Trochę pograłem (skończone 4 wspomnienia) to podzielę się wstępnymi wrażeniami
Ilość i jakość komponentów robi wrażenie. Figurki bardzo ładne, elementy papierowe dobrej jakości. Jeżeli ktoś nie patrzy na cenę i ocenia tylko przez pryzmat ilości i jakości komponentów to będzie zachwycony. Ja jednak póki co mam wrażenie, że w kilku miejscach przesadzili
Zacznijmy od wieży bo to najłatwiejszy strzał, ok wygląda ślicznie, pomalowana jeszcze lepiej. Ale jest zupełnie niepraktyczna i na planszy wygląda po prostu dziwacznie
Po pierwsze zasłania sporą część kafelka i nie widać figurek/żetonów, które za nią leżą, a po drugie zabiera spora miejsca (obrys wykracza znaczne poza grafikę wieży) i potem figurki ciężko pomieścić. Gdyby była nieco mniejsza to byłoby lepiej
Druga sprawa to figurki, no ja nie jestem wielkim ich fanem i najbardziej lubię jak figsy reprezentują te postacie, które przebywają na planszy dłużej. Tu w późniejszej fazie gry (jak już uruchomimy alarm ;p) jest ich na planszy dużo, przy sporej rotacji
No męczące jest to strasznieżeby te figurki ciągle układać, przewracać, usuwać, znowu układać
Tokeny chyba byłyby wygodniejsze, a przynajmniej w takim układzie, że 1 strażnik danego typu jest reprezentowany przez figurkę a resztą (czyli maks 3 dodatkowe) już przez żetony pod figurką. Zabawa z przekładaniem elementów z kopert też jest męcząca no ale taki już urok gier typu legacy
No to już ustaliliśmy, że obsługa jest nieco upierdliwa to teraz trochę o grze
Najpierw instrukcja - jak dla mnie świetna. Można się uczyć w 2 trybach - czytając całą instrukcję od razu lub iść po kolei i czytać to co każą
No i ten 2 tryb jest dopracowany (czego nie można np. powiedzieć o This War of Mine gdzie część zasad była poukrywana w księdze skryptów, niby celowy zabieg ale jak dla mnie nieudany), pierwsze 3 wspomnienia to tutorial, w którym poznajemy kolejne mechaniki. Fajny myk z tym, że poszczególne zagadnienia są definiowane liczbowo i potem te liczby znajdują się na kartach, w księdze kampanii. Póki co nie znalazłem niczego co budziłoby wątpliwości, bardzo sprawnie można wprowadzić się w grę.
O mechanice póki co nie mogę za wiele powiedzieć bo ledwo wyszedłem poza tutorial. Ale wygląda to wszystko obiecująco, jest sporo kombinowania, jest dość trudno, czasem trzeba zadowalać się "mniejszym" zwycięstwem. Bałem się, że gra bazująca na tak znanym IP będzie bardzo uproszczona mechanicznie, wręcz prostacka, ale póki co nie mam takiego wrażenia. Nawet w te początkowe misje grało się przyjemnie. Mocno czuć tematykę w mechanice i za to duży plus. Póki co jestem pozytywnie zaskoczony, zobaczymy jak kolejne misje. No i szkoda, że to jednak legacy, mogliby by wymyślić jakiś generator misji czy coś w tym stylu bo nie wiem czy będzie sens to przechodzić kilka razy.