Jezeli masz tylko podstawke to faktycznie roznica miedzy zwyklym abo a berserkiem jest zadna, z tego co widze w nowej wersji zabrali mu nawet to 2 ruchu bo nie ma na karcie w zdolnosciach. Jezeli mialbys reboot boxa to tam kilku bohaterow ze zdolosciami do obrazen juz jest i to nawet od pomaranczowego poziomuBlue pisze: ↑13 lip 2021, 19:32 1. Ok, ale odnosicie się do tego że w 1 części to działało i tam może było"najfajniejsze, najniebezpieczniejsze i budzące respekt". W 2 części w podstawce Bunny ma dodatkowe obrażenie do walki wręcz(ale to jak już jest na czerwonym poziomie adrenaliny) fakt ten drugi ma do dystansowego ale to jest na czerwonym skillu dopiero wiec dosc pozno raczej. W Reeboot box jest RPG który wali za 3 i przed nim ta zdolność ją ochroni, ale w podstawce broni walącej 3, wiec w praktyce poza szczególnym przypadkiem nadal działa tak jak pacjent 0, albo czegoś z Waszych postów nie mogę wyczytać.
2. Tak mam świadomość że jest tez ten skill który przemienia w toksycznych, odnoszę się tylko do tego że pierwszy nie ma w praktyce zastosowania jak się nie doda jakichś dodatków.
3. Chodzi mi głównie o to że ten przepis nie ma sensu jak się gra z podstawką i tylko w tym rzecz .
W kazdym razie Berserker tu wyglada mi na za malo problematycznie dla gracza w tej wersji zeby bylo fajne .
Swoją drogą imho aż się prosi żeby była jakaś broń która pozwala walnąć za 3, ale jednocześnie tracimy 1hp, albo tracimy skilla etc .
Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
- Blue
- Posty: 2323
- Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 254 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Jeżeli dobrze rozumiem:
1. Seekerzy po prostu najpierw sie aktywują wszyscy na mapie, potem się spawnują ci z karty. I tyle, w innych rzeczach zachowuja sie jak walkerzy(ale np abo toksyczna ich nie przemienia, on ma wpływ tylko na zwykłych).
2. Skinnerzy jak zginą to się pojawiają w postaci crawlerów(na tym samym polu) za każdą "1" na kościach która była podczas ataku. Crawler jest ostatni w kolejce priorytetów do zabijania.
1. Seekerzy po prostu najpierw sie aktywują wszyscy na mapie, potem się spawnują ci z karty. I tyle, w innych rzeczach zachowuja sie jak walkerzy(ale np abo toksyczna ich nie przemienia, on ma wpływ tylko na zwykłych).
2. Skinnerzy jak zginą to się pojawiają w postaci crawlerów(na tym samym polu) za każdą "1" na kościach która była podczas ataku. Crawler jest ostatni w kolejce priorytetów do zabijania.
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Jeśli chodzi o Abominację Berserk, to grasz tak jak jest na karcie, czy tak jak w instrukcji? Czyli, że ma 2 strefy w akcji ruchu?Zmij pisze: ↑13 lip 2021, 20:36
Jezeli masz tylko podstawke to faktycznie roznica miedzy zwyklym abo a berserkiem jest zadna, z tego co widze w nowej wersji zabrali mu nawet to 2 ruchu bo nie ma na karcie w zdolnosciach. Jezeli mialbys reboot boxa to tam kilku bohaterow ze zdolosciami do obrazen juz jest i to nawet od pomaranczowego poziomu
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Gralem po staremu z przyzwyczajenia,ostatnio dopiero zauwazylem ze nie ma 2 ruchu na karcie:)miszcz pisze: ↑16 lip 2021, 10:47Jeśli chodzi o Abominację Berserk, to grasz tak jak jest na karcie, czy tak jak w instrukcji? Czyli, że ma 2 strefy w akcji ruchu?Zmij pisze: ↑13 lip 2021, 20:36
Jezeli masz tylko podstawke to faktycznie roznica miedzy zwyklym abo a berserkiem jest zadna, z tego co widze w nowej wersji zabrali mu nawet to 2 ruchu bo nie ma na karcie w zdolnosciach. Jezeli mialbys reboot boxa to tam kilku bohaterow ze zdolosciami do obrazen juz jest i to nawet od pomaranczowego poziomu
- Blue
- Posty: 2323
- Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 254 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Jeżeli się zostawi ten ruch o 2 strefy to już się robi ciekawsza, a pewnie nie zepsuje to gry .
