Gra Miesiąca - sierpień 2021
: 01 wrz 2021, 01:07
W zeszłym miesiącu nie miałem okazji napisać, więc podsumuję całe wakacje. Niestety, sporo średniaków, ale na szczęście zawsze można było zagrać w klasyki.
Nowości
Okko Chronicles (++) - Uwielbiam komiksy, na podstawie których powstała, więc ta gra na wstępie już miała u mnie dużego plusa. Jej główna wada to wielkość - ciężko ją schować do pudełka i ciężko rozkładać. Nie licząc tego zapowiada się bardzo interesujący dungeon crawler. Na razie grałem tylko 1v1, ale chyba odpalę tryb solo/kooperacyjny, żeby móc zobaczyć, czy moje pierwsze pozytywne wrażenie utrzyma się na dłużej.
The Search for Planet X (++) - Jedna partia na egzemplarzu kumpla, ale podoba mi się pomysł i w sumie także wykonanie. Ma potencjał.
Wiedźmia Skała (+) - Mnie samego jakoś nie zauroczyła, nie jest to ten Knizia, jakiego lubię: za bardzo rozwodniony i decyzje nie są jakoś porywające. Natomiast spodobała się mojej ukochanej, więc usunąłem z listy sprzedażowej i kilka partii rozegraliśmy. Bardzo mi się kojarzy z Bonfire i podobnie jak tam, szaleństwa nie ma.
Imperium: Legends (+/-) - Doceniam pomysł i wykonanie. Natomiast autora instrukcji należałoby usmażyć na wolnym ogniu. Na razie grałem solo na dwie ręce, żeby w ogóle poznać mechanizmy. Przede mną jeszcze prawdziwa rozgrywka solo i partia z żywym przeciwnikiem. Aczkolwiek patrząc po tym, jak rzadka jest interakcja, raczej nie spodziewam się tutaj specjalnych rewelacji. Ot, kolejny karciany wyścig. Boję się, że po poznaniu kart gra stanie się po prostu mechanicznym przekładaniem i cały najciekawszy element - symulacja cywilizacji i sposób ujęcia tego tematu - całkowicie zginie. No ale zobaczymy. Imperium: Classics w drodze, zapewne każda z talii zostanie ograna co najmniej raz.
Roll Camera (+/-) - Bardzo mi się podoba wykonanie tej gry i jej humor. Sama rozgrywka specjalnie nie powala, chociaż zawiera kilka interesujących elementów, np. spotkanie produkcyjne, na którym gracze niezależnie przedstawiają i promują swoje idee rozwiązania istniejących problemów. Wydaje mi się, że w grach kooperacyjnych jest to raczej niespotykany element, a przynajmniej nie kojarzę żadnego innego tytułu, w którym ten temat byłby rozwiązany w podobny sposób. Podejrzewam, że podobnie jak Bloc by Bloc, jest to tytuł, przy którym niektórzy będą bawić się świetnie, a inni wcale.
Steam Watchers (+/-) - Poszukiwanie idealnej gry area control cały czas trwają i Steam Watchers mieli szansę powalczyć, bo prezentują się całkiem okazale. Niestety, na ten moment wygląda na to, że jest trochę mało gry w grze i że na mniejszą liczbę graczy (2-3) o wielu rzeczach decyduje losowość kart, czy to Archonta, czy też samych kolumn, zwłaszcza w ostatniej rundzie. Trochę wygląda na to, że najlepiej by się grało w 5 osób, bo plansza byłaby wystarczająco ciasna, ale boję się o czas gry, zwłaszcza że same decyzje nie są jakoś spektakularne. Grać mi się grało dobrze, ale po rozgrywce jednak pozostał jakiś niedosyt. Dodatki mogą tutaj niewiele pomóc, bo zdają się odwracać uwagę od planszy, zamiast ją faktycznie wzbogacać. Ale może jeszcze kilka razy zagram. Na razie niestety rozczarowanie.
Vampire - Rivals (+/-) - Muszę może trochę więcej pograć, ale jak dla mnie na pudełku powinno być napisane 3-4 graczy. Dla 2 to zupełna pomyłka. Ta gra zbyt przypomina mi Vampire: the Eternal Struggle, żebym mógł tutaj być bezstronny. Na ten moment jest dla mnie po prostu zbyt spłyconą wersją poprzedniczki z koszmarną instrukcją. Niby o tym wiedziałem, jak wspierałem, ale jakoś miałem nadzieję, że będzie lepiej. A jest tak sobie.
Hadrian’s Wall (+/-) - Oczekiwałem mózgożernej wykreślanki, a dostałem trochę takie niewiadomo co. Niby jest ileś tam zachodzących na siebie mini-gier i kombujących się ze sobą mechanizmów, ale nie odczuwałem jakiejś specjalnej satysfakcji przy ich odkrywaniu. Odradzam porównywanie wyników po partii - jak dla mnie przy pewnym poziomie grania, który nietrudno jest osiągnąć po dwóch, trzech partiach, wynik jest zdeterminowany przez kolejność przychodzących kart celów oraz karty najazdów, a nie przez umiejętności graczy. I chyba to jest to, co najbardziej mi w tej grze nie leżało.
Small Railroad Empires (-) - Zarówno Small Star Empires, jak i Small Samurai Empires uwielbiam. Kolei nie wsparłem, bo ani nie pasowały mi wizualnie, ani rozgrywka mnie specjalnie w trakcie kampanii nie zachęciła. Potem skusiłem się po jakiejś bardzo pozytywnej recenzji, ale po wstępnych rozgrywkach widzę już, że to był błąd. Gra jest miałka i stanowczo zbyt wygładzona. Nie zauważyłem w niej jakichś interesujących wyborów, a mechanika nie umożliwia w zasadzie żadnych spektakularnych akcji.
Powroty
Reef (++), Park Niedźwiedzi (+), Terrors of London (+/-), Undaunted: North Africa (++), Watergate (+++), Dresden Files (++), Harry Potter: Hogwarts Battle (tylko +, bo jestem już nim zmęczony).
Nowość miesiąca
W lipcu Okko Chronicles, w sierpniu Wiedźmia Skała.
Rozczarowanie miesiąca
W sierpniu Small Railroad Empires, w lipcu Hadrian’s Wall.
Wydarzenie miesiąca
Zgrany Wawer. Nie byłem.
Nowości
Okko Chronicles (++) - Uwielbiam komiksy, na podstawie których powstała, więc ta gra na wstępie już miała u mnie dużego plusa. Jej główna wada to wielkość - ciężko ją schować do pudełka i ciężko rozkładać. Nie licząc tego zapowiada się bardzo interesujący dungeon crawler. Na razie grałem tylko 1v1, ale chyba odpalę tryb solo/kooperacyjny, żeby móc zobaczyć, czy moje pierwsze pozytywne wrażenie utrzyma się na dłużej.
The Search for Planet X (++) - Jedna partia na egzemplarzu kumpla, ale podoba mi się pomysł i w sumie także wykonanie. Ma potencjał.
Wiedźmia Skała (+) - Mnie samego jakoś nie zauroczyła, nie jest to ten Knizia, jakiego lubię: za bardzo rozwodniony i decyzje nie są jakoś porywające. Natomiast spodobała się mojej ukochanej, więc usunąłem z listy sprzedażowej i kilka partii rozegraliśmy. Bardzo mi się kojarzy z Bonfire i podobnie jak tam, szaleństwa nie ma.
Imperium: Legends (+/-) - Doceniam pomysł i wykonanie. Natomiast autora instrukcji należałoby usmażyć na wolnym ogniu. Na razie grałem solo na dwie ręce, żeby w ogóle poznać mechanizmy. Przede mną jeszcze prawdziwa rozgrywka solo i partia z żywym przeciwnikiem. Aczkolwiek patrząc po tym, jak rzadka jest interakcja, raczej nie spodziewam się tutaj specjalnych rewelacji. Ot, kolejny karciany wyścig. Boję się, że po poznaniu kart gra stanie się po prostu mechanicznym przekładaniem i cały najciekawszy element - symulacja cywilizacji i sposób ujęcia tego tematu - całkowicie zginie. No ale zobaczymy. Imperium: Classics w drodze, zapewne każda z talii zostanie ograna co najmniej raz.
