Diora- Dice Worker Placement

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

autopaga pisze: 31 sie 2021, 14:49 No właśnie o to chodzi, że ta 5tka może nie zrobić czegoś pożytecznego, bo już nie będzie pól ciekawych. Jak gracz będzie miał 1,1,2,5. Więc jest strategia albo grania tylko na małej liczbie workerów wysokich lub dużej liczbie niskich. Ja bym te emerytowane kostki użył do jakiegoś końcowego punktowania.
Jak ma taki rozkład kości (workerów) to przeważnie taką "5" idzie po surowce lub bo kase bo najwięcej korzyści z takiego pracownika. A taką 1-2 bo karte technologii kadry lub po radio. Szybki awans i w kolejnej turze już nimi po surowce bo "5" emeryt....
Rozumiem że według was gra jest zbyt poprawna i należy coś wprowadzić nieoczywistego abyś takiej np "5" nie mógł prawidłowo wykorzystać?

Punkowanie za emerytów jest podczas gry. Każdy pracownik udający się na emeryture dostarcza +5pkt. Na koniec gry każdy pracownik daje dodatkowo +1pkt.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

autopaga pisze: 31 sie 2021, 14:49 No właśnie o to chodzi, że ta 5tka może nie zrobić czegoś pożytecznego, bo już nie będzie pól ciekawych. Jak gracz będzie miał 1,1,2,5. Więc jest strategia albo grania tylko na małej liczbie workerów wysokich lub dużej liczbie niskich. Ja bym te emerytowane kostki użył do jakiegoś końcowego punktowania.
Przyjmując takie ustawienie workerów 1/1//2/5 graczowi będzie zależało zeby jednak coś z tą "5" zrobić sensownego. Dlatego wyśle go po surowiec lub po kase. Kisić "5" po radio lub kadry mija się z celem. Opłaca się jeszcze ewntualnie iśc nim na magazyn i dokonać 5-ciu wymian. Natomiast nie mówię absolutnie że tak musi zostać. Gra jest w fazie testów i wszystko jeszcze jestem w stanie pozmieniać. Tyle tylko że turlanie kośćmi z puli mija się wówczas z sensem awansowania pracowników co akurat bardzo pasuje przy tej grze.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Palmer »

W tym właśnie rzecz, 5 jest zawsze lepsza od 1. Może dla przeciwwagi jakieś pola gdzie wejście niższym numerem daje korzyść - pole z opłatą w wysokości wartości kośći (pole wypłata :D ). Żeby można było grać na małą, wyspecjalizowana firmę lub "chińskiego molocha".

Rzut jest tylko żeby mieć pule pracowników nowych od 1 do 3, luźna myśl, może faktycznie nie pasować.
Przy jednym polu "powiększ rodzinę" konieczne jest pole inicjatywy.

EDIT: coś dziwnego, nie mam wyświetlonych 2 wcześniejszych postów Bollo, widać je jedynie w trybie "odpowiedz".
autopaga
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 93 times
Been thanked: 318 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: autopaga »

Skoro 5 jest zawsze lepsze od 1 to dlatego powinno się je wystawiać od najniższej do najwyższej.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Przy jednym polu "powiększ rodzinę" konieczne jest pole inicjatywy.
Mozesz rozwinąc mysl?

Co do kosci "5" to jak tos posiada takiego pracownika to bedzie sie staral wlasnie nim isc na pole z surowcami lub po pieniadze ewentualbie do magazynu. Blokowanie tych pul przez 1-3 powoduja ze taka 5 czasem jest zmuszona isc po radio.....nie jest zatem efektywna. Wprowadzenie zatem wspomnianej przez was zasady aktywowania workerow od najnizszej wartosci zabija calkowicie sens rozgrywki.

Ale wprowadzenie alternatywnwgo pola w postaci" musis postawic tu workera z nizsza/ wyzsza wartoscia ma juz sens. Obawiam sie natomiast ze gra zbyt szybko przyspieszy i moze dochodzic do sytuacji ze nie bedzie co robic z nadmiarowymi surowcami.
EDIT: coś dziwnego, nie mam wyświetlonych 2 wcześniejszych postów Bollo, widać je jedynie w trybie "odpowiedz".
Zgadza sie Admini tez nie wiedza co jest przyczyna.
autopaga
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 93 times
Been thanked: 318 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: autopaga »

Każde pole może mieć zmienną w zależności od siły robotnika. Jeżeli wysokie wyniki są tylko do zbierania surowców, to też słabo bo nie ma decyzji. Najfajniejsze decyzje są kiedy chcesz pójść w 3 miejsca na raz.

