby nie było lubię optymalizację i zarządzanie zasobami (Scythe np bardzo podchodzi), ale nie wiem czy potrzebne mi to w grze przygodowej. No nic, to czy TG ogarnąć to jeszcze rozkminię, a póki co poleciliście mi tutaj sporo innych tytułów i pewnie wybiorę coś co nie wzbudza wątpliwości, a TG może kiedyś będzie dostępny nie za miliony monet z drugiej ręki, jak już się kiedyś zdecyduję. Dzięki za opinie.

No i kiedyś może i spróbuję gier paragrafowych czy RPG... generalnie w gry przygodowe gramy we dwójkę z dziewczyną, więc też rozglądam się za tym co na dwójkę będzie działać. Gry paragrafowe to dla 1 osoby, a RPG dobrze mieć ekipę, więc my póki co bawimy się w ten sposób planszówkami.
marty11
Posty: 33
Rejestracja: 12 lut 2021, 21:47
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: marty11 »

My wczoraj skończyliśmy TG i nic nas nie zmęczyło/znudziło. Pojawił się za to niedosyt i żal, że to już koniec. Czekamy więc na dodatki. Gra nie jest oczywiście pozbawiona wad ale to wspaniała przygoda. Na pewno nie jest to tytuł dla osób niecierpliwych czy dla kogoś kto dysponuje niewielką ilością czasu wolnego. My jesteśmy zachwyceni i mimo, że gra swoje kosztowała, nie żałujemy ani jednej wydanej złotówki.
Cyel
Posty: 2581
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1227 times
Been thanked: 1437 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: Cyel »

SwistakCZC pisze: 03 maja 2021, 22:02 Gry paragrafowe to dla 1 osoby, a RPG dobrze mieć ekipę
Jedne z moich najlepszych sesje RPG były dwuosobowe, gdy kilkanaście lat temu grywaliśmy tak z moją ówczesną dziewczyną. Obsesyjnie i nieustannie ;) Ja byłem MG, on grała dwiema postaciami w dwóch settingach Warhammerowych - w Fantasy jako Bianka Zetterberg*, młoda intrygantka z Nuln, w 40K jako Canoness Aemilia**, mistrzyni zgromadzenia Sióstr Bitwy.

Takie sesje mają ogromną zaletę, bo scenariusz i wydarzenia są skupione wokół jednej postaci i dzięki temu są bardziej spersonalizowane. Wszystko co się dzieje może odnosić się do tego bohatera i jego osobistego otoczenia a nie musi być uniwersalnym "one size fits all", żeby wszyscy członkowie drużyny czuli, że MG trochę o nich dba. Te przygody to były konkretnie przygody Bianki i Aemilii nieodłącznie z nimi związane - to bardzo fajne uczucie i dla gracza i dla MG moim zdaniem.

Nawet jeśli okazjonalnie ktoś dołączał do tych sesji, to wiedział, że główna linia fabularna będzie dotyczyła tej pierwszoplanowej bohaterki.





*- https://www.deviantart.com/veenan/art/B ... g-33171320
**- https://www.deviantart.com/veenan/art/T ... t-15418369
https://www.deviantart.com/cyel/art/Can ... s-79276461
hihi, nostalgia :D
Ostatnio zmieniony 04 maja 2021, 15:37 przez Cyel, łącznie zmieniany 2 razy.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: Quba40 »

marty11 pisze: 04 maja 2021, 04:48 My wczoraj skończyliśmy TG i nic nas nie zmęczyło/znudziło. Pojawił się za to niedosyt i żal, że to już koniec. Czekamy więc na dodatki. Gra nie jest oczywiście pozbawiona wad ale to wspaniała przygoda. Na pewno nie jest to tytuł dla osób niecierpliwych czy dla kogoś kto dysponuje niewielką ilością czasu wolnego. My jesteśmy zachwyceni i mimo, że gra swoje kosztowała, nie żałujemy ani jednej wydanej złotówki.
Podpisuję się pod tym, mam bardzo podobne odczucia. Przeszedłem grę z żoną i jesteśmy nią zachwyceni i już wiem, że kupimy pozostałe kampanie jak tylko będą dostępne w sprzedaży detalicznej.

