Diora- Dice Worker Placement

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 141
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 162 times
Been thanked: 53 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: The Fifth Horseman »

BOLLO pisze: 19 wrz 2021, 17:50Myslisz ze gdzies naruszam prawa autorskie dotyczace mechaniki ktore zawarlem?
Nie, bo nie ma praw które mógłbyś naruszyć - sama mechanika nie spełnia przesłanek utworu w rozumieniu prawa autorskiego. (temat się przewija od dawna: [1], [2], [3], [4], [5])
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Tak tak to wiem ale w moim zamysle nie jest zerrzniecie czyjejs gry 1/1 wiec jakkolwiek probuje wykorzystac znane mechaniki lub wplatac miedzy nie swoje tak by to byl jednak moj produkt.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Tak tak to wiem ale w moim zamysle nie jest zerrzniecie czyjejs gry 1/1 wiec jakkolwiek probuje wykorzystac znane mechaniki lub wplatac miedzy nie swoje tak by to byl jednak moj produkt.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Minęło troszkę czasu. Zrobiłem krótki odpoczynek od projektu, zebrałem myśli i wasze cenne wskazówki. Ostatecznie zrezygnowałem z pomysłu 1/1 MarcoPolo (to by mi nie dało radości) ale przeplotłem to swoimi pomysłami i jest dobrze. Nawet bym nieskromnie powiedział że bardzo dobrze od pierwowzoru jaki pokazałem na samym początku.
Zeszły miesiąc był bardzo ciężki ponieważ "zatrzymałem" się z grą. To znaczy że na pewnym etapie gra choć była poprawna to nie dawała mi tej radości którą jako autor/gracz powinienem czuć. Sporo nad nią zatem myślałem i doszukiwałem się co w niej nie działa.

Było to na tyle frustrujące że postanowiłem przebudować całkowicie obecną mechanikę i dodać kilka ciekawych rzeczy takich jak:
-budowa zakładu z kafli technologii których będzie można używać podczas gry.
-możliwość korzystania z tych samych pól przez kilku graczy za opłatą.
-dodanie losowości w grze (zaczynasz z 4rema pracownikami 2x1 i 2x? rzucając kośćmi)
-kolejni pracownicy zatrudnieni z kadr też zostają im przydzielone wartości poprzez rzut.
-zmodyfikowanie korzystania z wartości pracowników. Awans na polach.
-większa mobilizacja emerytów. Masz pieniądze to ich najmujesz simple.
-bardziej rozbudowana gra. Więcej opcji/więcej pól/ więcej dróg do zwycięstwa
-zwiększenie liczby dostępnych pól akcji. Na początku mamy ich aż 14 a w miarę "budowy" zakładu zwiększają się one do 22 pól na 4graczy.
-wprowadzenie kilku dróg do zwycięstwa- produkcja/technologie/zatrudnianie pracowników/odpowiednie dysponowanie surowcami.

Gra nabrała emocji i już się nie nudzi ponieważ gracze za każdym razem wykonują praktycznie inne ruchu. Mnogość opcji do wyboru nie przytłacza ale daje spore pole aby się zastanowić jaki wykonać ruch aby był on najbardziej optymalny dla danej rundy.
Czas gry się co prawda wydłużył o jakieś 15min (obecnie dla 2 graczy 45-60min ,dla 4 ok 90min) ale dzięki temu zyskaliśmy interakcję pomiędzy graczami oraz interesujące opcje na zwycięstwo.

Aktualnie pracuję zatem na doszlifowywaniu w/w rzeczy oraz balansowaniu gry (to nie jest łatwe). W przyszłym tygodniu również zaczynam po raz pierwszy przeprowadzać testy nowej wersji gry na "obcych" graczach. To będą dla gry bardzo ważne i myślę owocne testy bo pozwolą tak naprawdę pokazać co jest fajne a co należy poprawić oraz jakie są doświadczenia ludzi z rozgrywek. Czyli w skrócie jak się podoba gra :-)

Aktualna plansza po poprawkach:
Spoiler:
Poprawiony skrót zasad wrzucę na dniach.