Np. 1-2 moze zrobic jedno radio, 3-4 dwie sztuki, 5-6 3 sztuki na raz.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Palmer »

BOLLO pisze: 31 sie 2021, 19:14
Przy jednym polu "powiększ rodzinę" konieczne jest pole inicjatywy.
Mozesz rozwinąc mysl?
W grze WP możliwość pozyskania nowego workera jest jedna z kluczowych akcji i będzie wybierana w pierwszej kolejności. Przy zmianie pierwszego gracza w kółeczko, gracze dalej w kolejności są poszkodowani, więc dobrze dać pole umożliwiające zmianę inicjatywy. Stołówka oprócz awansu może decydować o kolejności.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Palmer pisze: 01 wrz 2021, 07:32
BOLLO pisze: 31 sie 2021, 19:14
Przy jednym polu "powiększ rodzinę" konieczne jest pole inicjatywy.
Mozesz rozwinąc mysl?
W grze WP możliwość pozyskania nowego workera jest jedna z kluczowych akcji i będzie wybierana w pierwszej kolejności. Przy zmianie pierwszego gracza w kółeczko, gracze dalej w kolejności są poszkodowani, więc dobrze dać pole umożliwiające zmianę inicjatywy. Stołówka oprócz awansu może decydować o kolejności.
Co powiesz o tym aby nową rundę zaczynał gracz z najmniejszą liczbą punktów? Pójście na stołówkę która daje tylko awans pracownika +1 ale dodatkowo zmienia kolejność pierwszego gracza w następnej rundzie też jest ciekawym pomysłem. To tak jak akcja w grze Domek. Wybierasz jedno pomieszczenie ale pierwszy zaczynasz w następnej turze.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Palmer »

Na to masz nie do końca wpływ. Teoretycznie można trzymać surowce i realizować kontrakty na koniec gry ?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Palmer pisze: 01 wrz 2021, 12:12 Na to masz nie do końca wpływ. Teoretycznie można trzymać surowce i realizować kontrakty na koniec gry ?
Nie ukisisz surowców przez całą grę bo musisz za nie kupować/tworzyć radia, dodatkowo kupować za nie karty technologii. Surowce naprawdę dosyć szybko rotują w grze.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Ponieważ dostałem od was bardzo zróżnicowany feedback (na PW głównie) muszę się nad tym wszystkim zatrzymać i pomyśleć. Zebrać to w całość i jakoś się do tego odnieść (stanąć w prawdzie).
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Kilka słów wstępu. Sorry ale nie mam czasu….zerknę później itd. Takie otrzymałem większość odpowiedzi zwrotnych na moją prośbę o zerknięcie do tematu. I ABSOLUTNIE nie mam nikomu za złe że faktycznie czasu nie miał lub nawet nie chciał go mieć. Sam jestem zapracowany i „nie mam czasu” stało się niejako normą w rozmowach miedzyludzkich.

Dlatego tym bardziej jestem MEGA wdzięczny tym którzy ten czas jednak znaleźli i bardzo rzeczowo podeszli to tematu. Nadal liczę na konstruktywną krytykę i pomoc w projekcie bardziej doświadczonych/ogranych osób.

Gra miesiąca i moje 40partii, a moje 25 ale w tłuściochy, a ja tam ograłem 100 partii online.....
Spoiler:
Ale do rzeczy.
Zrobiłem sobie od gry przerwę 2 tyg. Całkowitą….no może nie do końca bo nie da się nie myśleć o czymś co się projektuje ale nic nie „dotykałem”. Wziąłem sobie wasze porady do serca i wszystko starałem się rzeczowo poukładać, odpowiedzieć sam przed sobą na postawione pytania.

Wiele tych pytań/zarzutów się powtarzało u was w odpowiedziach więc ciekawsze/istotniejsze wyciągnąłem na wierzch.

