Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
slawoj
Posty: 20
Rejestracja: 05 maja 2017, 13:34

Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: slawoj »

Przeglądam sobie instrukcję i mam pytanie do strony 17 - jeżeli fanatyk przesuwa się na pole z oznaczone haczykiem to czy ciagle ma lOS. Wcześniej jest napisane, że LOS wyznacza się od środka pola, na którym stoi figurka do środka pola celu - czy w przypadku opisanym na stronie 17 regał nie blokuje LOS?
Awatar użytkownika
Lopek43
Posty: 159
Rejestracja: 14 lut 2019, 13:01
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Lopek43 »

slawoj pisze: 13 wrz 2021, 13:42 Przeglądam sobie instrukcję i mam pytanie do strony 17 - jeżeli fanatyk przesuwa się na pole z oznaczone haczykiem to czy ciagle ma lOS. Wcześniej jest napisane, że LOS wyznacza się od środka pola, na którym stoi figurka do środka pola celu - czy w przypadku opisanym na stronie 17 regał nie blokuje LOS?
To Ty wstawiłeś to pytanie na BGG? Tam chyba jest odpowiedź : https://boardgamegeek.com/thread/272396 ... e-17-wrong
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 962
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 232 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Moonday »

slawoj pisze: 13 wrz 2021, 13:42 czy w przypadku opisanym na stronie 17 regał nie blokuje LOS?
Jak sobie to ułożysz na stole i położysz linijkę to wchodzi na styk. Moim zdaniem kwalifikuje się, bo linia nie przechodzi przez regał.
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 610
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Gab »

Mam pytanie co do 2/3 misji (w tytule na pewno był książę). Misja polega na znalezieniu obozowiska banitów, wszystko idzie płynnie fajnie do momentu kiedy trafiam na miejsce gdzie gra po każdej turze nakazuje przyjąć 7 obrażeń każdej postaci, jest napisane że cyt " zwinność niweluje". Czy ja trafiłem na jakiś arcytrudny moment czy apka jest przepraszam za określenie "spieprzona"? - dodam, że na tych kaflach respi się 3 przeciwników i nie widzę możliwości nie spędzenia na tych kaflach przynajmniej 2/3 tur.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: sirafin »

Skoro z niwelowaniem, to zmniejszasz te obrażenia o liczbę sukcesów uzyskanych na dwóch czarnych kościach (uwzględniając oczywiście modyfikator z karty postaci), więc na dobrą sprawę otrzymasz 0-3 obrażeń. Nie brzmi jakoś dramatycznie.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 610
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Gab »

sirafin pisze: 30 wrz 2021, 12:33 Skoro z niwelowaniem, to zmniejszasz te obrażenia o liczbę sukcesów uzyskanych na dwóch czarnych kościach (uwzględniając oczywiście modyfikator postaci), więc na dobrą sprawę otrzymasz 0-3 obrażeń. Nie brzmi jakoś dramatycznie.
Kuźwa tak myślałem, mogli natomiast to trochę precyzyjniej opisać, że chodzi w tym przypadku o test czy coś. Wg mnie tam i tak się robi turbo combo bo tak jak wspomniałem jest tam jeszcze 3 przeciwników.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: sirafin »

Ale niwelowanie jest przecież opisane w instrukcji przy testach na str. 19 :)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 610
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Gab »

Ale jaja, okazuje się, że w mojej instrukcji brak 2 kartek/4 stron :) ściągnąłem sobie w pdf kompletną instrukcję.
Dzięki!
Soul_oka
Posty: 167
Rejestracja: 13 gru 2018, 16:12
Has thanked: 71 times
Been thanked: 33 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Soul_oka »

Ja mam dwa pytania.

1. Jak traktujecie "piorun" (zamiast tradycyjnego symbolu pioruna, to kolorowa grafika) na karcie bohatera?
Czy wydajecie/zużywacie go normalnie, gdy taki wypadnie na kości, tak jak to się robi dla broni, lub umiejętności. Czy traktujecie go, jako dodatkowy bonus, zdolność bohatera, tworząc combo z jednym z piorunów na broni, lub umiejętności, gdzie jest liczba wymaganych piorunów.
(Aktualnie traktujemy jako bonus postaci)