A tym czasem zobaczcie jakie piękne komponenty pojawiły się w grze.
Spoiler:
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Dziś dostałem od grafika przykładowe kafle radiów wedle mojego projektu. Zerknijcie proszę które według was są najbardziej czytelne.
Gdzie dolne surowce wskazują koszt wytworzenia radia . A górne ikony wskazują punkty oraz korzyści za wykonanie danego radia w postaci surowców lub pieniędzy.

Wielkość kafla to tak naprawdę karta minieuropen czyli 44x68 ale moge też zrobić miniamerican czyli 41x63 mm.
1
Spoiler:
2
Spoiler:
3
Spoiler:
4
Spoiler:
5
Spoiler:
6
Spoiler:
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 991 times
Been thanked: 433 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: KurikDeVolay »

Mam wątpliwości co do tych żetonów na dole. Pojedyncze ilości widać, przy 2-3 mogą już pojawić się problemy z czytelnością. Może jakoś po skosie je przedstawić? Jakiś kontur dorzucić? Grafik musiałby pokombinować.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

KurikDeVolay pisze: 06 paź 2021, 09:46 Mam wątpliwości co do tych żetonów na dole. Pojedyncze ilości widać, przy 2-3 mogą już pojawić się problemy z czytelnością. Może jakoś po skosie je przedstawić? Jakiś kontur dorzucić? Grafik musiałby pokombinować.
Z dolnymi nie miałem raczej problemu żeby je prawidłowo odczytywać ale oczywiście pokombinuje jeszcze. Bardziej chodzi mi o te górne bo nr nr 6 i 4 najbardziej do mnie przemawiają to jednak mam wrażenie że na karcie jest lekki "chaos". Obawiam się że gracze na początku mogą mylić koszt z nagrodą. Ja np do tej pory grając w Nanaki mylę się czym płacę a co używam.
Wiem że w instrukcji byłoby to jasno opisane co jest czym ale mam wątpliwości co to tego. Może się czepiam i jest ok tak naprawdę ale wole żebyście wy na trzeźwo spojrzeli na to.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10903
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3351 times
Been thanked: 3205 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: japanczyk »

Ja bym dodał cyfry przed danym zetonem po prostu
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Czyli tak jak w przykładzie nr 1 górne ikony? Też z początku myślałem o tym tak jak to wymyśliłem w Karcianej Remizie.
Spoiler:
Ale chciałem to jednak inaczej tym razem zrobić.
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 141
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 162 times
Been thanked: 53 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: The Fifth Horseman »

Powiedziałbym że 6 najczytelniejsza, ale chyba koszt i efekt do zamiany miejscami. Czytamy od góry do dołu a tu pierwszą rzeczą jaką gracz odczyta jest efekt, a koszt na końcu. Samo to wprowadzałoby zamieszanie co jest co chyba że dorzucisz jakieś ikonki albo wręcz schemat blokowy z wejściem i wyjściem :P
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

The Fifth Horseman pisze: 06 paź 2021, 20:52 Powiedziałbym że 6 najczytelniejsza, ale chyba koszt i efekt do zamiany miejscami. Czytamy od góry do dołu a tu pierwszą rzeczą jaką gracz odczyta jest efekt, a koszt na końcu. Samo to wprowadzałoby zamieszanie co jest co chyba że dorzucisz jakieś ikonki albo wręcz schemat blokowy z wejściem i wyjściem :P
Nr 6 też mi się najbardziej podoba jak już wspominałem. W tym tygodniu postaram się dostać fizyczne próby abym zobaczył namacalnie jak to wyszło. Miejscami też zamianie na próbę chociaż nagroda powinna być raczej przy nazwie radia żeby sugerowało za co tę nagrodę otrzymujesz. Nam taki układ nie przeszkadzał ale może dla tego że tak było już w pierwszym prototypie.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Odebrałem grafiki wczoraj i powiem wam że jestem niezdecydowany. Znaczy na pewno odrzuciłem wszystkie wersje które mają mniejsze ikony i cyfry. To jest totalnie niewidoczne. Opcja z takimi samymi ikonami na górze i na dole też może przysporzyć kłopotu tym bardziej że któryś z graczy może mieć plansze do góry nogami więc już totalnie mu się to będzie mieszało.
Wpadłem zatem na pomysł żeby na dole był koszt (tak mi jednak najbardziej pasuje) a na górze punkty zwycięstwa + ewentualne korzyści pieniężne. Taki zabieg spowoduje że już się nikt nie pomyli. Oczywiście wtedy "tracimy" dodatkowe surowce ale ten aspekt mogę rozwiązać dodając pole o nazwie "SZROT". Gracz który się tam uda będzie mógł za opłatą w walucie lub surowcami wymieniać/zakupić dowolne wybrane surowce.