PYTANIA i ODPOWIEDZI
Spoiler:
No to testujemy dalej :mrgreen:
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 141
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 160 times
Been thanked: 53 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: The Fifth Horseman »

BOLLO pisze: 31 sie 2021, 19:14Co do kosci "5" to jak tos posiada takiego pracownika to bedzie sie staral wlasnie nim isc na pole z surowcami lub po pieniadze ewentualbie do magazynu. Blokowanie tych pul przez 1-3 powoduja ze taka 5 czasem jest zmuszona isc po radio.....nie jest zatem efektywna. Wprowadzenie zatem wspomnianej przez was zasady aktywowania workerow od najnizszej wartosci zabija calkowicie sens rozgrywki.
Ale wprowadzenie alternatywnwgo pola w postaci" musis postawic tu workera z nizsza/ wyzsza wartoscia ma juz sens. Obawiam sie natomiast ze gra zbyt szybko przyspieszy i moze dochodzic do sytuacji ze nie bedzie co robic z nadmiarowymi surowcami.
Ewentualnie tak jak rozwiązała to Dune: The Dice Game - niektóre pola wymagają konkretnych wartości aby dać efekt.

BOLLO pisze: 14 wrz 2021, 00:38I to jest właśnie to co „boli” w tej grze. Brakuje mi tego pazura, tego kombinowania, tego jednego ale jakże kluczowego fragmentu gry gdzie gracz A wkurza się na gracza B bo on wykonał jakąś dziką akcję którą on chciał wykonać. Lub zabrał mu coś istotnego, przeszkodził, podrzucił kłodę itd...Nad tym pracuję ale nie ukrywam że na tę chwilę w głowie echo.
Zgadzam się natomiast że awansowanie to bardzo fajna mechanika i pasuje jak ulał w tym tytule.
No to kilka myśli które może coś zasugerują.
Wydarzenia losowe masz. Co jeżeli umożliwiają jakąś negatywną interakcję na czas trwania?
Jakieś losowe krótkoterminowe cele zmieniające się co rundę.
Idąc dalej... może po prostu zestaw kart ogólnie pojętego "kombinatorstwa" które służą pozyskaniu przewagi cudzym kosztem - niekoniecznie jednorazowych, może zostających w grze na kolejną rundę z jakimś efektem (masz chwilową korzyść, ale konsekwencje bolą wszystkich)
Zawsze można zejść trochę z poważnego tonu i zaprezentować w nich groteskowo przerysowaną wizję PRLu i / lub pójść po prostu na komedię.
Co bardziej zapamiętasz, zagranie gdy przerzuciłes kostkę na inny wynik, czy takie gdzie kostkę przerzuciłeś bo pracownik spił się do nieprzytomności (jeżeli pijany wykona lepszą robotę niż na trzeźwo to już dopiero :lol: ) albo gdzie PZ/kasę stracileś nie dlatego że konkurent zagrał kartę ale dlatego że nakapował o tym jak twoje sprawozdania udoskonalają rzeczywistość?
Biorąc pod uwagę szeroko pojęte realia epoki - co jeżeli masz mechanikę reprezentującą czarny rynek? Może być sposobem na pozbywanie się nadmiarowych surowców / sprzętu i pozyskiwanie brakujących zasobów - ale z wbudowanym ryzykiem że za duży obrót przyciągnie na zakład niepożadaną uwagę!
Ale hej, te części które teraz są w twoim magazynie na pewno pochodzą z radzieckiego demobilu a nie z nagłych braków w lokalnej jednostce wojska. Tylko jakoś to trzeba wyjaśnić służbom które to zaczęły badać... (Kapitalizm? Towarzyszu poruczniku, U NAS? :roll: )
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Zawsze można zejść trochę z poważnego tonu i zaprezentować w nich groteskowo przerysowaną wizję PRLu i / lub pójść po prostu na komedię.
Jest to jak najbardziej jakaś opcja żeby zrobić to na śmieszno ale ostatnimi czasy zbyt dużo tytułów wychodzi właśnie takich prześmiewczych które do mnie kompletnie nie przemawiają jak np "Explodujące Kotki", " To ja go tne", "Jednorożce itd"....wolałbym jednak zostawić grę w normalnych realiach bez dodawania sztucznego humoru. Tym bardziej że osobiście mi go brakuje więc jako osoba sceptyczna i raczej stonowana ciężko byłoby mi uzyskać zamierzony efekt. Byłoby to sztuczne z mojej strony i bardzo naciągane.
Biorąc pod uwagę szeroko pojęte realia epoki - co jeżeli masz mechanikę reprezentującą czarny rynek? Może być sposobem na pozbywanie się nadmiarowych surowców / sprzętu i pozyskiwanie brakujących zasobów - ale z wbudowanym ryzykiem że za duży obrót przyciągnie na zakład niepożadaną uwagę!
Ciekawe. Czarny rynek, pewexy i cinkciarze brzmi ciekawie. Na planszy mam jeszcze 2-3 wolne pola które mógłbym wykorzystać tak więc jest to również jakaś opcja.
Ewentualnie tak jak rozwiązała to Dune: The Dice Game - niektóre pola wymagają konkretnych wartości aby dać efekt.
To brzmi całkiem spoko. Wprowadzenie takiego ograniczenia może być ciekawą opcją


