Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: japanczyk »

Strzelaj, strzelaj w głowę! Kiedy na stacjach skończyła się benzyna a w sklepach naboje, oznacza to tylko jedno: Zombicide powraca jako 2 Edycja! Kolejny tytuł kultowej serii o zabijaniu nieumarłych kreatur to udoskonalenie pierwszej gry cyklu! Tym razem 1-6 graczy wcieli się w 12 Ocalałych, zagra 25 niepowtarzalnych scenariuszy ze wspólnym wątkiem, a przy masakrowaniu 4 różnych Abominacji oprócz spluw i siekier użyje samochodów i punktów Adrenaliny!

Obrazek

2 Edycja to wszystko co najlepsze w Zombicide i jeszcze więcej! Wcielicie się w drużynę sześciu Ocalałych z indywidualnymi kartami postaci. Waszym zadaniem będzie spełnienie celów jednego z 25 scenariuszy, zabijając po drodze jak najwięcej nieumarłych. Będziecie poruszać się po mieście, zdobywać broń, doświadczenie i nowe umiejętności. Ale śpieszcie się, kiedy nastąpi faza Nocy, reguły ulegają zmianie i zombie stają się jeszcze potężniejsze!
Tworząc drużynę, będziecie mogli wybierać spośród dwunastu Ocalałych. W 2 Edycji, oprócz dorosłych, znajdziecie również postacie dzieci ze specjalnymi, dodatkowymi umiejętnościami. Atakując na dystans, Sam może dowolnie wybierać pomiędzy celami, ignorując przy tym ewentualne obrażenia zadane sojusznikom. Z kolei szczęściara Bunny może poświęcić akcję, by każdorazowo przerzucić wszystkie kości.
Abominacje zawsze były największym paskudztwem, a teraz nadchodzą jej cztery mutacje i wszystkie mogą znaleźć się na planszy za jednym razem! Każda z nich dysponuje indywidualnymi zdolnościami. Aby posłać je do grobu, użyjecie samochodów. Jeżdżąc po mieście i taranując ożywione paskudztwa będziecie zbierać punkty Adrenaliny, które dodatkowo ulepszą wasze zdolności. Ja wkurzony? Nie chcesz widzieć mnie wkurzonym!
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: japanczyk »

Czy ktoś juz grał?
Czy tylko mi sie wydaje ze figurki sa jakby w mniejszej skali? Blizszej Bloodborne niz poprzednim Zombicide?
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: lukkk »

Przyłączam się do pytania.
Sam słyszałem tylko, że poziom trudności pomimo 4 abominacji i warunku, że każda postać musi przeżyć, wcale nie jest jakiś przesadnie duży. Co mnie trochę martwi, bo już Zombicide 1.0 nie stanowiło zbyt dużego wyzwania ( co najwyżej Black Plague, ale jego przesadnym fanem nie jestem).
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 347
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: dispe »

Wydaje mi się, że to już nastąpiło przy Invaderze. Jak wrócę do domu to porównam i dam znać.

Jeśli chodzi o poziom trudności, to ja na razie zagrałem kilka gier w "stare" misje (pierwsze 10) i większość to były porażki (3/5). Zwykle wykańczała nas dodatkowa aktywacja albo zombie rush, przez który trzeba uważać i zmieniać trochę taktykę (nie otwierać drzwi do ciemnego pomieszczenia ostatnią akcją a zwłaszcza dzieciakiem).
Więcej będę mógł napisać jak już więcej pogram.
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Gab »

Grałem we wszystkie części serii i otwieranie drzwi ostatnią akcją w KAŻDEJ części kończyło się raczej źle...
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 347
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: dispe »

