Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1670
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 872 times

Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: XLR8 »

Obrazek

Mosaic: A Story of Civilization is a Civilization-Building game from Glenn Drover, designer of Age of Empires III, Railways of the World, Sid Meier’s Civilization: The Boardgame, and Raccoon Tycoon.


Gra cywilizacyjna, w którą można zagrać w 2 godziny. Portal odpowiada za polską wersję (chyba tylko dostępna na KS).

https://boardgamegeek.com/boardgame/329 ... vilization
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2022, 20:23 przez XLR8, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
612
Posty: 433
Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 69 times
Been thanked: 561 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: 612 »

times of grace
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: jax »

Rahdo i JonGetsGames zrobili już playthrough i wrażenia... mieszane.

Bardzo liczyłem na tę grę, ale jakoś mnie nie zachwyciło.

Od razu mówię, że nie ma tu żadnych podobjów i walk na mapie. Jest za to eurowe territory control i masa zarządzania zasobami, w dużej mierze przy pomocy kart.
W teorii brzmi fajnie, ale nie czułem zadnej świeżości, nie ma jakichś budzących emocje mechanik. To takie zwykle euro średniej ciężkości, do którego ktoś dorobił więcej zasad i komponentów. Najlepszy przymiotnik, ktory przychodzi mi na myśl to 'rozdmuchane'.

To wszystko juz było: przewagi w terytoriach, produkcja surowców, kupowanie kart i budynków (także cudów świata), które dają zdolności (jednorazowe lub na koniec gry), wyścig do wspólnych celów (tu mamy ich łącznie 12). Łeee... Gdzie tu jakiś powiew świezości?
Jedyna różnica między tym i standardowym euro to rozbuchanie 'Mosaica'.

Regrywalnośc może być problemem. Będą wychodzić inne karty, ale czy raz sobie pójdę do tej prowncji czy do innej, czy zbuduję ten cud czy inny, czy będę zbierał symbole zielone czy niebieskie zeby zapunktować na koniec, to detale. W grze jest tyle żonglowania i zarządzania surowcami że to przyćmiewa inne elementy. Core gry jest taki sam i może wprowadzać znużenie i wrażenie powtarzalności, nieważne czy inne elemenciki są różne z gry na grę.

Ale gry nie skreslam jeszcze. Chętnie zagram.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1670
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 872 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: XLR8 »

Jestem świeżo po pełnym gameplayu z Jongetsgames i mogę jedynie powiedzieć, że ta gra to spory zawód.
Zamiast cywilizacyjnej gry mamy bardzo suche i optymalizacyjne euro z area majority. Praktycznie żadnej interakcji, nawet żeby walczyć trzeba kupić kartę technologii.

Sama gra wygląda naprawdę solidnie, ale to tyle. Nie widzę w niej nic odkrywczego. Na duży minus przymus ciągłego liczenia liczby ikon na kartach żeby sprawdzić ile się dostanie surowców/kasy/vp na koniec gry. Mocne MEH.
Awatar użytkownika
Tachion
Posty: 422
Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 167 times
Been thanked: 207 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Tachion »

No nie wiem. Trochę brzmicie jakbyście Clash of Cultures chcieli dostać, ale to też da radę w tym roku :D
Zapowiada się średniej ciężkości euro w bardzo ładnym wydaniu z elementami kombinowania i całość ma się zamykać w rozsądnym czasie rozgrywki, na dodatek trochę mi pachnie Endeavorem co jest na plus, bo gra ogromnie nam podeszła. Tam też mam zarzut, że chętnie bym powalczył więcej, ale nie przeszkadza to już w samej rozgrywce.
Ja czekam, zwłaszcza, że potencjalny retail powinien być już w normalniejszej cenie i na dodatek można wybrać wersją polską w tej samej jakości - jedynie mogą się pojawić błędy przy tłumaczeniu. Tak to dostajemy grę 1:1 jak w wersji angielskiej.
Swirek
Posty: 79
Rejestracja: 14 gru 2009, 13:41
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Swirek »

Po obejrzeniu walkthrough nie mogłem pozbyć się wrażenia, że to jest praktycznie takie Empires: Age of Discovery ale wrzucone do innego sosu. I może to być bardzo dobra gra bo Empires jest świetną grą tylko nie powinni tego sprzedawać jako gra Cywilizacyjna, bo z moim zrozumieniem gier Cywilizacyjnych nie ma nic wspólnego. Jest to tani chwyt aby skusić miłośników pewnego dość popularnego gatunku do zakupu gry, ale później będzie zonk, bo nastąpi rozczarowanie.