Niby wszystko się spina ale nadal mam wrażenie że brakuje mi trzonu. Np w grze Little Town (mega prostej a jakże ciekawej) trzonem jest ot postawianie swojego pracownika na planszy. Ale to powoduje mniej lub więcej korzyści. Lub wręcz odwrotnie brak korzyści ale za to przeszkodzenie przeciwnikowi.

U mnie niby też kogoś można zablokować, zabrać radio, podebrać pracownika, zablokować magazyn itd ale to jeszcze nie to...takie mam wrażenie a może jest dobrze tylko sam sobie wmawiam że może być jeszcze lepiej :mrgreen:
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 141
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 160 times
Been thanked: 53 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: The Fifth Horseman »

BOLLO pisze: 14 wrz 2021, 08:55Niby wszystko się spina ale nadal mam wrażenie że brakuje mi trzonu. Np w grze Little Town (mega prostej a jakże ciekawej) trzonem jest ot postawianie swojego pracownika na planszy. Ale to powoduje mniej lub więcej korzyści. Lub wręcz odwrotnie brak korzyści ale za to przeszkodzenie przeciwnikowi.

U mnie niby też kogoś można zablokować, zabrać radio, podebrać pracownika, zablokować magazyn itd ale to jeszcze nie to...takie mam wrażenie a może jest dobrze tylko sam sobie wmawiam że może być jeszcze lepiej :mrgreen:
No to dorzucę kolejne trzy i pół grosza

Masz mechaniki obudowujące temat, ale nie masz nadrzędnego celu poza PZ a temat łatwo by o niego rozbudować: utrzymaj ogólną produktywność na poziomie który uchroni zakład przed zamknięciem lub wymianą załogi.

PRL ostatecznie był gospodarką planową - co ma swoje skojarzenia.

Idea taka że w kazdej turze rosną cele produkcji do realizacji (może niektóre negatywne zdarzenia podkręcają wymogi planu na resztę gry?) które wszyscy gracze muszą wypełnić wspólnie - jeżeli ktoś nie może, to inni gracze moga dołożyć ze swojej nadprodukcji i dostać za to jakieś niewielkie PZ. Dopiero po ich zaspokojeniu można nadprodukcję zamienić na PZ lub zachować w zapasie na realizację kolejnego planu. Tu problem - gracze mogą dojść do wniosku że dobrze zamieniać dopiero w ostatniej rundzie, więc trzeba by to jakoś ograniczyć, np pojemnością magazynu, ograniczoną liczbą zamian na PZ na rundę albo promować pozbywanie się inwentarza dodatkowymi PZ za wykonanie zamiany co najmniej raz w ciągu rundy.