To prawda, jednak tutaj przez karty RUSH jest większa szansa, że po otwarciu drzwi Zombiaki z nich wyjdą prosto na nasze pole a w swojej fazie zagryzą. Nie było takich kart w granych przeze mnie dotychczas Pladze i Invaderze i taka sytuacja występowała rzadziej, trzeba było mieć pecha i trafić na dodatkowe aktywacje odpowiedniego rodzaju w fazie zombi a tutaj kończysz turę po otwarciu drzwi z kilkoma zombiakami na swoim polu i wiesz że jak ktoś ich nie przyjdzie ubić to game over :)

Co do skali figurek (bohaterów) to wygląda na to że są tej samej wysokości, tylko teraz są jakby szczuplejsze. Porównując 2 walkerów, te z nowej edycji są nawet ociupinę większe.
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 20 maja 2021, 18:01 przez dispe, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: vinnichi »

A może usunięcie zasady friendly fire na którą tak wszyscy pomstowali ułatwiło rozgrywkę. Pamiętam że wtedy trzeba się było trochę nagłówkować żeby ekpę dobrze ustawić
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: lukkk »

vinnichi pisze: 20 maja 2021, 10:26 A może usunięcie zasady friendly fire na którą tak wszyscy pomstowali ułatwiło rozgrywkę. Pamiętam że wtedy trzeba się było trochę nagłówkować żeby ekpę dobrze ustawić
Chyba nie. Wtedy się po prostu nie strzelało do Zombiaków gdy w grę wchodziło friendly fire, więc ryzyko postrzelenia towarzysza było wręcz zerowe. Teraz ryzyko postrzału jest zdecydowanie mniejsze więc gracze będą bardziej skłonni do ryzyka ( więc i postrzały będą częstsze).
Dodatkowo słyszałem, że teraz rozpoczyna się grę z lepszymi broniami oraz o wiele łatwiej o zdobycie czegoś fajnego + koktajle mołotowa nie muszą być łączone jak w 1. Od razu dostajesz złożony. To ułatwia nie tylko walkę z Abominacjami ale także szybkie niszczenia wielkich skupisk zombiaków. No i trzy życia Ocalałego zamiast dwóch jednak robią swoje ( w 1 nigdy nie grałem na ZombieOcalałych - uznałem, że jest to za duże ułatwienie).
Sami ocalali KS exclusive są ponoć tak mocni, że nawet na Bgg uznają ich za zbyt potężnych i zalecają grać tymi z podstawki.
Do poziomu trudności z BP wydaje mi się, że będzie daleko ( ale to jednak dodatki do BP zrobiły tą cudną robotę niż sama podstawka). Także tego ;)
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: SwistakCZC »

japanczyk pisze: 19 maja 2021, 11:12 Czy ktoś juz grał?
Czy tylko mi sie wydaje ze figurki sa jakby w mniejszej skali? Blizszej Bloodborne niz poprzednim Zombicide?
Podpinam się o pytanie o wrażenia, jak ktoś grał w poprzednie części to dajcie znać jak 2.0. wypada w porównaniu do poprzednich np Black Plague czy Invadera :)
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Zmij »

Grałem poki co dwa razy w ta nową wersję ale jako weteran wszystkich wersji zombicide od razu zmodyfikowalem deck zombich usuwajac prostsze karty (ok 20) i dodalem toksycznych, berserki, psy i kruki. Od razu uzywalem zasad z dodatków dzień i noc oraz all out dice a także zombich zołnierzy. Taki miks dał ciekawą grę, wymagającą zastanowienia w niektórych sytuacjach ale głównie w nocy bo w dzień szło gładko. W nocy głównie się walczy wręcz i przy toksycznych bywa z tym problem a latarki tylko dwie sa w talii przedmiotów więc czasem dość dużo trzeba poszukac zeby jakas dorwac a ponadto użycie latarki daje zombim w LOS dodatkowa aktywacje więc w sumie noc sprowadza sie do walki wrecz a tylko przy toksycznych molotow lub latarka+strzał. Obie rozgrywki wygraliśmy ale przez moje modyfikacje gra trwala sporo dłużej niż deklarowany czas. Dobrze ze nie ma juz skoncentrowanego ognia jak w Invader wiec znow przed abominacjami czuje sie respekt (zwlaszcza berserkową)
Jestem zadowolony z zakupu, figurki sa w takiej samej skali co pierwsza edycja. Jakość jakto CMON na wysokim poziomie. Przyjemnie sie je maluje, dobre detale a plastik nie miększy niż zwykle:)Wg mnie godny nastepca poprzedniej wersji aczkolwiek wg mnie sama podstawka, tak jak w wersji 1.0 to jest prosta gra z tylko 4 typami zombich co powoduje że gra sie po jakims czasie nudzi, dlatego kluczem do ciekawej rozgrywki jest dodawanie nowych typów zombich, które wymagają wiekszego kombinowania i taktycznego myslenia podczas rozgrywki.
Wersja wspolczesna dla mnie jest najfajniejsza odslona i sprzedalem swoje KS BP i GH zeby kupic bogatszego pledge 2nd edt i nie żałuje decyzji z tym ze posiadalem juz wiekszosc pudeł z wersji 1.0 wiec od razu zakup byl z zamiarem miksowania zawartości.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: lukkk »