Tak czy inaczej, wydaje mi się być za drogie aby kupować na KS, a ja dalej nie rozumiem roli Poratlu w tym wszystkim. Czy oni tylko dorzucają spolszczenie tej gry w ramach kampanii, czy potem będą prowadzić osobną sprzedaż na naszym rynku, jeśli tak to w jakim kształcie, czy wszystko to co było w trakcie kampanii, czy tylko wersję "ubogą"? Koś coś wie, bo na moje zapytania do nich nie odpowiadają :) ?
Adam3
Posty: 165
Rejestracja: 30 lis 2017, 20:17
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Adam3 »

Tachion pisze: 15 maja 2021, 18:52 Ja czekam, zwłaszcza, że potencjalny retail powinien być już w normalniejszej cenie i na dodatek można wybrać wersją polską w tej samej jakości - jedynie mogą się pojawić błędy przy tłumaczeniu. Tak to dostajemy grę 1:1 jak w wersji angielskiej.
Czy mógłbyś rozwinąć czemu tak przewidujesz? i czy w wersji retail twoim zdaniem będą figurki?
Awatar użytkownika
Tachion
Posty: 422
Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 167 times
Been thanked: 207 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Tachion »

Adam3 pisze: 16 cze 2021, 16:03
Tachion pisze: 15 maja 2021, 18:52 Ja czekam, zwłaszcza, że potencjalny retail powinien być już w normalniejszej cenie i na dodatek można wybrać wersją polską w tej samej jakości - jedynie mogą się pojawić błędy przy tłumaczeniu. Tak to dostajemy grę 1:1 jak w wersji angielskiej.
Czy mógłbyś rozwinąć czemu tak przewidujesz? i czy w wersji retail twoim zdaniem będą figurki?
Hmm w zasadzie to muszę wyjaśnić co miałem na myśli we wcześniejszym poście. Chodziło mi o wersję polską dostępną w sklepie polskiego wydawcy już po kampanii. Myślę, że polski wydawca raczej nie da zaporowej ceny, bo gra się nie sprzeda (obecnie w przedsprzedażach to chore pieniądze za ten tytuł) i może będzie minimalnie taniej niż przez KS, bo transport się rozłoży na cały polski nakład itd.
A jeśli mowa o edycji typowo retail to jeśli się pojawi to będzie coś a'la pledge Sphinx, może zmodyfikowany o inną jakość/wymiary kart, papierowe tokeny zamiast drewnianych i tego typu rzeczy.
Wg mnie retail będzie bez figurek bo to strasznie drogo wychodzi.
Jeśli wezmę to raczej i tak któraś z wersji KS po polsku - w tym przypadku w grę wchodzi jedynie kwestia tłumaczenia. Elementy dostaniemy takie same jak wersje obcojęzyczne, co potwierdził wydawca.
Adam3
Posty: 165
Rejestracja: 30 lis 2017, 20:17
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Adam3 »

Tachion pisze: 16 cze 2021, 16:19
Adam3 pisze: 16 cze 2021, 16:03
Tachion pisze: 15 maja 2021, 18:52 Ja czekam, zwłaszcza, że potencjalny retail powinien być już w normalniejszej cenie i na dodatek można wybrać wersją polską w tej samej jakości - jedynie mogą się pojawić błędy przy tłumaczeniu. Tak to dostajemy grę 1:1 jak w wersji angielskiej.
Czy mógłbyś rozwinąć czemu tak przewidujesz? i czy w wersji retail twoim zdaniem będą figurki?
Hmm w zasadzie to muszę wyjaśnić co miałem na myśli we wcześniejszym poście. Chodziło mi o wersję polską dostępną w sklepie polskiego wydawcy już po kampanii. Myślę, że polski wydawca raczej nie da zaporowej ceny, bo gra się nie sprzeda (obecnie w przedsprzedażach to chore pieniądze za ten tytuł) i może będzie minimalnie taniej niż przez KS, bo transport się rozłoży na cały polski nakład itd.
A jeśli mowa o edycji typowo retail to jeśli się pojawi to będzie coś a'la pledge Sphinx, może zmodyfikowany o inną jakość/wymiary kart, papierowe tokeny zamiast drewnianych i tego typu rzeczy.
Wg mnie retail będzie bez figurek bo to strasznie drogo wychodzi.
Jeśli wezmę to raczej i tak któraś z wersji KS po polsku - w tym przypadku w grę wchodzi jedynie kwestia tłumaczenia. Elementy dostaniemy takie same jak wersje obcojęzyczne, co potwierdził wydawca.
Czy w tej wersji polskiej dostępnej w sklepie polskiego wydawcy już po kampanii będzie wersja z miniaturami czy bez, bo znalazłem taki komentarz autora i nie wiem jaki ma on przełożenie:

" Glenn Drover
Designer Publisher @Budley
Posted, May 22
We never know for sure what will make the cut for a retail edition until we get down to the business of figuring out what the costs/ box sizes, etc. look like.

What we KNOW will be Kickstarter Exclusive (in one or both versions: Colossus and Sphinx) include the plastics (cities, towns, ports, wonders, and military units), unique miniatures (12 unique sculpts, 2 for each nation), the metal coins and 4-color printed wood tokens, the 4-color printed giant wood first-player token, the solo mode and components for that, the Special Box treatments (spot UV), and a few more that haven't been announced yet." link: https://boardgamegeek.com/thread/266309 ... 1#37799661
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1670
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 872 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: XLR8 »

612 pisze: 14 maja 2021, 21:31times of grace
cherished and driven
Jeden z najlepszych w historii. :twisted:

Dice tower wrzuciło recenzję i oceny to 8.5 / 8.5 / 9 więc bardzo wysoko. Co mnie intryguje to fakt, że na podstawie filmiku z gameplay bym ocenił na 5. Być może to jedna z tych gier, które trzeba spróbować samemu.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4432
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1343 times
Been thanked: 841 times
Kontakt:

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Hardkor »

Dobra była okazja w końcu zagrać to opiszę swoje wrażenia. Kopia z Essen, wersja retail/ sphinx. Gra trwała 3h (sama gra, nie licze rozłożenia, złożenia etc). Większość zasad graliśmy dobrze, ale część tam umknęła.

Wykonanie
Na pewno dużym plusem są kartonowe elementy (wojsko, trade goods etc), które czuć, że są z dobrej tektury. Plansza jest okej, powiedziałbym, że idealnie - mieści co ma i nic ponad to. Nie ma tam prawie pustego miejsca. Karty niestety dość cienkie i warto koszulkować. Największy minus tutaj to płaskie planszetki graczy z których łatwo coś strącić. Instrukcja z porządnego papieru. Dodatkowo gra ma masę komponentów, a pudełko nie jest ogromne (ale wypchane po brzegi).

Zawartość
Tej jest masa. Pudło ledwo się domyka. Kartonu jest tam ogrom, kart też dużo i co ważne każda z nich jest inna (w technology decku, czyli największym. W innych są powtórki ze względu na zasady). Tam nie ma duplikatów. Oczywiście wiele z nich ma podobny projekt typu "na koniec gry 1 VP za X", ale jednak czapki z głów z tego powodu. Gra też ma komponenty, aż dla 6 osób, więc to też swoje zajmuje. No na pewno nie ma tutaj wydmuszki, że płacicie masę kasy, a pudełko jest puste. Figurek tu może i nie ma, ale karton to nadrabia. Na plus na pewno to, że osiągnięcia i złote ery zdecydowano się dać jako właśnie karton, a nie karty!

Art/Grafika
Ilustracje są okej. Czuć trochę staroszkolne gry cywilizacyjne, ale ma to swój klimat i mi się podobało. Na minut niestety kolorystyka. Jako osoba, która ma problemy z kolorami nie mam ogromny problem z rozróżnieniem niebieskiego i fioletowego koloru w grze - z tego powodu 6 graczy to będzie zawsze fiolet, aby unikać problemów. Dodatkowo plansza też nie jest zbyt czytelna pod względem kolorów. Owszem hexy widać dość wyraźnie, ale różnice w kolorach można by lepiej zrobić. Szczególnie jakieś grubsze kreski przy granicach między regionami? Kolejny zarzut to żetony miast i miasteczek (city and towns). Mega się zlewają ze sobą. Owszem jest na nich malutki napis które to które, ale gdy siedzisz przy stole to tego tak nie widać, a biorąc do ręki innych graczy widać co nas interesuje i zdradzamy swoje zamiary. Swoją droga jako osoba, której angielski nie jest pierwszym językiem pół gry musiałem przypominać, że city i town to nie to samo :P ehh czemu tego po prostu inaczej nie nazwali xD

