Strona 1 z 1

Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 26 paź 2021, 04:17
autor: Irr3versible
Kilka wątpliwości, które mi się pojawiły podczas pierwszej gry.

Bohaterowie:
- Roman Asimov - czy zdolność obniżenia obrony u przeciwnika (3 dedykowane żetony) można alokować niezależnie od dzielącego nas dystansu/pola widzenia? (grałem w polu widzenia)
- Samuel Smith - Walcząc z ciemnością, jak wyżej czy jest ograniczenie dystansu? (grałem w polu widzenia)

Potwory:
- Ślepota - porusza się zawsze, nawet jeśli nie ma nikogo w polu widzenia. Osiągalność opisana w instrukcji nie jest unikalna, a dotyczy wszystkich potworów. Zatem, gdzie tu jest haczyk?
Tu albo mam problem ze zrozumieniem albo 'tłumaczenie' zbytecznie jest takie rozległe, generując więcej pytań niż krystalizując zasadę. Nie trafiłem jeszcze na sytuację, w której efekt ruchu do pola widzenia byłby unikalny i dałby odmienny rezultat niż ruch w stronę najbliższego bohatera. (Tu mamy lapidarny opis na karcie - porusza się w kierunku pola widzenia najbliższego gracza vs opis w instrukcji)
- Pożeracz umysłów - jeśli zaryglujemy śluzę czy PU szuka alternatywnej drogi? Założyłem, że skoro nie mają siły przebić się przez śluzę to próbują nadłożyć drogi aby osiągnąć cel

Przedmioty:
- Maska ochronna - czy rzut kością na końcu tury następuję za każdym razem czy tylko kiedy korzystam z efektu (robię jakikolwiek test)?

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 30 paź 2021, 10:55
autor: Phate
Potwory:
- Ślepota - Nie zastanawiałem się w sumie nad tym. Może w niektórych kombinacjach pomieszczeń/zatopień występuje różnica między podążaniem w stronę najbliższego pola widzenia a najbliższej postaci.
- Pożeracz umysłów - Ja grałem tak, że pożeracze wyczuwając postać po drugiej stronie śluzy próbują się przez nią bezskutecznie przebijać (przyjąłem, że nie są inteligentne a jedynie pchane ślepo instynktem w stronę najbliższej żywej postaci)

Postacie:
- Roman Asimov - Wydaje mi się, że raczej ta zdolność działa na osoby w polu widzenia - Na odwrocie jego karty w rysie historycznym jest wzmianka o jakiś umiejętnościach naginania rzeczywistości. To mi pasuje właśnie do jego umiejętności aktywnej. W celu nagięcia rzeczywistości musi ją widzieć :)

Moje pytania:
Miałem sytuacje w której nie wiedziałem jak zinterpretować pole widzenia. Stojąc w korytarzu widziałem przez śluzę duże kwadratowe pomieszczenie składające się z okrągłego pola na środku jak i czterech pól dookoła (chodzi o kafelek nr 2). Czy z korytarza przez śluzę widać obszar okrągły na środku pomieszczenia czy tylko dwa pola przyklejone do ściany w linii prostej ?

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 31 paź 2021, 23:57
autor: dwaduzepe
Phate pisze: 30 paź 2021, 10:55 Potwory:
- Ślepota - Nie zastanawiałem się w sumie nad tym. Może w niektórych kombinacjach pomieszczeń/zatopień występuje różnica między podążaniem w stronę najbliższego pola widzenia a najbliższej postaci.
- Pożeracz umysłów - Ja grałem tak, że pożeracze wyczuwając postać po drugiej stronie śluzy próbują się przez nią bezskutecznie przebijać (przyjąłem, że nie są inteligentne a jedynie pchane ślepo instynktem w stronę najbliższej żywej postaci)

Postacie:
- Roman Asimov - Wydaje mi się, że raczej ta zdolność działa na osoby w polu widzenia - Na odwrocie jego karty w rysie historycznym jest wzmianka o jakiś umiejętnościach naginania rzeczywistości. To mi pasuje właśnie do jego umiejętności aktywnej. W celu nagięcia rzeczywistości musi ją widzieć :)