Zmij pisze: 21 maja 2021, 09:42 Wersja wspolczesna dla mnie jest najfajniejsza odslona i sprzedalem swoje KS BP i GH zeby kupic bogatszego pledge 2nd edt i nie żałuje decyzji z tym ze posiadalem juz wiekszosc pudeł z wersji 1.0 wiec od razu zakup byl z zamiarem miksowania zawartości.
Dzięki za naprawdę fajne podsumowanie :)
Zapytam jeszcze: wykorzystywałeś może dodatek Danny Trejo. Jeśli tak, to jak go oceniasz pod kontem funu/ przydatności? Dużo dodaje czy raczej nadmiernie ułatwia grę ( bo Trejo to ponoć bardzo dobra postać). I czy wykorzystywałeś ocalałych KS czy skupiłeś się na tych podstawowych?

Rozumiem, że w trakcie nocy utrudnione jest strzelanie do zombiaków. Ale czy nadal w trakcie nocy można przeszukiwać budynki normalnie ( bez latarki)?
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Zmij »

lukkk pisze: 21 maja 2021, 10:00
Zmij pisze: 21 maja 2021, 09:42 Wersja wspolczesna dla mnie jest najfajniejsza odslona i sprzedalem swoje KS BP i GH zeby kupic bogatszego pledge 2nd edt i nie żałuje decyzji z tym ze posiadalem juz wiekszosc pudeł z wersji 1.0 wiec od razu zakup byl z zamiarem miksowania zawartości.
Dzięki za naprawdę fajne podsumowanie :)
Zapytam jeszcze: wykorzystywałeś może dodatek Danny Trejo. Jeśli tak, to jak go oceniasz pod kontem funu/ przydatności? Dużo dodaje czy raczej nadmiernie ułatwia grę ( bo Trejo to ponoć bardzo dobra postać). I czy wykorzystywałeś ocalałych KS czy skupiłeś się na tych podstawowych?

Rozumiem, że w trakcie nocy utrudnione jest strzelanie do zombiaków. Ale czy nadal w trakcie nocy można przeszukiwać budynki normalnie ( bez latarki)?
Tu nie bez znaczenia jest tez moja osobista preferencja w strone wersji wspolczesnej, nie lubilem tez za bardzo mechaniki nekromantów wiec bez zalu sie rozstalem:)
Dannego Trejo akurat nie bylo w zestawie ktory kupilem (jako spóźnialski musialem zakupic na olx) ale jezeli masz wersje KS to wg mnie nie za duzo wnosi do gry, abominacje pewnie raz na ruski rok spotkasz bo jest duzo innych abo w decku a bohaterow w wersji KS jest az za duzo wiec raczej rzadko i tak bys uzywal. Co innego jak kupisz sama podstawke ze sklepu to wtedy wniesie duzo wiecej
Na szczescie szukac mozna w nocy bez latarki po staremu:)
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: lukkk »

