Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Ragathol
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:27
Been thanked: 2 times

Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: Ragathol »

Pytanie o kopertę D.
Spoiler:
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: bdm »

Mam pytania.
Spoiler:
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: tomuch »

bdm pisze: 26 paź 2021, 16:25 Mam pytania.
Spoiler:
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Spoiler:
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: bdm »

Ok.
Spoiler:
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: tomuch »

bdm pisze: 26 paź 2021, 18:30 Ok.
Spoiler:
Spoiler:
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Miszon »

Piter1991 pisze: 14 lip 2021, 12:45 Generalnie miałem bardo podobne odczucia do poziomu trudności, pierwszą partię przegraliśmy dopiero po otworzeniu wszystkich kopert i wykonywaniu ostatnich osiągnięć.
Najlepsze jest to, że w ekipie (graliśmy w 4 osoby) tylko ja jestem graczem a reszta gra bardzo okazjonalnie.
Tłumaczyłem sobie poziom trudności tym, że gra jest dedykowana dla młodzieży jednak na końcu powinno to być jakieś wyzwanie.
A to ciekawe. Ja bym strzelił, że ze wszystkich partii (jesteśmy już po wszystkich kopertach i wszystkich achievementach, najtrudniej było zrobić ten z bossem i 6 kraterami na planszy na koniec gry - wygrywaliśmy, ale nie było odpowiedniej liczby kraterów) wygraliśmy jakoś między 2/3, a 3/4. Ale bliżej 2/3. Gra jest mocno losowa i często po prostu nie ma możliwości nic zrobić, żeby się ustrzec przed porażką. Poza tym niektóre moce (zwłaszcza te, które są jednorazowe na całą grę) są dużo słabsze od innych (plecak odrzutowy i barykady rządzą).
Przy czym dodam, że graliśmy głównie na 2 osoby, na więcej osób może z 5-8 partii. Być może na więcej osób jest łatwiej, przez te kilka partii trudno orzec (może nieco większy % był wygrany, ale to za mała próba aby stwierdzić, czy to nie przypadek).
tomuch pisze: 26 paź 2021, 17:43Mam pytania.
Co do psa - może wykonać tylko jedną akcję i jest nią albo atak, albo ruch. I jest to akcja, którą "zabiera" bohaterowi (użycie go kosztuje akcję).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: bdm »

Czyli w danej turze kiedy chcesz zrobić akcję psem to nie możesz już zrobić żadnej akcji swoim pionkiem?
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: BartP »

Możesz zrobić dwie akcje człowiekiem w turze, ale dowolną (lub obie) możesz zamienić na akcję psa. Czyli możliwe są takie warianty:
- akcja człowieka i akcja psa
- akcja psa i akcja człowieka
- akcja psa i akcja psa
- akcja człowieka i akcja człowieka
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: Miszon »

bdm pisze: 27 paź 2021, 07:28 Czyli w danej turze kiedy chcesz zrobić akcję psem to nie możesz już zrobić żadnej akcji swoim pionkiem?
Skąd taki wniosek?

Do kolegi wyżej: na pewno OBIE akcje może zrobić pies? Ja bym powiedział, że może raz zaatakować albo raz się ruszyć. A druga akcja zostaje dla bohatera.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: bdm »

BartP pisze: 27 paź 2021, 08:02 Możesz zrobić dwie akcje człowiekiem w turze, ale dowolną (lub obie) możesz zamienić na akcję psa. Czyli możliwe są takie warianty:
- akcja człowieka i akcja psa
- akcja psa i akcja człowieka
- akcja psa i akcja psa
- akcja człowieka i akcja człowieka
W wariancie trzecim (akcja psa i akcja psa) pies może wykonać dwa razy tą samą akcję np ruch + ruch lub atak + atak?
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: bdm »

Miszon pisze: 27 paź 2021, 08:53
bdm pisze: 27 paź 2021, 07:28 Czyli w danej turze kiedy chcesz zrobić akcję psem to nie możesz już zrobić żadnej akcji swoim pionkiem?
Skąd taki wniosek?
Ponieważ myślałem, że jedną ze swoich akcji trzeba poświęcić na samą aktywację psa, która nie jest akcją ruchu bądź ataku a jedynie chęcią użycia w tej turze psa.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: BartP »

bdm pisze: 27 paź 2021, 09:42 W wariancie trzecim (akcja psa i akcja psa) pies może wykonać dwa razy tą samą akcję np ruch + ruch lub atak + atak?

Wg mnie tak, nie widzę, jak inaczej można zasady interpretować.
W angielskiej wersji do psa jest "you may use one or more of your Actions to activate the Dog". Nie chce mi się sprawdzać dokładnego doboru słów po polsku.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: Miszon »

Będę wieczorem w domu to sprawdzę w polskiej wersji. Jeśli jest inaczej to babol.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
ceemik
Posty: 24
Rejestracja: 16 lip 2009, 09:32
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: ceemik »

W polskiej instrukcji jest "W swojej turze możesz wykorzystać jedną lub więcej swoich akcji, aby aktywować psa", więc jest poprawnie.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: bdm »

Czyli BartP ma rację i wcześniej kolega tomuch. Z kolei Miszon nie grał źle tylko nie wykorzystywał w pełni psa. Ja za to grałem źle tracąc jedną akcję za każdym razem kiedy używałem psa. :roll: I już wiadomo dlaczego tak ciężko szło. :D