Moje pytania:
Miałem sytuacje w której nie wiedziałem jak zinterpretować pole widzenia. Stojąc w korytarzu widziałem przez śluzę duże kwadratowe pomieszczenie składające się z okrągłego pola na środku jak i czterech pól dookoła (chodzi o kafelek nr 2). Czy z korytarza przez śluzę widać obszar okrągły na środku pomieszczenia czy tylko dwa pola przyklejone do ściany w linii prostej ?
w instrukcji jest przyklad i obrazek z dpkladnie tym pomieszczeniem - srodkowe, okragle pole nie jest w polu widzenia

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 01 lis 2021, 11:18
autor: Orbek
Phate pisze: 30 paź 2021, 10:55 Potwory:
- Ślepota - Nie zastanawiałem się w sumie nad tym. Może w niektórych kombinacjach pomieszczeń/zatopień występuje różnica między podążaniem w stronę najbliższego pola widzenia a najbliższej postaci.
- Pożeracz umysłów - Ja grałem tak, że pożeracze wyczuwając postać po drugiej stronie śluzy próbują się przez nią bezskutecznie przebijać (przyjąłem, że nie są inteligentne a jedynie pchane ślepo instynktem w stronę najbliższej żywej postaci)

Postacie:
- Roman Asimov - Wydaje mi się, że raczej ta zdolność działa na osoby w polu widzenia - Na odwrocie jego karty w rysie historycznym jest wzmianka o jakiś umiejętnościach naginania rzeczywistości. To mi pasuje właśnie do jego umiejętności aktywnej. W celu nagięcia rzeczywistości musi ją widzieć :)

Moje pytania:
Miałem sytuacje w której nie wiedziałem jak zinterpretować pole widzenia. Stojąc w korytarzu widziałem przez śluzę duże kwadratowe pomieszczenie składające się z okrągłego pola na środku jak i czterech pól dookoła (chodzi o kafelek nr 2). Czy z korytarza przez śluzę widać obszar okrągły na środku pomieszczenia czy tylko dwa pola przyklejone do ściany w linii prostej ?
- Ślepota - Jeśli w linii prostej (miedzy nią, a postacią) jest ściana, to abominacja się nie rusza, bo jej nie widzi. Inne postacie niezależnie ruszają się zawsze do tej postaci, która jest najbliżej w linii prostej. Niezależnie czy są ściany, czy nie. Te warto rozpatrzeć w przypadku kilku postaci w podobnej odległości.
Pole widzenia - zawsze rozpatrujemy w linii prostej. Jeśli musiałbyś skręcić w pomieszczeniu, to obiekt jest poza Twoim polem widzenia. Jeśli ty jesteś pod wodą, a abominacja w linii prostej nie, to też siebie nie widzicie i nie możecie ze sobą walczyć.

Re: Deep Madness (Roger Ho)

: 17 lis 2021, 19:32
autor: Cypek83
Witam,
a ja potrzebuję małego wyjaśnienia/pomocy.
Chodzi o karty świadomości. Kiedy i w jakich ilościach są dobierane?
Oglądając rozgrywkę na WojennikTV i rozgrywki zagraniczne pogubiłem się. Do tego intrukcja zbiła mnie z tropu.

Przykład:
Postać posiada limit żetonów poczytalności 5.
W czasie rozgrywki wykorzystała 4.
Postać, pokonuje przeciwnika o poziomie grozy 2 i odwraca dwa żetony na stronę żetonów obłędu.
W wyniku tego posiada 2 żetony poczytalności i dwa obłędu.

Moje pytanie brzmi:
1.Ile kart świadomości dobieramy?
2. W sytuacji gdyby w przykładzie był przeciwnik o poziomie grozy 1 i zostały nam 3 żetony poczytalności i 1 obłędu, to ile dobieramy kart?


