Przygotowanie prototypu i testowanie w Tabletop Simulator

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 387
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 82 times

Przygotowanie prototypu i testowanie w Tabletop Simulator

Post autor: Backero »

Cześć,

By umożliwić sobie większą bazę do testów, postanowiłem przygotować prototyp mojej gry planszowej w Tabletop Simulator. Nie widziałem takiego wątku na forum dotychczas, więc pomyślałem, że warto zacząć, bo z tego co widzę, coraz więcej planszówek jest przygotowywanych i testowanych właśnie w ten sposób, będąc drukowane w późniejszym czasie.

Jedną z największych zalet takiego przygotowania planszówki jest na pewno możliwość szybkiej modyfikacji komponentów, np kart czy plansz (co zwłaszcza podczas wczesnych testów dzieje się naprawdę często), możliwość zdalnego testowania oraz swoboda w przygotowaniu szaty graficznej na wczesnym etapie prototypu, gdyż wówczas druk wysokojakościowy jest często zwyczajnie nieopłacalny ze względu na mnóstwo potencjalnych poprawek, jakie trzeba będzie jeszcze nanieść. Można więc wcześniej zbierać feedback dotyczący oprawy wizualnej.

Ktoś z Was myślałem o tym lub wykorzystuja faktycznie Tabletop Simulator do takich praktyk?
Fojtu
Posty: 3372
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 555 times
Been thanked: 1259 times

Re: Przygotowanie prototypu i testowanie w Tabletop Simulator

Post autor: Fojtu »

Ja robiłem dość sporo, bawiłem się też w dość mocne oskryptowanie w późniejszych fazach testów, bo gra miała mechanizm łatwo działajacy fizycznie w życiu, ale ciężko bardzo operując myszką.

Polecam obejrzeć po prostu tutoriale i też zajrzeć na to jak są zrobione inne gry. Z jakich typów elementów co się robi, żeby dobrze to działało i wyglądało. Na FB jest grupa testerska (Link) i tam też działa Bishop, który robił zdaje się kilka tutoriali po Polsku i pomaga jak ktoś ma pytanie TTSowe.

Jak już opanujesz podstawy to na pewno polecałbym nauczyć się jak robić losowy setup jeżeli masz dużo elementów. Są to relatywnie proste rzeczy do oskryptowania, a oszczędzają masę czasu i też polepszają odbiór testerom.

Z takich mniej oczywistych porad, to zwracaj uwagę na rozdzielczość plików, żeby nie robić zbyt dużej, bo po wgraniu większej ich ilości TTS zacznie Ci mulić i dłużej się ładować a podmienianie potem wszystkich plików na mniejsze jest dość irytujące.
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 397
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 439 times
Kontakt:

Re: Przygotowanie prototypu i testowanie w Tabletop Simulator

Post autor: Lets_Grajmy »

Ja właśnie korzystam z TTS, do testowania. Początkowo miał być tylko do testowania, ale szybko okazało się, że warto zostawić to potomnym, skoro już i tak istnieje.

W warsztacie znalazłem wiele komponentów, których można użyć w swojej grze, np. jakieś dekoracje z gier rpg, ale ja też mam piękny stół i tło.

Na pewno trzeba pamiętać, żeby pliki były w rbg. Ja tam daję najwyższą jakość grafik, trochę się pobiera, ale warto. No i najważniejsze, że dało mi to dużo fajnego feedbacku, bez kombinowania z umawianiem się z ludźmi w knajpach.

Skryptowania się nie uczyłem, ale sądzę, że to nie jest konieczne.

Sprawdź w Link do Legendy Białego Wilka na TTS
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
ODPOWIEDZ