Do grania solo
Do grania solo
Siemka,
Jako, że zbieram sobie swoją kolekcję "na każdą okazję" to teraz szukam czegoś do grania solo.
Ogólnie myślałem że wejdę w LCG Marvel champions ale jakoś mnie to nie porwało aż tak mocno + wolę grać w gry polskojęzyczne żeby być na 100% pewnym że wszystko robię prawidłowo.
Rozmyślam nad poniższymi tytułami:
Mage knight ultimate ed
Gloomhaven (mam fajną ofertę 500 zł z e-raptorem)
Tainted Grail
Descent
Nie jest to jednak tak, że tylko spomiędzy tej 3 chcę coś wybrać. Jestem otwarty w zasadzie na wszystko ale mam poniżej wskazane wymagania
Jakie są moje wymagania:
1. Nie chcę by gra była oparta na graniu z automami albo jakimś wyścigu. Są gry które działają podobno dobrze solo i są polecane, ale gra solo różni się w dużej mierze od grania w kilka osób- chodzi mi tutaj np. o terraformację marsa, scythe, najeźdzcy ze scytii itd. gdzie gramy albo wyścig (w TM musimy sterraformować przed konkretną turą) albo zagrywamy karty automy - to nie dla mnie, ja chcę dobre doświadczenie, które się nie różni za bardzo od grania w wiele osób- za przykład z gier w które grałem to może być nemesis lub posiadłość szaleństwa, gdzie "karty automy" - czyli mitów bądź wydarzeń są używane za równo do gry solo jak i wieloosobowej, a więc nie czuć prawie żadnej różnicy w grze.
2. Gra musi przede wszystkim dawać pole do podejmowania decyzji, muszę czuć że uczę się w grę grać i moje kolejne rozgrywki są coraz lepsze biorąc pod uwagę wynik - dlatego np. posiadłość i nemesis odpada, bo dla mnie to gry w fajnym klimacie, ale symulatory rzucania kostkami, gry nastawione w dużej mierze na interakcję i z tego pochodzi fajne doświadczenie w tych grach, a nie z tego żeby grać super optymalnie i myśleć nad każdym ruchem. To jest oczywiście ważne, ale mam wrażenie, że ma drugorzędne znaczenie
3. Gra musi jednak dawać mi poczucie że spędzę z nią trochę czasu i wiele rozgrywek, a kolejne rozgrywki nie będą mega powtarzalne polegające tylko na tym by wyśrubować trochę lepszy wynik
4. Story stanowi wyłącznie dodatkowy plus, nie jest główną cechą jakiej oczekuję od gry.
5. Dodatkowy walor to też im szybciej rozłożę i im szybciej zagram tym lepiej, ale to nei ma być lekka gra, dlatego chcę grę do grania solo bo wiem że jak mam czas mogę siedzieć nad nią dłużej i nic mnie nie będzie goniło, podczas gdy do gier wieloosobowych wole krótsze rozgrywki.
Jako, że zbieram sobie swoją kolekcję "na każdą okazję" to teraz szukam czegoś do grania solo.
Ogólnie myślałem że wejdę w LCG Marvel champions ale jakoś mnie to nie porwało aż tak mocno + wolę grać w gry polskojęzyczne żeby być na 100% pewnym że wszystko robię prawidłowo.
Rozmyślam nad poniższymi tytułami:
Mage knight ultimate ed
Gloomhaven (mam fajną ofertę 500 zł z e-raptorem)
Tainted Grail
Descent
Nie jest to jednak tak, że tylko spomiędzy tej 3 chcę coś wybrać. Jestem otwarty w zasadzie na wszystko ale mam poniżej wskazane wymagania
Jakie są moje wymagania:
1. Nie chcę by gra była oparta na graniu z automami albo jakimś wyścigu. Są gry które działają podobno dobrze solo i są polecane, ale gra solo różni się w dużej mierze od grania w kilka osób- chodzi mi tutaj np. o terraformację marsa, scythe, najeźdzcy ze scytii itd. gdzie gramy albo wyścig (w TM musimy sterraformować przed konkretną turą) albo zagrywamy karty automy - to nie dla mnie, ja chcę dobre doświadczenie, które się nie różni za bardzo od grania w wiele osób- za przykład z gier w które grałem to może być nemesis lub posiadłość szaleństwa, gdzie "karty automy" - czyli mitów bądź wydarzeń są używane za równo do gry solo jak i wieloosobowej, a więc nie czuć prawie żadnej różnicy w grze.