A tak to się aktualnie prezentuje:
Spoiler:
Aha no i fabularnie mi się też to nie pokrywa że za zrobienie radia otrzymujesz jakies surowce. Punkty i kasa ok jak w życiu. Więc raczej w tym kierunku będę szedł.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Radia wydrukowane i przygotowane do testów. Powiem wam że przez ten projekt przypomniałem sobie podstawówkę i prace z ZPT :mrgreen:
Spoiler:
I co dalej? Dalej pracuję nad kaflami technologii. Działają one następująco:

Można je pozyskać opłacając koszt 3zł oraz postawieniu odpowiedniej wartości kości. Pole 1 to wartość 1-6, pole 2 wartość 3-6, pole 3 wartość 5-6. Pozyskany kafel układamy na planszy tak jakbyśmy budowali tym samym zakład. Dopasowując przy tym odpowiednio narożniki naszych kafli (gdzie symbole/ikony się pokryją) do już wyłożonych na planszy możemy zdobyć dodatkowo PZ. Kiedy już kafel zostanie wyłożony na plansze zaznaczamy go naszym znacznikiem (kolor gracza) aby było wiadomo do kogo należy kafelek. Na kaflach technologii możemy w przyszłości umieszczać swoją kość (przeciwnik by mógł skorzystać z kafla przeciwnika musi mu uiścić opłatę 5zł). Wartość kości definiuje ile możemy użyć danej akcji np. kafel 3zł-1PZ oznacza że jeżeli udamy się na ten kafel kością np o wartości 4, możemy zapłacić max 12zł i zdobyć 4PZ.
Kolejny przykład: KG=3PZ...udajemy się na kafel kością o wartości 3. jeżeli wydamy 3xkabel + 3xgłośnik= uzyskamy 9PZ. Oczywiście możemy zapłacić mniej np 2kable i 2 głośniki uzyskamy 6PZ.

Pól na planszy do "budowy" będzie 8, z tym że jak już całe 8 zostanie zabudowane to będzie można kolejne kafle przebudowywać.
Spoiler:
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 991 times
Been thanked: 433 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: KurikDeVolay »

Lekko przekoszone słupki żetonów na dole karty moim zdaniem wyglądają znacznie lepiej i czytelniej niż proste. Co do rewersów... Nie wiem jak to ma wyglądać finalnie, ale sam pomysł grafiki na rerwersie 10/10, bardzo mi się podoba. Zaokrąglone rogi zdecydowanie psują efekt. Być może przydałaby się jakaś ramka w formie regału magazynowego pokrytego w narożnikach pajęczyną? Wtedy te zaokrąglenia nie rzucałyby się tak w oczy.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

KurikDeVolay pisze: 12 paź 2021, 12:27 Lekko przekoszone słupki żetonów na dole karty moim zdaniem wyglądają znacznie lepiej i czytelniej niż proste. Co do rewersów... Nie wiem jak to ma wyglądać finalnie, ale sam pomysł grafiki na rerwersie 10/10, bardzo mi się podoba. Zaokrąglone rogi zdecydowanie psują efekt. Być może przydałaby się jakaś ramka w formie regału magazynowego pokrytego w narożnikach pajęczyną? Wtedy te zaokrąglenia nie rzucałyby się tak w oczy.
Wziąłem sobie twoje uwagi do serca i na tę chwile będę testować na skosach bo nie jest źle ale troche drapie w oczy jak masz kartę co mają np środkowy surowiec 3szt a pozostałe po 1...dziwnie to wygląda.
Rewersy są jak większość również moim pomysłem i mają symbolizować gotowe paczki z radioodbiornkami które lądują na pake auta w celu wywózki/sprzedaży. Wiec tu już za wiele się nie zmieni.