Z tego co jest napisane w instrukcji ( pod warunkiem że dobrze zrozumiałem) to w pierwszym przypadku dobieramy dwie kart świadomości i rozpatrujemy jedna po drugiej. A w drugim 3 karty świadomości.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Re: Deep Madness (Roger Ho)

: 17 lis 2021, 21:42
autor: dwaduzepe
Karty swiadomosci dobierasz tylko jesli nie masz zetonow poczytalnosci, ktore mozesz obrocic na strone grozy np. zabiles potwora o grozie 2 i masz 1 zeton poczytalnosci to obracasz go na strone grozy i dobierasz jedna karte swiadomosci

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 18 lis 2021, 06:49
autor: Cypek83
1. Czyli jak zabijam potwora na poziomie grozy 2 a nie mam żadnego żetonu poczytalności to dobieram dwie karty?

2.A w momencie gdy mam 2 żetony poczytalności i zabijam potwora z poziomem 1, to nie dobieram nic?

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 18 lis 2021, 10:37
autor: tomp
1 tak
2 tak, ale zamieniasz 1 żeton poczytalności w żeton obłędu

kartę poczytalności dobierasz za każdym razem jak nie udaje ci się zamienić żetonu poczytalności w żeton obłędu

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 18 lis 2021, 10:37
autor: jnowaczy
Czy ja dobrze zrozumiałem zasady wykonywania akcji w pomieszczeniu zatopionym, ze za każda akcje obniżam poziom tlenu. Jeśli np 3 razy wykonam akcje ataku w takim pomieszczeniu to tlen obniżam o 3 w jednej turze ???

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 18 lis 2021, 10:39
autor: tomp
tak, zmniejszasz poziom tlenu po wykonaniu akcji. jak 3 razy akcja, to 3 obniżki.
odpoczynek jest wyjątkiem.

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 19 lis 2021, 10:49
autor: Sepultor
Phate pisze: 30 paź 2021, 10:55 Potwory:
- Pożeracz umysłów - Ja grałem tak, że pożeracze wyczuwając postać po drugiej stronie śluzy próbują się przez nią bezskutecznie przebijać (przyjąłem, że nie są inteligentne a jedynie pchane ślepo instynktem w stronę najbliższej żywej postaci)
Dokładnie tak również grałem, potwory szukają najbliższej ścieżki do bohatera, niezależnie czy jest ona blokowana przez zaryglowaną śluzę czy nie. To jest korzyść bohatera, postanowił wydać akcję na zaryglowanie śluzy.
Miałem sytuację, kiedy w ten sposób blokowałem pożeraczy umysłów, a musiałem zbliżyć się innym bohaterem na tą samą odległość jak poprzednia postać od pożeraczy umysłów, i wówczas nadal pożeracze próbują bezskutecznie forsować zaryglowaną śluzę. Dlaczego? Bo to gracze wybierają w przypadku tej samej odległości od bohatera, gdzie ruszy się potwór.
Phate pisze: 30 paź 2021, 10:55 Postacie:
- Roman Asimov - Wydaje mi się, że raczej ta zdolność działa na osoby w polu widzenia - Na odwrocie jego karty w rysie historycznym jest wzmianka o jakiś umiejętnościach naginania rzeczywistości. To mi pasuje właśnie do jego umiejętności aktywnej. W celu nagięcia rzeczywistości musi ją widzieć :)
Tutaj interpretuję, że Asimov wydaje poczytalność i osłabia potwora na planszy niezależnie czy jest on w jego polu widzenia czy nie. Na karcie postaci "...by zaznaczyć nieepickiego potwora." Nie ma wzmianki "w polu widzenia".

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 22 lis 2021, 14:09
autor: Fenrisek83
W polskim tłumaczeniu zasad do epickiego potwora Naznaczony pominięto pierwsza ważną linijke zasady: "Special: Spawn an egg." :? :shock:

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 22 lis 2021, 23:03
autor: Sepultor
tomp pisze: 18 lis 2021, 10:39 tak, zmniejszasz poziom tlenu po wykonaniu akcji. jak 3 razy akcja, to 3 obniżki.
odpoczynek jest wyjątkiem.
Dokładnie przed wykonaniem akcji. To dość istotne, bo może się zdarzyć, że już nie wykonamy żadnej akcji :D

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 04 sty 2022, 21:31
autor: kasztan4321k
Jak działa motyw z ucieczka?
Jeśli mamy ucieczkę na poziomie 5 i wejdziemy do pomieszczenia gdzie są dwa potwory np dwie Agonie które mają zdolność pułapek na 3 - czy wtedy łącznie ich zdolność pułapek sumuje się do 6 i nie można uciec?