Insert + rozkładanie i składanie gry
A dokładniej jego brak. Ja rozumiem ceny, ale gra prosi się o niego. Dużo kart, jeszcze więcej żetonów. No masakra. Przez minimum godzinę rozpakowywałem grę i wsadzałem ją do woreczków strunowych. Z tego powodu setup jest... no średni. Nie jest to poziom Ankh z ToW albo Nemesis, ale upierdliwy. Na plus, ze chociaż dali masę tych woreczków strunowych i są dobrej jakości (choć i tak ostatecznie użyłem w większości swoich). W woreczkach gra mieści się tak na styk w pudełku, może minimalnie wystaje.

Instrukcja
Jest dość dobrze. Obejrzałem najpierw film, potem dopiero ją czytałem, ale porządnie tłumaczy na czym polega gra, łatwo w niej znaleźć również informacje. Dodatkowo z tyłu zawiera porady dla nowych graczy - fajna rzecz. Jedyne do czego mogę się przyczepić to, że zrobiono listę kart i osiągnieć, a nie pokuszono się o ich lepsze wytłumaczenie. Trzeba było debatować nad stołem i odpalać bgg, a wystarczyłaby druga instrukcja z opisami kart.

Regrywalność
Dużym plusem są różne karty technologii o czym wspomniałem. Losujemy leaderów (wg zasad jest draft), losujemy rozkład planszy, losujemy karty startowe. Losujemy część osiągnięć. No regrywalność jest. Na pewno są fajne combosy, na pewno są lepsze drogi do wygrywania niż inne, ale nie sądze, by gra miała problem z regrywalnością.

Rozrywka
No i mięsko. Trochę ponarzekałem, ale sama rozgrywka była super. Wszystkim się podobało, dwóm osobom na tyle, że od miejsca chcieli odkupić ode mnie egzemplarz (mam dwa, drugi to deluxe, który dopiero ma do mnie dotrzeć). Początek może trochę przerazić, bo opcji jest ogromn, akcji aż 8, ale szybko okazuje się, że są one proste i logiczne. Mamy tak :
1. Produkcja - zsumuj populację i tor produkcji danego currency i tyle pobierz
2. Build - zbuduj Projekt (sama karta) lub tile (z kartą lub bez) -> koszt zawsze taki sam, pokazany
3. Wonder - zbuduj cud (koszt rośnie, stała liczba cudów)
4. Tax - pobierz kartę podatków i dobierz kasę wg przelicznika z niej
5. Population - zwiększ populację płacą koszt na karcie (wystawione są 2)
6. Technologia - Pobierz 1 kartę technologi i ją opłać
7. Military - rekrutuj jednostke lub je przesun
8. Goverment - pobierz goverment

Finalnie wszystko sprowadza się do wzięcia czegoś za stałą lub pokazaną cenę. czasem dodatkowo dokładamy coś na planszy. Wszystko to oczywiście jest opisane na planszy (pod wyłożonymi kartami są ściągawki), ale trochę brakowało kart pomocy. Mimo wszystko na plus na pewno za opis na planszy. Same tury graczy są bardzo szybkie (i taka miała być w planach ta gra) o ile ci nie mulą. U nas, gdzie wszyscy grali pierwszy raz po obejrzeniu zasad na YT to rozgrywka trwała 2h i 45 min, z czego 1 kolega ciągle zamulał, drugi czasami + mieliśmy 2x przerwę na bar. Teraz będąc ogranymi spokojnie można się w 2h zmieścić i dodanie nowych graczy niewiele zwiększy tenże czas. Dla mnie to ogromny plus. Gra kończy się w jednym z dwóch momentów - skończymy 2 z 3 - osiągnięcia, cuda, złote ery. Czyli im lepsze mamy cywilizacje tym więcej bierzemy z tych rzeczy. Druga opcja to każdy deck ma w sobie karte punktowania -> gdy dobierzemy 3 z 4 to koniec. Logiczne i proste. Samo punktowanie jest opisane dość zrozumiale i ma też przykłady w instrukcji, ale dalej karta pomocy by się przydała :) W trakcie gry punktujemy za wpływ w regionach i rządy (goverments - gdzie jest to napisane drobnym druczkiem w instrukcji. Duży minus za brak porządnego wyszczególnienia tej informacji), zaś na końcu za wszystkie miasta oraz własne karty. Mimo wszystko walczyć trzeba o jedno i drugie, bo na jednym nie udało się wygrać gry.