Zmij pisze: 21 maja 2021, 11:13
lukkk pisze: 21 maja 2021, 10:00
Zmij pisze: 21 maja 2021, 09:42 Wersja wspolczesna dla mnie jest najfajniejsza odslona i sprzedalem swoje KS BP i GH zeby kupic bogatszego pledge 2nd edt i nie żałuje decyzji z tym ze posiadalem juz wiekszosc pudeł z wersji 1.0 wiec od razu zakup byl z zamiarem miksowania zawartości.
Dzięki za naprawdę fajne podsumowanie :)
Zapytam jeszcze: wykorzystywałeś może dodatek Danny Trejo. Jeśli tak, to jak go oceniasz pod kontem funu/ przydatności? Dużo dodaje czy raczej nadmiernie ułatwia grę ( bo Trejo to ponoć bardzo dobra postać). I czy wykorzystywałeś ocalałych KS czy skupiłeś się na tych podstawowych?

Rozumiem, że w trakcie nocy utrudnione jest strzelanie do zombiaków. Ale czy nadal w trakcie nocy można przeszukiwać budynki normalnie ( bez latarki)?
Tu nie bez znaczenia jest tez moja osobista preferencja w strone wersji wspolczesnej, nie lubilem tez za bardzo mechaniki nekromantów wiec bez zalu sie rozstalem:)
Dannego Trejo akurat nie bylo w zestawie ktory kupilem (jako spóźnialski musialem zakupic na olx) ale jezeli masz wersje KS to wg mnie nie za duzo wnosi do gry, abominacje pewnie raz na ruski rok spotkasz bo jest duzo innych abo w decku a bohaterow w wersji KS jest az za duzo wiec raczej rzadko i tak bys uzywal. Co innego jak kupisz sama podstawke ze sklepu to wtedy wniesie duzo wiecej
Na szczescie szukac mozna w nocy bez latarki po staremu:)
Jeszcze jedno, może głupie pytanie mam :) Czy masz może pakiet uaktualniający do Zombicide 2.0, który zawierał karty do wykorzystania starych dodatków np. karty namnażania toksycznych zombich czy wykorzystujesz ich, grając na starych ( pierwszoedycyjnych) kartach?

Jeszcze swojego egzemplarza nie mam, dlatego zastanawiam się: kupić taniej zombicide 2.0 i poszukać gdzieś dodatków do 1 ed, np. zombie dogs czy kupić w przedsprzedaży drożej ale z dodatkowym Dannym Trejo. Oto jest pytanie? :)
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Zmij »

[/quote]

Jeszcze jedno, może głupie pytanie mam :) Czy masz może pakiet uaktualniający do Zombicide 2.0, który zawierał karty do wykorzystania starych dodatków np. karty namnażania toksycznych zombich czy wykorzystujesz ich, grając na starych ( pierwszoedycyjnych) kartach?

Jeszcze swojego egzemplarza nie mam, dlatego zastanawiam się: kupić taniej zombicide 2.0 i poszukać gdzieś dodatków do 1 ed, np. zombie dogs czy kupić w przedsprzedaży drożej ale z dodatkowym Dannym Trejo. Oto jest pytanie? :)
[/quote]

Kupiłem z tym pakietem zombi and companions upgrade, wg mnie bez niego kiepsko zintegrować starą wersję, po pierwsze inne są rewersy więc kiepsko to by wyglądało, inne wartości namnażania no i brak w ver 1.0 kart typu rush, inaczej też abo się pojawia, poprzednio był na karcie namnażania na powiedzmy żółtym poziomie a na innych normalnie zombie a teraz jest cała karta abo i ciągniesz z rodzaj abo z osobnego decka. Za dużo zmian żeby działać na starych kartach wg mnie.
Co jest dla Ciebie najlepsze to ciężko powiedzieć bo nie znam budżetu:)najlepiej to wersję KS z tym pakiecikiem kart do upgrade napewno będzie wysyp na forum i olx jak wszyscy już swoje wersję dostaną kwestia tylko środków jakie chcesz na to przeznaczyc. Stare dodatki z toksycznym i berserkami też trochę kosztują i są już słabo dostepne. W sumie i tak byś je kupował tylko dla figurek bo karty byś miał z tego pakieciku więc ew możesz zastąpić figurki poprostu jakimiś innym