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
A postacie nie maja umiejetnosci Medyk na ostatnich poziomach? Tak przynajmniej mi sie wydaje.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Tylko niektóre. W podstawce dwóch ocalałych ma taką umiejętność: Amy i Lou.
- Gab
- Posty: 618
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 85 times
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Pamiętajcie, że są ogólnie 3 umiejętności leczące w tej grze:
1. Medyk
2. Sanitariusz
3. Regeneracja (leczysz tylko siebie)
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Dostałem wreszcie ten nieszczęsny fix pack (i nie z Kanady, bo tamten odmówiłem ale z forum) i przymierzam się do rozgrywek na urlopie ale mam trochę wątpliwości.
Dorzuciłem toksycznych i berserkerów oraz wymieniłem karty spawnu z podstawki na te z hendrixa, żeby dorzucić strzelców. W fixie są jeszcze 3 karty spawnu abominacji z zerową wartością na niebieskim i 3 z wartością 1 (tj. namnożenie abomki). W podstawce są po 2 takie i takie. I tu pytanie - na ile abomek na planszy gracie i ile macie w talii i jakich kart spawnu abominacji? Jak dorzucę wszystkie karty z fixa to będzie możliwe, żeby wyszło ich 5 sztuk na plansze, ale nie będzie możliwości dodatkowej abominacji bo będę musiał w miejsce zabitych dolosowywać nowe. Nie chcę rezygnować z możliwości dodatkowej aktywacji abominacji bo wg. mnie robi to klimat większy niż plansza usłana abo, a poza tym są tylko 4 mołotowy... Pomijam inne możliwości zabijania. Jak zrobić tego decka, żeby nie było za prosto ani żeby nie było masakry? Wrzucić wszystkie te karty a grać na maks 3 abomki?
Drugie pytanie - chcę grać z cyklem dzień i noc w misjach z podstawki. Na którą godzinę ustawiać zegar? Po mojemu chyba zaraz na 1 godz. dnia, żeby z każdą rundą było bliżej nocki i końca misji. Tak mi się wydaje najsensowniej i najbardziej klimatycznie.
Pytanie trzecie - skoro dorzucam all dice to rozumiem, że muszę wymienić i karty ekwipunku startowego jak i te zwykłe oraz z pimp decku jak to ma działać na mechanice all dice? Nie będzie możliwości naprawy broni bo narzędzia są w ekwipunku specjalnym ale co zrobić...
I czwarte pytanie - skoro dorzucam all dice to jak łączyć sensownie postacie podstawki z hendrixem? Wymieszać wszystkich i losować na pałę czy jakimś schematem? Szkoda, że Hendrix to jest taki trochę stand alone bo postacie z core nie mają profitów do nowej mechaniki kości...
Jest tych pytań trochę ale wolę zasięgnąć opinii tych co sporo grali niż samemu testować mieszanie dodatków jak w BP. Szkoda mi na to czasu po prostu a i tak się skończyło, że sprzedałem bo nie dało się złapać balansu.
Dorzuciłem toksycznych i berserkerów oraz wymieniłem karty spawnu z podstawki na te z hendrixa, żeby dorzucić strzelców. W fixie są jeszcze 3 karty spawnu abominacji z zerową wartością na niebieskim i 3 z wartością 1 (tj. namnożenie abomki). W podstawce są po 2 takie i takie. I tu pytanie - na ile abomek na planszy gracie i ile macie w talii i jakich kart spawnu abominacji? Jak dorzucę wszystkie karty z fixa to będzie możliwe, żeby wyszło ich 5 sztuk na plansze, ale nie będzie możliwości dodatkowej abominacji bo będę musiał w miejsce zabitych dolosowywać nowe. Nie chcę rezygnować z możliwości dodatkowej aktywacji abominacji bo wg. mnie robi to klimat większy niż plansza usłana abo, a poza tym są tylko 4 mołotowy... Pomijam inne możliwości zabijania. Jak zrobić tego decka, żeby nie było za prosto ani żeby nie było masakry? Wrzucić wszystkie te karty a grać na maks 3 abomki?