Roll Camera (+/-) - Bardzo mi się podoba wykonanie tej gry i jej humor. Sama rozgrywka specjalnie nie powala, chociaż zawiera kilka interesujących elementów, np. spotkanie produkcyjne, na którym gracze niezależnie przedstawiają i promują swoje idee rozwiązania istniejących problemów. Wydaje mi się, że w grach kooperacyjnych jest to raczej niespotykany element, a przynajmniej nie kojarzę żadnego innego tytułu, w którym ten temat byłby rozwiązany w podobny sposób. Podejrzewam, że podobnie jak Bloc by Bloc, jest to tytuł, przy którym niektórzy będą bawić się świetnie, a inni wcale.
Steam Watchers (+/-) - Poszukiwanie idealnej gry area control cały czas trwają i Steam Watchers mieli szansę powalczyć, bo prezentują się całkiem okazale. Niestety, na ten moment wygląda na to, że jest trochę mało gry w grze i że na mniejszą liczbę graczy (2-3) o wielu rzeczach decyduje losowość kart, czy to Archonta, czy też samych kolumn, zwłaszcza w ostatniej rundzie. Trochę wygląda na to, że najlepiej by się grało w 5 osób, bo plansza byłaby wystarczająco ciasna, ale boję się o czas gry, zwłaszcza że same decyzje nie są jakoś spektakularne. Grać mi się grało dobrze, ale po rozgrywce jednak pozostał jakiś niedosyt. Dodatki mogą tutaj niewiele pomóc, bo zdają się odwracać uwagę od planszy, zamiast ją faktycznie wzbogacać. Ale może jeszcze kilka razy zagram. Na razie niestety rozczarowanie.
Vampire - Rivals (+/-) - Muszę może trochę więcej pograć, ale jak dla mnie na pudełku powinno być napisane 3-4 graczy. Dla 2 to zupełna pomyłka. Ta gra zbyt przypomina mi Vampire: the Eternal Struggle, żebym mógł tutaj być bezstronny. Na ten moment jest dla mnie po prostu zbyt spłyconą wersją poprzedniczki z koszmarną instrukcją. Niby o tym wiedziałem, jak wspierałem, ale jakoś miałem nadzieję, że będzie lepiej. A jest tak sobie.
Hadrian’s Wall (+/-) - Oczekiwałem mózgożernej wykreślanki, a dostałem trochę takie niewiadomo co. Niby jest ileś tam zachodzących na siebie mini-gier i kombujących się ze sobą mechanizmów, ale nie odczuwałem jakiejś specjalnej satysfakcji przy ich odkrywaniu. Odradzam porównywanie wyników po partii - jak dla mnie przy pewnym poziomie grania, który nietrudno jest osiągnąć po dwóch, trzech partiach, wynik jest zdeterminowany przez kolejność przychodzących kart celów oraz karty najazdów, a nie przez umiejętności graczy. I chyba to jest to, co najbardziej mi w tej grze nie leżało.
Small Railroad Empires (-) - Zarówno Small Star Empires, jak i Small Samurai Empires uwielbiam. Kolei nie wsparłem, bo ani nie pasowały mi wizualnie, ani rozgrywka mnie specjalnie w trakcie kampanii nie zachęciła. Potem skusiłem się po jakiejś bardzo pozytywnej recenzji, ale po wstępnych rozgrywkach widzę już, że to był błąd. Gra jest miałka i stanowczo zbyt wygładzona. Nie zauważyłem w niej jakichś interesujących wyborów, a mechanika nie umożliwia w zasadzie żadnych spektakularnych akcji.
Powroty
Reef (++), Park Niedźwiedzi (+), Terrors of London (+/-), Undaunted: North Africa (++), Watergate (+++), Dresden Files (++), Harry Potter: Hogwarts Battle (tylko +, bo jestem już nim zmęczony).
Nowość miesiąca
W lipcu Okko Chronicles, w sierpniu Wiedźmia Skała.
Rozczarowanie miesiąca
W sierpniu Small Railroad Empires, w lipcu Hadrian’s Wall.
Wydarzenie miesiąca
Zgrany Wawer. Nie byłem.