Dodam jeszcze ze mechaniki dnia i nocy oraz all out dice nie ma w podstawce, tu trzeba miec ktorys z duzych dodatków Washington ZC albo Fort Hendrix
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, 11:54 przez japanczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawka tagów
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: lukkk »

Widzę, że aby to hulało na poziomie trudności jaki chciałbym, to muszę naprawdę sporo wydać :D
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Zmij »

lukkk pisze: 21 maja 2021, 12:02 Widzę, że aby to hulało na poziomie trudności jaki chciałbym, to muszę naprawdę sporo wydać :D
No niestety chyba tak, CMON sprytnie to skonstruował, gra jest tym lepsza im wiecej dodatków w nia wpakujesz:)Wg mnie warto mimo wszystko zainwestowac bo gra daje duzo radosci z wycinania hord zombich a im wiecej roznych typow zombich to staje sie to bardziej wymagajace i emocjonujace. Jeszcze jak lubisz tak jak ja malowac figurki to juz wogole jest tu tona dobra;)Bardzo duzo gier z KS przewinelo sie przez moj stół i wiekszosc jednak zostala sprzedana ale Zombicide wspolczesny zostaje na 100%, bardzo mi podeszly rozwiazania z dniem i noca oraz wyciskaniem z broni max kosci z ryzykiem zepsucia:)
Dodatkowa zacheta do zakupu moze byc to ze gry od CMON bardzo trzymaja cene i jezeli bedziesz chcial odzyskac zainwestowane srodki to bez problemu to zrobisz
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: lukkk »

Zmij pisze: 21 maja 2021, 13:28
lukkk pisze: 21 maja 2021, 12:02 Widzę, że aby to hulało na poziomie trudności jaki chciałbym, to muszę naprawdę sporo wydać :D
No niestety chyba tak, CMON sprytnie to skonstruował, gra jest tym lepsza im wiecej dodatków w nia wpakujesz:)Wg mnie warto mimo wszystko zainwestowac bo gra daje duzo radosci z wycinania hord zombich a im wiecej roznych typow zombich to staje sie to bardziej wymagajace i emocjonujace. Jeszcze jak lubisz tak jak ja malowac figurki to juz wogole jest tu tona dobra;)Bardzo duzo gier z KS przewinelo sie przez moj stół i wiekszosc jednak zostala sprzedana ale Zombicide wspolczesny zostaje na 100%, bardzo mi podeszly rozwiazania z dniem i noca oraz wyciskaniem z broni max kosci z ryzykiem zepsucia:)
Dodatkowa zacheta do zakupu moze byc to ze gry od CMON bardzo trzymaja cene i jezeli bedziesz chcial odzyskac zainwestowane srodki to bez problemu to zrobisz
Ciekawi mnie czy mechanikę dnia i nocy można jakoś zrobić "warunkami domowymi" bez dokupowania dodatków ( akurat te do 2.0 nie podobają mi się).

I faktycznie też zauważyłem, że Czarna Plaga nie wywołuje we mnie aż takich emocji jak Zombicide 1.0. Liczę więc, że 2.0 bedzie mi się podobać :) Dzięki za info.
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Zmij »