Ile planów produkcji można zawalić zanim spowoduje to przedwczesny koniec zakładu? Do ustalenia - może być regulacją poziomu trudności. Same tajne cele graczy moga też być punktowane tylko jeżeli Diora przetrwa do końca rozgrywki.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Masz mechaniki obudowujące temat, ale nie masz nadrzędnego celu poza PZ a temat łatwo by o niego rozbudować: utrzymaj ogólną produktywność na poziomie który uchroni zakład przed zamknięciem lub wymianą załogi.
Już teraz jest wyścig o PZ a jak jeszcze dojdzie aspekt walki o utrzymanie produktywności to może to zdominować pierwotny plan. Może dojść do tego że gracze będą skupiać się na 1 lub na 2gim celu. Albo będą robić PZ albo walczyć o utrzymanie zakładu.
Idea taka że w kazdej turze rosną cele produkcji do realizacji (może niektóre negatywne zdarzenia podkręcają wymogi planu na resztę gry?) które wszyscy gracze muszą wypełnić wspólnie - jeżeli ktoś nie może, to inni gracze moga dołożyć ze swojej nadprodukcji i dostać za to jakieś niewielkie PZ. Dopiero po ich zaspokojeniu można nadprodukcję zamienić na PZ lub zachować w zapasie na realizację kolejnego planu.
Taki pomysł byłby dobry gdyby nie to że widzę w nim bardzo dużą "kule śnieżną". Gracz silny któremu "podeszło" staje się jeszcze silniejszy a słaby zipie jeszcze bardziej. Tym samym traci motywacje do walki bo widzi przepaść pomiędzy nim a przeciwnikiem.

Cele jak już pisałem wcześniej będą ogólne ale zostawię jednak również jeden ukryty z tym że jego punktacja będzie o wiele mniejsza jak planowałem wcześniej.
Coś jak w grze "Na Skrzydłach"

Nie wiem czy na ten moment nie zrezygnuje jedak z mojego planu kościanych pracowników/emerytów i ich awansu na rzecz "turlanych pracowników" którzy będą mogli być umieszczani na odpowiednim polu w zależności od wyrzuconych oczek. Dodatkowo kilku graczy będzie mogło dzięki modyfikacją/opłatą umieścić również swoje kości na zajęte wcześniej pola.

Nie będzie kości złych i dobrych. Rzuty będą jak najbardziej losowe ale dzięki modyfikatorom gracz będzie miał jakąś opcję zmiany wyniku jeżeli takowy mu nie podpasuje. Dodatkowo planuję usprawnić (wyciągnąć więcej) z kart technologii. Planuję również w tej sytuacji dodać więcej pól na które potencjalnie będzie można się udać.
(japanczyk dziękuje!)
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Palmer »

BOLLO pisze: 15 wrz 2021, 10:57

Nie wiem czy na ten moment nie zrezygnuje jedak z mojego planu kościanych pracowników/emerytów i ich awansu na rzecz "turlanych pracowników" którzy będą mogli być umieszczani na odpowiednim polu w zależności od wyrzuconych oczek. Dodatkowo kilku graczy będzie mogło dzięki modyfikacją/opłatą umieścić również swoje kości na zajęte wcześniej pola.
Czyli wyjdzie Marco Polo w innym settingu :wink:
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

W sumie miał być Pretor ale nie do końca byłem przekonany do tego w mojej grze. Było poprawnie ale brakowało tego właśnie losu . Wczoraj japanczyk podsunął mi pomysł z mechaniką z MarcoPolo. Bardzo pobieżnie zobaczyłem co to (w MP nie grałem nigdy i tej gry kompletnie nie znam) i spodobało mi się. Oczywiście nie jestem w stanie przenieść MP 1-1 do Diory (poruszanie sie po mapie) ale opcja z turlaniem kości mi się podoba i z chęcią ją wplotę. Zresztą Rattkin też mi o tym pisał że moja nazwa Dice Worker Placement jest niepoprawna bo nie turla się kośćmi :-)

Poczytam instrukcje do MP i zobaczymy czy to się jakkolwiek uda. Spowoduje to mega sporo zmian które musiałbym wprowadzić i całkowitą przebudowę gry ale może to bedzie dobre posunięcie, i będę wreszcie zadowolony z przebiegu rozgrywki.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Zebrałem wasze wszystkie dobre i złe pomysły...przesiałem i powstała....
Diora Marco Polo version:
Spoiler:
Jeszcze nie testowałem ale z opisu wydaję się być fajniejsze niż wersja Pretor. Szczególnie zwróćcie uwagę na kafle technologii.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Yavi »