2. Gra musi przede wszystkim dawać pole do podejmowania decyzji, muszę czuć że uczę się w grę grać i moje kolejne rozgrywki są coraz lepsze biorąc pod uwagę wynik - dlatego np. posiadłość i nemesis odpada, bo dla mnie to gry w fajnym klimacie, ale symulatory rzucania kostkami, gry nastawione w dużej mierze na interakcję i z tego pochodzi fajne doświadczenie w tych grach, a nie z tego żeby grać super optymalnie i myśleć nad każdym ruchem. To jest oczywiście ważne, ale mam wrażenie, że ma drugorzędne znaczenie
3. Gra musi jednak dawać mi poczucie że spędzę z nią trochę czasu i wiele rozgrywek, a kolejne rozgrywki nie będą mega powtarzalne polegające tylko na tym by wyśrubować trochę lepszy wynik
4. Story stanowi wyłącznie dodatkowy plus, nie jest główną cechą jakiej oczekuję od gry.
5. Dodatkowy walor to też im szybciej rozłożę i im szybciej zagram tym lepiej, ale to nei ma być lekka gra, dlatego chcę grę do grania solo bo wiem że jak mam czas mogę siedzieć nad nią dłużej i nic mnie nie będzie goniło, podczas gdy do gier wieloosobowych wole krótsze rozgrywki.
- Yuri
- Posty: 2765
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Do grania solo
Machina Arcana i Nemos War, które wyjdą po Polsku. Sprawdź i rozważ.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
- kokosowy14
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 sie 2021, 10:13
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 70 times
Re: Do grania solo
Myślę, że dobrą propozycją dla Ciebie byłaby gra Spirit Island.
1.Gra się dokładnie tak samo jak w grze wieloosobowej. Można dosłownie grać jak na kilka osób kontrolując kilka duchów. Obsługa przeciwnika jest bardzo prosta po prostu odkrywasz kartę i przesuwasz już leżące na planszy w lewo. Wraz z przebiegiem gry najeźdźcy kolejno eksplorują, budują i dewastują.
2. Jest masa możliwości zarówno jeśli chodzi o rozwój ducha, pozyskiwanych kart jak i sposobu ich zagrywania. Do tego jest 8 duchów o różnym poziomie trudności. Cała ta gra w mojej opinii to po prostu obmyślenie jak najbardziej efektywnych ruchów biorąc pod uwagę zmieniającą się sytuację na planszy.
3. Tutaj nie wiem czy gra spełni Twoje oczekiwania. Według mnie jest tu masa treści bo jest 8 duchów o różnym poziomie trudności, dużo kart mocy o różnym działaniu, które fajnie mogą ze sobą współpracować, kilka rodzajów przeciwników o coraz wyższym poziomie trudności i ogólnie nieco innej mechanice, która może dla jednych duchów okazać się prostsza w pokonaniu ale dla innych dużo trudniejsza. Do tego dochodzą scenariusze, które zmieniają zasady ogólnie rozgrywki (dodając np nowy warunek zwycięstwa lub porażki). Planowane są również dodatkowe duchy jak i dodatki zarówno znowu z nowymi duchami jak i całkiem nowymi mechanikami.
4. Jeśli chodzi o historię to Spirit Island jako takiej nie ma (pomijam zarys fabularny z instrukcji).
5. Kupiłem sobie insert z WarBoxa z którym rozłożenie i złożenie gry to jakieś kilka minut. Sam czas rozgrywki przy jednym duchu to w moim przypadku jakieś 30-45 minut w zależności od tego jakim duchem gram przeciwko komu i na jakim poziomie trudności. Rzadko grywam na dwa duchy, więc ciężko mi określić czas gry.
Osobiście też nie przepadam za zbyt skomplikowanymi automami nawet jeśli zarządza się je dosyć prosto to ciężko mi wtedy skupić się rzeczywiście na swojej rozgrywce i strategii, po prostu wybija mnie to z rytmu.
1.Gra się dokładnie tak samo jak w grze wieloosobowej. Można dosłownie grać jak na kilka osób kontrolując kilka duchów. Obsługa przeciwnika jest bardzo prosta po prostu odkrywasz kartę i przesuwasz już leżące na planszy w lewo. Wraz z przebiegiem gry najeźdźcy kolejno eksplorują, budują i dewastują.
2. Jest masa możliwości zarówno jeśli chodzi o rozwój ducha, pozyskiwanych kart jak i sposobu ich zagrywania. Do tego jest 8 duchów o różnym poziomie trudności. Cała ta gra w mojej opinii to po prostu obmyślenie jak najbardziej efektywnych ruchów biorąc pod uwagę zmieniającą się sytuację na planszy.
3. Tutaj nie wiem czy gra spełni Twoje oczekiwania. Według mnie jest tu masa treści bo jest 8 duchów o różnym poziomie trudności, dużo kart mocy o różnym działaniu, które fajnie mogą ze sobą współpracować, kilka rodzajów przeciwników o coraz wyższym poziomie trudności i ogólnie nieco innej mechanice, która może dla jednych duchów okazać się prostsza w pokonaniu ale dla innych dużo trudniejsza. Do tego dochodzą scenariusze, które zmieniają zasady ogólnie rozgrywki (dodając np nowy warunek zwycięstwa lub porażki). Planowane są również dodatkowe duchy jak i dodatki zarówno znowu z nowymi duchami jak i całkiem nowymi mechanikami.