lukkk pisze: 21 maja 2021, 13:43
Zmij pisze: 21 maja 2021, 13:28
lukkk pisze: 21 maja 2021, 12:02 Widzę, że aby to hulało na poziomie trudności jaki chciałbym, to muszę naprawdę sporo wydać :D
No niestety chyba tak, CMON sprytnie to skonstruował, gra jest tym lepsza im wiecej dodatków w nia wpakujesz:)Wg mnie warto mimo wszystko zainwestowac bo gra daje duzo radosci z wycinania hord zombich a im wiecej roznych typow zombich to staje sie to bardziej wymagajace i emocjonujace. Jeszcze jak lubisz tak jak ja malowac figurki to juz wogole jest tu tona dobra;)Bardzo duzo gier z KS przewinelo sie przez moj stół i wiekszosc jednak zostala sprzedana ale Zombicide wspolczesny zostaje na 100%, bardzo mi podeszly rozwiazania z dniem i noca oraz wyciskaniem z broni max kosci z ryzykiem zepsucia:)
Dodatkowa zacheta do zakupu moze byc to ze gry od CMON bardzo trzymaja cene i jezeli bedziesz chcial odzyskac zainwestowane srodki to bez problemu to zrobisz
Ciekawi mnie czy mechanikę dnia i nocy można jakoś zrobić "warunkami domowymi" bez dokupowania dodatków ( akurat te do 2.0 nie podobają mi się).

I faktycznie też zauważyłem, że Czarna Plaga nie wywołuje we mnie aż takich emocji jak Zombicide 1.0. Liczę więc, że 2.0 bedzie mi się podobać :) Dzięki za info.
Dzien i noc mysle ze bardzo prosto, musisz miec tylko jakis licznik ktora jest godzina i cos zastepujacego token swiatla latarki. Za to all out dice juz nie bo wymaga wymiany wszystkich kart z podstawki na te z dodatku (maja wydrukowane dodatkowa statystyke odnosnie ilosci allout dice do uzycia podczas ataku). Dodatkowo w dodatkach sa postacie ktore maja zdolnosci wspomagajace przy atakach typu allout
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: lukkk »

Zmij pisze: 21 maja 2021, 14:16 Dzien i noc mysle ze bardzo prosto, musisz miec tylko jakis licznik ktora jest godzina i cos zastepujacego token swiatla latarki. Za to all out dice juz nie bo wymaga wymiany wszystkich kart z podstawki na te z dodatku (maja wydrukowane dodatkowa statystyke odnosnie ilosci allout dice do uzycia podczas ataku). Dodatkowo w dodatkach sa postacie ktore maja zdolnosci wspomagajace przy atakach typu allout
To mi wygląda wręcz jak wymuszenie kupna dodatku ;)
Cóż, dzień i noc wydają mi się wystarczająco ciekawym rozwiązaniem. Zapobiega trochę siedzeniu na d. i unikaniu walki w celu wyszukania jak najlepszego sprzętu.
Chociaż możliwość utraty wymarzonego sprzętu z powodu " all out dice" tez wydaje się dodawać trochę więcej strategii, zmieniając ją z radosnej turlanki w coś bardziej taktycznego. Jestem za :)
Pewnie z czasem i tak zakupię gdy się pojawi. Dla samych mechanik no i nowych postaci.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, 16:14 przez japanczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytaty
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Zmij »

lukkk pisze: 21 maja 2021, 14:50
To mi wygląda wręcz jak wymuszenie kupna dodatku ;)
Cóż, dzień i noc wydają mi się wystarczająco ciekawym rozwiązaniem. Zapobiega trochę siedzeniu na d. i unikaniu walki w celu wyszukania jak najlepszego sprzętu.
Chociaż możliwość utraty wymarzonego sprzętu z powodu " all out dice" tez wydaje się dodawać trochę więcej strategii, zmieniając ją z radosnej turlanki w coś bardziej taktycznego. Jestem za :)
Pewnie z czasem i tak zakupię gdy się pojawi. Dla samych mechanik no i nowych postaci.
All out dice kontruje troche negatywy wynikajace z nocy wiec w sumie obie rzeczy wartoby uzywac bo moze byc bardzo trudno,z 10 razy w scenariuszu to z tego kozystalem (tracac nawet niektore bronie), gdybym nie sieknął allout z topora i kilku innych broni w pewnym momencie to bysmy przegrali scenariusz, bo nie przebilibysmy sie przez horde zombich ktore wroczyly na nasze pole po dodatkowej aktywacji:)w nowej wersji jezeli jakakolwiek postac zginie to koniec, scenariusz przegrany wiec trzeba sie bardzo pilnowac, nigdy nie otwierac drzwi na koniec tury, nie szukac ostatnia postacia, chodzic grupa i tym podobne standardowe prawdy w swiecie zombicide:)
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: lukkk »