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 07 sty 2022, 00:48
autor: spartan
Tak

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 07 sty 2022, 00:51
autor: spartan
Czy pole widzenia służące w tym przypadku do walki w pomieszczeniach zatopionych jest zawsze zasięg 0 ?Z góry dziękuję

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 10 sty 2022, 16:45
autor: nightmarek
Jeśli jeden kafelek jest zalany a drugi nie to pola widzenia nie ma. Jeśli oba są zalane albo oba niezalane to pole widzenia normalnie.

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 10 sty 2022, 17:32
autor: spartan
W instrukcji jest napisane że w przypadku zalania nie ma pola widzenia na pole Nast...zalane więc rozumiem że stojąc w np.korytarzu na drugim polu z trzech zalanych widoczność jest ograniczona do pola na którym stoję...czyli tylko środkowego...

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 11 sty 2022, 16:30
autor: spartan
Mam pytanie o zalane pomieszczenia w kontekście strzelania czy gracie ze strzelaniem mimo zalania wszystkich pól między strzelającym a celem...bo chyba coś ominąłem w instrukcji

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 11 sty 2022, 17:00
autor: louiscyphre
Pole widzenia. Jeśli figurka może poruszyć się na pole znajdujące się w linii prostej, bez skręcania, przechodzenia przez zaryglowane śluzy lub przechodzenia przez pola o różnym statusie zatopienia, to pole i wszystko co się na nim znajduje jest w jej polu widzenia.
Masz pole widzenia w pomieszczeniach o tym samym stanie zalania. Tracisz je, jeśli pomieszczania zmieniają ten stan.

Re: Deep Madness (Roger Ho)

: 03 mar 2022, 00:03
autor: imadlo64
Spoiler:
To tak tylko dopytam dla pewności:
Czyli przy setupie większości scenariuszy, gdzie są zarówno zalane jak i niezalane pomieszczenia, od razu stawiamy standy drzwi?

Re: Deep Madness (Roger Ho)

: 03 mar 2022, 07:56
autor: Zmij
imadlo64 pisze: 03 mar 2022, 00:03
To tak tylko dopytam dla pewności:
Czyli przy setupie większości scenariuszy, gdzie są zarówno zalane jak i niezalane pomieszczenia, od razu stawiamy standy drzwi?
Nie stawiasz przy setupie, to sa znaczniki zaryglowanej śluzy wiec używasz ich dopiero jak zaryglujesz śluzę z akcji

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 04 paź 2022, 18:51
autor: Cypek83
Mam pytanie odnośnie poprawionych kart.
Czy karta scenariusza "Prawdziwe zakonczenie: Kolejny Świt, AUTODESTRUKCJA [21] jest podmianką czy dodatkową kartą do dodatku Niezliczone horrory?
Pytam ponieważ nie mam takiej karty orginslnie w dodatku.
[29],[28],[27],[26] x2 i [22]
Wydaje mi się że to jest za [26] ale wolę zapytać żeby się upewnić.

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

: 05 paź 2022, 13:14
autor: TristisAnima
Jest dokładnie tak jak Ci się wydaje, 21 zamiast jednego 26, bo niby jak zniszczyć dwa razy to samo pomieszczenie.

Re: Deep Madness (Roger Ho)

: 24 paź 2022, 21:31
autor: suibeom
a ja mam kolejne pytania do graczy, którzy przeszli Deep Madness. Za nami 3 scenariusz i przyznam szczerze, że nie bardzo wiem, czy dobrze zrozumieliśmy zasady:
Spoiler: