Karcianka o budowaniu miasta

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Jeżeli interesuje cię tematyka BUDOWANIA MIASTA oraz gry typu KARCIANKI, to zapraszam do śledzenia mojego projektu

https://dscichonie.wixsite.com/karcianemiasto

Staram się stworzyć grę łączącą te dwa gatunki. Gra przeznaczona dla 2+ graczy ma łączyć przyjemność z budowania miasta wraz ze współzawodnictwem. Przyjemność tworzenia nowych decków(talii) ma łączyć się z przyjemnością sprawdzenia ich w "boju" przeciwko pomysłom innych graczy. Gdybyś poczuł się na siłach, to zapraszam na moim blogu do komentowania, konstruktywnej krytyki czy pomocy. Na pewno przydadzą się testerzy i znawcy mechaniki karcianek.

Obrazek

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś na blogu o ujednoliceniu tekstu Dzielnic

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... t-dzielnic

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś zapraszam do przeczytania o ujednoliceniu tekstu kart Zdarzeń!

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... st-zdarzeń

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś druga talia przeznaczona do testów dwuosobowych oparta na poziomie edukacji w mieście. Zapraszam do lektury i/lub do komentarzy :wink:

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... tęga-planu

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś podsumowanie charakterystyk czterech głównych wskaźników pojawiających się w grze.

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... i-poziomów

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś zapraszam do lektury słownika pojęć występujących na kartach.

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... tekst-kart

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś prezentuję pozostałe Dzielnice Mieszkaniowe. Oprócz standardowych opisów zasad, można dziś dowiedzieć się o kilku wyjątkowych budynkach na świecie typu Bosco Verticale albo Woolworth.

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... eszkaniowe

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś na blogu opisuje moje wrażenia z komputerowej gry karcianej Hexarchy, która nawiązuje do Civilization Sid'a Meiera.

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... y-hexarchy

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś o ostatnich modyfikacjach Dzielnic Handlowych. Zapraszam do lektury i komentowania.

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... e-handlowe

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś ciekawe Dzielnice Publiczne, które można wykorzystać w wielu taliach. Zapraszam do lekturki.

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... -publiczne

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Zapraszam dziś do krótkiej recenzji gierki komputerowej z elementami karcianki, czyli Inscryption.

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... nscryption

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś nowości Dzielnic Przemysłowych oraz krótkie podsumowanie projektu. Zapraszam do lekturki.

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... rzemysłowe

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś zapraszam na wspomnienia o mojej kolekcji kart z różnych karcianek sprzed 20 lat. Może i Ty znajdziesz tam coś ze swojej przeszłości? :D

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... -karcianek

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś krótki wpis, w którym chciałbym wesprzeć naród ukraiński w obecnej trudnej sytuacji. Dodatkowo dodaję do mojego projektu 3 karty związane z obecnymi wydarzeniami.

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... a-ukrainie

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Po szoku związanym z wojną na Ukrainie czas na wznowienie prac nad projektem. Udało się wydrukować ponad 230 kart, pociąć i powkładać do świeżutkich koszulek. Teraz czas na testy przeciwko żywemu człowiekowi.

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... ów-na-żywo

Obrazek
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: BOLLO »

Nie wczytywałem się dokładnie w mechanikę ale kilka moich uwag:
-Świetna sprawa ze prowadziłeś bloga o tej grze. Ja identycznie chciałem zrobić ze swoją ale zabrakło motywacji i czasu
-Karty z prawdziwymi zdjęciami wyglądają dobrze ale trzeba pamiętać że nie mając wiedzy można popełnić "fopa" pisząc np. cegielnia a fotka jest od żwirowni
-Wypełnij białe tło na kartach jakimś motywem (o ile to już skończony prototyp i tak finalnie miałoby to wyglądać)
-Podobają mi się zależności miedzy kartami
-Ilość kart robi wrażenie

I najważniejsze.....fajnie że udało ci się dotrwać aż do takiego etapu i realne jest że wydasz własną grę!!!
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś kilka nowych Zdarzeń oraz info o gotowości do testów w realu.

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... ch-zdarzeń

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

BOLLO pisze: 16 mar 2022, 13:31 Nie wczytywałem się dokładnie w mechanikę ale kilka moich uwag:
-Świetna sprawa ze prowadziłeś bloga o tej grze. Ja identycznie chciałem zrobić ze swoją ale zabrakło motywacji i czasu
-Karty z prawdziwymi zdjęciami wyglądają dobrze ale trzeba pamiętać że nie mając wiedzy można popełnić "fopa" pisząc np. cegielnia a fotka jest od żwirowni
-Wypełnij białe tło na kartach jakimś motywem (o ile to już skończony prototyp i tak finalnie miałoby to wyglądać)
-Podobają mi się zależności miedzy kartami
-Ilość kart robi wrażenie

I najważniejsze.....fajnie że udało ci się dotrwać aż do takiego etapu i realne jest że wydasz własną grę!!!
O fajnie, że ktoś coś napisał!

Co do grafiki, to już z doświadczenia wiem, że jest to sprawa na sam koniec. Ze 30 lat temu popełniłem kilka błędów, że się skupiłem na oprawie graficznej :D Najważniejsza jest mechanika i na razie to właśnie ją staram się testować. Co do zależności między kartami, to jest to mój priorytet i chciałbym, aby było ich na tyle dużo, że gracze mogą wpaść na coś oryginalnego, czego inni włącznie ze mną nie zauważyli i dzięki temu zastosować zaskakującą strategię.

Obecnie muszę zobaczyć jak to się toczy w rozgrywce w realu, a szczególnie jak wygląda płynność rozgrywki. Tego się najbardziej zawsze w takich projektach obawiam. Jak się okaże, że gra toczy się zbyt wolno ze względu na zasady, to trzeba będzie sporo pozmieniać.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: BOLLO »

Simon Fokhard pisze: 22 mar 2022, 23:41
BOLLO pisze: 16 mar 2022, 13:31 Nie wczytywałem się dokładnie w mechanikę ale kilka moich uwag:
-Świetna sprawa ze prowadziłeś bloga o tej grze. Ja identycznie chciałem zrobić ze swoją ale zabrakło motywacji i czasu
-Karty z prawdziwymi zdjęciami wyglądają dobrze ale trzeba pamiętać że nie mając wiedzy można popełnić "fopa" pisząc np. cegielnia a fotka jest od żwirowni
-Wypełnij białe tło na kartach jakimś motywem (o ile to już skończony prototyp i tak finalnie miałoby to wyglądać)
-Podobają mi się zależności miedzy kartami
-Ilość kart robi wrażenie

I najważniejsze.....fajnie że udało ci się dotrwać aż do takiego etapu i realne jest że wydasz własną grę!!!
O fajnie, że ktoś coś napisał!

Co do grafiki, to już z doświadczenia wiem, że jest to sprawa na sam koniec. Ze 30 lat temu popełniłem kilka błędów, że się skupiłem na oprawie graficznej :D Najważniejsza jest mechanika i na razie to właśnie ją staram się testować. Co do zależności między kartami, to jest to mój priorytet i chciałbym, aby było ich na tyle dużo, że gracze mogą wpaść na coś oryginalnego, czego inni włącznie ze mną nie zauważyli i dzięki temu zastosować zaskakującą strategię.

Obecnie muszę zobaczyć jak to się toczy w rozgrywce w realu, a szczególnie jak wygląda płynność rozgrywki. Tego się najbardziej zawsze w takich projektach obawiam. Jak się okaże, że gra toczy się zbyt wolno ze względu na zasady, to trzeba będzie sporo pozmieniać.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem twój wpis ale oznacza on że tej gry w takiej formie przy tylu kartach jeszcze z nikim z zewnątrz nie testowałeś? Domyślam się że testowanie karcianki która ma grubo ponad 200 róznych kart nie jest łatwe i wymaga o wiele więcej czasu niż takie moje euro.
Na blogu piszesz również:
Im więcej kart się pojawia tym więcej wzajemnych oddziaływań między nimi. Jest do zgodne z moimi założeniami i jestem z tego bardzo zadowolony, ale prędzej czy później może pojawić się combo, które będzie za silne i mam nadzieję, że pomożecie mi je wyłapać.
Obawiam się że nikt tutaj z forumowiczów ci w tym nie pomoże bez rozegrania partii. Oczywiście można się domyślać że jakieś karty i zagrani są OP ale na "odległość" jest to trudne. Przypominają mi się czasy MTG gdzie na "sucho" testowało się karty w talii tyle tylko że deck miał 60kart i były do tego nawet specjalne programy które w tym pomagały.
Powiedz jak zamierzasz testować swoją grę na żywo?
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

BOLLO pisze: 23 mar 2022, 09:20 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem twój wpis ale oznacza on że tej gry w takiej formie przy tylu kartach jeszcze z nikim z zewnątrz nie testowałeś? Domyślam się że testowanie karcianki która ma grubo ponad 200 róznych kart nie jest łatwe i wymaga o wiele więcej czasu niż takie moje euro.
Na blogu piszesz również:
Im więcej kart się pojawia tym więcej wzajemnych oddziaływań między nimi. Jest do zgodne z moimi założeniami i jestem z tego bardzo zadowolony, ale prędzej czy później może pojawić się combo, które będzie za silne i mam nadzieję, że pomożecie mi je wyłapać.
Obawiam się że nikt tutaj z forumowiczów ci w tym nie pomoże bez rozegrania partii. Oczywiście można się domyślać że jakieś karty i zagrani są OP ale na "odległość" jest to trudne. Przypominają mi się czasy MTG gdzie na "sucho" testowało się karty w talii tyle tylko że deck miał 60kart i były do tego nawet specjalne programy które w tym pomagały.
Powiedz jak zamierzasz testować swoją grę na żywo?
Na razie testy odbywałem samodzielne używając programu Tabletop Simulator

Obrazek

W tym programie można spokojnie grać zarówno w trybie Hot Seats albo z innymi graczami zdalnie, o ile każdy ma taki program. To jak najbardziej opcja docelowa co do testów, ponieważ drukowanie, wycinanie, wkładanie do koszulek na karty jest w cholerkę długotrwałe. Jednakże chce testy z z innymi graczami zacząć od tych w realu, ponieważ docelowo właśnie gra ma być "papierowa" i nie ma być grą komputerową. Dla mnie ważne są reakcję drugiego gracza, na co się będzie patrzył w czasie rozgrywki; czy będzie podekscytowany, czy też znużony; czy po skończonej partii będzie chciał zagrać ponownie od razu, czy też zrobić przerwę; itd.

Muszę sprawdzić kilka wersji zasad, zanim napiszę pierwszą wersję instrukcji dla graczy zewnętrznych i zaproszę ich do testów ze mną lub samodzielnych.

O co chodzi Ci w pytaniu jak zamierzam testować grę na żywo?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: BOLLO »

Mam TTS wiec jak juz bedziesz mial napisana insteukcje ro chetnie do niej usiade i potestuje.

Ty grajac w swoja gre masz ochote w nia zagrac ponownie? Jakie udzielaja ci sie emocje podczas grania we wlasna grę?

O testowanie ma zywo chodzilo mi o to czy bedziesz po znajomych to robil czy jakies konwenty a moze przygotujesz kilka paczek o porozsylasz po polsce?
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

Dziś troszkę o grupach społecznych ich poparciu dla gracza. Zapraszam do lekturki!

https://dscichonie.wixsite.com/karciane ... -społeczne

Obrazek
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

BOLLO pisze: 23 mar 2022, 20:42 Mam TTS wiec jak juz bedziesz mial napisana insteukcje ro chetnie do niej usiade i potestuje.

Ty grajac w swoja gre masz ochote w nia zagrac ponownie? Jakie udzielaja ci sie emocje podczas grania we wlasna grę?

O testowanie ma zywo chodzilo mi o to czy bedziesz po znajomych to robil czy jakies konwenty a moze przygotujesz kilka paczek o porozsylasz po polsce?
To podstawowy mój warunek podczas tworzenia gry :D Jeżeli podczas samodzielnych testów kręcę nosem, myślę, mlaskam z niesmakiem, mam neutralne podejście, to znaczy, że to jeszcze nie to i należy szukać dalej i zmieniać zasady. Jak dojdę do momentu, w którym stwierdzam "WOW, ale zajebiście!!!". To znaczy, że czas na testy z innymi graczami. Jak się zaczyna czuć "potencjał gry", to wtedy następuje ciekawy okres. Lawinowo tworzę wtedy content i sam jestem powalony możliwościami systemu (tzn inni gracze zaczynają wymyślać taktyki, na które sam nie wpadłem). Zazwyczaj ten okres trwa do momentu, w którym jakiś gracz wymyśla coś co niszczy podstawowe założenia projektu. Jeżeli da się do naprawić, to spoko, i lecimy dalej. Niestety czasami trzeba zmienić główne zasady gry, a to już jest bardzo bolesne i czasochłonne :evil:

Co do testowania na żywo, to zacznę od znajomych, bo mam takich, co mają doświadczenie. Jak ta część zakończy się "sukcesem" to lecę z testami z obcymi. Jestem nauczycielem, więc mam "za darmo" dostęp do setek testerów w szkole :P Ale nie pogardzę testami przez TTSa, więc zależy mi na zgromadzeniu za wczasu chętnych.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: BOLLO »

Wydaje mi się (zresztą nie tylko ja tak twierdzę) że jednak dobrze jest dla tego robić testy na różnych etapach powstawania gry. Przede wszystkim jest to o tyle ważne że na bieżąco możesz wówczas korygować swój prototyp, mechanikę ikonografię itd. Kiedy projekt jest już bardzo zaawansowany i zaczynasz go testować z "obcymi" i ktoś znajdzie jakąś ścianę....to robi się bardzo nie ciekawie i autorzy często przestają się słuchać bo zbyt dużo czasu na to poświęcili.
Ja każdy etap gry testowałem w takiej kolejności: sam ze sobą-żona-rodzina-znajomy-obcy. Przeważnie gra się wywalała na etapie grania samym z sobą/żona.
Simon Fokhard
Posty: 41
Rejestracja: 01 lut 2022, 01:20
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka o budowaniu miasta

Post autor: Simon Fokhard »

BOLLO pisze: 24 mar 2022, 09:19 Wydaje mi się (zresztą nie tylko ja tak twierdzę) że jednak dobrze jest dla tego robić testy na różnych etapach powstawania gry. Przede wszystkim jest to o tyle ważne że na bieżąco możesz wówczas korygować swój prototyp, mechanikę ikonografię itd. Kiedy projekt jest już bardzo zaawansowany i zaczynasz go testować z "obcymi" i ktoś znajdzie jakąś ścianę....to robi się bardzo nie ciekawie i autorzy często przestają się słuchać bo zbyt dużo czasu na to poświęcili.
Ja każdy etap gry testowałem w takiej kolejności: sam ze sobą-żona-rodzina-znajomy-obcy. Przeważnie gra się wywalała na etapie grania samym z sobą/żona.
Dokładnie mam tak samo. Teraz czas na żonę i sąsiadów ;) Jestem już ugadany na sobotę.
ODPOWIEDZ