Drugie pytanie - chcę grać z cyklem dzień i noc w misjach z podstawki. Na którą godzinę ustawiać zegar? Po mojemu chyba zaraz na 1 godz. dnia, żeby z każdą rundą było bliżej nocki i końca misji. Tak mi się wydaje najsensowniej i najbardziej klimatycznie.
Pytanie trzecie - skoro dorzucam all dice to rozumiem, że muszę wymienić i karty ekwipunku startowego jak i te zwykłe oraz z pimp decku jak to ma działać na mechanice all dice? Nie będzie możliwości naprawy broni bo narzędzia są w ekwipunku specjalnym ale co zrobić...
I czwarte pytanie - skoro dorzucam all dice to jak łączyć sensownie postacie podstawki z hendrixem? Wymieszać wszystkich i losować na pałę czy jakimś schematem? Szkoda, że Hendrix to jest taki trochę stand alone bo postacie z core nie mają profitów do nowej mechaniki kości...
Jest tych pytań trochę ale wolę zasięgnąć opinii tych co sporo grali niż samemu testować mieszanie dodatków jak w BP. Szkoda mi na to czasu po prostu a i tak się skończyło, że sprzedałem bo nie dało się złapać balansu.
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
1. Moj deck wyglada tak ze z podstawowego (ze strzelcami) wywalilem wszystkie najprostsze karty (odpowiedniki 1-18 z podstawki) i dorzucilem trudniejsza polowa kart toxicow i berserkow oraz po 4 karty psow i kruków a kart abominacji dalem tyle zeby stosunek abo do reszty z podstawki byl zachowany. Dziala fajnie ale oczywiscie jest tu pelna dowolnosc przy jego tworzeniu wiec jezeli wolisz dodac wiecej kart abo to nic nie stoi na przeszkodzieKOSHI pisze: ↑11 sie 2021, 20:39 Dostałem wreszcie ten nieszczęsny fix pack (i nie z Kanady, bo tamten odmówiłem ale z forum) i przymierzam się do rozgrywek na urlopie ale mam trochę wątpliwości.
Dorzuciłem toksycznych i berserkerów oraz wymieniłem karty spawnu z podstawki na te z hendrixa, żeby dorzucić strzelców. W fixie są jeszcze 3 karty spawnu abominacji z zerową wartością na niebieskim i 3 z wartością 1 (tj. namnożenie abomki). W podstawce są po 2 takie i takie. I tu pytanie - na ile abomek na planszy gracie i ile macie w talii i jakich kart spawnu abominacji? Jak dorzucę wszystkie karty z fixa to będzie możliwe, żeby wyszło ich 5 sztuk na plansze, ale nie będzie możliwości dodatkowej abominacji bo będę musiał w miejsce zabitych dolosowywać nowe. Nie chcę rezygnować z możliwości dodatkowej aktywacji abominacji bo wg. mnie robi to klimat większy niż plansza usłana abo, a poza tym są tylko 4 mołotowy... Pomijam inne możliwości zabijania. Jak zrobić tego decka, żeby nie było za prosto ani żeby nie było masakry? Wrzucić wszystkie te karty a grać na maks 3 abomki?
Drugie pytanie - chcę grać z cyklem dzień i noc w misjach z podstawki. Na którą godzinę ustawiać zegar? Po mojemu chyba zaraz na 1 godz. dnia, żeby z każdą rundą było bliżej nocki i końca misji. Tak mi się wydaje najsensowniej i najbardziej klimatycznie.
Pytanie trzecie - skoro dorzucam all dice to rozumiem, że muszę wymienić i karty ekwipunku startowego jak i te zwykłe oraz z pimp decku jak to ma działać na mechanice all dice? Nie będzie możliwości naprawy broni bo narzędzia są w ekwipunku specjalnym ale co zrobić...
