Deep Madness - zasady i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 985
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 619 times
Been thanked: 541 times

Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: Irr3versible »

Kilka wątpliwości, które mi się pojawiły podczas pierwszej gry.

Bohaterowie:
- Roman Asimov - czy zdolność obniżenia obrony u przeciwnika (3 dedykowane żetony) można alokować niezależnie od dzielącego nas dystansu/pola widzenia? (grałem w polu widzenia)
- Samuel Smith - Walcząc z ciemnością, jak wyżej czy jest ograniczenie dystansu? (grałem w polu widzenia)

Potwory:
- Ślepota - porusza się zawsze, nawet jeśli nie ma nikogo w polu widzenia. Osiągalność opisana w instrukcji nie jest unikalna, a dotyczy wszystkich potworów. Zatem, gdzie tu jest haczyk?
Tu albo mam problem ze zrozumieniem albo 'tłumaczenie' zbytecznie jest takie rozległe, generując więcej pytań niż krystalizując zasadę. Nie trafiłem jeszcze na sytuację, w której efekt ruchu do pola widzenia byłby unikalny i dałby odmienny rezultat niż ruch w stronę najbliższego bohatera. (Tu mamy lapidarny opis na karcie - porusza się w kierunku pola widzenia najbliższego gracza vs opis w instrukcji)
- Pożeracz umysłów - jeśli zaryglujemy śluzę czy PU szuka alternatywnej drogi? Założyłem, że skoro nie mają siły przebić się przez śluzę to próbują nadłożyć drogi aby osiągnąć cel

Przedmioty:
- Maska ochronna - czy rzut kością na końcu tury następuję za każdym razem czy tylko kiedy korzystam z efektu (robię jakikolwiek test)?
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: Phate »

Potwory:
- Ślepota - Nie zastanawiałem się w sumie nad tym. Może w niektórych kombinacjach pomieszczeń/zatopień występuje różnica między podążaniem w stronę najbliższego pola widzenia a najbliższej postaci.
- Pożeracz umysłów - Ja grałem tak, że pożeracze wyczuwając postać po drugiej stronie śluzy próbują się przez nią bezskutecznie przebijać (przyjąłem, że nie są inteligentne a jedynie pchane ślepo instynktem w stronę najbliższej żywej postaci)

Postacie:
- Roman Asimov - Wydaje mi się, że raczej ta zdolność działa na osoby w polu widzenia - Na odwrocie jego karty w rysie historycznym jest wzmianka o jakiś umiejętnościach naginania rzeczywistości. To mi pasuje właśnie do jego umiejętności aktywnej. W celu nagięcia rzeczywistości musi ją widzieć :)

Moje pytania:
Miałem sytuacje w której nie wiedziałem jak zinterpretować pole widzenia. Stojąc w korytarzu widziałem przez śluzę duże kwadratowe pomieszczenie składające się z okrągłego pola na środku jak i czterech pól dookoła (chodzi o kafelek nr 2). Czy z korytarza przez śluzę widać obszar okrągły na środku pomieszczenia czy tylko dwa pola przyklejone do ściany w linii prostej ?
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: dwaduzepe »

Phate pisze: 30 paź 2021, 10:55 Potwory:
- Ślepota - Nie zastanawiałem się w sumie nad tym. Może w niektórych kombinacjach pomieszczeń/zatopień występuje różnica między podążaniem w stronę najbliższego pola widzenia a najbliższej postaci.
- Pożeracz umysłów - Ja grałem tak, że pożeracze wyczuwając postać po drugiej stronie śluzy próbują się przez nią bezskutecznie przebijać (przyjąłem, że nie są inteligentne a jedynie pchane ślepo instynktem w stronę najbliższej żywej postaci)

Postacie:
- Roman Asimov - Wydaje mi się, że raczej ta zdolność działa na osoby w polu widzenia - Na odwrocie jego karty w rysie historycznym jest wzmianka o jakiś umiejętnościach naginania rzeczywistości. To mi pasuje właśnie do jego umiejętności aktywnej. W celu nagięcia rzeczywistości musi ją widzieć :)