Zmij pisze: 21 maja 2021, 15:50
lukkk pisze: 21 maja 2021, 14:50
To mi wygląda wręcz jak wymuszenie kupna dodatku ;)
Cóż, dzień i noc wydają mi się wystarczająco ciekawym rozwiązaniem. Zapobiega trochę siedzeniu na d. i unikaniu walki w celu wyszukania jak najlepszego sprzętu.
Chociaż możliwość utraty wymarzonego sprzętu z powodu " all out dice" tez wydaje się dodawać trochę więcej strategii, zmieniając ją z radosnej turlanki w coś bardziej taktycznego. Jestem za :)
Pewnie z czasem i tak zakupię gdy się pojawi. Dla samych mechanik no i nowych postaci.
All out dice kontruje troche negatywy wynikajace z nocy wiec w sumie obie rzeczy wartoby uzywac bo moze byc bardzo trudno,z 10 razy w scenariuszu to z tego kozystalem (tracac nawet niektore bronie), gdybym nie sieknął allout z topora i kilku innych broni w pewnym momencie to bysmy przegrali scenariusz, bo nie przebilibysmy sie przez horde zombich ktore wroczyly na nasze pole po dodatkowej aktywacji:)w nowej wersji jezeli jakakolwiek postac zginie to koniec, scenariusz przegrany wiec trzeba sie bardzo pilnowac, nigdy nie otwierac drzwi na koniec tury, nie szukac ostatnia postacia, chodzic grupa i tym podobne standardowe prawdy w swiecie zombicide:)
Trochę będę tęsknić za możliwością poświęcenia jednej postaci dla dobra ogółu :D
Zresztą gdy każdy gracz ma tylko jedną postać i gra się według zasady, śmierć jednej postaci nie kończy gry - nagle durna gra może zmienić się wręcz w eksperyment psychologiczny, pokazujący świetnie zachowania niektórych ludzi. Jedni się poświęcą dla dobra ogółu, drudzy będą się gdzieś ukrywać po budynkach, jeszcze inni polecą "na pałę" kosić zombiaki. Jedni wybiorą logiczny plan a inni pójdą na żywioł. To mocno mi się podobało w 1.0. Ciekawe jak to będzie w 2.0 - ok, koniec offtopowych dygresji ;D

Dzięki za info o nowych mechanikach z dodatków. Widzę, że będę musiał z czasem i tak dostać pomimo tego, że kafle terenu z dodatków nie podobają mi się wcale a wcale.
No i o trybie kampanii słyszałem różne rzeczy ( a chyba Washington D.C. i Fort Hendrix - oba te dodatki rozgrywa się nie sandboxowo a właśnie kampanijnie o ile rzecz jasna nie myle się).

Ps: jak według Ciebie spisują się zombie-żołnierze z Fort Hendrix? Dodają dużo? Bo słyszałem, że giną szybciej niż cokolwiek zrobią :D
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Zmij »

lukkk pisze: 21 maja 2021, 16:08
Ps: jak według Ciebie spisują się zombie-żołnierze z Fort Hendrix? Dodają dużo? Bo słyszałem, że giną szybciej niż cokolwiek zrobią :D
Faktycznie w naszej rozgrywce nie stanowili jakiegos realnego zagrozenia ale to moze dlatego ze mechanika dnia i nocy ich mocno ograniczyla, w nocy bowiem nie maja nigdy praktycznie nikogo w LOS wiec nie strzelaja. W dzien mogli by byc niebezpieczni ale poki co nie pokazali nam pazura
Co do samych zombie zolnierzy to mam mieszane odczucia, jakos pomysl zombie strzelajacego z karabinu mi nie lezy, jak nadal nie beda wplywac na rozgrywke zbytnio to ich wywale za jakis czas
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: KOSHI »