Z samego opisu trudno mi ocenić, jak to będzie działało, ale dorzucę swoje spostrzeżenia:
1. Temat jak dla mnie jest taki "meh". Pytanie jak to będzie wyglądało finalnie, ale intuicyjnie temat związany z minionym systemem wydaje mi się nudny i toporny. Chociaż da się to fajnie ugryźć graficznie (jest jakaś gra o kosmosie z ilustracjami w klimacie chyba lat 60., ale tytułu teraz sobie nie przypomnę).
2. Przeczytałem opis wersji MP, brzmi jak poprawny worker placement, ale nie widzę tam czegoś, co ma być efektem WOW lub chociaż czymś, co odróżni grę od dziesiątek innych wp.
3. Planując akcje zwróć uwagę, by wysokie wyniki nie były premiowane w stosunku do niskich, szczególnie przy rzucie robotnikami, który decyduje o ich wartości.
4. W związku z punktem 3 - przydałyby się jakieś możliwości manipulowania wynikami, chyba że przeoczyłem w opisie.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Z samego opisu trudno mi ocenić, jak to będzie działało, ale dorzucę swoje spostrzeżenia:
1. Temat jak dla mnie jest taki "meh". Pytanie jak to będzie wyglądało finalnie, ale intuicyjnie temat związany z minionym systemem wydaje mi się nudny i toporny. Chociaż da się to fajnie ugryźć graficznie (jest jakaś gra o kosmosie z ilustracjami w klimacie chyba lat 60., ale tytułu teraz sobie nie przypomnę).
Hmmm...powiadasz temat meh...to co powiesz na budowaniu zapór wodnych, albo elektownii, a może siedliska ptaków, no to może budowa cerkwi...itd
Myślę że temat dla polskich graczy całkiem spoko, i nie musisz absolutnie znać nawet tyci historii fabryki Diory. A jeżeli ją jednak znasz to tym bardziej będziesz chciał w nią zagrać.
2. Przeczytałem opis wersji MP, brzmi jak poprawny worker placement, ale nie widzę tam czegoś, co ma być efektem WOW lub chociaż czymś, co odróżni grę od dziesiątek innych wp.
Też tak mi się wydaję. Jestem świadom tego że to będzie dobra gra ale nie evergreen który po wydaniu wskoczy na top100. Jestem realistą i wiem jakim zapleczem aktualnie dysponuję. Jeżeli uda mi się zrobić grę dobrą która będzie mogła być co najmniej "zamiennikiem" dla juz istniejących tytułów euro , to już samo to będzie dla mnie wielkim sukcesem.
3. Planując akcje zwróć uwagę, by wysokie wyniki nie były premiowane w stosunku do niskich, szczególnie przy rzucie robotnikami, który decyduje o ich wartości.
Nie bardzo rozumiem...wysokie wyniki mają dać większe korzyści ale nie zawsze. Należy pamiętać o obowiązkowej opłacie za najniższą wartość kości na polu przeciwnika. Jak masz same 6 to też słabo bo musisz dużo wówczas bulić.
4. W związku z punktem 3 - przydałyby się jakieś możliwości manipulowania wynikami, chyba że przeoczyłem w opisie.
Być może nie dodałem. Wydaj 2 kable podnieś /zmniejsz wynik +/- 1. Wydaj 3 kable przerzuć jedną kość. Zapłać ileś tam zł dobierz dostępną kość z kadr.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Palmer »

Jak już skopiowałes 3/4 MP, to się nie krępuj i zmień tylko grafiki, przynajmmiej będziesz miał pewność że gra dobra :P
To jest projekt hobbystyczny dla zabicia czasu czy coś poważniejszego?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Powazniejszy to zbyt duze slowo ale tak chcialbym go wydac. Myslisz ze gdzies naruszam prawa autorskie dotyczace mechaniki ktore zawarlem? Nie miem na celu zrobic kopi 1/1 ale ciezko zrobic tak naprawde cos czefo jeszcze nie ma bo i tak znajdzie sie zawsze ktos kto juz to w czyms zawarl.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Palmer »

Owszem, wszystko już było. Dlatego szedłbym w kierunku przeszczepu sprawdzonych motywów do gry z rozwojem pracowników. Może nie wyjdzie, ale marcopolo już mamy :wink:
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Czyli jednak optujesz nad wersja Pretoro zblizona?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2021, 09:49 przez BOLLO, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