Moje pytania:
Miałem sytuacje w której nie wiedziałem jak zinterpretować pole widzenia. Stojąc w korytarzu widziałem przez śluzę duże kwadratowe pomieszczenie składające się z okrągłego pola na środku jak i czterech pól dookoła (chodzi o kafelek nr 2). Czy z korytarza przez śluzę widać obszar okrągły na środku pomieszczenia czy tylko dwa pola przyklejone do ściany w linii prostej ?
w instrukcji jest przyklad i obrazek z dpkladnie tym pomieszczeniem - srodkowe, okragle pole nie jest w polu widzenia
Orbek
Posty: 30
Rejestracja: 08 paź 2021, 02:08
Has thanked: 33 times
Been thanked: 11 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: Orbek »

Phate pisze: 30 paź 2021, 10:55 Potwory:
- Ślepota - Nie zastanawiałem się w sumie nad tym. Może w niektórych kombinacjach pomieszczeń/zatopień występuje różnica między podążaniem w stronę najbliższego pola widzenia a najbliższej postaci.
- Pożeracz umysłów - Ja grałem tak, że pożeracze wyczuwając postać po drugiej stronie śluzy próbują się przez nią bezskutecznie przebijać (przyjąłem, że nie są inteligentne a jedynie pchane ślepo instynktem w stronę najbliższej żywej postaci)

Postacie:
- Roman Asimov - Wydaje mi się, że raczej ta zdolność działa na osoby w polu widzenia - Na odwrocie jego karty w rysie historycznym jest wzmianka o jakiś umiejętnościach naginania rzeczywistości. To mi pasuje właśnie do jego umiejętności aktywnej. W celu nagięcia rzeczywistości musi ją widzieć :)

Moje pytania:
Miałem sytuacje w której nie wiedziałem jak zinterpretować pole widzenia. Stojąc w korytarzu widziałem przez śluzę duże kwadratowe pomieszczenie składające się z okrągłego pola na środku jak i czterech pól dookoła (chodzi o kafelek nr 2). Czy z korytarza przez śluzę widać obszar okrągły na środku pomieszczenia czy tylko dwa pola przyklejone do ściany w linii prostej ?
- Ślepota - Jeśli w linii prostej (miedzy nią, a postacią) jest ściana, to abominacja się nie rusza, bo jej nie widzi. Inne postacie niezależnie ruszają się zawsze do tej postaci, która jest najbliżej w linii prostej. Niezależnie czy są ściany, czy nie. Te warto rozpatrzeć w przypadku kilku postaci w podobnej odległości.
Pole widzenia - zawsze rozpatrujemy w linii prostej. Jeśli musiałbyś skręcić w pomieszczeniu, to obiekt jest poza Twoim polem widzenia. Jeśli ty jesteś pod wodą, a abominacja w linii prostej nie, to też siebie nie widzicie i nie możecie ze sobą walczyć.
Cypek83
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2021, 16:52
Has thanked: 9 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Cypek83 »

Witam,
a ja potrzebuję małego wyjaśnienia/pomocy.
Chodzi o karty świadomości. Kiedy i w jakich ilościach są dobierane?
Oglądając rozgrywkę na WojennikTV i rozgrywki zagraniczne pogubiłem się. Do tego intrukcja zbiła mnie z tropu.

Przykład:
Postać posiada limit żetonów poczytalności 5.
W czasie rozgrywki wykorzystała 4.
Postać, pokonuje przeciwnika o poziomie grozy 2 i odwraca dwa żetony na stronę żetonów obłędu.
W wyniku tego posiada 2 żetony poczytalności i dwa obłędu.

Moje pytanie brzmi:
1.Ile kart świadomości dobieramy?
2. W sytuacji gdyby w przykładzie był przeciwnik o poziomie grozy 1 i zostały nam 3 żetony poczytalności i 1 obłędu, to ile dobieramy kart?