2. Jak podchodzicie do trudnego/niebezpiecznego terenu. Czy kary na nim, przyjmujecie wyłącznie jednorazowo, gdy na niego wpadniecie, czy za każda wykonaną akcję ruchu na tym terenie, albo jeszcze trzecia hardcorowa opcja, za każdy kwadracik poruszony 😁.
Pytanie to dotyczy osób, które już trochę pograły, ponieważ, instrukcja nie jest szczegółowa, a dopiero w czasie gry, znając scenariusze, mamy doświadczenie z sytuacjami, gdy gra nas wrzuca w taki teren, a nim uciekniemy z niego, musimy trochę po przebywać na takim terenie.
(Aktualnie traktujemy jako karę, za każdą akcje ruchu w takim terenie, po 1 scenariuszu Fuksa)
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: morthi »

Wg. mnie instrukcja wyjaśnia kiedy:
- korzystamy z pioruna - tylko przy rzucie kostką.
- efekt trudnego terenu - każdorazowo po wejściu na pole na danym podłożu.
Spoiler:
Soul_oka
Posty: 167
Rejestracja: 13 gru 2018, 16:12
Has thanked: 71 times
Been thanked: 33 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Soul_oka »

Nigdzie nie napisałem, iż używamy pioruna na karcie bohatera, bez wystąpienia go, po rzucie na kości. Tylko, czy mozemy za 1 piorun na kości, użyć jednocześnie z karty bohatera i z broni, czy musimy wybrać, z której korzystamy.
kurzyszpon
Posty: 154
Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: kurzyszpon »

Nie wiem jak w tej grze, ale we wszystkich w jakie do tej pory grałem z tym systemem, 1 piorun na kości równa się możliwość skorzystania z jednej akcji/umiejętności/czegokolwiek o koszcie 1 piorunka.

Jak w sklepie, mając 1 plna, nie dostaniesz za niego dwóch rzeczy kosztujących złotówkę, trza coś wybrać;)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: sirafin »

Aby użyć zdolności wzmocnienia musisz zużyć 1 symbol wzmocnienia. Po prostu na karcie bohatera zdolność wzmocnienia jest oznaczona wielkim symbolem i tyle.

W zasadach nie ma ani słowa o tym, że "wystarczy wyrzucić symbol". Jeśli jakiś efekt wymaga tylko wyrzucenia czegoś na kości, to jest to jasno napisane w treści takiego efektu.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Soul_oka
Posty: 167
Rejestracja: 13 gru 2018, 16:12
Has thanked: 71 times
Been thanked: 33 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Soul_oka »

Niby ma to sens, ale z drugiej strony, przy broniach, lub umiejętnościach jest napisane 1 piorun, na karcie bahetara nie ma cyfry, dlatego pomyślałem, iż to może być stała, bez kosztu premia dla tej postaci, gdy wyrzucimy piorun.
Być może tylko doszukuje się jakiś epickich comb w tej grze 😁.
Obrazek
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: morthi »

Kiedy rzucasz kostkami przy testach to może wypaść piorun i wtedy możesz wykorzystać daną zdolność ;)
Pioruny "wydajesz" jak krzyże/plusy - nie ma co bardziej komplikować zasad.
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 336
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 99 times
Been thanked: 39 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: choczkins »

Może mi ktoś wyjaśnić jak działa Skrzydlaty Miecz Brynn?
"Gdy atakujesz albo się bronisz, ty i(lub) sąsiadujący bohater możecie się ruszyć w sumie maksymalnie o 2 pola "
To działa jak powiedzmy przerwanie, czy najpierw kończę atak, obronę i następnie mogę się poruszyć o 2 pola?
I jej umiejętność wezwanie do boju i okrzyk bitewny nie działa na nią samą?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: sirafin »

Najpierw kończysz atak/obronę i następnie możesz się poruszyć.
Okrzyki działają na Brynn (jest bohaterem w odległości 0 od wyznaczonego miejsca).
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Kondzio167
Posty: 241
Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
Has thanked: 70 times
Been thanked: 42 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Kondzio167 »

Pytanie do pierwszej misji:
Spoiler:
Dziękuję za pomoc. Czuję że tutaj trochę oszukiwaliśmy w ostatnim starciu.
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: morthi »

Kondzio167 pisze: 07 lis 2021, 23:32 Czy mogę wybierać opcję z żetonem blizny mając juz bliznę na każdej karcie?
Nie możesz - na karcie może być tylko jeden żeton stanu danego rodzaju. Jeśli masz położyć kolejny to ignorujesz.

Oczywiście nie dotyczy to żetonów zmęczenia, które nakłada się do maksymalnej wartości dla danej karty.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: sirafin »

morthi pisze: 08 lis 2021, 06:36
Kondzio167 pisze: 07 lis 2021, 23:32Czy mogę wybierać opcję z żetonem blizny mając juz bliznę na każdej karcie?
Nie możesz - na karcie może być tylko jeden żeton stanu danego rodzaju. Jeśli masz położyć kolejny to ignorujesz.
To uzasadnienie nie jest odpowiedzią na pytanie dotyczące konkretnej sytuacji opisanej przez Kondzio.