Wspominałem tutaj o tym, że są rzeczy militarne. Spokojnie, sprowadza się to po prostu do tego, że jednostki dają +1 wpływu (miasta, cuda i miasteczka go dają) oraz niektóre karty niszczą jednostki przeciwnika lub pomagają naszym. Nic więcej. Brak tu epickich bitew, ale dla mnie to ogromny plus. Przeciwnik Cię nie zniszczy militarnie, po prostu jesteś w tyle z punktami. Dodatkowo najczęściej bitwy to najdłuższa część takich gier. Ja nie tęskniłem za nimi.


Podsumowanie
Trochę pomarudziłem, trochę pozytywnie. Jak finalnie? Super. Owszem gra ma małe niedociągnięcia i to głównie w wykonaniu
- instrukcja jest okej, ale nie idealna
- kolory regionów na planszy zlewają się ze sobą
- na planszy jest totalny miszmasz - jednostki + miasta + miasteczka + cuda + żetony. No nic totalnie nie widać. Może wersja figurkowa jest lepsza.
- zero insertu przez co rozkładanie nie jest krótkie, to samo z składaniem gry
- Niektóre karty wymagają doprecyzowania

I to w sumie tyle z minusów? A z plusów? Mega przyjemna gra do budowania silniczka. Masa różnych opcji do wyboru z czego każdy z nas szedł w co innego, ale jednocześnie rywalizował we wszystkich. U mnie w kolekcji zostaje na 100%. Do czego bym do porównał? Dla mnie to jest Terraformacja Marsa 2.0 -> lepsza pod każdym względem. Nie lubię TM, ale tutaj mamy planszę o którą walczymy, masa kart, które oddziałowują lekko na siebie (symbolami), ale nie wymagają jak w TM ciągłego śledzenia i karta X odpala Y, a ta Z, która odpala kartę B. Ja się super bawiłem i polecam gorąco!
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4432
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1343 times
Been thanked: 841 times
Kontakt:

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Hardkor »

Dobra druga partia za mną, więc dodam kolejne 3 grosze (mogą być małe powielenia).

Teraz jak już wiem z czym to się je to czuje jak ta gra bardziej błyszczy. Wiem już co punktuje i jak, w co warto iść. Poszedłem tym razem w o wiele inny styl gry niż poprzednio - znowu porażka, ale wynik punktowy o wiele lepszy (Wczoraj 150 p, wcześniej 115). Na pewno jak po pierwszej grze swojej bałem się głębi i tego, że jest jedna droga do wygrania tak teraz czułem, że tak nie jest. Wiele zależy z czym startujesz i jaki masz początkowy draft. Dodatkowo co ciekawe wylosowały nam się bardzo słabe technologie na torze, więc jak poprzednią grę mieliliśmy tą talie masakrycznie tak teraz dużo czasu mineło, aż ktoś coś z niej wział. Ogółem jest lepiej, bawiłem się lepiej i gra dostaje +1 oczko od poprzedniej zabawy, ale parę minusów nie da się uniknąć. Graliśmy jak coś na 3 osoby :