Co to zaokrąglonych narożników
Być może przydałaby się jakaś ramka w formie regału magazynowego pokrytego w narożnikach pajęczyną
Królu złoty to są radioodbiorniki które w teorii schodzą z taśmy i mają się prezentować okazale wiec pajęczyna nie. A krągłość kafli ma korespondować z tym że większość produkowanych radioodbiorników miała kształt obudów właśnie krągłe. Dopiero później Diora weszła w amplitunery i HI-FI, metalowe obudowy oraz prostokąty dobrze nam znane. Takie kafle też trudniej uszkodzić mechaniczne i powinny na dłużej wystarczyć.

A co powiesz na pierwszy rzut oka odnośnie kafli technologii? (nie sugeruj się punktami z dopasowania narożników , bo właśnie odkryłem że muszę to inaczej zbalansować)
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

ozyskany kafel układamy na planszy tak jakbyśmy budowali tym samym zakład. Dopasowując przy tym odpowiednio narożniki naszych kafli (gdzie symbole/ikony się pokryją) do już wyłożonych na planszy możemy zdobyć dodatkowo PZ.
No i lipa. Testy pokazały że to nie jest dobry pomysł. Po pierwsze gracze sporo myślą przy tym jak najbardziej optymalnie ułożyć dany kafel co zabiera cenny czas a po drugie mogą się zdarzyć sytuacje że co runde gracz będzie miał farta (tak się ułożą kafle, prawdopodobieństwo małe ale jednak istnieje) i za użycie swojej kości i opłatę 3zł będzie zdobywał aż 12PZ....co jest mega OP. Tak więc rezygnuje z pomysłu rogów kafli.

Tutaj macie przykład takiego zagranie 3 różnych kafli:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Gizmoo »

Whoa! Dawno nie wchodziłem w wątek i muszę przyznać, że jestem pod wielkim wrażeniem, jak projekt się mocno rozwija! Grafiki na kartach są kapitalne! Ikonografia jest super i bardzo propsuję, bo jest i czytelnie i elegancko. Po tych grafikach już wiem, że temat pasuje i został dobrze wybrany. Rewersy kart - jeżeli rogi mają być zaokrąglone (a powinny), to przydałaby im się jakaś ramka.

O mechanice ciężko mi się wypowiedzieć na razie, bo niestety nie do końca ją rozumiem. Poza tym, wszystko tu zmienia się jak w kalejdoskopie, więc w ogóle czuje się zagubiony.

Tak, czy siak - podziwiam zapał. Gratulacje! I testuj jak najwięcej, w możliwie jak największym towarzystwie, bo jak testujesz sam, to siłą rzeczy umyka ci sporo rozwiązań i spostrzeżeń, wynikających z nieszablonowego myślenia żywych przeciwników.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Gizmoo pisze: 14 paź 2021, 09:26 Whoa! Dawno nie wchodziłem w wątek i muszę przyznać, że jestem pod wielkim wrażeniem, jak projekt się mocno rozwija! Grafiki na kartach są kapitalne! Ikonografia jest super i bardzo propsuję, bo jest i czytelnie i elegancko. Po tych grafikach już wiem, że temat pasuje i został dobrze wybrany. Rewersy kart - jeżeli rogi mają być zaokrąglone (a powinny), to przydałaby im się jakaś ramka.

O mechanice ciężko mi się wypowiedzieć na razie, bo niestety nie do końca ją rozumiem. Poza tym, wszystko tu zmienia się jak w kalejdoskopie, więc w ogóle czuje się zagubiony.