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: Miszon »

Realnie rzadko się zdarzało abym chciał obie akcje użyć na psa, zwykle pies gryzł/ruszał się, a bohater robił coś drugiego, raz na kilka gier pewnie to mi przeszkodziło.
Ale faktycznie, coś musiałem przeoczyć, a potem już nie patrzyłem, tylko grałem ;) .
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: BartP »

To nam się zdarza, że ktoś czeka, by przekazać paczkę i w tym czasie rusza psem. Ale nie twierdzę, że gramy optymalnie ;].
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: tomuch »

BartP pisze: 27 paź 2021, 17:54 To nam się zdarza, że ktoś czeka, by przekazać paczkę i w tym czasie rusza psem.
U mnie podobnie. No chyba że akurat córka woli się jednak ruszać pieskiem... bo to w końcu piesek ;)
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: bdm »

Po otwarciu danej koperty następne partie rozgrywacie już z ich zawartością jeśli oczywiście dany puchar jest w ten sposób możliwy do zdobycia ?
Spoiler:
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: BartP »

Ja grałem ze wszystkim, co gra dawała. Ale jak chcesz bez, to możesz; w końcu dzieciaki mają się dobrze bawić.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: bdm »

Wiesz jak to z dzieciakami. Najważniejsza jest zawartość kopert. Im szybciej je wszystkie otworzysz tym lepiej. :D
Ale i tak postanowiłem to nieco zastopować bo doszło do tego, że mamy otwartą już dziewiąta kopertę a tych za odznaki ledwie jedną. Więc od teraz naklejki z mózgiem dajemy tylko w przypadku wygranej gry z pucharem.
Oczywiście zamierzam zagrać także ze wszystkimi utrudnieniami ale póki co jak jest możliwość zdobycia pucharu bez nich to córka woli taki wariant, bo jest łatwiej. :)
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: tomuch »

ceemik pisze: 25 maja 2021, 09:04 NIestety w kopercie 6 jest kolejny błąd w tłumaczeniu:
Spoiler:
Jak w takim razie gracie - wg polskiej czy angielskiej wersji?
A pytanie dodatkowe dot. koperty 6.:
Spoiler:
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
ceemik
Posty: 24
Rejestracja: 16 lip 2009, 09:32
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: ceemik »

tomuch pisze: 20 lut 2022, 20:13
ceemik pisze: 25 maja 2021, 09:04 NIestety w kopercie 6 jest kolejny błąd w tłumaczeniu:
Spoiler:
Jak w takim razie gracie - wg polskiej czy angielskiej wersji?
A pytanie dodatkowe dot. koperty 6.:
Spoiler:
Graliśmy zgodnie z angielską wersją.

Co do pytania dodatkowego:
Spoiler:
Sloth
Posty: 384
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 81 times
Been thanked: 76 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: Sloth »

Pany, jest taka karta "SŁODKIE LENISTWO" która posiada opis " w tej turze zombie nie aktywują się". Przecież ta karta nie ma żadnego sensu. Jak się już pojawi to znaczy że i tak nic się nie aktywuje gdyż tak mówi kostka. Miałoby to jeszcze sens gdybyśmy rozpatrywali najpierw białą kostkę a dopiero potem czarną. Jedyne uzasadnienie dla tej karty widzę iż gdzieś/kiedyś dojdzie zasada mówiąca o dodatkowej aktywacji zombie po rzucie białą kością. Jednakże dołożenie w takim razie tej karty do początkowej talii jest dla mnie absurdalne. Od przeciwległego końca mamy kartę która powoduje ruch wszytkich zombii na planszy o jedno pole naprzód. Karta została wymieniona zamiast "taksówka". Już nie raz przegraliśmy przez to cholerstwo mając praktycznie zwycięstwo w kieszeni.
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 311 times
Been thanked: 432 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja - pytania, zasady

Post autor: aeiou871 »

Sloth pisze: 27 lut 2022, 17:26 Pany, jest taka karta "SŁODKIE LENISTWO" która posiada opis " w tej turze zombie nie aktywują się". Przecież ta karta nie ma żadnego sensu. Jak się już pojawi to znaczy że i tak nic się nie aktywuje gdyż tak mówi kostka. Miałoby to jeszcze sens gdybyśmy rozpatrywali najpierw białą kostkę a dopiero potem czarną. Jedyne uzasadnienie dla tej karty widzę iż gdzieś/kiedyś dojdzie zasada mówiąca o dodatkowej aktywacji zombie po rzucie białą kością. Jednakże dołożenie w takim razie tej karty do początkowej talii jest dla mnie absurdalne. Od przeciwległego końca mamy kartę która powoduje ruch wszytkich zombii na planszy o jedno pole naprzód. Karta została wymieniona zamiast "taksówka". Już nie raz przegraliśmy przez to cholerstwo mając praktycznie zwycięstwo w kieszeni.
Czemu nie ma sensu? Jak wypada pytajnik, to masz dużą szansę, że stanie się coś złego (kostka nic nie mówi, tylko nakazuje dobrać kartę z talii), a ta jedna karta jest korzystna dla drużyny.
ODPOWIEDZ