+ na 3 osoby juz plansza była lepiej widoczna, ale wciąż jest słabo pod tym względem. Liczę na wersję deluxe.
+ Tury wciąż błyskawiczne dopóki ktoś nie zamula
+ Dwa triggery końca gry na plus
+ Wszystkie akcje są na planszy pokazane, szybko idzie zapamiętać co i jak
- trade goods są wg mnie zbyt mało opłacalne. Powinny mieć większe znaczenie (jakiś handel?)
- Planszetek liderów jest mało i ich pasywki nie są zbyt super
- BRAK KART POMOCY
- Brak dokładnych deklaracji w instrukcji. Kompletnym bezsensem jest to, że wszystkie karty są opisane tekstem 1:1 z nich zamiast zrobić jakieś wyjasnienia. Największą bolączką jaką mamy to czy port city = city na wszystkich kartach, bo zależnie od kontekstu pasuje odp TAK lub NiE. No trzeba spojrzeć na bgg.
- Trochę mały aspekt militarny, można dodać więcej kart o nich, bo jest tego mało
- Brak insertu. Te gre sie długo składa i rozkłada. Owszem wersja deluxe jakiś ma, ale podstawka nie.
- Brak notesika do liczenia punktów, bo jest tylko w wersji z KS... To jest jakiś żart xD A w grze punkty zdobywamy minimum 3 razy z wielu różnych źródeł, więc finalnie biorąc zeszyt A5 brakowało nam długości kartki w pewnym momencie xD

Owszem narzekań trochę więcej, ale wciąż. Dla mnie gra super!
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1221
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Shodan »

Możesz napisać czy to według Ciebie jest jednak gra cywilizacyjna, takie 4x, czy jednak zamaskowane euro jak niektórzy koledzy powyżej pisali?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4432
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1343 times
Been thanked: 841 times
Kontakt:

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Hardkor »

Shodan pisze: 09 lis 2022, 12:39 Możesz napisać czy to według Ciebie jest jednak gra cywilizacyjna, takie 4x, czy jednak zamaskowane euro jak niektórzy koledzy powyżej pisali?
4X tam nie ma w ogóle. To jest połączenie gry cywilizacyjnej z euro (choć trudno mi dokładniej określić czym jest gra cywylizacyjna - dla mnie określenie to spełnia gra, w której prowadzisz cywilizacje i tyle wystarczy). Dla mnie ta gra to taka lepsza Terraformacja Marsa (której przypomne po raz kolejny nie lubie). Owszem budujesz sobie silniczek jak tam z ikonami, ale tutaj o wiele częściej są to jednorazowe rzeczy, a nie, że w każdej turze musisz pamiętac o kazdej karcie. To powodu o wiele szybsze tury. Dodatkowo nie wygra się tu moim zdaniem ekonomią. Na planszy trzeba mieć miasta i miasteczka, bo daje to za dużo punktów, by nadrobić kartami. Nie trzeba oczywiście wiele, ale to zależy od współgraczy. Tak samo wojsko w drugiej partii już nam odgrywało większą rolę niż w pierwszej. Dla mnie to jest mix euro z gra cywilizacyjna i dodatkiem Area Control.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: dragon77 »

Czy ktoś się orientuje czy będzie do kupienia w sklepach wersja Deluxe po polsku ?
Hrosskar
Posty: 355
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 73 times
Been thanked: 77 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Hrosskar »

dragon77 pisze: 27 sty 2023, 12:30 Czy ktoś się orientuje czy będzie do kupienia w sklepach wersja Deluxe po polsku ?
Grzegorz w trakcie live u Planszowych Newsów mówił, że będą mieć ograniczoną liczbę wersji deluxe, ale tylko w swoim sklepie.
Manietu
Posty: 93
Rejestracja: 16 lip 2019, 01:47
Has thanked: 9 times
Been thanked: 17 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Manietu »

Z tego, co pamiętam z live'a w Planszowych Newsach, ograniczona ilość gry po polsku w wersji Colossus ma być dostępna do zakupu.
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: dragon77 »

Dziękuję Wam za odpowiedź :)
Pelarg1r
Posty: 33
Rejestracja: 16 lut 2021, 23:45
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Pelarg1r »

A czy wiadomo już kiedy rusza przedsprzedaż?
Hrosskar
Posty: 355
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 73 times
Been thanked: 77 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Hrosskar »

Wersje KS (więc sklepowe pewnie też) są wciąż w produkcji i trwa to już trochę czasu. Według ostatnich aktualizacji wersje KS powinny dotrzeć do wspierających gdzieś w okolicy maja/czerwca. Sklepowa wersja pewnie chwilę później.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4432
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1343 times
Been thanked: 841 times
Kontakt:

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Hardkor »