Tak, czy siak - podziwiam zapał. Gratulacje! I testuj jak najwięcej, w możliwie jak największym towarzystwie, bo jak testujesz sam, to siłą rzeczy umyka ci sporo rozwiązań i spostrzeżeń, wynikających z nieszablonowego myślenia żywych przeciwników.
Hej, cieszę się że ponownie wpadłeś i widzisz zmiany. Gra faktycznie zmienia się ale to dobrze bo to pokazuje że jestem otwarty na zmiany bo zależy mi tylko i wyłącznie na tym aby gra była bardzo dobra i grywalna. Fakt brakuję mi takich neutralnych testerów z zewnątrz, ja mam ich na razie 3 ale chciałbym zrobić 2-3 kopie gry i podesłać komuś w polskę. Myślałem żeby jedną podesłać do Pampra Poznań, 2gą gdzieś na śląsk i 3cią właśnie do Wa-wy. Może byłbyś zainteresowany? Chociaż masz tyle gier na półce że pewnie szkoda by ci było czasu na ogrywanie jeszcze nie skończonej gry. Ale rzucam luźno temat, być może w okolicach grudnia/stycznia byłby ktoś chętny do przetestowania właśnie u siebie i swoim gronie tego prototypu?

Nową instrukcję zrobię na dniach więc już mechanikę będzie można lepiej zrozumieć aczkolwiek nie jest ona jakaś innowacyjna. MarcoPolo+Pretor+Terraformacja+Robinson+ zapewne jeszcze jakieś inne gry :-)

Co do grafik to ja również się bardzo cieszę jak ten proces przebiega. Grafik słucha moich rad i daje dobre alternatywne pomysły. Kreska jest w punkt bo chciałem tę grę zrobić w klimatach komiksu. Gra działa i się podoba na moich grafikach więc jak dojdą jeszcze te prawdziwe to będzie tylko lepiej.
Dopingujcie proszę i wspierajcie, żeby mój zapał nie opadł i wszystko się udało bo powoli zaczynam odczuwać zmęczenie (nad grą pracuję codziennie po 22:00).

Rozważam nauczenie się obsługi TableTopSimulator i może to mi bardzo pomoże w testach na większą skale. Brakuje tylko czasu i umiejętności poznawczych tej platformy. Ma ktoś jakieś sprawdzone tutoriale krok po kroku lub się osobiście na tym zna?
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Gizmoo »

BOLLO pisze: 14 paź 2021, 10:26 3cią właśnie do Wa-wy. Może byłbyś zainteresowany? Chociaż masz tyle gier na półce że pewnie szkoda by ci było czasu na ogrywanie jeszcze nie skończonej gry. Ale rzucam luźno temat, być może w okolicach grudnia/stycznia byłby ktoś chętny do przetestowania właśnie u siebie i swoim gronie tego prototypu?
Towarzystwa do grania i chęci na pewno nie brakuje, tylko musiałaby być napisana jakaś instrukcja. Bo bez tego sobie nie poradzimy. ;)
Awatar użytkownika
crazygandalf
Posty: 420
Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
Has thanked: 78 times
Been thanked: 480 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: crazygandalf »

BOLLO pisze: 14 paź 2021, 10:26 Rozważam nauczenie się obsługi TableTopSimulator i może to mi bardzo pomoże w testach na większą skale. Brakuje tylko czasu i umiejętności poznawczych tej platformy. Ma ktoś jakieś sprawdzone tutoriale krok po kroku lub się osobiście na tym zna?
TTS jest bardzo prosty do ogarnięcia w kontekście stworzenia tam gry. Generalnie dodajesz tylko komponenty. Karty daje się w taliach, nie trzeba pojedynczo. Komponenty można kopiować itd. My, nie znając platformy, przenieśliśmy Call of Madness w jeden wieczór. Ale trzeba mieć już gotowe "grafiki" komponentów. Cudzysłów nie bez przyczyny, bo nie chodzi tu o ilustracje (jeśli są to super), tylko o ogólną grafikę danego komponentu - proste rysunki, ikonki.
Co do testerów to znajdziesz ich na grupie "Tabletop Simulator grupa testerska". https://www.facebook.com/groups/369996653643287
Bishop wrzucał swego czasu tutoriale jak go obsługiwać: https://www.youtube.com/watch?v=RFeMaQz28iE