Z tego co jest napisane w instrukcji ( pod warunkiem że dobrze zrozumiałem) to w pierwszym przypadku dobieramy dwie kart świadomości i rozpatrujemy jedna po drugiej. A w drugim 3 karty świadomości.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

Karty swiadomosci dobierasz tylko jesli nie masz zetonow poczytalnosci, ktore mozesz obrocic na strone grozy np. zabiles potwora o grozie 2 i masz 1 zeton poczytalnosci to obracasz go na strone grozy i dobierasz jedna karte swiadomosci
Cypek83
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2021, 16:52
Has thanked: 9 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: Cypek83 »

1. Czyli jak zabijam potwora na poziomie grozy 2 a nie mam żadnego żetonu poczytalności to dobieram dwie karty?

2.A w momencie gdy mam 2 żetony poczytalności i zabijam potwora z poziomem 1, to nie dobieram nic?
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 429 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: tomp »

1 tak
2 tak, ale zamieniasz 1 żeton poczytalności w żeton obłędu

kartę poczytalności dobierasz za każdym razem jak nie udaje ci się zamienić żetonu poczytalności w żeton obłędu
Ostatnio zmieniony 18 lis 2021, 10:38 przez tomp, łącznie zmieniany 1 raz.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: jnowaczy »

Czy ja dobrze zrozumiałem zasady wykonywania akcji w pomieszczeniu zatopionym, ze za każda akcje obniżam poziom tlenu. Jeśli np 3 razy wykonam akcje ataku w takim pomieszczeniu to tlen obniżam o 3 w jednej turze ???
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 429 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: tomp »

tak, zmniejszasz poziom tlenu po wykonaniu akcji. jak 3 razy akcja, to 3 obniżki.
odpoczynek jest wyjątkiem.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Sepultor
Posty: 5
Rejestracja: 02 paź 2020, 19:11
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: Sepultor »

Phate pisze: 30 paź 2021, 10:55 Potwory:
- Pożeracz umysłów - Ja grałem tak, że pożeracze wyczuwając postać po drugiej stronie śluzy próbują się przez nią bezskutecznie przebijać (przyjąłem, że nie są inteligentne a jedynie pchane ślepo instynktem w stronę najbliższej żywej postaci)
Dokładnie tak również grałem, potwory szukają najbliższej ścieżki do bohatera, niezależnie czy jest ona blokowana przez zaryglowaną śluzę czy nie. To jest korzyść bohatera, postanowił wydać akcję na zaryglowanie śluzy.
Miałem sytuację, kiedy w ten sposób blokowałem pożeraczy umysłów, a musiałem zbliżyć się innym bohaterem na tą samą odległość jak poprzednia postać od pożeraczy umysłów, i wówczas nadal pożeracze próbują bezskutecznie forsować zaryglowaną śluzę. Dlaczego? Bo to gracze wybierają w przypadku tej samej odległości od bohatera, gdzie ruszy się potwór.
Phate pisze: 30 paź 2021, 10:55 Postacie:
- Roman Asimov - Wydaje mi się, że raczej ta zdolność działa na osoby w polu widzenia - Na odwrocie jego karty w rysie historycznym jest wzmianka o jakiś umiejętnościach naginania rzeczywistości. To mi pasuje właśnie do jego umiejętności aktywnej. W celu nagięcia rzeczywistości musi ją widzieć :)
Tutaj interpretuję, że Asimov wydaje poczytalność i osłabia potwora na planszy niezależnie czy jest on w jego polu widzenia czy nie. Na karcie postaci "...by zaznaczyć nieepickiego potwora." Nie ma wzmianki "w polu widzenia".
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: Fenrisek83 »

W polskim tłumaczeniu zasad do epickiego potwora Naznaczony pominięto pierwsza ważną linijke zasady: "Special: Spawn an egg." :? :shock:
Sepultor
Posty: 5
Rejestracja: 02 paź 2020, 19:11
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: Sepultor »

tomp pisze: 18 lis 2021, 10:39 tak, zmniejszasz poziom tlenu po wykonaniu akcji. jak 3 razy akcja, to 3 obniżki.
odpoczynek jest wyjątkiem.
Dokładnie przed wykonaniem akcji. To dość istotne, bo może się zdarzyć, że już nie wykonamy żadnej akcji :D
kasztan4321k
Posty: 144
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 12 times
Been thanked: 67 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: kasztan4321k »