I czwarte pytanie - skoro dorzucam all dice to jak łączyć sensownie postacie podstawki z hendrixem? Wymieszać wszystkich i losować na pałę czy jakimś schematem? Szkoda, że Hendrix to jest taki trochę stand alone bo postacie z core nie mają profitów do nowej mechaniki kości...
Jest tych pytań trochę ale wolę zasięgnąć opinii tych co sporo grali niż samemu testować mieszanie dodatków jak w BP. Szkoda mi na to czasu po prostu a i tak się skończyło, że sprzedałem bo nie dało się złapać balansu.
2. Na 13 zawsze to troche bedzie latwiej bo poczatek misji na luzaka w dzien bedziesz gral, proponowalbym albo zgodnie z instrukcja (czyli nastawiasz na ta o ktorej w realu zaczynasz rozgrywke) albo losowo. Ja gram za instrukcja a ze zawsze gram wieczorem to cala noc na poczatku misji przed nami:)Tu mozna rozwazyc dorzucenie dodatkowej latarki do tali przedmiotow bo w nocy jest ciezko
3. Wymieniasz caly deck na ten z FH, karty musza miec nadrukawana informacje iloma kosciami mozesz wiecej rzucic zeby dalo sie z all out kozystac
4. My zawsze losujemy po 2 postacie i wybieramy jedna z nich z tym ze to glownie dlatego ze z rebootem i pierwsza edycja jest duzo roznych postaci i zeby jakiegos niefortunnego zestawu nie wylosowac to bierzemy 12 losowych i wybieramy z nich 6. Jak masz tylko podstawke i FH to chyba poprostu losowo bym bral. Postacie z FH maja zdolnosci do kosci a postacie z podstawki maja swoje, miks bedzie urozmaical rozgrywke, kazda postac przeciez wykonac atak all out moze o ile posiada bron z taka możliwością
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Ostatnio zarzuciłem Zombicide'a, ale startową godzinę w scenariuszach z podstawki ustalałem przez rzut kością. Czasami to poważnie utrudniało zadanie, ale fajnie było. I mocno podnosiło regrywalność.
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Grałem z żołnierzami i nie wiem czy dobrze rozumiem jak to działa:
1. Losujemy kartę spawnu i jeśli nas żołnierze widzą to prują do nas jak mają LOS. Co jeśli jest kilka stref z ocalałymi? Walą do każdej ale obrażenia się wybiera komu dać jak jest więcej jak jedna postać w danej strefie?
2. Spawnuje typ zombi z karty w ilości odpowiedniej do poziomu.
3. Spawnuje żołnierza jeśli są zombiaki typu jak wyżej i nas widzą, chyba, że w danej grupie jest co najmniej 1 żołnierz to nie.
Tak trochę z dupy to spawnowanie żołnierzy w konkretnej grupie... Jeszcze bym rozumiał, że spawnują się gdzieś gdzie nas nie widzą. Ot co, jeden z gnatem się zawieruszył za komodą. Mogliśmy go nie zobaczyć / nie wiedzieć o nim bo nie mamy LOS. A tu nie dość że przy spawnie na koniec ruchu gracza mogą wyłazić ze stref, to jeszcze przy otwieraniu drzwi. O ile pierwsze to są 3, 4 pociągnięcia karty, tak przy namnażaniu z budynków dochodzą kolejne ciągnięcia kart. Strasznie to wymusza złażenie z linii na której są strefy / żołnierze. Jeszcze piszą, że zasady nocy są pomijane. Super pomysł, żeby mnie widział żołnierz przez parę pokoi. Ogólnie wrażenia mam złe na temat mechaniki żołnierzy. Do bani to wymyślili. Wołałem łuczników z BP. Zasięg 3, rusza się lub strzela. Proste i eleganckie. Parę gier mi żołnierze położyli bo było z początku sporo kart ich dotyczących i się zrobił ostrzał zwłaszcza na planszach gdzie są długie linie ulic jak np w M10. 2 aktywacje i dzieciak padł i game over. Potem łaziłem po 2, 3 żeby jakoś podzielić obrażenia ale czasem jak był żołnierz na końcu ulicy a otwierałem budynek a tam same spawny z ikonka broni to robił taką masakrę, że dramat. To musiałem ich wyłuskiwać z tłumu a potem otwierać drzwi. Lipne to wszystko jakieś. Chyba dam se homerules że spawnują się tam, gdzie nas nie widzą, zmienię im zasięg do 3 pól i ograniczę atak tylko do fazy spawnu głównego bo oryginalne zasady są ciężkostrawne.
