Strona 1 z 1

Przygotowanie prototypu i testowanie w Tabletop Simulator

: 26 gru 2021, 10:11
autor: Backero
Cześć,

By umożliwić sobie większą bazę do testów, postanowiłem przygotować prototyp mojej gry planszowej w Tabletop Simulator. Nie widziałem takiego wątku na forum dotychczas, więc pomyślałem, że warto zacząć, bo z tego co widzę, coraz więcej planszówek jest przygotowywanych i testowanych właśnie w ten sposób, będąc drukowane w późniejszym czasie.

Jedną z największych zalet takiego przygotowania planszówki jest na pewno możliwość szybkiej modyfikacji komponentów, np kart czy plansz (co zwłaszcza podczas wczesnych testów dzieje się naprawdę często), możliwość zdalnego testowania oraz swoboda w przygotowaniu szaty graficznej na wczesnym etapie prototypu, gdyż wówczas druk wysokojakościowy jest często zwyczajnie nieopłacalny ze względu na mnóstwo potencjalnych poprawek, jakie trzeba będzie jeszcze nanieść. Można więc wcześniej zbierać feedback dotyczący oprawy wizualnej.

Ktoś z Was myślałem o tym lub wykorzystuja faktycznie Tabletop Simulator do takich praktyk?

Re: Przygotowanie prototypu i testowanie w Tabletop Simulator

: 26 gru 2021, 10:19
autor: Fojtu
Ja robiłem dość sporo, bawiłem się też w dość mocne oskryptowanie w późniejszych fazach testów, bo gra miała mechanizm łatwo działajacy fizycznie w życiu, ale ciężko bardzo operując myszką.

Polecam obejrzeć po prostu tutoriale i też zajrzeć na to jak są zrobione inne gry. Z jakich typów elementów co się robi, żeby dobrze to działało i wyglądało. Na FB jest grupa testerska (Link) i tam też działa Bishop, który robił zdaje się kilka tutoriali po Polsku i pomaga jak ktoś ma pytanie TTSowe.

Jak już opanujesz podstawy to na pewno polecałbym nauczyć się jak robić losowy setup jeżeli masz dużo elementów. Są to relatywnie proste rzeczy do oskryptowania, a oszczędzają masę czasu i też polepszają odbiór testerom.

Z takich mniej oczywistych porad, to zwracaj uwagę na rozdzielczość plików, żeby nie robić zbyt dużej, bo po wgraniu większej ich ilości TTS zacznie Ci mulić i dłużej się ładować a podmienianie potem wszystkich plików na mniejsze jest dość irytujące.

Re: Przygotowanie prototypu i testowanie w Tabletop Simulator

: 12 sty 2022, 00:31
autor: Lets_Grajmy
Ja właśnie korzystam z TTS, do testowania. Początkowo miał być tylko do testowania, ale szybko okazało się, że warto zostawić to potomnym, skoro już i tak istnieje.

W warsztacie znalazłem wiele komponentów, których można użyć w swojej grze, np. jakieś dekoracje z gier rpg, ale ja też mam piękny stół i tło.

Na pewno trzeba pamiętać, żeby pliki były w rbg. Ja tam daję najwyższą jakość grafik, trochę się pobiera, ale warto. No i najważniejsze, że dało mi to dużo fajnego feedbacku, bez kombinowania z umawianiem się z ludźmi w knajpach.

Skryptowania się nie uczyłem, ale sądzę, że to nie jest konieczne.

Sprawdź w Link do Legendy Białego Wilka na TTS