Jeśli chodzi o sam projekt gry. Grafiki/ilustracje to mam wrażenie jeszcze nie ten etap. Cały czas zmienia się mocno mechanika i po którejś iteracji okaże się, że połowę rzeczy wywalisz do kosza. Najlepiej robić proste ikonki, aby były czytelne dla grających. A jak już bardzo chcesz mieć ilustracje, to lepiej pobrać z neta stockowe.
Pytanie też o planowany sposób wydania gry. Jeśli udasz się do jakiegoś wydawnictwa, to i tak zrobią oprawę graficzną w całości od nowa. Co do mechaniki na razie nie wypowiem się, bo chciałbym najpierw zagrać. Jak będziesz miał wersję na TTS'a daj cynk.
Polecam przyjechać ze swoją grą na Laboratorium Gier na wiosnę. Sporo rzeczy się dowiesz, nauczysz i dostaniesz feedback od innych designerów.
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 141
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 162 times
Been thanked: 53 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: The Fifth Horseman »

BOLLO pisze: 13 paź 2021, 14:12No i lipa. Testy pokazały że to nie jest dobry pomysł. Po pierwsze gracze sporo myślą przy tym jak najbardziej optymalnie ułożyć dany kafel co zabiera cenny czas a po drugie mogą się zdarzyć sytuacje że co runde gracz będzie miał farta (tak się ułożą kafle, prawdopodobieństwo małe ale jednak istnieje) i za użycie swojej kości i opłatę 3zł będzie zdobywał aż 12PZ....co jest mega OP. Tak więc rezygnuje z pomysłu rogów kafli.
Co jeżeli mechanikę spłycisz zamiast usunąć? Precz z rogów, kafle mają jeden symbol, efekt przy wystawieniu jest jednorazowy/co najwyżej do końca obecnej tury i zależy od tego jakie inne symbole są już na planszy wogóle (ewentualnie: w jakiej ilości) zamiast w konkretnych pozycjach?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Lecimy z kolejnym updatem:


KAFLE TECHNOLOGI
Aktualnie pracujemy nad kaflami technologii. Zrezygnowałem całkowicie z ich układania w jakiś bliżej nieokreślony schemat dzięki któremu gracze będą punkować. Zasada jest prosta. Kupujesz kafel-wykładasz go na wolne lub zajęte pole (jeżeli 8kafli jest wyłożone na planszy to możesz zniszczyć inny kafel)-kładziesz na nim swój znacznik-przesuwasz znacznik na torze technologii na swojej planszetce gracza. Aby przeciwnik mógł skorzystać z twojego kafla musi uiścić tobie opłatę w wysokości 5zł.
Na kaflu technologii może znajdować się tylko 1kość dowolnego gracza. Użycie kafla technologii nie powoduje awansowanie pracownika. Aby wykonać funkcję z kafla należy mieć tyle surowców/pieniedzy by móc ją wykonać. Nie można blokować kafli nie wykorzystując ich. W skrócie nie masz na opłatę to tam nie możesz iść.

Przykładowy wygląd kafla w fazie pracy nad grafiką:
Spoiler:
STOŁÓWKA
W końcu udało się jakoś sensownie i jednocześnie fabularnie wykorzystać to pole. Gracz który pójdzie na dostępne pole STOŁÓWKA dowolnym pracownikiem lun emerytem otrzymuje żeton (myślę że talerz ze schabowym ziemniakami i surówką będzie całkiem spoko) który może wykorzystać kiedy będzie chciał. Żeton ten pozwala nie płacić kosztu kiedy gracz będzie chciał stanąć na już zajętym przez innego gracza polu.
Przykład:
Gracz zielony chciałby udać się swoją 5ką na pole głośniki ale jest ono zajęte przez czerwonego gracza. W tej sytuacji gracz zielony musiałby zapłacić 5zł za wykorzystanie swojego pracownika o wartości 5. Ale ponieważ posiada żeton ze stołówki używa go odkładając na stołówkę i akcje pobrania głośnika wykonuje całkowicie za darmo.