1. Losujemy kartę spawnu i jeśli nas żołnierze widzą to prują do nas jak mają LOS. Co jeśli jest kilka stref z ocalałymi? Walą do każdej ale obrażenia się wybiera komu dać jak jest więcej jak jedna postać w danej strefie?
2. Spawnuje typ zombi z karty w ilości odpowiedniej do poziomu.
3. Spawnuje żołnierza jeśli są zombiaki typu jak wyżej i nas widzą, chyba, że w danej grupie jest co najmniej 1 żołnierz to nie.
Tak trochę z dupy to spawnowanie żołnierzy w konkretnej grupie... Jeszcze bym rozumiał, że spawnują się gdzieś gdzie nas nie widzą. Ot co, jeden z gnatem się zawieruszył za komodą. Mogliśmy go nie zobaczyć / nie wiedzieć o nim bo nie mamy LOS. A tu nie dość że przy spawnie na koniec ruchu gracza mogą wyłazić ze stref, to jeszcze przy otwieraniu drzwi. O ile pierwsze to są 3, 4 pociągnięcia karty, tak przy namnażaniu z budynków dochodzą kolejne ciągnięcia kart. Strasznie to wymusza złażenie z linii na której są strefy / żołnierze. Jeszcze piszą, że zasady nocy są pomijane. Super pomysł, żeby mnie widział żołnierz przez parę pokoi. Ogólnie wrażenia mam złe na temat mechaniki żołnierzy. Do bani to wymyślili. Wołałem łuczników z BP. Zasięg 3, rusza się lub strzela. Proste i eleganckie. Parę gier mi żołnierze położyli bo było z początku sporo kart ich dotyczących i się zrobił ostrzał zwłaszcza na planszach gdzie są długie linie ulic jak np w M10. 2 aktywacje i dzieciak padł i game over. Potem łaziłem po 2, 3 żeby jakoś podzielić obrażenia ale czasem jak był żołnierz na końcu ulicy a otwierałem budynek a tam same spawny z ikonka broni to robił taką masakrę, że dramat. To musiałem ich wyłuskiwać z tłumu a potem otwierać drzwi. Lipne to wszystko jakieś. Chyba dam se homerules że spawnują się tam, gdzie nas nie widzą, zmienię im zasięg do 3 pól i ograniczę atak tylko do fazy spawnu głównego bo oryginalne zasady są ciężkostrawne.
-
- Posty: 531
- Rejestracja: 22 cze 2021, 17:15
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 59 times
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Być może to na osobny wątek, na BGG dla "Daily Spawn Zombies"zostały opacowane House rules for daily unlocked zombies. i są do tego przygotowane karty Custom cards : Daily Zombies Deck and Alternate Spawn Deck.
Czy ktoś grał stosując te zasady?
Zastanawiam się nad polską wersją takich zasad i nie chodzi mi o czyste tłumaczenie, ale nad zmodyfikowaniem tych zasad i dodaniem polskiej nutki typu, dla zakonnicy w zależności od poziomu ocalałych np. dla poziomu niebieskiego tak jak to proponują na BGG, za jej zabicie odebranie punktu, a na pomarańczowym zakonnica pojawia się dodatkowo z pielgrzymkom (+4 szwendaczy).
Ciekawe dla ilu "Daily Zombies" udałoby się wstawić takie lokalne smaczki
Czy ktoś grał stosując te zasady?