Hrosskar pisze: 27 sty 2023, 14:48 Wersje KS (więc sklepowe pewnie też) są wciąż w produkcji i trwa to już trochę czasu. Według ostatnich aktualizacji wersje KS powinny dotrzeć do wspierających gdzieś w okolicy maja/czerwca. Sklepowa wersja pewnie chwilę później.
Z tego co portal mówił to chyba w Q1 planują Mosaic? Ewentualnie w pierwszej połowie roku, na pewno nie później.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
khuba
Posty: 977
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 276 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: khuba »

Hardkor pisze: 27 sty 2023, 14:54
Z tego co portal mówił to chyba w Q1 planują Mosaic? Ewentualnie w pierwszej połowie roku, na pewno nie później.
Dzisiaj było info że sprawdzają dopiero sampla, obstawiam Q2 jako że jeszcze musi się wyprodukować i dokulać.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Hrosskar
Posty: 355
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 73 times
Been thanked: 77 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Hrosskar »

Hardkor pisze: 27 sty 2023, 14:54
Hrosskar pisze: 27 sty 2023, 14:48 Wersje KS (więc sklepowe pewnie też) są wciąż w produkcji i trwa to już trochę czasu. Według ostatnich aktualizacji wersje KS powinny dotrzeć do wspierających gdzieś w okolicy maja/czerwca. Sklepowa wersja pewnie chwilę później.
Z tego co portal mówił to chyba w Q1 planują Mosaic? Ewentualnie w pierwszej połowie roku, na pewno nie później.
W połowie marca jakoś fabryka ma skompletować gry, albo zacząć to robić, plus transport itp. to będzie na koniec Q2. Wątpię, żeby wersje sklepowe były wcześniej gotowe.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4432
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1343 times
Been thanked: 841 times
Kontakt:

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Hardkor »

Hrosskar pisze: 27 sty 2023, 15:51
Hardkor pisze: 27 sty 2023, 14:54
Hrosskar pisze: 27 sty 2023, 14:48 Wersje KS (więc sklepowe pewnie też) są wciąż w produkcji i trwa to już trochę czasu. Według ostatnich aktualizacji wersje KS powinny dotrzeć do wspierających gdzieś w okolicy maja/czerwca. Sklepowa wersja pewnie chwilę później.
Z tego co portal mówił to chyba w Q1 planują Mosaic? Ewentualnie w pierwszej połowie roku, na pewno nie później.
W połowie marca jakoś fabryka ma skompletować gry, albo zacząć to robić, plus transport itp. to będzie na koniec Q2. Wątpię, żeby wersje sklepowe były wcześniej gotowe.
Ale to jest informacja prosto od portalu? Bo portal swoje, na KS twórcy swoje. Ja powiem szczerze gubię się już trochę, bo ang Collosus miał być wysyłany w chwilę po KS, a jest grudzień i dopiero zaczynają to robić xD A podobno juz wydrukowany.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Hrosskar
Posty: 355
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 73 times
Been thanked: 77 times

Re: Mosaic: A Story of Civilization (Glenn Drover)

Post autor: Hrosskar »

Hardkor pisze: 27 sty 2023, 16:29
Hrosskar pisze: 27 sty 2023, 15:51
Hardkor pisze: 27 sty 2023, 14:54

Z tego co portal mówił to chyba w Q1 planują Mosaic? Ewentualnie w pierwszej połowie roku, na pewno nie później.
W połowie marca jakoś fabryka ma skompletować gry, albo zacząć to robić, plus transport itp. to będzie na koniec Q2. Wątpię, żeby wersje sklepowe były wcześniej gotowe.
Ale to jest informacja prosto od portalu? Bo portal swoje, na KS twórcy swoje. Ja powiem szczerze gubię się już trochę, bo ang Collosus miał być wysyłany w chwilę po KS, a jest grudzień i dopiero zaczynają to robić xD A podobno juz wydrukowany.
Z KS. Grzegorz na live u Planszowych newsów mówił, że oryginalny wydawca ma taką politykę że drukuje raz a dużo. Stąd wątpię żeby wersja sklepowa była dużo wcześniej niż KS, raczej popłyną tym samym statkiem. Nie wiem, czy nie będzie nawet tak, że to Portal będzie wysyłał również wersję KS. W związku z tym wydanie dodatku po polsku również jest dość niepewne, a przynajmniej nie za szybko.
ODPOWIEDZ