W piątek jestem umówiony na spotkanie z inżynierem Panem Adamem B. który w Diorze spędził swoje prawie 40lat....myślę że to spotkanie będzie bardzo pouczające.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9428
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 504 times
Been thanked: 1442 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: MichalStajszczak »

BOLLO pisze: 02 lis 2021, 11:16 żeton (myślę że talerz ze schabowym ziemniakami i surówką będzie całkiem spoko)
BOLLO pisze: 02 lis 2021, 11:16 W piątek jestem umówiony na spotkanie z inżynierem Panem Adamem B. który w Diorze spędził swoje prawie 40lat....myślę że to spotkanie będzie bardzo pouczające.
Spytaj, czy ten żeton będzie spoko :wink:
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

MichalStajszczak pisze: 02 lis 2021, 11:26
BOLLO pisze: 02 lis 2021, 11:16 żeton (myślę że talerz ze schabowym ziemniakami i surówką będzie całkiem spoko)
BOLLO pisze: 02 lis 2021, 11:16 W piątek jestem umówiony na spotkanie z inżynierem Panem Adamem B. który w Diorze spędził swoje prawie 40lat....myślę że to spotkanie będzie bardzo pouczające.
Spytaj, czy ten żeton będzie spoko :wink:
Miałem w planie się go zapytać jaka potrawa "królowała" na stołówce w Diorze i którą wspomina jakoś wyjątkowo ale to oczywiście i tak będzie bardzo subiektywna opinia. Nie mniej jednak należy pamiętać że stołówka funkcjonowała ponad 40lat a wiec i przekrój smakołyków się zmieniał.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5215
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

A więc po kolei bo troszkę się tego nazbierało.

Właśnie skończyłem pisać instrukcję w formie textu którą umieszczam tutaj i w pierwszym poście:
DIORA INSTRUKCJA
Spoiler:
Zmiany zapewne jakieś tam będą w niej ale mam nadzieję że bardziej kosmetyczne. Nie pisałem jej bardzo poprawnie stylistycznie i gramatycznie tak wiec można ją uznać jeszcze za wersję roboczą ale pogląd na grę już jest. Nie mam pojęcia jak ja ogarnę grafikę w niej. Chyba będę musiał skorzystać z jakiegoś profesjonalnego programu który przygotuje skład do druku.

Wprowadziłem lekkie mechaniczne jak i wizualne zmiany które mają usprawnić rozgrywkę. Ikony surowców na magazynie sporo większe żeby były bardziej widoczne, 2 zamiast 3 pól technologii, lepiej wykorzystana stołówka, dodałem nowe pole Szrot, nazwałem poszczególne pola (nie są to ostateczne nazwy pól), zmieniłem wygląd planszetki (zmniejszyłem ją).
Aktualnie oprócz testów pracujemy nad grafikami. Mam to szczęście że pracuję ze swoim bratem więc wszelkie uwagi są szybko korygowane. Teraz brat pracuje nad planszą główną (mega trudne i żmudne zajęcie bo nie jest ona mała ok 65x50cm z wieloma detalami jak w Scythe) i kartami technologii. Dalszy proces graficzny to żeton stołówki, planszetka gracza, pudełko, instrukcja i komiks.

Pan Adam z którym się spotkałem potwierdził mi miejsca w zakładzie które ujęlismy w grze tak wiec prawie 90% z nich oddaje prawdziwe miejsca na zakładzie. Zadałem mu również pytanie o żeton stołówki i schabowy jest ok aczkolwiek on pamięta zakładowe pierogi....naleśników na stołówce nie było jak coś ;-)
Fajnie było posłuchać historii od człowieka który tam przepracował 45lat. Smutna generalnie historia ale no cóż.....

Podsyłam takie przykładowe fotki z ostatnich prac graficznych:
Spoiler:
ODPOWIEDZ