Zastanawiam się nad polską wersją takich zasad i nie chodzi mi o czyste tłumaczenie, ale nad zmodyfikowaniem tych zasad i dodaniem polskiej nutki typu, dla zakonnicy w zależności od poziomu ocalałych np. dla poziomu niebieskiego tak jak to proponują na BGG, za jej zabicie odebranie punktu, a na pomarańczowym zakonnica pojawia się dodatkowo z pielgrzymkom (+4 szwendaczy).
Ciekawe dla ilu "Daily Zombies" udałoby się wstawić takie lokalne smaczki
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Zastanawiam się jak korzystać np. z Gunblade (podobnie działa Mamuśka), który jest zarówno bronią do walki wręcz jak i bronią dystansową. Czy poprawnie zakładam, że gdybym walczył w strefie gdzie są zombiaki to rzucałbym 6 kośćmi w ramach jednej akcji (4 kości za atak ostrzem i 2 kości za strzelanie)? Czy też muszę wybierać z której funkcji korzystam i w ramach jednej akcji np. strzelam (2 kości) a potem zużywam kolejną akcję na walkę wręcz (4 kości)?
-
- Posty: 531
- Rejestracja: 22 cze 2021, 17:15
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 59 times
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Strzelanie i walka wręcz mają inne zasady, jak "friendly fire" czy określona kolejność wyboru celów dla strzelania i dowolność wyboru celu ataku dla walki wręcz, więc raczej wariant decyzji, którą funkcje broni w danym momencie zastosuję.
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 69 times
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Gdzieś w instrukcji mignęło mi, że po wybraniu scenariusza, rozstawieniu postaci i PRZED pierwszym ruchem pierwszego gracza następuje efekt aktywacji i namnażania zombie. Niestety nie mogę tego znaleźć - czy ktoś może potwierdzić, że tak jest?
Może być tylko abominacja na planszy naraz? Jeśli dociągniemy kolejną kartę zombie z abominacją po prostu wykonujemy aktywację abominacji na planszy?
Może być tylko abominacja na planszy naraz? Jeśli dociągniemy kolejną kartę zombie z abominacją po prostu wykonujemy aktywację abominacji na planszy?
- SwistakCZC
- Posty: 166
- Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 26 times
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Pytanie o misję #25 Wysokoprocentowy koktajl Neda. Ned nie jest towarzyszem więc nie chodzi za dowódcą, nie jest kontrolowany przez graczy. Czyli stoi w miejscu wg tego. Obok niego niego jest strefa namnażania. A wystarczy żeby zombie wszedł do jego strefy żeby przegrać. Czyli dobrze rozumiem że wystarczy opcja namnóż i aktywuj w strefie obok Neda żeby przegrać i nie można nic z tym zrobić? (Miałoby sens gdyby takie karty nie występowały na niebieskim poziomie expa, ale występują czyli można w pierwszej turze wyciągnąć kartę która mówi przegraliście).
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Mam 2 edycję z dokupionymi zestawami wściekłych i toksycznych, psy pożyczam z Wulfsburga.
Teraz pytania:
1. Wg oryginalnych zasad z "jedynki" do namnożonego Spaślaka (toksycznego lub wściekłego) dokładamy dwóch Szwendaczy. Wydaje mi się, że karty do „dwójki” są wyskalowane do samych Spaślaków bez dodatkowych Szwendaczy i zasada z "jedynki" nie powinna tu mieć zastosowania. Jak gracie?
2. W moich zestawach jest tylko 3 Spaślaków, natomiast karty namnażania przy wyższych poziomach adrenaliny często wprowadzają ich w większej ilości. Co wtedy? Dodatkowa aktywacja?
3. Toksyczna Abominacja w moim zestawie nie różni się prawie wcale od Spaślaków. Podobna sylwetka, identyczny wzrost. Myślałem, żeby zrobić Abominację ze Spaślaków z Zielonej Hordy. Ktoś wie może czy są odczuwalnie wyżsi od toksycznych grubasów? Może chociaż inny odcień zieleni?
Teraz pytania:
1. Wg oryginalnych zasad z "jedynki" do namnożonego Spaślaka (toksycznego lub wściekłego) dokładamy dwóch Szwendaczy. Wydaje mi się, że karty do „dwójki” są wyskalowane do samych Spaślaków bez dodatkowych Szwendaczy i zasada z "jedynki" nie powinna tu mieć zastosowania. Jak gracie?
