Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)
: 10 sty 2023, 21:20
Bo Trzewik jest dobry w snuciu opowieści, w końcu przez wiele lat siedział w papierowych rpg.
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Ja nie mam nic przeciwko takim dziennikom projektanta, ale zdecydowanie wolę czytać takie materiały o kulisach projektowania czy produkcji już wiedząc naocznie jak gra działa. Bo wtedy mogę sobie wszystko razem do kupy poskładać i mieć kompletny obraz sprawy.japanczyk pisze: ↑10 sty 2023, 21:16Ciebie nie obchodzi, ale mi sie calkiem przyjemnie czyta tzw. designer diaries i proces jaki przechodzila gra zanim trafila na wspieraczke czy do sprzedazymenelobej pisze: ↑10 sty 2023, 20:25 Chyba za stary jestem na takie budowanie hype wokół czegokolwiek, bo z każdym kolejnym wpisem coraz bardziej jestem na nie. Bo co mnie obchodzi, że Prezes miał jakieś odczucia jak grał w coś innego i jakiś inny autor to geniusz w podejściu do tworzenia postaci, albo jak się oczy świeciły autorom jak wprowadzili zmiany w systemie walki. Poproszę konkrety, a nie wodolejstwo. A najlepiej jakiś gameplay.
Wygląda trochę jak mariaż Bloodborne z Death May Die. Dwie gry w portfolio Portalu. Czyżby ktoś wpadł na szatański pomysł aby je ze sobą skrzyżować?goldsun pisze: ↑10 sty 2023, 21:21 Odniosłem trochę wrażenie, że scenariusze są zbudowane głównie jako "za krótka kołderka" ... tylko to prędzej, lub później prowadzi do "w tym scenariuszu optymalnie jest zrobić najpierw X, potem Y, potem Z". W jaki sposób/czy w ogóle coś w grze jest z tym zrobione? Czy w scenariuszach coś się zmienia, czy są stałe i co najwyżej rzuty kośćmi coś zmieniają?
proszę porządnych gier nie obrażaćhamish pisze: ↑11 sty 2023, 16:11Wygląda trochę jak mariaż Bloodborne z Death May Die. Dwie gry w portfolio Portalu. Czyżby ktoś wpadł na szatański pomysł aby je ze sobą skrzyżować?goldsun pisze: ↑10 sty 2023, 21:21 Odniosłem trochę wrażenie, że scenariusze są zbudowane głównie jako "za krótka kołderka" ... tylko to prędzej, lub później prowadzi do "w tym scenariuszu optymalnie jest zrobić najpierw X, potem Y, potem Z". W jaki sposób/czy w ogóle coś w grze jest z tym zrobione? Czy w scenariuszach coś się zmienia, czy są stałe i co najwyżej rzuty kośćmi coś zmieniają?
Ale w przypadku Thorgala to nawet w pamiętnikach developera nikt nie ukrywa, że to swoisty zlepek mechanik z różnych gier z drobnymi modyfikacjami.hamish pisze: ↑11 sty 2023, 18:58 Tu nie chodzi o obrażanie, czy naśmiewanie się. Bardziej o to, że ktoś mógł pomyśleć, że skoro mamy dwie świetne gry, to wyciągniemy z jednej to, z drugiej tamto, i ma tym oprzemy swoją nową grę. Poprzedni komentarz trochę mi to zasugerował. Mam nadzieję, że się mylę.
potwierdzam - byłem przy grze na portalconie. nie grałem bo mi się nie chciało, bo gra zupełnie nie nie jara, ale pracownik powiedział, że ona jest już w 100% gotowa (pewnie zmyślał, ale i tak musi być zaawansowana, skoro tak mówią)
Ja zrozumiałem, że jest na 100% gotowa pod kątem mechanicznym, myślę, że layouty i wizualne kwestie są jeszcze dopracowywane.
Chyba ze mną rozmawiałeś, więc czuję się wywołany do tablicy
Łociebomba, no to ładnie, jak już wprowadzają crafting to obowiązkowo musi być grywalna postać Drewnianej Stopy.khomaniac pisze: ↑24 sty 2023, 13:48 Pojawił się nowy, mało szczegółowy, update na temat charakterystyki, asymetrii, rozwoju postaci.
https://gamefound.com/projects/portalga ... /updates/8
(OMG dlaczego drewno i ruda będą surowcami w tej grze. DLACZEEEGO? )
Postem bardziej podbijam temat z prośbą o relację, kogoś kto grał na PortalConie
Na geek factor Kaczmar coś tam opowiadał z Zaku. Nie wynikało z tego zbyt wiele co prawda ale na tyle abym nie interesował się już tym tytułem. Nie jest to moje IP a mechanika układania tetrisa po prostu mi w tego typie gry nie pasuje. I absolutnie nie pisze ze jest to zła gra albo coś w tym stylu. Po prostu nie dla mnie ale ciuniek np powinno się podobać. Ja czekam na Łukaszowego Wiedzmina i to mi styknie.khomaniac pisze: ↑24 sty 2023, 13:48 Pojawił się nowy, mało szczegółowy, update na temat charakterystyki, asymetrii, rozwoju postaci.
https://gamefound.com/projects/portalga ... /updates/8
(OMG dlaczego drewno i ruda będą surowcami w tej grze. DLACZEEEGO? )
Postem bardziej podbijam temat z prośbą o relację, kogoś kto grał na PortalConie
Co rundę pojawia się wydarzenie.goldsun pisze: ↑25 sty 2023, 06:00 O, dzięki bardzo.
Pytania
1. Czy jest coś co w scenariuszu się zmienia w zależności od czegoś? Pytam pod kątem regrywalności.
Czy są jakieś np. karty wydarzeń, które gracze losują co rundę, albo rozkład czegoś na planszy na początku może być inny, albo cokolwiek innego, co spowoduje, że jeśli usiądę drugi raz do gry, to nawet jeśli wykonam dokładnie te same ruchy - gra będzie inna?
Np. trzeba było mieć 3 drewna, żeby odpalić jedno z pól akcji. Pozwoliło ono na uwolnienie się z kajdan - czyli ulepszyliśmy kartę akcji Move.
Nie spotkaliśmy, ale nasz scenariusz był nastawiony głównie na walkę.
Wydaje mi się, że nie, ale być może takie wybory są w księdze scenariusza podczas rozpatrywania jakiegoś pola akcji.