Jak działa motyw z ucieczka?
Jeśli mamy ucieczkę na poziomie 5 i wejdziemy do pomieszczenia gdzie są dwa potwory np dwie Agonie które mają zdolność pułapek na 3 - czy wtedy łącznie ich zdolność pułapek sumuje się do 6 i nie można uciec?
spartan
Posty: 34
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: spartan »

Tak
spartan
Posty: 34
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: spartan »

Czy pole widzenia służące w tym przypadku do walki w pomieszczeniach zatopionych jest zawsze zasięg 0 ?Z góry dziękuję
nightmarek
Posty: 8
Rejestracja: 07 lut 2020, 16:31

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: nightmarek »

Jeśli jeden kafelek jest zalany a drugi nie to pola widzenia nie ma. Jeśli oba są zalane albo oba niezalane to pole widzenia normalnie.
spartan
Posty: 34
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: spartan »

W instrukcji jest napisane że w przypadku zalania nie ma pola widzenia na pole Nast...zalane więc rozumiem że stojąc w np.korytarzu na drugim polu z trzech zalanych widoczność jest ograniczona do pola na którym stoję...czyli tylko środkowego...
spartan
Posty: 34
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: spartan »

Mam pytanie o zalane pomieszczenia w kontekście strzelania czy gracie ze strzelaniem mimo zalania wszystkich pól między strzelającym a celem...bo chyba coś ominąłem w instrukcji
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 930
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: louiscyphre »

Pole widzenia. Jeśli figurka może poruszyć się na pole znajdujące się w linii prostej, bez skręcania, przechodzenia przez zaryglowane śluzy lub przechodzenia przez pola o różnym statusie zatopienia, to pole i wszystko co się na nim znajduje jest w jej polu widzenia.
Masz pole widzenia w pomieszczeniach o tym samym stanie zalania. Tracisz je, jeśli pomieszczania zmieniają ten stan.
Awatar użytkownika
imadlo64
Posty: 63
Rejestracja: 03 kwie 2019, 13:27
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 16 times
Been thanked: 3 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: imadlo64 »

Spoiler:
To tak tylko dopytam dla pewności:
Czyli przy setupie większości scenariuszy, gdzie są zarówno zalane jak i niezalane pomieszczenia, od razu stawiamy standy drzwi?
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 201 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Zmij »

imadlo64 pisze: 03 mar 2022, 00:03
To tak tylko dopytam dla pewności:
Czyli przy setupie większości scenariuszy, gdzie są zarówno zalane jak i niezalane pomieszczenia, od razu stawiamy standy drzwi?
Nie stawiasz przy setupie, to sa znaczniki zaryglowanej śluzy wiec używasz ich dopiero jak zaryglujesz śluzę z akcji
Cypek83
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2021, 16:52
Has thanked: 9 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: Cypek83 »

Mam pytanie odnośnie poprawionych kart.
Czy karta scenariusza "Prawdziwe zakonczenie: Kolejny Świt, AUTODESTRUKCJA [21] jest podmianką czy dodatkową kartą do dodatku Niezliczone horrory?
Pytam ponieważ nie mam takiej karty orginslnie w dodatku.
[29],[28],[27],[26] x2 i [22]
Wydaje mi się że to jest za [26] ale wolę zapytać żeby się upewnić.
TristisAnima
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2021, 22:58
Has thanked: 4 times
Been thanked: 20 times

Re: Deep Madness - zasady i wątpliwości

Post autor: TristisAnima »

Jest dokładnie tak jak Ci się wydaje, 21 zamiast jednego 26, bo niby jak zniszczyć dwa razy to samo pomieszczenie.
suibeom
Posty: 790
Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
Has thanked: 1560 times
Been thanked: 252 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: suibeom »

a ja mam kolejne pytania do graczy, którzy przeszli Deep Madness. Za nami 3 scenariusz i przyznam szczerze, że nie bardzo wiem, czy dobrze zrozumieliśmy zasady:
Spoiler:
ODPOWIEDZ