2. W moich zestawach jest tylko 3 Spaślaków, natomiast karty namnażania przy wyższych poziomach adrenaliny często wprowadzają ich w większej ilości. Co wtedy? Dodatkowa aktywacja?
3. Toksyczna Abominacja w moim zestawie nie różni się prawie wcale od Spaślaków. Podobna sylwetka, identyczny wzrost. Myślałem, żeby zrobić Abominację ze Spaślaków z Zielonej Hordy. Ktoś wie może czy są odczuwalnie wyżsi od toksycznych grubasów? Może chociaż inny odcień zieleni?
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
1. W 2nd edt nie ma tej zasady więc grubasy pojawiają się u nas samiPrus pisze: ↑01 sie 2022, 19:35 Mam 2 edycję z dokupionymi zestawami wściekłych i toksycznych, psy pożyczam z Wulfsburga.
Teraz pytania:
1. Wg oryginalnych zasad z "jedynki" do namnożonego Spaślaka (toksycznego lub wściekłego) dokładamy dwóch Szwendaczy. Wydaje mi się, że karty do „dwójki” są wyskalowane do samych Spaślaków bez dodatkowych Szwendaczy i zasada z "jedynki" nie powinna tu mieć zastosowania. Jak gracie?
2. W moich zestawach jest tylko 3 Spaślaków, natomiast karty namnażania przy wyższych poziomach adrenaliny często wprowadzają ich w większej ilości. Co wtedy? Dodatkowa aktywacja?
3. Toksyczna Abominacja w moim zestawie nie różni się prawie wcale od Spaślaków. Podobna sylwetka, identyczny wzrost. Myślałem, żeby zrobić Abominację ze Spaślaków z Zielonej Hordy. Ktoś wie może czy są odczuwalnie wyżsi od toksycznych grubasów? Może chociaż inny odcień zieleni?
2.jezeli w którymś momencie brakuje figurek do wystawienia na plansze to należy przeprowadzic tymi na planszy dodatkowa aktywację
3. Tu nie pomogę bo całe zombicide fantasy sprzedałem, zdecydowanie wolę współczesne i Dark Side z SF
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
3)Wydaje mi się że ty nie masz Toksycznych z dużego dodatku Zombicide: Toxic City Mall. Zapewne ty masz zombiaki z tego małego dodatku gdzie tylko są figurki i kilka kart a tam nie ma Abominacji. Tam masz ekskluzywnego spaślaka który wygląda trochę inaczej od pozostałych i tylko tym się różni. Abominacja jest wyższa, ma na sobie tylko gacie i na nogach kapcie w kształcie króliczków.
(S)Ghost Stories z dodatkiem Black secret, Pan tu nie stał.
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Masz rację, te małe dodatkowe pakiety figurek nie zawierały wogole abominacjianonim pisze: ↑01 sie 2022, 20:13 3)Wydaje mi się że ty nie masz Toksycznych z dużego dodatku Zombicide: Toxic City Mall. Zapewne ty masz zombiaki z tego małego dodatku gdzie tylko są figurki i kilka kart a tam nie ma Abominacji. Tam masz ekskluzywnego spaślaka który wygląda trochę inaczej od pozostałych i tylko tym się różni. Abominacja jest wyższa, ma na sobie tylko gacie i na nogach kapcie w kształcie króliczków.
Toxic abo wygląda jak pod tym linkiem, znacznie się różni od grubasa
https://www.zombicide.com/en/pg/toxic-abomination/
Re: Zombicide: 2nd Edition - pytania, wątpliwości
Owszem. Mam Zombiaki z małych dodatków (Toxic i Berserk) - nie potrzebowałem pełnowymiarowych dodatków, uznałem, że to wyrzucanie kasy jeżeli nie będę grać w jedynkę. Na pudełku grubas był opisany jako Abominacja, tak czy inaczej na nią nie wygląda.
PS
Sprawdziłem - jednak na pudełku było napisane, że to grubas.
PS
Sprawdziłem - jednak na pudełku było napisane, że to grubas.