W TG początek wymaga większego gromadzenia zasobów, ale końcowe rozdziały to jest praktycznie sandbox - chodzisz gdzie chcesz, robisz co chcesz, w zasadzie nic nie popędza do działania, pełen relaks i czas na poznanie kilku tajemnic i historii. Jak ktoś jest niecierpliwy to może nie powinien sięgać po gry skupiające się na fabule i narracji, to nie jest tytuł w którym najważniejsza jest wygrana, to tytuł eksploracyjny w którym poznajemy różne tajemnice i możemy poczuć się jak bohaterowie kart powieści.
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: SwistakCZC »

Quba40 pisze: 04 maja 2021, 11:00 W TG początek wymaga większego gromadzenia zasobów, ale końcowe rozdziały to jest praktycznie sandbox - chodzisz gdzie chcesz, robisz co chcesz, w zasadzie nic nie popędza do działania, pełen relaks i czas na poznanie kilku tajemnic i historii. Jak ktoś jest niecierpliwy to może nie powinien sięgać po gry skupiające się na fabule i narracji, to nie jest tytuł w którym najważniejsza jest wygrana, to tytuł eksploracyjny w którym poznajemy różne tajemnice i możemy poczuć się jak bohaterowie kart powieści.
No ja właśnie lubię zajrzeć w każdy kąt i jeśli nie mogę, bo gna mnie czas z menhirów to słabo, a kilka razy wbijać do każdej lokalizacji bo teraz już mam coś czego nie miałem trochę nuda. W TIME Stories np koncept ponownego przechodzenia całości i robienia kropka w kropkę tego samego, bo mi się za pierwszym razem skończył czas mi się nie podobała i po skończeniu czasu grałem dalej. Nie chcę deprecjonować TG (bez grania i tylko po reckach, gameplayach), bo mimo potencjalnych wad, które mnie wzbudzają wątpliwości TG mógłby mnie tak jak i Was wciągnąć, na razie z tak dużych rozbudowanych gier z fabułą pogram w Łowców i nad TG pomyślę, póki co mam teraz na oku z polecanych tutaj Waste Knight, Folklore i chyba jednak jestem gotów na więcej Lovecrafta i jak będzie dodruk to Horror w Arkham ogarnę.
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: tomekmani3k »

SwistakCZC pisze: 04 maja 2021, 16:07
Quba40 pisze: 04 maja 2021, 11:00 W TG początek wymaga większego gromadzenia zasobów, ale końcowe rozdziały to jest praktycznie sandbox - chodzisz gdzie chcesz, robisz co chcesz, w zasadzie nic nie popędza do działania, pełen relaks i czas na poznanie kilku tajemnic i historii. Jak ktoś jest niecierpliwy to może nie powinien sięgać po gry skupiające się na fabule i narracji, to nie jest tytuł w którym najważniejsza jest wygrana, to tytuł eksploracyjny w którym poznajemy różne tajemnice i możemy poczuć się jak bohaterowie kart powieści.
No ja właśnie lubię zajrzeć w każdy kąt i jeśli nie mogę, bo gna mnie czas z menhirów to słabo, a kilka razy wbijać do każdej lokalizacji bo teraz już mam coś czego nie miałem trochę nuda. W TIME Stories np koncept ponownego przechodzenia całości i robienia kropka w kropkę tego samego, bo mi się za pierwszym razem skończył czas mi się nie podobała i po skończeniu czasu grałem dalej. Nie chcę deprecjonować TG (bez grania i tylko po reckach, gameplayach), bo mimo potencjalnych wad, które mnie wzbudzają wątpliwości TG mógłby mnie tak jak i Was wciągnąć, na razie z tak dużych rozbudowanych gier z fabułą pogram w Łowców i nad TG pomyślę, póki co mam teraz na oku z polecanych tutaj Waste Knight, Folklore i chyba jednak jestem gotów na więcej Lovecrafta i jak będzie dodruk to Horror w Arkham ogarnę.
W praktyce nie ma co na siłę eksplorować wielu prowincji do końca bo będziemy wracać w to miejsce później podczas kampanii.
Soul_oka
Posty: 167
Rejestracja: 13 gru 2018, 16:12
Has thanked: 71 times
Been thanked: 33 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: Soul_oka »

Ponieważ już większość dobrych tytułów zostało tu poleconych. Również czekamy na Machine, Etherfields, to ja polecę jak jeszcze nie ograłeś starego dobrego Sherlocka. Wczoraj przetestowaliśmy demo i dobrze nas wciągnęło. Dziś kupiliśmy pełna grę. Nie ma nieprzyjemnego grindu z TG, czysta, klimatyczna paragrafówka. Analiza mapy Londynu, przegląd gazat i przesłuchiwanie świadków. W czerwcu dodruk. Tutaj link do dema, podobno pełna wersja dużo trudniejsza, do pogłówkowania.
https://www.wydawnictworebel.pl/pages/z ... -1286.html
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: SwistakCZC »

Soul_oka pisze: 04 maja 2021, 16:25 Ponieważ już większość dobrych tytułów zostało tu poleconych. Również czekamy na Machine, Etherfields, to ja polecę jak jeszcze nie ograłeś starego dobrego Sherlocka. Wczoraj przetestowaliśmy demo i dobrze nas wciągnęło. Dziś kupiliśmy pełna grę. Nie ma nieprzyjemnego grindu z TG, czysta, klimatyczna paragrafówka. Analiza mapy Londynu, przegląd gazat i przesłuchiwanie świadków. W czerwcu dodruk. Tutaj link do dema, podobno pełna wersja dużo trudniejsza, do pogłówkowania.
https://www.wydawnictworebel.pl/pages/z ... -1286.html
Fajne, fajne dzięki!
Peter1975
Posty: 53
Rejestracja: 20 kwie 2020, 20:19
Has thanked: 39 times
Been thanked: 6 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: Peter1975 »

SwistakCZC pisze: 30 kwie 2021, 13:40 Siema,

bardzo lubię Posiadłość Szaleństwa 2ed za (zazwyczaj) wciągające scenariusze, eksplorację, fabułę czasem i jakąś tajemnicę do odkrycia, podobały mi się (choć mniej) Podróże przez Śródziemie, TIME Stories (mimo że dość jednorazowe), zamówiłem ostatnio Etherfields (tam mało fabuły ale spoko eksploracja i odkrywanie) oraz Łowcy ad 2114 - bardzo fabularne, cięższe mechanicznie, ale też pasuje, nie jestem stricte nastawiony na gry tylko lekkie bądź tylko ciężkie, whatev.
skoro Lovecraft i fabuła to może RPG: https://blackmonk.pl/1353-zew-cthulhu-z ... rtowy.html , do tego całkiem przystępnie cenowo.
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: SwistakCZC »

RPG pewnego dnia może zagram... Pewnie najpierw jakaś paragrafówka prędzej.

Natomiast z tego co polecaliscie to najbardziej przekonał mnie Horror w Arkham, następnie- zwłaszcza że polska wersja incoming- Sleeping Gods (otwarty świat ma w sobie coś z TG, ale po gameplayu wydaje się że bardziej mi spasuje...). Te dwa to pewniaki co trafia do mnie na półkę. Do tego interesujący jest Detektyw, Sherlock i Waste Knights...

Gdzieś tam jeszcze w poszukiwaniach rzuciło mi się w oczy Runebound oraz Near and Far, ale póki co mniej mnie przekonują z kolei 7th Continent to głównie eksploracja a mniej przygody wiec raczej odpadnie. Folklfore chyba nie podejdzie mojej narzeczonej.
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1385
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: Emil_1 »

Gloomhaven polecam:)
Tainted grail ekstra.
Pomyśl jeszcze o Hel: The Last Saga
Hexplore it
Miłego dnia! :)
Peter1975
Posty: 53
Rejestracja: 20 kwie 2020, 20:19
Has thanked: 39 times
Been thanked: 6 times

Re: Gra przygodowa/eksploracyjna z FABUŁĄ

Post autor: Peter1975 »

Emil_1 pisze: 12 maja 2021, 22:23 Hexplore it
konkretnie dodatek Klik's Madness do VotDK czy ogólnie seria fabularnie daje radę?
ODPOWIEDZ