4. Jeśli chodzi o historię to Spirit Island jako takiej nie ma (pomijam zarys fabularny z instrukcji).
5. Kupiłem sobie insert z WarBoxa z którym rozłożenie i złożenie gry to jakieś kilka minut. Sam czas rozgrywki przy jednym duchu to w moim przypadku jakieś 30-45 minut w zależności od tego jakim duchem gram przeciwko komu i na jakim poziomie trudności. Rzadko grywam na dwa duchy, więc ciężko mi określić czas gry.
Osobiście też nie przepadam za zbyt skomplikowanymi automami nawet jeśli zarządza się je dosyć prosto to ciężko mi wtedy skupić się rzeczywiście na swojej rozgrywce i strategii, po prostu wybija mnie to z rytmu.
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 78 times
Re: Do grania solo
+1 dla This war of mine
Wszystkie wymagania się zgadzają może poza szybkim rozłożeniem i czasem gry.
Z rozkładaniem może trochę przesadzam, bo to gra z serii rozkładasz i grasz, bez uczenia się ale szykowanie talii jest delikatni upierdliwe.
Czas gry - bez scenariusza, czyli pełna podstawowa gra, jeśli nie pozamiata Cię zbyt szybko, to potrafi trwać kilka godzin. 6-8.
Kocham te grę. Jest genialna. Kupa mozdzenia, a do tego wciągający i jednoczący z gra klimat.
Wszystkie wymagania się zgadzają może poza szybkim rozłożeniem i czasem gry.
Z rozkładaniem może trochę przesadzam, bo to gra z serii rozkładasz i grasz, bez uczenia się ale szykowanie talii jest delikatni upierdliwe.
Czas gry - bez scenariusza, czyli pełna podstawowa gra, jeśli nie pozamiata Cię zbyt szybko, to potrafi trwać kilka godzin. 6-8.
Kocham te grę. Jest genialna. Kupa mozdzenia, a do tego wciągający i jednoczący z gra klimat.
Re: Do grania solo
Eee, chyba trochę przesadzasz z tym czasem rozgrywki. Nie jestem jakimś wytrawnym graczem, ale nie grałem dłużej niż 3godziny. Ba! Często już po trzech kwadransach było po grze. Fakt, że do epilogu dotrwałem ze trzy razy i tylko raz ze szczęśliwym zakończeniem, ale jednak.LukaszLozz pisze: ↑17 paź 2021, 23:04 +1 dla This war of mine
Wszystkie wymagania się zgadzają może poza szybkim rozłożeniem i czasem gry.
Z rozkładaniem może trochę przesadzam, bo to gra z serii rozkładasz i grasz, bez uczenia się ale szykowanie talii jest delikatni upierdliwe.
Czas gry - bez scenariusza, czyli pełna podstawowa gra, jeśli nie pozamiata Cię zbyt szybko, to potrafi trwać kilka godzin. 6-8.
Kocham te grę. Jest genialna. Kupa mozdzenia, a do tego wciągający i jednoczący z gra klimat.
Ja też polecam do solo. Jak dobrze złożysz talie do pudełka, to rozkładasz raz- dwa.
Re: Do grania solo
Szybkie rozłożenie (oraz złożenie) to chyba raczej ani Mage Knight ani This War of Mine (tak, tak, wiem jak ma sie fajnie posegregowane...ja miałem, jednak czas rozkładania mnie zniechęcał mimo wszystko; co nie zmienia faktu, że MK to u mnie jeden z "must have" do gry solo).
U mnie sprawdza sie:
- Marvel Champions
- Legendary Encaunters Alien (choc tutaj troszke więcej rozkładania) oj jakie to jest świetne!!
- Hostage Negotiator;
- Aeons End
Z innej beczki może Gears of War albo "mały" Gloom, Dawn of the Zeds (jak ktoś lubi taki klimat)???
Poza tym, może rzuć okiem tutaj: viewtopic.php?f=64&t=62536
K.
U mnie sprawdza sie:
- Marvel Champions
- Legendary Encaunters Alien (choc tutaj troszke więcej rozkładania) oj jakie to jest świetne!!
- Hostage Negotiator;
- Aeons End
Z innej beczki może Gears of War albo "mały" Gloom, Dawn of the Zeds (jak ktoś lubi taki klimat)???
Poza tym, może rzuć okiem tutaj: viewtopic.php?f=64&t=62536
K.
Sorki za brak polskich znakow....
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Do grania solo
Mage Knight.
co do
co do
to chyba nie ma gierki, która polegałaby w każdej rozgrywce na czymś innym. Zawsze jest to jakiś gameplay loopkolejne rozgrywki nie będą mega powtarzalne polegające tylko na tym by wyśrubować trochę lepszy wynik
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 2598
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1455 times
Re: Do grania solo
Aeon's End jest dla mnie hitem solo.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")