Gdyby chodziło o efekt w stylu "połóż żeton blizny, aby zrobić coś tam", to aktywacja takiego efektu nie byłaby możliwa, bo nie jesteśmy w stanie spełnić warunku ("zapłacić" za aktywację efektu).

Jednak w przykładzie z pytania mamy sytuację "odejmij 1 sukces albo każdy bohater w zasięgu 3 pól kładzie po żetonie blizny". W takim przypadku wcale nie trzeba odejmować sukcesu, jeśli nikt nie może położyć blizny.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: morthi »

sirafin pisze: 08 lis 2021, 08:16
Gdyby chodziło o efekt w stylu "połóż żeton blizny, aby zrobić coś tam", to aktywacja takiego efektu nie byłaby możliwa, bo nie jesteśmy w stanie spełnić warunku ("zapłacić" za aktywację efektu).

Jednak w przykładzie z pytania mamy sytuację "odejmij 1 sukces albo każdy bohater w zasięgu 3 pól kładzie po żetonie blizny". W takim przypadku wcale nie trzeba odejmować sukcesu, jeśli nikt nie może położyć blizny.
Zgodnie z zasadami logiki właśnie tak działa łącznik/warunek "albo". Płacisz kładąc żeton blizny albo odejmujesz 1 sukces. Skoro nie możesz zapłacić to tracisz jeden sukces.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Kondzio167
Posty: 241
Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
Has thanked: 70 times
Been thanked: 42 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Kondzio167 »

morthi pisze: 08 lis 2021, 11:09
sirafin pisze: 08 lis 2021, 08:16
Gdyby chodziło o efekt w stylu "połóż żeton blizny, aby zrobić coś tam", to aktywacja takiego efektu nie byłaby możliwa, bo nie jesteśmy w stanie spełnić warunku ("zapłacić" za aktywację efektu).

Jednak w przykładzie z pytania mamy sytuację "odejmij 1 sukces albo każdy bohater w zasięgu 3 pól kładzie po żetonie blizny". W takim przypadku wcale nie trzeba odejmować sukcesu, jeśli nikt nie może położyć blizny.
Zgodnie z zasadami logiki właśnie tak działa łącznik/warunek "albo". Płacisz kładąc żeton blizny albo odejmujesz 1 sukces. Skoro nie możesz zapłacić to tracisz jeden sukces.
Spoiler:
To by oznaczało, że w przypadku jak jest 2 bohaterów w odległości do 3 i choć jeden z nich nie ma karty na której może położyć bliznę to musisz odjąc sukces?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: sirafin »

morthi pisze: 08 lis 2021, 11:09Zgodnie z zasadami logiki właśnie tak działa łącznik/warunek "albo". Płacisz kładąc żeton blizny albo odejmujesz 1 sukces. Skoro nie możesz zapłacić to tracisz jeden sukces.
Nie, nie działa, bo to, co znajduje się po "albo", to nie jest żaden warunek. W podanym przykładzie po "albo" są podane konsekwencje nieodjęcia sukcesu, a nie warunek. To, czy konsekwencje faktycznie coś zrobią, to już zupełnie inna sprawa.

Gdybyś chciał, aby przyjęcie blizny było warunkiem, musiałbyś to zapisać np. tak:
JEŚLI każdy bohater w zasięgu 3 pól nie położy po żetonie blizny na karcie, odejmij 1 sukces.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Kondzio167
Posty: 241
Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
Has thanked: 70 times
Been thanked: 42 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Kondzio167 »

Znalazłem zbliżone pytanie na bgg.

https://boardgamegeek.com/thread/275163 ... ay-ability

Tutaj gracz pytał czy jak nie ma żadnego z bohaterów do 3 pól to czy jest zmuszony usunąć jeden sukces. Dostal odpowiedź od designera, że nie. Czyli można wybrać stronę z bliznami jeżeli nie ma się możliwości ich położyć na karcie.
Khonrad
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2021, 08:08
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Khonrad »

Jak interpretujecie zasadę wstrzymania? Bohater podchodzi do wroga i normalnie powinien mieć jeszcze 3 punkty ruchu, ale został wstrzymany i jego ruch został obcięty do 1. W drugiej akcji zabija wroga i czy teraz kiedy nie jest już wstrzymany, może wykorzystać tę brakujące 3 punkty ruchu z pierwszej akcji?
ODPOWIEDZ