Myślałem o zakupie 2 edycji, ale z tego co czytam to sam golas w wersji nie z KS lub bez dodatków z 1 edycji specjalnie szałowy nie będzie... Chyba nie ma sensu kupowanie samej podstawki jak mam BP mocno rozhuśtane. Aż tak często gra nie ląduje na stole, żebym miał 2 wersje. Wolałbym wersję współczesną ale jak się nie ma co się lubi to trzeba lubić to co się ma...
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Zmij »

KOSHI pisze: 21 maja 2021, 22:08 Myślałem o zakupie 2 edycji, ale z tego co czytam to sam golas w wersji nie z KS lub bez dodatków z 1 edycji specjalnie szałowy nie będzie... Chyba nie ma sensu kupowanie samej podstawki jak mam BP mocno rozhuśtane. Aż tak często gra nie ląduje na stole, żebym miał 2 wersje. Wolałbym wersję współczesną ale jak się nie ma co się lubi to trzeba lubić to co się ma...
Zawsze możesz sprzedac BP z czym tam masz i kupic 2nd edt zwłaszcza jezeli setting bardziej Ci podchodzi, zawsze to bedzie dobra odmiana a skoro BP i tak nie laduje na stole czesto to podejzewam ze niebawem nie bedzie wogole. Szczerze mowiac to w SG nie ma az takiej wartosci dodanej jak w dodatkach ze starszej wersji wiec podstawka+ ktorys duzy nowy dodatek+ zombis and companions upgrade pack+dowolne dodatki ze starej wersji (preferowany toxic, berserk i dogs lub crows) i masz za cena ks cos znacznie ciekawszego. Na amazon.pl widzialem toxicow i dogs a na i-szop.pl znajdzie sie np crows i prison outbreak (berserkerzy)
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: Zombicide: 2nd Edition/ 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: SwistakCZC »

Zmij pisze: 22 maja 2021, 01:21
KOSHI pisze: 21 maja 2021, 22:08 Myślałem o zakupie 2 edycji, ale z tego co czytam to sam golas w wersji nie z KS lub bez dodatków z 1 edycji specjalnie szałowy nie będzie... Chyba nie ma sensu kupowanie samej podstawki jak mam BP mocno rozhuśtane. Aż tak często gra nie ląduje na stole, żebym miał 2 wersje. Wolałbym wersję współczesną ale jak się nie ma co się lubi to trzeba lubić to co się ma...
Zawsze możesz sprzedac BP z czym tam masz i kupic 2nd edt zwłaszcza jezeli setting bardziej Ci podchodzi, zawsze to bedzie dobra odmiana a skoro BP i tak nie laduje na stole czesto to podejzewam ze niebawem nie bedzie wogole. Szczerze mowiac to w SG nie ma az takiej wartosci dodanej jak w dodatkach ze starszej wersji wiec podstawka+ ktorys duzy nowy dodatek+ zombis and companions upgrade pack+dowolne dodatki ze starej wersji (preferowany toxic, berserk i dogs lub crows) i masz za cena ks cos znacznie ciekawszego. Na amazon.pl widzialem toxicow i dogs a na i-szop.pl znajdzie sie np crows i prison outbreak (berserkerzy)
Ok a jakby chcieć wejść ogólnie w Z-cide, to warto zacząć od 2.0. i potem z czasem ew. rozszerzyć o dodatki? Setting współczesny dla mnie jest spoko. Grałem raz w BP, było ok. Ogarniam mniej więcej co oferuje BP, GH i Invaders. Zastanawiam się jak się ma do poprzedniczek 2.0.
ODPOWIEDZ